زمان مطالعه ۹ دقیقه

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی

طراحی سایت رزرو نوبت‌دهی پزشکی مزایای بی‎شماری دارد که بسیاری از پزشکان از آن مطلع نیستند، برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


هروقت صحبت از مراجعه به پزشک می‌شود، اولین چیزی که باید خودمان را برایش آماده کنیم، ساعت‌ها نشستن در صف انتظار است. احتمالا شما هم برای نوبت‌های پزشکی خود، مجبور می‌شوید یک روز را مرخصی بگیرید و فقط به این موضوع بپردازید. اما طی سال‌های اخیر، با رواج پیدا کردن طراحی سایت نوبت دهی آنلاین میان کلینیک‌های پزشکی، فرایند رزرو نوبت و مدیریت نوبت‌ دهی برای مراجعین و پزشکان بسیار ساده شده است.
اگر شما هم از آن دسته پزشکان هستید که شلوغ بودن کلینیکتان باعث شده حتی زمان پاسخ‌دهی به تماس مراجعین را نداشته باشید، بهتر است زودتر از هر فرد دیگری به‌دنبال ساخت سایت نوبت دهی شخصی خود باشید. 
در صورتی که برای حل کردن این موضوع در حال خواندن این مقاله هستید، با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب سایت نوبت دهی آشنا شوید. البته در انتهای این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور به‌سادگی، بدون نیاز به دانش فنی و در کمترین زمان، سایت نوبت دهی خودتان را بسازید.

مزایای طراحی سایت نوبت دهی آنلاین برای پزشکان

مزایای طراحی سایت نوبت دهی آنلاین برای پزشکان

اولین دلیل اهمیت طراحی سایت نوبت دهی اینترنتی برای پزشکان این است که با پرداخت کمترین هزینه، زمان، تلاش و درعین‌حال با حفظ کیفیت، فرایند نوبت دهی و مدیریت نوبت‌ها ساده می‌شود، یا به عبارتی کارایی و عملکرد را افزایش می‌دهد.
با نوبت دهی اینترنتی، مراجعین می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به کلینیک، نوبت‌شان را با توجه به برنامه‌هایی که دارند رزرو کنند، که باعث صرفه‌جویی در زمان مراجعه‌کنندگان و کارکنان مطب می‌شود. کافی است به اینترنت متصل شوند و اسم شما یا کلینیک پزشکی‌تان را در یکی از موتورهای جستجو بنویسند تا برنامه‌ی کاری و اطلاعات مهم مربوط به رزرو نوبت یا کنسلی‌ها را مطالعه کنند.
انعطاف‌پذیری و دسترسی راحت، به افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند و در طول زمان باعث به‌دست آوردن مراجعین بیشتر می‌شود.
از دیگر مزایای طراحی سایت پزشکی می‌توان به کاهش خطا اشاره کرد. برای اکثر مراجعه‌کنندگان اتفاق افتاده است که هنگام مراجعه به پزشک متوجه شوند همان زمان به فرد دیگری هم تعلق گرفته است و مجبور شوند زمان زیادی را منتظر بمانند. با نوبت دهی آنلاین، این دردسر به پایان می‌رسد زیرا هیچ فردی نمی‌تواند نوبت‌های رزرو شده را انتخاب کند. کاهش خطا نه‌تنها کمک به افزایش کیفیت کلینیک است،‌ بلکه فشار کاری را از روی منشی کاهش می‌دهد.
طراحی سایت نوبت دهی آنلاین‌، نیازتان به نیروی انسانی را کم می‌کند، زیرا تمامی نوبت‌ها به صورت خودکار از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس به مراجعه‌کنندگان اطلاع داده می‌شود. بهتر است راحت شدن فرایند نوبت دهی را جدی بگیرید زیرا نشان دهنده‌ی این است که برای بیماران خود ارزش قائل هستید.
به‌طورکلی، برای طراحی سایت نوبت دهی پزشکی باید به قابل دسترس بودن، راحتی، کاهش خطا، مدیریت ساده و… توجه کنید تا نتیجه دلخواه‌تان را بگیرید.

ویژگی‌های مهم طراحی سایت پزشکی

ویژگی‌های مهم طراحی سایت پزشکی

ساخت سایت نوبت دهی پزشکی باید چندین ویژگی مهم برای اطمینان از فرایندی برنامه‌ریزی شده را داشته باشد. در اینجا مهمترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت نوبت دهی آنلاین را بررسی کرده‌ایم:

کاربر پسند بودن

یکی از دلایل طراحی سایت نوبت دهی پزشکی راحتی دسترسی مراجعین به شرایط رزرو نوبت است،‌ بنابراین نباید با صفحه‌ای شلوغ و گیج کننده، روبه‌رو شوند. زمانی که کاربر وارد صفحه اول سایت شما می‌شود، باید بتواند بخش رزرو نوبت را سریعا پیدا کند و به اطلاعات مورد نظرش دسترسی داشته باشد.
مسیر کلی‌ای که مراجعه‌کننده از ابتدای ورود به سایت تا ثبت نوبت طی می‌کند را باید به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی و اجرا کنید.

دسترسی آسان

سایت رزرو نوبت باید بازه‌های زمانی موجود را بر اساس برنامه پزشک نمایش دهد و نوبت‌ها دائم به‌روزرسانی شوند تا تماس‌های دریافتی کلینیک به کمترین حد خود برسد. فراموش نکنید که خرید سامانه نوبت دهی اینترنتی‌، باید به کاهش دغدغه کارکنان نیز کمک کند تا آن‌ها بتوانند از طریق پنل مدیریت و پشتیبانی، کارهای مربوط به رزرو نوبت را انجام دهند.

صفحه درباره ما

سایت رزرو نوبت می‌تواند برای یک کلینیک با چندین پزشک و متخصص، طراحی شود. در چنین شرایطی باید مشخصات کامل هر کدام از متخصصان مثل مدارک، تخصص آن‌ها و… در سایت قرار گرفته باشد و برای هر پزشک، صفحه‌ی رزرو نوبت جداگانه طراحی شود.

فرم ثبت‌نام

بهتر است یک فرم ثبت‌نام شامل اطلاعات تماس، سابقه پزشکی و… برای بیماران جدیدی که در سایت‌تان ثبت‌نام می‌کنند طراحی شود. در صورت طراحی این فرم، پرسنل می‌توانند خدمات بهینه‌تری را ارائه داده و پیش از رسیدن بیمار، پرونده پزشکی او را آماده کنند. همین جزئیاتی که در اغلب موارد نادیده گرفته می‌شود، فرایند پذیرش بیمار و نوبت دهی را سرعت می‌بخشد.

سرویس اطلاع رسانی

یکی از وظایف مهم افرادی که در کلینیک پزشکی مشغول به کار هستند،‌ یادآوری و پیگیری نوبت‌ها و قرارهای ملاقات است. آن‌ها دائما در حال صحبت کردن با تلفن هستند و هنگام اشغال بودن تلفن کلینیک احتمال آنکه فردی موفق به ثبت نوبت خود نشود، بالا می‌رود. با نوبت دهی اینترنتی، یادآوری نوبت‌ها به صورت خودکار، از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس به مراجعین اطلاع داده می‌شود. این پیامک یادآوری را می‌توانید با توجه به ساعت، موقعیت مکانی و اطلاعات بیمار، شخصی‌سازی کنید.

ریسپانسیو

مراجعین باید بتوانند با استفاده از هر دستگاهی اعم از موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و… به سایت نوبت دهی پزشکی دسترسی داشته باشند. در صورتی که سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی نشده باشد، اطلاعات آن به صورت ناقص نمایش داده می‌شوند.
امنیت و حریم خصوصی
در طراحی سایت نوبت دهی‌، تضمین امنیت و حریم خصوصی اطلاعات بیمار باید در اولویت قرار داشته باشد. سایت باید اقدامات امنیتی مناسب مانند رمزگذاری اطلاعات، ذخیره‌سازی امن و رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی را اجرا کند. این اقدامات از اطلاعات حساس بیمار در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کند.
با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، سایت نوبت دهی پزشکی شما می‌تواند بستری کاربر پسند، کارآمد و امن برای بیماران فراهم کنند تا در فرایند رضایت‌بخش، نوبت خود را رزرو کنند.

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی با سازیتو

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی با سازیتو

تا اینجای متن، درباره‌ی اهمیت طراحی سایت نوبت دهی برای پزشک‌ها صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده، متوجه شده‌اید که با داشتن سایتی بهینه، تا حد زیادی در زمان متخصص و کارکنان کلینیک صرفه‌جویی می‌شود. اما زمان آن رسیده تا با ساخت سایت نوبت دهی رایگان آشنا شوید.
سازیتو بعد از سال‌ها تلاش برای کمک به گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط،‌ شرایطی را برای پزشکان و مشاغلی که نیاز به رزرو نوبت دارند، فراهم کرده تا بدون دغدغه‌ی برنامه‌نویسی، خرید دامنه و هاست و… سایت نوبت دهی خودشان را طراحی کنند. برای طراحی سایت، نیازی نیست در ابتدا تمام هزینه را پرداخت کنید، می‌توانید از نسخه آزمایشی ۱۴ روزه خود استفاده کرده و در صورت رضایت آن را خریداری کنید.
امکانات ساخت سایت نوبت دهی پزشکی با سازیتو:

سئو خودکار

در حال حاضر با بیشتر شدن تعداد پزشکان، مهم است که در میان آن‌ها بدرخشید. یکی از عواملی که باعث تمایز شما با دیگر رقبایتان می‌شود، حضور شما در صفحه اول گوگل است. صفحات سایت‌های نوبت دهی پزشکی سازیتو از سئو خودکار برخوردار است که باعث ارتقا رتبه سئو شما می‌شود، علاوه‌بر آن، سایت‌ها به‌صورت ریسپانسیو طراحی شده‌اند و در تمامی دستگاه‌ها بدون مشکل دیده می‌شود. برای بهینه‌سازی سئو کافی است کمی تمرکزتان را روی صفحه وبلاگ و صفحه‌های نوبت دهی بگذارید تا نتیجه آن را ببینید. اما اگر فرصت نمی‌کنید زمانی را به این کار اختصاص دهید، جای نگرانی نیست.

ادمین سایت

در سایت‌های نوبت دهی سازیتو این امکان وجود دارد که فردی را به‌عنوان ادمین سایت در نظر بگیرید. همچنین برخلاف مدیر شبکه‌های اجتماعی که با داشتن یک نام‌کاربری و رمز عبور به تمامی اطلاعات شما دارند، دسترسی‌های ادمین را می‌توانید بر اساس کاری که قرار است برایتان انجام دهد، محدود کنید. به‌عنوان مثال فقط کارهای مربوط به تولید محتوا، سئو سایت، نوبت دهی‌ها و… را برای شما انجام دهد ولی نتواند درآمد شما را مشاهده کند.

رزرو نوبت‌‌ اینترنتی

اگر کلینیک پزشکی دارید، می‌توانید با توجه به روز و ساعت‌هایی که هر پزشک در کلینیک شما حضور دارد یک صفحه را به آن‌ها اختصاص دهید تا مراجعین بتوانند زمان دلخواه‌شان را انتخاب نمایند و ساعت‌ها پشت تلفن کلینیک منتظر نباشند نباشند.

طراحی و مدیریت آسان

به همان میزان که راحتی کاربران اهمیت دارد، خودتان نیز باید بتوانید نوبت‌ها را به‌سادگی مدیریت کنید. از ابتدای ساخت سایت نوبت دهی در سازیتو، تمام مراحلی که باید انجام دهید، مانند تکمیل اطلاعات، طراحی قالب سایت و دسته‌بندی‌ها، بارگذاری لوگو و... قدم به قدم توضیح داده شده است و شما می‌توانید بدون نیاز به دانش فنی سایت نوبت دهی خود را طراحی کنید.

گزارش‌گیری

از طریق بخش گزارش‌گیری پنل خود می‌توانید تعداد مراجعینی که در سایت‌تان ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها را مشاهده کنید. اطلاعات مهم را می‌توانید از طریق ویژگی فرم محصول از مراجعین خود بگیرید. یعنی زمانی که قصد رزرو نوبت را دارند، کادری برای آن‌ها نشان داده می‌شود که بدون تکمیل آن، امکان رزرو نوبت ندارند.
علاوه‌بر امکانات گفته شده، سایت‌های نوبت دهی پزشکی سازیتو ویژگی‌های دیگری مانند تعریف کد تخفیف، روش‌های مختلف پرداخت، امکان اتصال به ابزارهای سئو و… را دارند تا دیگر دغدغه‌ی نوبت دهی را نداشته باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره مزایای طراحی سایت نوبت دهی پزشکی و دلیل اهمیت آن برای کلینیک‌های پزشکی صحبت کردیم. همانطور که در مقاله اشاره کردیم،‌ نوبت دهی اینترنتی به بسیاری از دغدغه‌هایتان پایان می‌دهد و باعث افزایش رضایت مراجعه‌کنندگان می‌شود. سازیتو شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانید سایت نوبت دهی خود را در کمتر از یک ساعت طراحی کنید.

با استفاده از فروشگاه ساز سازیتو، سایت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و در حرفه‌ای ترین حالت طراحی کنید.