زمان مطالعه ۱۴ دقیقه

بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام

بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام

چطور تبدیل به یکی از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام بشوید؟ بهترین آنلاین‌شاپ‌ها از چه تکنیک‌هایی برای رشد پیج‌شان استفاده می‌کنند؟ در این مقاله درباره‌ی فوت و فن‌های اینستاگرام و عملکرد بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی صحبت می‌کنیم.


اینستاگرام ماهانه با ۱.۵ میلیارد کاربر فعال، بعد از فیس‌بوک به یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی تبدیل شده است. این پلتفرم رایگان و محبوب در سال‌های اخیر به خوبی توانسته است تعداد زیادی کاربر، اینفلوئنسر، برندهای مختلف و… را به خود جذب کند. روزانه ۶۰٪ از کاربران برای خرید و دیدن محصولات جدید به اینستاگرام می‌آیند که ۹۰٪ آن‌ها حداقل یک آنلاین‌شاپ را دنبال می‌کنند.
اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی هستید در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا قدم به قدم با تکنیک‌های تبدیل شدن به یکی از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی آشنا شوید.
زمان زیادی است که اینستاگرام در بین برندهای بزرگ و کوچک و حتی کسب و کارهای سنتی محبوبیت زیادی پیدا کرده است، همین موضوع باعث شده اکثر افراد آنلاین‌شاپ خود را راه‌اندازی کنند، تمامی این اتفاقات منجر به مهاجرت کسب و کارها در هر ابعادی به این پلتفرم شد. اما این نکته را فراموش نکنید که اینستاگرام یک بستر مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است اما به طور کامل، بهترین و تنها راه برای افزایش فروش، آگاهی از برند و مشتری نیست.
اما حرفه‌ای‌ترین آنلاین‌شاپ‌ها از چه تکنیکی برای پیشرفت و فروش بیشتر برندشان استفاده می‌کنند؟

درآمد آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

درآمد آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

پیش از آنکه راجع به تکنیک‌های بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی و معرفی حرفه‌ای‌ترین آنلاین‌شاپ‌ها صحبت کنیم، بهتر است از میزان درآمد فروشگاه‌های اینستاگرامی اطلاع داشته باشید.
کسب درآمد از اینستاگرام، ساده به نظر می‌رسد اما نیاز به تلاش مداوم دارد. فعالیت در اینستاگرام محدودیت ندارد و شما می‌توانید از فروش محصولات‌تان و تبلیغات در اینستاگرام درآمد میلیونی کسب کنید.
اما پیشنهاد ما به شما این است که برای درآمد از اینستاگرام به دنبال عدد مشخصی نباشید. زیرا امکان دارد هزاران خرج پیش‌بینی نشده برای شما اتفاق بیفتد. برای مثال با افزایش فروش و مشتری، نیاز به استخدام یک فرد برای مدیریت پیج‌تان پیدا کنید. در نتیجه درآمد شما از اینستاگرام رابطه‌ی مستقیم با فروش شما و تلاش‌تان برای ایجاد برندینگ دارد.

۷ ویژگی اصلی بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

۷ ویژگی اصلی بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

اینستاگرام دائما در حال تغییر الگوریتم خود است و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود. در این میان راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مشاغل شده است. اما چه روش‌هایی در اینستاگرام به بهبود رشد فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش شما کمک می‌کند؟
این نکات شامل نحوه‌ی مدیریت اکانت، ارتباط با مشتری، محتوای بصری، محتوای متنی و… می‌شود که نیازمند کمی صرف زمان است.

۱- پروفایل بیزینس 

زمانی که مخاطب وارد فروشگاه اینستاگرامی‌تان می‌شود، پیش از هرچیزی پروفایل فروشگاه‌تان نظرش را جلب می‌کند. بنابراین نحوه‌ی رسیدگی به پروفایل فروشگاه‌تان بسیار اهمیت دارد زیرا اولین موردی است که در دید مشتریان و مخاطبان‌تان قرار می‌گیرد.
برای انتخاب اسم برند و لوگوی فروشگاه اینستاگرامی‌تان، زمان بیشتری صرف کنید. البته بسیاری از کسب و کارها در ابتدا بدون سخت‌گیری، کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی می‌کنند و در ادامه برای تغییر اسم و لوگو اقدام می‌کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که از ابتدا با یک اسم و تصویر مشخص در ذهن مخاطب‌تان ثبت شوید.
همانطور که در یک فروشگاه فیزیکی، افراد با دیدن دکور آن، تصمیم می‌گیرند وارد شوند یا خیر! تصویر اولیه‌ی پیج شما نیز، یک محرک مهم در تصمیم گیری افراد برای دنبال کردن پیج آنلاین‌شاپ‌تان است.
 اسم، لوگو و رنگ برند اختصاصی یک فروشگاه اینترنتی، نشانه‌ی اهمیت کسب و کار برای صاحب برند است. در اینستاگرام هرچه به محتوای بصری بیشتر اهمیت دهید، افراد بیشتری شما را دنبال خواهند کرد.

۲- محتوای تصویری حرفه‌ای 

از سال ۲۰۱۰، اینستاگرام با ایده‌ی به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدئو شروع به فعالیت کرد. نام این اپلیکیشن محبوب از دو واژه‌ی Instant Camera و Telegram، به معنای پیام‌رسانی فوری از طریق عکس، گرفته شده است. بنابراین مهم‌ترین بخش فعالیت در اینستاگرام، تصاویری است که به اشتراک می‌گذارید.
اما آیا محتوای تصویری حرفه‌ای، در عکاسی با دوربین‌های گران قیمت و حرفه‌ای خلاصه می‌شود؟ خیر.
اولین اصل در حرفه‌ای بودن تصاویر یک آنلاین‌شاپ و تبدیل شدن آن به بهترین آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌، خلاقیت است. داشتن برنامه‌ی منظم و پیروی از یک الگوی مشخص در محتوای تصویری فروشگاه‌تان، باعث ایجاد یک امضا برای برندتان می‌شود. برای تولید محتوای تصویری‌، پیج رقبا را بررسی کنید تا تصمیم گیری راحت‌تر شود. با کمی گشت و گذار در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی، الگوهایی پیدا خواهید کرد که چیدمان ویترین فروشگاه اینترنتی‌تان را بر اساس آن انجام دهید. 
نکته‌ی بعدی، تداوم در انتشار تصاویر است. حتما برای تعداد پست‌ها و ساعت انتشارشان برنامه‌ریزی کنید. اگر یک محتوای فوق‌العاده را در ساعت اشتباهی منتشر کنید، تاثیر آن بسیار کم خواهد شد.
برای انتشار منظم محتوا می‌توانید از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا بدون دغدغه، هر کجا که هستید، محتوایی که از پیش آماده کرده‌اید، منتشر شود.

۳- محتوای آموزشی

اگر برای راه‌اندازی آنلاین‌شاپ‌تان، محصولاتی را انتخاب کرده‌اید که نحوه استفاده‌ی منحصر به فردی دارند، تولید محتوای آموزشی را حتما در برنامه‌ی محتوایی خود، در قالب پست و استوری اینستاگرام‌، قرار دهید. برای محتوای آموزشی پیج خود می‌توانید از ویژگی ریلز اینستاگرام استفاده کنید. ویدئوهای کوتاه که بسیار خلاقانه هستند، سریع به اکسپلور مخاطبان‌تان می‌رود و باعث دیده شدن کسب و کارتان می‌شود.
هرچه فرآیند خرید و استفاده از محصولات‌تان را برای مشتری، هموارتر کنید، برای رسیدن به بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

۴- محتوای متنی

به اشتراک گذاشتن تصویر در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، به تنهایی بی‌فایده است. شما باید از تمامی امکانات اینستاگرام استفاده کنید تا مراحل ثبت سفارش و دسترسی به محصولات‌تان برای مشتریان ساده‌تر شود. برای مثال اگر محصولی که در آنلاین‌شاپ‌تان می‌فروشید لباسی از جنس لنین است، می‌توانید تعدادی از پست‌های پیج‌تان را به نحوه‌ی شستشو و نگهداری از پارچه‌ی لنین اختصاص دهید.

این نوع محتوا در دسته‌ی محتوای آموزشی نیز قرار می‌گیرد. البته محتوای متنی صرفا به نوشته‌های درون یک تصویر اختصاص داده نمی‌شود. کپشن پست‌های اینستاگرامی‌، یک محتوای متنی بسیار با اهمیت است. در توضیحات کپشن تمام نکات مربوط به محصول‌تان را بنویسید. نکاتی مانند رنگ، جنس، سایز، نحوه سفارش، مدت زمان آماده‌سازی و …
طی کردن فرایند کوتاه‌تر برای رسیدن به مرحله‌ی خرید محصول، باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود، بنابراین در صورتی که برای ثبت سفارش باید به سایت فروشگاهی‌تان مراجعه کنند یا به فروشگاه فیزیکی شما بیایند، حتما در کپشن ذکر کنید.
نوشتن توضیحات کامل، بخش عظیمی از سوال‌های درون کامنت و دایرکت را کاهش می‌دهد. البته به یاد داشته باشید که همیشه افرادی وجود دارند که به محتوای کپشن توجه نکنند و درباره‌ی توضیحاتی که نوشته‌اید سوال بپرسند، پس با صبوری پاسخ‌گوی سوالات مشتریان‌تان باشید.

۵- اهمیت نظر کاربران 

همیشه با مخاطبان و مشتریان خود، ارتباط خوب و سالمی داشته باشید. مشتریان ناراضی باعث کاهش فروش شما می‌شوند. برقراری ارتباط سالم با مشتری‌، نظرخواهی و به اشتراک گذاشتن نظرات‌شان باعث افزایش اعتماد مشتری به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی می‌شود. تقریبا اکثر افراد وقتی برای اولین‌بار قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را دارند، نظرات دیگر کاربران را در بخش کامنت یا هایلایت رضایت مشتری مطالعه می‌کنند تا با خیال آسوده خریدشان را انجام دهند.
بنابراین همیشه در تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده بین برند و مشریان خود باشید. کامنت‌ها را بی‌پاسخ رها نکنید و به سوالات آن‌ها با صبر و حوصله‌ی بیشتری پاسخ دهید.
خیلی از آنلاین‌شاپ‌ها برای افزایش تعداد کامنت‌ها، مسابقه برگزار می‌کنند و برنده را از میان کامنت‌های پست اعلام می‌کنند. با این کار می‌توانید مخاطب را برای گذاشتن کامنت، ترغیب کنید.

۶- سایت فروشگاهی 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ساده بودن سفر مشتری (سفر مشتری یعنی از لحظه‌ی یافتن محصول شما تا لحظه‌ی خرید و ثبت سفارش) باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود. ساخت سایت فروشگاهی یکی از مواردی است که باعث آسان شدن فرایند ثبت سفارش، بررسی موجودی محصولات، پرداخت هزینه و… می‌شود.
با فروشگاه‌ساز سازیتو می‌توانید با هزینه‌ی کمتر، فقط در ۱۵ دقیقه سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید. در سازیتو تمامی امکانات یک سایت فروشگاهی فراهم شده است تا در کوتاه‌ترین زمان از طریق سایت فروشگاهی‌تان به فروش برسید.
قالب سایت فروشگاهی‌تان را می‌توانید با توجه به سلیقه خود، شخصی‌سازی کنید و یا از رنگ برندی که در اینستاگرام استفاده می‌کنید، برای صفحات آن استفاده کنید. امکان اضافه کردن توضیحات برای محصولات، باعث می‌شود تمامی نکات مورد نیاز مخاطب پیش روی او باشد. همچنین در سایت‌های فروشگاهی سازیتو با امکان ایجاد دسته‌بندی می‌توانید تمام محصولات را مانند قفسه‌های یک فروشگاه فیزیکی، جدا کنید تا مخاطب با اولین جستجو به آن دسترسی پیدا کند. علاوه بر تمام این ویژگی‌ها، می‌توانید آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را به سایت فروشگاهی‌تان متصل کنید، در صورتی که کاربران از طریق موتورهای جستجو، با فروشگاه اینترنتی‌تان برخورد کنند، می‌توانند صفحه اینستاگرام‌تان را هم دنبال کنند. تمام صفحات سایت‌های فروشگاهی سازیتو برای موتورهای جستجو بهینه شده‌اند پس با کار کردن روی سئو محصولات و وبلاگ سایت خود، در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوید.

سایت فروشگاهی فاروی

فاروی یکی از کارآفرینان موفق سازیتویی، کسب و کار اینستاگرامی خود را با ایده‌ی راحتی در سفر شروع کرد. اما پس از مدتی، مشتریان و فروش آنلاین‌شاپ فاروی افزایش پیدا کرد. ادمین‌ها برای پاسخ‌دهی به دایرکت‌ها چالش داشتند و دائما در حال بررسی فیش‌های واریزی بودند تا از جعلی نبودن‌شان اطمینان حاصل کنند. در ادامه برای صرفه‌جویی در وقت و زمان خود و مشتریان تصمیم به ساخت سایت فروشگاهی گرفتند. فاروی معتقد است که راه‌اندازی سایت فروشگاهی باعث ایجاد اصالت و اعتبار به برندشان شد.

۷- فالوور واقعی 

به هیچ عنوان برای آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان فالوور فیک خریداری نکنید. این کار به غیر از کاهش اعتماد مشتریان، هیچ‌چیزی برای شما نخواهد داشت. شاید در ابتدای مسیر وسوسه شوید که فالوور غیرواقعی خریداری کنید تا مخاطب‌های بیشتری داشته باشید. اما این مخاطبان برای شما هیچ سودی نخواهند داشت و بعد از مدتی تعداد فالوور بالا با لایک و کامنت کم، باعث دلسرد شدن‌تان از فروش اینترنتی می‌شود.
البته این تمام معایب خرید فالوور فیک نیست. به یاد داشته باشید که اینستاگرام دارای الگوریتم‌های بسیار حساس و هوشمندی است، پس از گذشت مدتی اگر متوجه‌ی عدم فعالیت فالوورهای کسب و کارتان شود، پیج‌تان شادوبن می‌شود و تمام زحمات‌تان از بین می‌رود.

معرفی ۴ تا از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

معرفی ۴ تا از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامیهر کدام از آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، برای رشد کسب و کار اینترنتی‌شان زمان و برنامه‌ی منظم صرف کرده‌اند و با استفاده از چندین تکنیک موفقیت در اینستاگرام به درآمد چندمیلیونی رسیده‌اند. از کسب و کارهایی که در دوران کرونا فعالیت‌شان را شروع کردند تا افرادی که سال‌هاست در اینستاگرام، آنلاین‌شاپ خود را دارند.

۱- آنلاین‌شاپ baratina.design

آنلاین‌شاپ baratina.design

تینا براتیان عزیز ۳ سال است که کسب و کار آنلاین خودش را در حوزه مد و پوشاک زنانه راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر با ۹۴.۵کا فالوور، برند خود را دارد و یکی از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی است. در اولین قدم، تینا برای برندسازی کسب و کارش یک لوگو اختصاصی انتخاب کرده است، همچنین محصولاتش را با کیف‌های مخصوص به برند خود که لوگو برندش روی آن چاپ شده است، بسته بندی و ارسال می‌کند. اما نکته‌ای که کسب و کار تینا را از دیگر آنلاین‌شاپ‌ها متمایز می‌کند سبک عکاسی محصولاتش است. تینا برای عکاسی محصولات خود از فضای باز استفاده می‌کند و با الگوی ۳ عکس از هر محصول، به صفحه اینستاگرامش رنگ و طرح متفاوتی داده است. او تمامی محصولات خود را در یک سبک و رنگ خاص انتخاب می‌کند، این موضوع باعث می‌شود که ما هرکجا با محصولات او مواجه شدیم، متوجه‌ی حضور برند این کارآفرین موفق شویم.

در تمامی پست‌های آنلاین‌شاپ اینستاگرامی تینا، توضیحات کامل هر محصول نوشته شده است تا مخاطب به راحتی بتواند محصول مورد نظرش را خریداری کند. همچنین نحوه ثبت سفارش محصولات از طریق سایت را، در توضیحات کپشن ذکر کرده است. ذکر این توضیحات باعث کمتر شدن سوال‌های تکراری می‌شود.

سایت فروشگاهی تینا براتیان

تینا براتیان بعد از گذشت زمانی سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کرد تا به راحتی از ارسال محصولات، ثبت سفارش، موجودی محصولات و محصولات پرفروش خود، باخبر شود. در سایت فروشگاهی تینا براتیان تمامی محصولات دسته‌بندی شده‌اند. هرچه سایت فروشگاهی شما ظاهر زیباتری داشته باشد مخاطب‌های بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

۲- پیج اینستاگرام cross.official

پیج اینستاگرام cross.officialاینستاگرام هیچ محدودیتی در انتخاب و فروش محصولات ندارد. این آنلاین‌شاپ از همین ویژگی اینستاگرام استفاده کرده و محصولاتش از تنوع بی‌انتهایی برخودار است. شما می‌توانید در آنلاین‌شاپ خود چندین سبک مختلف از محصولات را داشته باشید. تنوع محصول باعث می‌شود مخاطبان به جای دنبال کردن چندین پیج مختلف فقط شما را دنبال کنند و محصولات‌شان را از شما خریداری کنند. البته تنوع محصول در یک حوزه برای مثال پوشاک، اکسسوری و... بهترین سبک فروش است، تا تنوع در حوزه‌های مختلف و پراکنده.

توضیحات کاملی که برای هر محصول نوشته شده را به وضوح در این آنلاین‌شاپ می‌شود مشاهده کرد. برای مثال اکثر محصولات این آنلاین‌شاپ از زوایای مختلف عکاسی شده‌اند و در اسلاید آخر هر محصول به صورت جدولی اندازه‌های دقیق آن محصول نوشته شده است.

تمامی این توضیحات باعث می‌شود مخاطب شما سفر راحت‌تری را تجربه کند. البته نکته‌ی بسیار مهمی که در آنلاین شاپ کراس به چشم ما آمد، تعامل دوستانه و بسیار محترمانه‌ی صاحب این آنلاین‌شاپ با مخاطبان خود بود.

۳- آنلاین‌شاپ اینستاگرامی farvi.shop

آنلاین‌شاپ اینستاگرامی farvi.shop

فاروی با ۱۹۴کا فالوور یکی از پرفروش‌ترین و بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی است. این کسب و کار اینترنتی موفق از زمان کرونا فعالیت خود را شروع کرده است. فاروی در ابتدا با فروش شال کار دست فروش محصولاتش را آغاز کرد بعد از گذشت مدتی وقتی که با استقبال بی‌اندازه‌ی مشتریان مواجه شد کارهای دیگری مثل هودی، شلوار و... را به کسب و کار اینترنتی خود اضافه کرد. سفارشات فاروی از طریق دایرکت و واتس‌اپ ثبت می‌شدند اما با توجه به حجم زیاد سفارشات با چالش‌های بسیاری برخورد کردند. راه حل تیم فاروی برای این مشکل ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو بود. فاروی در تجربه‌ی کاریش با سازیتو به راحتی کار کردن با پنل کاربری سایت فروشگاهی‌اش اشاره می‌کند. 

فاروی به خوبی از تمامی امکانات و ابزارهای اینستاگرام مانند ریلز استفاده می‌کند و همه‌ی این تلاش‌ها و تبلیغات باعث بیتشر دیده شدن این برند فوق‌العاده شده است.

۴- آنلاین‌شاپ sarah_torabi_

آنلاین‌شاپ sarah_torabi_

و در انتهای معرفی بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی به آنلاین‌شاپ پوشاک زنانه‌ی سارا ترابی می‌پردازیم. نکته‌ی بسیار بااهمیت که در این آنلاین‌شاپ دیده شده، برگزاری مسابقه و معرفی برنده است.

در ابتدا سارا ترابی از بین کامنت و لایک‌های برخی از پست‌های اسنتاگرامی‌اش یه نفر را برنده اعلام می‌کرد، وقتی که با بازخورد بسیار مثبت مخاطبان و افزایش فروشش مواجه شد. در ادامه تصمیم گرفت هر هفته از بین کامنت‌ها و لایک‌های پست‌های یک هفته اخیر، یک نفر را برنده اعلام کند. همین کار باعث افزایش تعامل بین مخاطبان و این کسب و کار شد.

تاثیر تبلیغات و مسابقات را روی آگاهی از برند خود از یاد نبرید. البته بدانید که تبلیغات برندتان باید کاملا فکر شده و از پیش تعیین شده شکل بگیرند. حتما بررسی کنید که کدام کانال بازاریابی برای شما بهتر است و در چه زمانی باید شروع به تبلیغات کنید، تبلیغات در زمان اشتباه باعث از بین رفتن هزینه‌ی مالی‌تان می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره‌ی ویژگی‌های مهم بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام بهتون گفتیم. فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای افزایش فروش، مشتری و جلب اعتماد مشتری انجام دهید، ساخت سایت فروشگاهی است.

با فروشگاه‌ساز سازیتو دیگر نگران خرید دامنه، هاست، پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور، طراحی سایت فروشگاهی و... نباشید. برای موفقیت در اینستاگرام بهتر است از تمام کانال‌های بازاریابی مخاطبان خود را هدف‌گیری کنید.

سازیتو در کنار شماست تا شما هم یکی از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام را داشته باشید. به جمع ۱۳۱،۰۰۰ کارآفرین موفق سازیتو بپیوندید.