زمان مطالعه ۱۷ دقیقه

همه آنچه که لازم است برای ویدیو مارکتینگ یک فروشگاه اینترنتی بدانید

همه آنچه که لازم است برای ویدیو مارکتینگ یک فروشگاه اینترنتی بدانید

**ویدیو مارکتینگ** یکی از قدرتمندترین راه‌های بازاریابی محتوا در فروشگاه اینترنتی است. قدرتمندتر از صفحه مشخصات محصول، کپی رایتینگ و البته عکس. ویدیو مارکتینگ به فروشندگان فرصت می‌دهد که محصولاتشان را خلاقانه معرفی کنند، و در عین حال به خریداران این کمک را می‌کند که محصول را در حین کار و به صورت واقعی ببینند. **ویدیو مارکتینگ** همچنین کمک می‌کند که محصول بهتر و بیشتر دیده شود، چون موتورهای جستجو یاد گرفته‌اند که به محتوای ویدیویی وب و شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به فیلم محصولات دسترسی پیدا کنند.


چه فکری می‌کنید اگر به شما بگوییم که یک استراتژی محتوا وجود دارد که می‌تواند ترافیک وبسایتتان را افزایش دهد، افراد بیشتری را جذب کند و تصویر برندتان را بهتر کند؟ آیا فکر می‌کنید همه این‌ها همزمان امکان پذیر است؟ ممکن است عجیب به نظر برسد ولی تکنیکی هست که همه اینها با هم را انجام می‌دهد. صحبت از ویدیو مارکتینگ است، یعنی استفاده از ویدیو در تبلیغ و پروموت محصولاتتان. حتما شنیده‌اید که یک عکس بهتر از هزار کلمه است، حالا فکر کنید که یک ویدیو ارزش چند کلمه را دارد؟ ویدیو مارکتینگ یکی از قدرتمندترین راه‌های بازاریابی محتوا در فروشگاه اینترنتی است. قدرتمندتر از صفحه مشخصات محصول، کپی رایتینگ و البته عکس.

ویدیو مارکتینگ به فروشندگان فرصت می‌دهد که محصولاتشان را خلاقانه معرفی کنند، و در عین حال به خریداران این کمک را می‌کند که محصول را در حین کار و به صورت واقعی ببینند. ویدیو مارکتینگ همچنین کمک می‌کند که محصول بهتر و بیشتر دیده شود، چون موتورهای جستجو یاد گرفته‌اند که به محتوای ویدیویی وب و شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به فیلم محصولات دسترسی پیدا کنند.

  • استفاده از ویدیو می‌تواند ترافیک وبسایت شما را تا 157 درصد بالا ببرد. ا در چند نظرسنجی اینترنتی از کاربران چندین فروشگاه اینترنتی به طور میانگین 74 درصد از افراد اعلام کرده‌اند که تماشای یک ویدیو به آن‌ها در تصمیم گیری برای خرید محصول کمک کرده است.
  • مشخص شده است که مصرف‌کنندگان بیشتر تمایل دارند که درباره یک محصول یک ویدیو ببینند تا اینکه راجع به آن بخوانند.

مزایا و معایب استفاده از ویدیو در فروشگاه اینترنتی

مثل همه استراتژی‌های بازاریابی دیگر، ویدیو مارکتینگ هم جنبه‌های خوب و بد دارد. در اینجا سعی داریم نگاهی به ویژگی‌های مثبت و منفی ساخت و استفاده از ویدیو در دیجیتال مارکتینگ بیندازیم.

مزایا:

سئو (SEO)

همانطور که پیشتر ذکر شد، بازدیدکننده‌هایی که از موتورهای جستجو به سایت شما می‌آیند می‌توانند از طریق ویدیو مارکتینگ تا 157 درصد افزایش یابند. چرا؟ اساسا گوگل عاشق ویدیو است (رابطه‌اش را با یوتیوب ببینید.) در سال 2011 گوگل، الگوریتم «پاندا» را منتشر کرد. این الگوریتم جدید قابلیت‌های محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا را فراتر از محتوای متنی برد و به کاربران این امکان را داد که محتوای ویدیویی سرچ کنند. بر اساس اعلام شرکت SearchMetrics، که در زمینه آنالیز داده‌های موتورهای جستجو فعالیت می‌کند، کاربران بیشتر در جستجوی ویدیو هستند تا عکس یا متن. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کاربران در صفحه‌هایی که محتوای ویدیویی دارد، بیشتر توقف می‌کنند و این صفحه‌ها نرخ پرش (Bounce Rate) خیلی کمتری نسبت به بقیه صفحات دارند.

بازاریابی محتوا

ویدیو علاوه بر کمک به فهم پست‌های شما، مقاله‌هایتان را جذابتر می‌کند. درباره بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی در مطلب دیگری در اینجا صحبت کرده‌ایم.

ویروسی شدن

اساسا یک جنبه قدرتمند ویدیو مارکتینگ، سازگاری آن با شبکه‌های اجتماعی است. فروشندگان می‌توانند ویدیوهای محصولاتشان را روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به مشتری‌ها این امکان را بدهند که محصول را قبل از آنکه تصمیم به خرید بگیرند، بررسی کنند. این ویدئوها اگر خلاقانه و جذاب باشند می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی وایرال یا ویروسی شوند. خریداران همچنین می‌توانند خودشان از محصولاتی که خریده‌اند و دوست داشته‌اند ویدیو بسازند و در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنند، که این کار در نهایت به نفع فروشنده خواهد بود چون افراد بیشتری محصول را دیده‌اند و پتانسیل تبدیل شدن به خریدار را خواهند داشت.

برندینگ

ویدیو مارکتینگ کمک می‌کند برند شما حرفه‌ای و شفاف به نظر بیاید. دو ویژگی مهم که یک کسب و کار برای جذب مشتری نیاز دارد.

ارتباط احساسی

برندهایی که یک ارتباط احساسی بین خود و مشتری ایجاد می‌کنند، بیشتر مورد توجه هستند و اعتماد بیشتری جلب می‌کنند. اگر شما تعریف داستان (Story Telling) را با ویدیوها همراه کنید، یک استراتژی ناب ایجاد خواهید کرد.

نرخ تبدیل

هدف هر فروشگاه اینترنتی این است که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کند. ویدیوها ثابت کرده‌اند که ابزاری عالی در دستیابی به این هدف هستند. بر اساس آماری که شرکت آنالیز وبسایت Kissmetrics منتشر کرده است، بازدیدکنندگان وبسایت که یک ویدیو از محصولی را دیده‌اند، 85 درصد بیشتر از دیگران آن محصول را خریداری کرده‌اند. در صنعت خرده فروشی هم یک فروشگاه اینترنتی گزارش داده است که بعد از دیده شدن ویدیوی محصول، رشد 144 درصدی در خرید آن توسط بازدیدکنندگان مشاهده شده است.

انیمیشن

بحث راجع به ویدیو لزوماً به این معنی نیست که خودتان باید در ویدیو حضور داشته باشید. انیمیشن‌ها هم می‌توانند همین کار را برای شما انجام دهند.

CTR در ایمیل مارکتینگ

Hubspot می‌گوید زمانی که ایمیل شامل یک ویدیو باشد، نرخ کلیکش تا 30 درصد بالا می‌رود.

معایب:

هزینه

شما به دوربینی نیاز دارید که با کیفیت حداقل HD فیلمبرداری کند. (که خوشبختانه در حال حاضر موبایل‌ها این قابلیت را دارند.) و البته به یک نرم افزار ادیت فیلم هم نیاز خواهید داشت.

دانش فنی

مخصوصا برای ادیت. علاوه بر یاد گرفتن اینکه چطور می‌توان از نرم افزار استفاده کرد، باید یاد بگیرید که چطور از تکنیکهای کارگردانی استفاده کنید و به ویدیو ریتم بدهید.

همانطور که می‌بینید، در این بررسی نقاط مثبت و منفی، مزایا بیشتر و بزرگ‌تر هستند.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

انواع ویدیو مارکتینگ

از چه ویدیویی استفاده کنید تا فروش خود را در فروشگاه اینترنتی افزایش دهید

حالا که مشخص شد که ویدیو مارکتینگ چیزی بیشتر از تنها یک استراتژی جالب است، راه‌هایی برای استفاده از آن را به شما نشان می‌دهیم. قصد داریم برخی از انواع ویدیو را معرفی کنیم که فروشگاه اینترنتی شما برای برجسته کردن محصولات خود می‌تواند از آن استفاده ‌کنند. پس دوربینتان را آماده کنید و شروع کنید.

ویدیوی معرفی محصولات

ویدیوهای معرفی محصول، توضیحاتی دقیق و کاربردی از ویژگی‌ها و مزایای یک محصول بدست می‌دهد. برای محصولات ساده، این ویدیوهای کوتاه (5 تا 10 دقیقه‌ای) می‌تواند جزئیاتی مفید از اینکه محصول چگونه کار می‌کند در اختیار مشتری قرار دهد. برای محصولاتی که پیچیدگی و کارکردهای بیشتری دارند، تعدادی ویدیوی کوتاه و به صورت سریالی می‌تواند به خریداران حساس این انتخاب را بدهد که می‌خواهند ویدیوی مربوط به کدام جنبه‌های محصول را تماشا کنند چون در غیر این صورت مجبورند یک ویدیوی طولانی را ببینند تا اطلاعات مورد نیازشان را استخراج کنند.

ویدیوهای معرفی محصولات یکی از ابزارهای اصلی برای فروش هستند. شما باید همه مزایای محصول را روی آن بیاورید تا بتوانید به خریدار ثابت کنید که به این محصول نیاز دارد تا مشکلش را حل کند. در هر حال، گاهی به همین سادگی‌ها هم نیست. محصولاتی هستند که توضیح دادن و حتی پست کردن عکس برایشان دشوار است. بنابراین نشان دادن پتانسیل آن‌ها هم سخت خواهد بود. یک استراتژی خوب دیگر برای افزایش فروش این است که از فروش همزمان استفاده کنید. یعنی ویدیویی بسازید که در آن دو محصول مرتبط با هم حضور دارند. با این کار شانس اینکه یک مشتری همزمان دو محصول را بخرد، افزایش پیدا می‌کند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • جنبه‌های کلیدی محصول را نشان می‌دهند.
  • برای مشتریان سختگیر که نیاز به قانع شدن دارند، می‌توان از ویدیوهای طولانی استفاده کرد.
  • هزینه ساختشان پایین است.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • برای محصولات ساده، هدف، مزایا و جنبه‌های محصول را در یک ویدیوی کوتاه توضیح دهید.
  • برای محصولات پیچیده، یک ویدیوی معرفی بسازید و سپس محتوای ویدیویی بیشتری درباره جنبه‌های خاص و کاربردهای آن تولید کنید.
  • اگر امکان دارد، محصولتان را در حین کار نشان دهید.

ویدیوهای باز کردن جعبه

یکی از محبوب‌ترین انواع ویدیو، فیلم‌های «باز کردن جعبه» است. در این ویدیوها همراه با خریدار همه مراحل بعد از خرید را طی می‌کنید. از خارج کردن اجزا از داخل جعبه گرفته تا قراردادن قطعات کنار هم و در نهایت نمایش محصول نهایی. در سال 2014 یک مقاله در Wall Street Journal نشان داد که گوگل بیش از 20 میلیون نتیجه برای عبارت Unboxing یا باز کردن جعبه نمایش داده و تا آن تاریخ، ویدیوهای از این نوع بیش از 10.3 میلیارد بار دیده شده‌اند. پس احتمال ویروسی شدن ویدیوها در اینجا بالاست.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • مشتری متوجه می‌شود که دقیقاً چه چیزی داخل جعبه است.
  • محصول و اکسسوری‌های آن معرفی می‌شود.
  • شانسی برای نشان دادن شخصیت برند شما بوجود می‌آید.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • بسته‌بندی و جعبه‌ای که مشتری دریافت می‌کند را نشان دهید.
  • مراحل باز کردن بسته‌بندی و جعبه را طی کنید. این کار را آرام و با کمی تامل انجام دهید.
  • همزمان که جعبه را باز می‌کنید، هدف و کارکرد هر قطعه را شرح دهید.

ویدیوهای «چگونه» (How to)

ویدیوهای معرفی محصول و «چگونه» می‌توانند در دادن دانش و اطلاعاتی که برای استفاده از یک محصول مورد نیاز است، بسیار مفید و کاربردی باشند و در عین حال، به طور نامحسوس ذهن مخاطب را برای خرید آن محصول خاص آماده کنند. ویدیو مارکتینگ با این ویدیوها از قانون اصلی تعریف داستان (Story Telling) استفاده می‌کنند: «تعریف نکن، نشان بده!» به جای آنکه ویدیویی بسازید که یک نفر مدام راجع به خواص محصول صحبت کند، یک ویدیوی «چگونه» به مشتری این اجازه را می‌دهد که خودش ببیند محصول چقدر می‌تواند برایش مفید باشد، که در این صورت تصمیمش به خرید را خیلی ساده تر می‌کند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • محصول را در حین کار نشان می هند، و مخاطب دقیقاً می‌بیند که محصول در واقعیت چگونه کار می‌کند.
  • محتوای ویدیویی «چگونه» به خاطر محبوبیتشان در فضای آنلاین شناخته شده هستند. د این ویدیوها می‌توانند به صورت سریالی ساخته شده و نشان دهند محصول چگونه در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • ویدیو را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و مطمئن شوید که دنبال کردن هر بخش ساده است.
  • اگر محصول شما کاربردهای مختلفی دارد، چندین ویدیوی «چگونه» بسازید.
  • شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید.

ویدیوهای «ترفندهای روزمره» (Lifehack)

«ترفندهای روزمره»، نکات کوچکی هستند که می‌توانند موجب صرفه جویی در وقت، انرژی یا پول مشتریان شوند. همچنین در صورتی که مشتری قبلاً برخوردی با محصول نداشته این ویدیوها می‌تواند راه‌های استفاده از آن را یاد بدهد. هرچه مشتری بیشر باور داشته باشد که محصول مفید است، علاقه بیشتری به خرید آن خواهد داشت. محتوای ویدیویی «ترفندهای روزمره» عموما در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است. این ویدیوها معمولاً توسط یک نفر پست می‌شوند و دیگران هم مجدداً آن را در صفحه‌های خود به اشتراک می‌گذارند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • نشان می‌دهند که محصول چگونه می‌تواند برای مصرف کننده در زمان یا هزینه صرفه جویی کند.
  • معمولاً کوتاه است و بنابراین به اشتراک گذاری آن در رسانه‌های اجتماعی ساده است.
  • می‌تواند سریالی باشد، و نشان دهد که محصول در موقعیت‌های متفاوت چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • درباره سناریوی واقعی که می‌خواهید ترفند را برای آن بکار بگیرید صحبت کنید.
  • اگر می‌توانید، کمی موقعیت‌های خنده دار را چاشنی کار کنید.
  • ویدیو را به مراحل کوتاه تقسیم کنید. مطمئن شوید دنبال کردن هر مرحله ساده است.

ویدیوهای «خط تولید»

ویدیوهایی که مراحل ساخت یک محصول و عملیات تولید را نشان می‌دهند نیز مخاطب را جذب می‌کنند. این ویدیوها خیلی خلاصه به خریدار نشان می‌دهند که محصولات چگونه ساخته، اسمبل و بسته‌بندی و ارسال می‌شوند. این ویدیوها همچنین می‌توانند تخصص کارمندان، کیفیت مواد اولیه و مراحلی که شما برای تولید هر محصول طی می‌کنید را به تصویر بکشند، یک نگاه کلی از ساخت محصول به مشتری بدهند و ارتباطی بین مشتری و برند ایجاد کنند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • به مصرف کننده خلاصه ای از پشت پرده محصول ارائه می‌دهد.
  • موقعیتی برای شماست که به مشتری نشان دهید مواد و یا روش تولید شما دوستدار طبیعت و سازگار با محیط زیست است.
  • موقعیتی بسیار مناسب برای شماست تا شخصیت برند خود را به نمایش یگذارید.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • درباره مواد اولیه ای که برای ساخت محصول استفاده کرده‌اید صحبت کنید.
  • با فیلمبرداری از خط تولید، اسمبل هر بخش از محصول را نشان دهید.
  • مدام درباره مواد و روش تولید و اینکه چرا این‌ها اهمیت دارند، با مشتری صحبت کنید.

ویدیوهای رضایت مشتریان

ابراز رضایت کاربران از محصولات می‌تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای تشویق مشتریان بالقوه به خرید باشد. حتما می‌دانید که نظرات کاربران که در پایین محصول نوشته می‌شود و حتی ستاره‌هایی که کاربران به محصول شما می‌دهند، چقدر در تصمیم گیری سایرین برای خرید موثر است. حالا فکر کنید که سطح اعتماد و اطمینانی که یک ویدیو از رضایت مصرف کننده ایجاد می‌کند، تا چه حد می‌تواند بالا باشد. قطعا خیلی بیشتر از یک پاراگراف نوشته طولانی تحسین برانگیز! زمانی که یک مصرف کننده می‌بیند که شخصی مثل او از خرید خود راضی است و این را در یک ویدیو ابراز می‌کند، در واقع یک رابط انسانی بین شتری بالقوه و محصول ایجاد می‌شود و این شانس خرید را بالا می‌برد.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • ویدیوهای رضایت مشتریان به عنوان قویترین ابزار افزایش نرخ تبدیل شناخته می‌شوند.
  • راه بسیار خوبی است برای آنکه ارتباط دوباره‌ای با مشتریان قبلی خود ایجاد کنید و برند شما از یاد نرود.
  • مصرف‌کنندگان می‌توانند دیدی تازه از این بگیرند که چرا این محصول مفید است.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • تنها از مشتریان واقعی برای ساخت این ویدیو استفاده کنید. چون در نهایت همه متوجه ویدیوهای قلابی می‌شوند.
  • به مشتری اجازه دهید که صحبت کند، تا زمانی که واقعا نیاز نیست، کلامشان را قطع نکنید.
  • مشتری را در حین استفاده از محصول نشان دهید.

ویدیوهای باز کردن جعبه توسط مشتریان

علاوه بر ویدیوهایی که خود شرکت تولیدکننده از باز کردن جعبه می‌سازد، آن‌هایی که نشان می‌دهد خود مشتریان جعبه را باز می‌کنند، مفید است. این ویدیوها تجربه باز کردن و بیرون آوردن محصول را به مشتری القا می‌کند و مزیت آن این است که دیگر خبری از برنامه‌ریزی قبلی و سانسور کردن بخش‌های مختلف آن نیست. یک مشتری می‌تواند بدون سانسور هیجان خود از باز کردن جعبه در این ویدیوها نشان دهد، پس بیننده این حس را انتخاب می‌کند و با محصول ترکیب می‌کند و احساس می‌کند خودش هم در زمان خرید و باز کردن جعبه محصول، همین حس را خواهد داشت.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟
  • ترکیبی از ویدیوهای باز کردن جعبه و ویدیوهای رضایت مشتریان است.
  • دوربین همه عکس‌العمل‌های آنی و برنامه‌ریزی نشده مشتری را ثبت و ضبط می‌کند.
  • نشان می‌دهد که برند شما با مخاطبان خود ارتباط دو طرفه دارد.
بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟
  • قبل و بعد از باز کردن جعبه با مشتری مصاحبه کنید.
  • به مشتری اجازه دهید که فرایند باز کردن را خودش تجربه کند تا احساساتی که بروز می‌دهد واقعی باشد.
  • مشتری را در حین استفاده از محصول نشان دهید.

ویدیوی «ما که هستیم» یا «درباره ما»

زمانی که صحبت از فروش می‌شود، یکی از مهم‌ترین عوامل اعتماد است. حتی زمانی که مشتری خیلی هم به یک محصول نیاز دارد، تا زمانی که اعتماد و اطمینان ایجاد نشود، خرید نخواهد کرد. به همین خاطر است که صفحه‌هایی مثل «ما که هستیم» و «درباره ما» اهمیت دارند. زمانی که مشتری یک وبسایت را می‌بیند که دوست دارد، صفحه‌های مختلف را باز می‌کند تا در نهایت ببیند چه کسی پشت همه این‌هاست. این فقط به خاطر کنجکاوی نیست، بلکه به این خاطر است که ببیند آیا فروشگاه معتبر و جدی است یا نه. اکنون اگر بتوانید احساسات مشتری را درگیر کنید، احتمال فروش خود را بالاتر برده‌اید. در ایجاد اعتماد و اطمینان، ویدیو یک نقش جالب بازی می‌کنند چون نشان می‌دهند:

  • توانایی‌هایتان را
  • تیمتان را
  • اینکه چگونه محصولاتتان را تولید می‌کنید
  • اینکه چطور محصولاتتان را بسته‌بندی می‌کنید.
  • و بیشتر از آن…

دادن این اطلاعات به مشتری اجازه خواهد داد تا با ارزش‌های برند شما درگیر شود و حتی بهتر، ببیند که چقدر شما شفاف هستید.

صفحات فشار (Squeeze page)

یک صفحه فشار یک لندینگ پیج ویژه است که هدفش عضوگیری است. معمولاً از این صفحه مواقعی استفاده می‌شود که با یک پیشنهاد جذاب قصد دارید ایمیل مخاطب را دریافت کنید. در این صورت ما می‌توانیم یک استراتژی ایمیل مارکتینگ را آغاز کنیم تا آن بازدید کنندگان را تبدیل به مشتری کنیم. اشتراک گرفتن خیلی مهم است و معمولاً گفته می‌شود:«لیست (تماس یا ایمیل)، پول است» زمانی که یک ویدیو به یک صفحه فشار اضافه می‌کنید، نه تنها می‌توانید راحت‌تر توضیح دهید که پیشنهاد جذاب شما چیست، بلکه می‌توانید تبدیل خود را به طرز عجیبی بالا ببرید. (به یاد داشته باشید، همانطور که قبلاً دیدیم، می‌تواند تا 80 درصد افزایش یابد.)

ارتباط زنده در شبکه‌های اجتماعی

یعنی اینکه ویدیوهای زمان واقعی در شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش در آورید. آیا شک دارید که این ویدیوها چقدر می‌توانند برایتان مفید باشند؟ بگذارید چند ایده به شما بدهیم:

  • پشت صحنه: لایو بگیرید، به آن‌ها قابلیت‌ها و نحوه کارتان را نشان دهید. علاوه بر اینکه آن‌ها دوست دارند پشت صحنه فروشگاه شما را ببینند شما توانسته‌اید جذابیت زنده بودن و در لحظه بودن را هم به آن‌ها بدهید. این کارها وفاداری مشتری‌هایتان را پرورش می‌دهد.
  • محصولاتتان را نشان دهید: همانطور که می‌توانید یک ویدیو به کارت محصولات خود بیفزایید، می‌توانید به صورت زنده به مشتریان خود نشان دهید که چگونه از آن استفاده کنند.
  • پاسخ به سوالات متداول: به دنبال کنندگان شما این موقعیت را می‌دهد که هر سوالی که از محصول دارند بپرسند. این موضوع تقریباً همیشه منجر به خرید جدید می‌شود.
  • رویدادها: اگر در رویدادی شرکت می‌کنید، فرصت را از دست ندهید. لایو بگیرید و به دنبال کندگان خود نشان دهید که آنجا چه خبر است. مجدداً، در ذهن داشته باشید که دیده شدن شما در یک ویدیو موقعیتی عالی برای پرورش وفاداری مشتریانتان است.
  • نکات ویدیو مارکتینگ

    3 نکته مهم برای آنکه محتوای ویدیویی تأثیرگذار بسازید

  • بخشی از صفحه محصول خود را به ویدیو اختصاص دهید. دقیقاً همانطور که تصویر و مشخصات هر محصول را در صفحه مخصوص به آن می‌گذارید، ویدیوی معرفی محصول را هم روی همان صفحه به نمایش در آورید.
  • تعریف نکنید، نشان دهید! یک ویدیوی محصول باید چیزی بیشتر از تعدادی سکانس و یک صدا و روایت روی آن باشد که درباره ویژگی‌ها و مزایای محصول صحبت می‌کند. یک ویدیوی تاثیرگذار باید به بیننده حس و تجربه در دست گرفتن محصول را منتقل کند.
  • کوتاه و جذاب بسازید. لزومی ندارد ویدیو طولانی باشد تا جذاب شود. اکثر ویدیوهای محصولات کمتر از پنج دقیقه هستند. در این پنج دقیقه باید علاوه بر توضیح محصول، مشتری را جذب و او را به سمت سیستم خرید هدایت کرد.
  • یک ویدیوی خوب، می‌تواند بیننده را درگیر کند، آن‌ها را تشویق کند، محصول را به آن‌ها نشان دهد و آن‌ها را به خریدار تبدیل کند. ویدیو مارکتینگ می‌تواند به برندسازی شرکت کمک کنند و صرف نظر از اینکه برند کوچک یا بزرگ است، یک هویت برای هر فروشنده آنلاین بسازند، چون قبل از خرید، برای هر مشتری یک تجربه منحصر به فرد از محصول را ایجاد می‌کنند. حالا که همه مزایای ویدیو مارکتینگ برای فروشگاه اینترنتی خود را دیدید، شکی نیست که باید دوربین به دست بگیرید و بسازید. اما می‌دانید بهترین بخش این کار کدام است؟ این است که تنها تعداد کمی فروشگاه هستند که در حال حاضر از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند. پس زود بجنبید.

    در فروشگاه‌ساز سازیتو هم می‌توانید در صفحات محصول، دسته‌بندی، صفحه اصلی و سایر صفحات ویدیو اضافه کنید. این ویدیوها را می‌توانید در آپارات یا دیگر سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو آپلود کنید و کد نمایش آن را در وبسایت خود قرار دهید و سعی کنید استراتژی‌های فوق را در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی خود پیاده سازی کنید. برای مشاهده امکانات و ویژگی‌های سازیتو، ‌ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید و عضویت خود را تکمیل کنید.