زمان مطالعه ۴ دقیقه

سئو چیست و چرا فروشگاه‌های آنلاین به آن نیاز دارند؟

سئو چیست و چرا فروشگاه‌های آنلاین به آن نیاز دارند؟

سئو یا Seo مخفف (Search engine optimization)، به بهینه‌سازی صفحات وب برای دریافت ترافیک و بازدیدکننده بیشتر از طریق موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و… گفته می‌شود. وقتی کاربر کلمه‌ای را در گوگل جست‌وجو می‌کند به صفحه‌ی نتایج منتقل میشود. برای اینکه وب‌سایت شما در صفحه اول و یا حتی رتبه اول این نتایج قرار بگیرد باید روی بهینه کردن وب‌سایت و تولید محتوای آن کار کنید. در این مطلب در مورد مواردی که می‌تواند برای گرفتن بازدیدکننده بیشتر از طریق موتورهای جست‌وجو به شما کمک کند توضیح می‌دهیم.

سئو یا Seo مخفف (Search engine optimization)، به بهینه‌سازی صفحات وب برای دریافت ترافیک و بازدیدکننده بیشتر از طریق موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و… گفته می‌شود.

وقتی کاربر کلمه‌ای را در گوگل جست‌وجو می‌کند به صفحه‌ی نتایج منتقل میشود. برای اینکه وب‌سایت شما در صفحه اول و یا حتی رتبه اول این نتایج قرار بگیرد باید روی بهینه کردن وب‌سایت و تولید محتوای آن کار کنید. در این مطلب در مورد مواردی که می‌تواند برای گرفتن بازدیدکننده بیشتر از طریق موتورهای جست‌وجو به شما کمک کند توضیح می‌دهیم.

چند سال پیش در مطالعه‌ای که انجام شد، مشخص گردید که فقط ۴.۸٪ از کاربرانی که از موتورهای جست‌وجو استفاده میکنند به صفحه دوم نتایج و تنها ۱.۱٪ از کاربران به صفحه سوم مراجعه میکنند! بنابراین اینکه وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج باشه بسیار اهمیت دارد. مطالعات دیگری نشان داده است که ۳۲.۵٪ از ترافیک به وب‌سایت اول در صفحه نتایج منتقل می‌شود و ۱۷.۶٪ از ترافیک به رتبه دوم و بقیه لینک‌ها کمتر از ۵٪ ترافیک را دریافت می‌کنند!

مواردی که برای سئو بهتر فروشگاه خود باید رعایت کنید در زیر توضیح داده شده‌اند.

توضیحات محصول

با نوشتن عنوان‌های کوتاه اما گویا و همچنین توضیحات مناسب و طولانی برای محصولات، به موتورهای جست‌وجو فرصت کار کردن روی محتوای فروشگاه خود را می‌دهید. برای هر محصول متن و توضیح جدید بنویسید و از لینک‌های داخلی در آن استفاده نمایید.

اضافه کردن Alt به تصاویر محصولات

با اضافه کردن Alt یا یک متن مرتبط به تصاویر هر محصول می‌توانید به موتورهای جست‌وجو کمک کنید تا بتوانند با استفاده از آن کلمه، تصاویر فروشگاه شما را پیدا کنند. بنابراین هنگام اضافه کردن تصاویر به محصول با کلیک روی دکمه «تنظیمات» هر عکس، متن یا کلمه مرتبطی برای آن وارد کنید. همچنین از کلمات تکراری برای محصولات استفاده نکنید.

اضافه کردن صفحات داخلی

با اضافه کردن صفحات داخلی مانند درباره ما، خدمات و قوانین میتوانید محتوای بیشتری در مورد کسب و کارتان تولید کنید. نوشتن متن‌های طولانی و جدید بدون اینکه از جای دیگری کپی کنید می‌تواند تاثیر زیادی روی سئو داشته باشد.

همچنین لینک صفحات مفید را به منوی فروشگاه اضافه کنید.

بهینه‌سازی پوسته فروشگاه

در سازیتو امکان ویرایش پوسته فروشگاه را دارید، بنابراین میتوانید از بخش ویرایش پوسته، محتوا و ساختار فروشگاه را تغییر دهید. یکی از مواردی که در سئو اهمیت دارد سبک بودن و ساختاربندی پوسته وب‌سایت است. با اضافه کردن لینک‌های مختلف به صفحات داخلی، محصولات پرفروش و جدید و متن‌های مفید و مرتبط به فروشگاه می‌توانید ساختار بهتر و زیباتری به فروشگاه خود بدهید. علاوه بر، این سازگار بودن پوسته فروشگاه در موبایل و تبلت نیز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به همین منظور تمامی پوسته‌های فروشگاه ساز سازیتو ریسپانسیو هستند و برای موبایل و تبلت بهینه‌سازی شده‌اند.

سرعت بارگذاری صفحات فروشگاه

سرعت بارگذاری وب‌سایت یکی از مواردی است که گوگل به آن توجه می‌کند. بنابراین برای سریع شدن بارگذاری فروشگاه از تصاویر بهینه‌سازی شده و کم حجم برای محصولات استفاده نمایید. سعی کنید در حالی که کیفیت تصاویر را حفظ میکنید آنها را کم حجم‌تر و مناسب صفحات وب در نظر بگیرید. همچنین از تصاویر بی مورد و با حجم بالا برای اسلایدشو استفاده نکنید. هرچقدر فروشگاه خود را ساده و سبک طراحی کنید هم از دید کاربر و هم موتورهای جست‌وجو بهتر دیده خواهید شد.

ایجاد لینک‌های خارجی و داخلی (بک‌لینک)

یکی از موارد دیگری که گوگل به آن توجه می‌کند تعداد لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر یا از محتوای سایت خودتان به صفحات دیگر داده می‌شود. با اضافه کردن لینک فروشگاه‌تان در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دیگر می‌توانید تعداد بک‌لینک‌ها را افزایش دهید. در سیستم سازیتو به صورت خودکار در صفحه هر محصول به محصولات مرتبط لینک داخلی داده می‌شود اما در هر صورت شما می‌توانید با اضافه کردن لینک‌های مورد نیاز در توضیحات محصول یا صفحات داخلی وضعیت لینک‌های داخلی را را بهتر کنید.

به نتیجه رسیدن در سئو نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد، زیرا کاری حساس و نیازمند تجربه زیاد است. بنابراین با تلاش و پشت‌کار می‌توانید به نتیجه مطلوب خود برسید. در صورتی که در این زمینه نیاز به کمک و مشاوره دارید با پشتیبانی سازیتو تماس بگیرید.