زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

انسان‌ها گاهی به بوی خود بیش از نان شب اهمیت می‌دهند. عطر و ادکلن نیز یکی از دسته‌های پرفروش در بازار لوازم شخصی در ایران است. ما هر چیزی که باید برای ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن بدانید را به شما می‌گوییم.



یک فروشگاه لوازم بهداشتی بیشترین درآمد را می‌تواند داشته باشد به شرط اینکه یک سری از مراحل را برای رشد کسب و کارش به درستی طی کند. ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن‌ یک نیچ مناسب برای شروع است. برای آن که ‌طراحی سایت فروشگاهی ادکلن‌ خود را آغاز کنید این مقاله راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن چه کمکی به ما می‌کند؟

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن
امروزه بیشتر تراکنش‌های مردم ایران و جهان در بستر اینترنت انجام می‌گیرد و این موضوع نشانگر این است که طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند سود بیشتری را برای فروشندگان داشته باشد. ساخت فروشگاه اینترنتی ادکلن به دور از اینکه ما چه تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی داریم یا اینکه مغازه در کجای شهر داریم می‌تواند شروع داشتن یک درآمد همیشگی باشد و دلیل آن پارامترهای متفاوت در دیده شدن یک سایت است. وقتی که می‌توانید مشتریانی به اندازه استفاده‌کنندگان از اینترنت داشته باشید درنگ نکنید و همین حالا طراحی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن خود را شروع کنید.

فروشگاه عطر و ادکلن آنلاین چقدر سود دارد؟

سود فروش عطر و ادکلن
آمار‌ها نشان داده است که مردم ایران در سال ۲۰۱۴ چیزی در حدود ۲۷ میلیارد دلار گردش مالی بازار عطر و ادکلن در دنیا بوده است و مردم مبالغ زیادی را خرج لوازم شخصی و بهداشتی کرده‌اند. خودتان می‌توانید با یک حساب سرانگشتی سود سرشار عطر و ادکلن را برای خود حساب کنید.
از جهت انواع عطر و ادکلن نیز با توجه به کیفیت و قیمت عطر و ادکلن‌های متفاوت می‌توانند درصد سود‌‌های عجیبی را برای شما داشته باشند. به عنوان مثال سود فروش ادکلن با جنس متوسط ۱۰۰ درصد برای فروشندگان خواهد بود. سود فروش ادکلن برند حداقل  ۲۵ درصدی را برای فروشنده‌ی خود خواهد داشت. اگر میانگین را نیز در نظر بگیریم فروش هر ادکلن می‌تواند ۵۰ ال ۶۰ درصد برای صاحب یک برند سود از فروش هر عطر داشته باشد.

چگونه کسب و کار عطر و ادکلن خود را بسازیم؟

راه‌اندازی کسب و کار عطر و ادکلن
شروع کردن یک کسب و کار همیشه سخت به نظر می‌رسد. اما در دنیای امروزی شما با ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن می‌توانید یک شروع خوب را داشته باشید. شاید بپرسید چطور این یک شروع خوب است؟
پاسخ به این سوال به مبحث مهم هزینه‌ها برمی‌گردد. ‌هزینه سایت فروشگاهی‌ به مراتب پایین‌تر از راه‌اندازی فروشگاه حضوری است. برای کسی که می‌‌خواهد کسب و کاری را شروع کند هزینه‌ها موضوعی بسیار مهم است. در دنیای امروز که کامپیوتر‌ها و گوشی‌های موبایل در هر چیزی رخنه کرده‌اند، ساخت فروشگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و مارکت پلیس‌ها آغاز و به مغازه‌های فیزیکی در سطح شهر‌ها ختم می‌شود.

پلتفرم‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

در ابتدا شما نیاز به این خواهید داشت تا پلتفرم مناسب را برای ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید. 

آنلاین شاپ اینستاگرامی


اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی است. ساخت فروشگاه اینستاگرامی به سادگی ساختن یک اکانت در اینستاگرام و فعالیت و درج عکس محصول در آن و اعلام موجودی محصولات و در نهایت فروش به روش کارت به کارت است. در این بین نباید عکاسی درست از محصولات خود را فراموش کنید. همچنین از تکنیک‌های بازاریابی در اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید موفق‌تر باشید.

مارکت پلیس‌ها


در مرحله‌ی بعد شما به فکر همکاری با پلتفرم‌هایی مانند دیجی‌کالا خواهید بود که واسطه‌‌هایی برای فروش محصولات شما و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن شما خواهند بود. به این دسته از پلتفرم‌ها ‌مارکت پلیس‌ می‌گویند. دیجی‌کالا و ایمالز فروشندگان مختلف را کنار یکدیگر جمع می‌کند و از فروش محصولات شما کارمزد خود را دریافت می‌کنند. این پلتفرم‌ها برای کسانی که حاشیه سود بالایی دارند و کسر سود پلتفرم‌‌هایی مثل دیجی‌کالا مشکلی برایشان ایجاد نمی‌کند مناسب است.

سایت فروشگاهی


راه دیگر فروش آنلاین نیز راه‌اندازی سایت فروشگاهی است. در این راه نیز شما با استفاده از وردپرس یا سفارش سایت فروشگاهی به برنامه‌نویسان و یا استفاده از فروشگاه‌ساز‌هایی مانند سازیتو، فروشگاه اینترنتی خود را ساخته و با استفاده از سئو و متصل کردن سایت خود به شبکه‌های اجتماعی دیگر شروع به فروش عطر و ادکلن‌های خود می‌کنید.
این را در نظر بگیرید که ادکلن‌ها برند محور هستند. شما با استفاده از سئو می‌توانید ادکلن‌های خود را در نتایج گوگل بالا بیاورید و فروش ارگانیک خود را چند برابر کنید. 

اما پیش از آغاز فروش خود، نیاز به یک تامین‌کننده عمده خواهید داشت تا اجناس خود را با قیمت مناسب تهیه کنید و همیشه جنسی با قیمت مناسب و با کمترین واسطه به مشتریان برسانید.

از کجا عطر و ادکلن برای فروش تهیه کنیم؟

عمده فروشی‌های عطر و ادکلن
تامین کننده مناسب یکی از پایه‌های موفقیت شماست. اگر شما بتوانید تامین‌کننده‌ عطر و ادکلن منصف را برای کسب و کار خود پیدا کنید به راحتی می‌توانید از داشتن همیشگی اجناس با تنوع و قیمت مناسب از محصولات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن خود مطمئن باشید. و بدین صورت امکان فروش مداوم با حاشیه سود بالاتر را داشته باشید.
مراکز تامین حضوری خاصی برای تامین عطر و ادکلن وجود ندارند. شما می‌توانید با جست و جوی برند و مدل ادکلن موردعلاقه‌ی خود، تامین‌کننده‌های عمده عطر و ادکلن را بیابید و از واردکنندگان با حاشیه سود پایین‌تر ادکلن‌های مورد‌نیاز خود را تامین کنید. توجه داشته باشید که به ضمانت اصالت ادکلن‌های موردنیاز خود را تامین کنید.

 

چه ترفند‌هایی را برای فروش بیشتر عطر و ادکلن استفاده کنیم؟

طراحی سایت عطر فروشی انلاین
برای آن که فروش بیشتری را تجربه کنید نیاز است تا نکته‌هایی را در حوزه مارکتینگ و فروش بدانید تا فروش بیشتر و بهتری را با حاشیه سود مناسب داشته باشید.

انتخاب مدل مناسب


با نفوذ بیشتر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برند‌های روز غربی و بو‌‌های آشنا بیش از پیش بین مردم رخنه کرده‌اند. در چنین بازاری شما باید مدل‌های روز را برای فروش عرضه کنید. نداشتن تنوعی به روز از محصولات در کنار ادکلن‌‌های کلاسیک، می‌تواند مساوی با فروش کم محصولات شما باشد.
برای آن که فروش مناسبی را  بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن خود داشته باشید نیاز به این دارید تا سلیقه کاربر ایرانی را بشناسید. کاربر ایرانی برند‌‌ها و بو‌های خاصی را می‌پسندد. برای آن‌که بتوانید سلیقه‌ی مخاطب ایرانی را بشناسید می‌توانید به سایت‌هایی که فروش بالایی دارند مراجعه کنید و محصولات پرفروش را رصد کنید و یا با توجه در محصولات عرضه شده توسط رقبای خود عمق بازار ایران را بشناسید. 

عکاسی مناسب


چیزی که بسیاری از خریداران را بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن جذب می‌کند تصاویر مناسب و زیبا از یک محصول است. شما می‌توانید با ‌عکاسی مناسب از محصولات ‌خود با جزئیات دقیق که اصالت آن را برای کاربران مشخص کند فروش خود را افزایش دهید. این را در نظر داشته باشید که داشتن عکس‌های جذاب می‌تواند جذب کننده‌ی مشتریان به سمت ادکلن‌های شما باشد.

مارکتینگ را فراموش نکنید


دانستن ‌تکنیک‌های مارکتینگ‌ می‌تواند برای شما جذب‌کننده‌ی سرمایه و مشتری باشد. پس از استراتژی‌های مارکتینگ غافل نشوید. به عنوان مثال اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید از محصولات خود برای اینفلوئنسر‌ها ارسال کنید، و از آن‌‌ها بخواهید با محصولات شما تبلیغ کنند و استوری بگذارند. و آن‌ها را به مشتریان معرفی کنند.
یا اگر سایت فروشگاهی دارید، به سئوی سایت توجه کنید تا در نتایج گوگل در جایگاه مناسبی دیده شوید. که این موضوع با استراتژی‌‌های تولید محتوا می‌تواند شما را در نتایج گوگل بالاتر ببرد.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن با سازیتو

ترفند‌های افزایش فروش عطر و ادکلن
همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم ساخت فروشگاه اینترنتی ادکلن و عطر می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود. ساخت سایت فروشگاهی عموما با سختی‌های زیادی همراه است. پیچیدگی‌ فنی در ساخت، مدیریت و پشتیبانی یک سایت اینترنتی باعث پشیمانی عموم فروشندگان برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌شود. نقش فروشگاه‌ساز‌هایی همانند سازیتو در این مرحله خود را نشان می‌دهد.

سازیتو یک فروشگاه‌ساز است که برای شما یک فروشگاه با آسان‌ترین پنل مدیریت می‌سازد و تمام درآمد آن را در اختیار شما قرار می‌دهد و مانند مارکت‌پلیس‌ها از شما کارمزدی بابت فروشتان دریافت نمی‌کند. با سازیتو مانند یک فروشگاه اینستاگرامی شما درگیر با چانه زدن با مشتریان و اعلام موجودی و دریافت شماره کارت نمی‌شوید.

مزیت‌هایی سازیتو که به کاربران ارائه می‌شود:

مدیریت محصولات


شما در سازیتو می‌توانید به راحتی تمام محصولات خود را به صورت گروهی و تکی مدیریت کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید چندین مدل ادکلن را همزمان موجود کنید یا قیمت‌های محصولات خود را به صورت گروهی کاهش یا افزایش دهید. از طرف دیگر برای جذب مشتریان و تشویق مشتریان سابق برای خرید بیشتر می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای سبد خرید تعیین کنید یا کد تخفیف‌های گروهی و تکی برای مشتریان خود در نظر بگیرید.

سایت نماد امنیت و اعتماد است


ایجاد امنیت و اعتماد برای مشتریان همیشه دشوار است. با داشتن یک سایت شما می‌توانید درگاه‌های معتبری را برای مشتریان فراهم کنید. از سمتی دیگر در یک سایت شما امکان گرفتن ‌نماد اعتماد الکترونیک‌ را دارید. بسیاری از خریداران در بستر اینترنت به این نماد و وجودش روی سایت‌ها توجه می‌کنند و با دیدن آن خرید مطمئن‌تری انجام می‌دهند. 
شما در ابتدای ساخت فروشگاهی اینترنتی با سازیتو، گواهینامه SSL دریافت می‌کنید که گواهینامه‌ای معتبر برای امنیت برای سایت است. شما با داشتن این گواهینامه به راحتی می‌توانید کاربران خود را قانع به خرید سرویس مورد نظر خود کنید.

با سئو پرواز کنید


سایت‌ها برای بالا آمدن در نتایج گوگل نیاز به فعالیتی اصولی در حوزه سئو دارند. سئو راهنمای شما در مسیر اوج گرفتن است. بعد از سفارش فروشگاه اینترنتی خود و تحویل گرفتن آن شما می‌توانید به راحتی با انجام یک سری اعمال که در سازیتو به صورت خودکار برای شما انجام می‌شود در نتایج گوگل بالا‌تر بیایید و در نتیجه ترافیک بیشتری را در سایت خود داشته باشید. شما با داشتن یک ‌استراتژی سئو‌ می‌توانید به صورت ارگانیک و رایگان مشتریان را جذب کنید و محصولات خود را در سایت خود بفروشید.

در گوشی مشتریان دیده شوید


با داشتن یک سایت در سازیتو شما می‌توانید از PWA یا وب اپلیکیشن استفاده کنید. با استفاده از این امکان مشتریان می‌توانند به راحتی با ذخیره میانبر سایت شما در منوی گوشی خود با یک کلیک وارد سایت شما شوند و محصولات شما را خریداری کنند. از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن با سازیتو این است که سایت‌های ساخته شده با سازیتو با موبایل‌ها دوستی خوبی دارند. سایت‌های ساخته‌شده با سازیتو با سایز موبایل‌های مختلف سازگارند و در فریم موبایل‌‌ها به صورت کامل و زیبا دیده می‌شوند.

 

نمونه فروشگاه‌های عطر و ادکلن ساخته شده با سازیتو

عطر دانژه

فروشگاه عطر و ادکلن ساخته شده با سازیتو

فروشگاه بونیتا

بونیتا

در این بخش شما می‌توانید سایت‌های ساخته‌شده با پلتفرم سازیتو را مشاهده‌ کنید که به عنوان سایت فروشگاهی عطر و ادکلن فعالیت می‌کنند.

نتیجه‌گیری

داشتن بوی خوب از خواسته‌های هر انسان است. و فروش عطر و ادکلن می‌تواند یک کسب و کار مناسب برای پیشرفت باشد. راه‌اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن برای شما می‌تواند بهترین راه برای فروشی مناسب باشد. سازیتو یک پلتفرم فروشگاه‌ساز است که طراحی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن را برای شما ساده می‌کند و در دنیای دیجیتال امروزی شما می‌توانید موفقیت را بیش از پیش لمس کنید. این را هم در نظر داشته باشید که هزینه سایت فروشگاهی با سازیتو می‌تواند برای شما در قبال فروش زیادی که به ارمغان می‌اورد معقول باشد.