زمان مطالعه ۸ دقیقه

چرا باید وقت‌دهی آنلاین داشته باشیم؟

چرا باید وقت‌دهی آنلاین داشته باشیم؟


خودکارسازی فرآیندهای کسب و کارهایی که در صنعت خدمات هستند، می‌تواند فرصت‌های زیادی برای آن‌ها ایجاد کند. در این میان بهتر است بدانید مدل‌های سنتی نوبت‌دهی مثل نوبت‌دهی تلفنی و یا حضوری می‌تواند مشتری‌های زیادی را از کسب و کارتان دور کرده و شرایط سختی برایتان ایجاد کند. اما نوبت‌دهی آنلاین فرصت‌های زیادی مثل صرفه‌جویی در زمان، افزایش مشتری و درآمد برای کسب و کارتان ایجاد می‌کند. ما در این مقاله به برخی از این فرصت‌ها نگاهی انداخته‌ایم.

 سایت رزرو نوبت‌دهی چیست؟

 سایت رزرو نوبت دهی چیست؟

سایت‌های نوبت‌دهی آنلاین یک بستر برای تعیین وقت بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی هستند. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا در تعیین نوبت و خدمات دهی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید و بیشتر از قبل در دسترس مشتری‌ها قرار بگیرید. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به مزایای نوبت‌دهی آنلاین داشته باشیم.

کار را برای مشتری‌ها آسان کنید

کار را برای مشتری‌ها آسان کنید

هرچه فرایند رزرو نوبت برای مشتری‌ها آسان‌تر باشد احتمالا نوبت‌های بیشتری رزرو می‌شود. به همین سادگی. در عصر آنلاین مردم دوست ندارند موقع رزرو نوبت زمان زیادی برای پیدا کردن و تماس گرفتن صرف کنند. با توجه به شلوغی روزمره آدم‌ها و سرعت بالای زندگی‌، ارائه‌ی سیستم نوبت‌دهی اینترنتی را منطقی می‌کند.
با سایت‌های نوبت‌دهی اینترنتی بدون نیاز به منتظر ماندن برای پاسخ ایمیل، پاسخ به تماس یا هر چیز مشابه، قرار ملاقات آماده می‌شود. سیستمی که می‌تواند 24 روز و 7 روز هفته در دسترس مخاطب‌ها باشد فرصت بیشتری به مشتری‌ها می‌دهد.
همچنین می‌توان در سیستم‌های نوبت‌دهی اینترنتی اطلاعات تکمیلی مثل قیمت، شرح خدمات، مقدمات و نیازمندی‌ها، زمان حضور و مدت زمان لازم برای انجام کار از قبل توضیح داد. در چنین شرایطی برای بدست آوردن اطلاعات و جواب سوال‌هایشان نیازی نیست با شما تماس بگیرند. هرچه اطلاعات بیشتری را از قبل ارائه دهید، مشتریان‌تان سریعتر می‌توانند در مورد انتخاب کردن شما تصمیم بگیرند. 

سریع و راحت نوبت‌‌دهی کنید

سریع و راحت نوبت‌‌دهی کنید

برای‌تان پیش آمده که برای مشخص کردن یک نوبت مدام یک دفترچه بزرگ و شلوغ را ورق بزنید تا بتوانید یک جای خالی مناسب پیدا کنید؟ این سیستم سنتی نه‌تنها کلافه‌کننده و سردرگم‌کننده است بلکه زمان زیادی هم از شما می‌برد و باعث می‌شود در مقابل مشتریان خود غیرحرفه‌ای به نظر برسید. اما سامانه‌های نوبت‌دهی اینترنتی و آنلاین به کارمندان شما کمک می‌کنند تا حجم کاری خود را بهتر سازماندهی کنند. همچنین می‌توانند با سرعت بیشتری فرایند نوبت‌دهی را طی کنند و تجربه راحت‌ و ساده‌تری داشته باشند.
مشتری‌ها هم ساده‌تر و با سرعت بیشتری نوبت‌های خود را رزرو می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که 90 درصد مشتریان ترجیح می‌دهند قرارهای خود را به صورت آنلاین رزرو کنند و 35 درصد از آنها دوست دارند قرارهای خود را در ساعات غیر اداری برنامه‌ریزی کنند.
در سیستم‌های سنتی راه ارتباطی محدودی برای مشتریان ایجاد می‌شود که ممکن است منجر به منصرف شدن آن‌ها از استفاده از خدمات شما شود.

اطلاعات بیشتری درباره نوبت‌ها به دست آورید

اطلاعات بیشتری درباره نوبت‌ها به دست می‌آورید

با سایت‌های رزرو نوبت می‌توان اطلاعات زیادی را جمع آوری کرد.

  • چه زمانی مردم بیشتر رزروهای ماهانه را انجام می دهند؟ کدام روزهای هفته، کدام بخش از روز و غیره؟
  • چرا قرارهای خود را لغو می‌کنند؟
  • کدام یک از خدمات شما محبوبیت بیشتری دارد؟
  • افراد هنگام قرار ملاقات چه خدماتی را با هم ترکیب می‌کنند؟
  • ماهانه چند نفر قرار ملاقات می‌گذارند؟
  • چند نفر به صورت آنلاین نوبت خود را رزرو می‌کنند؟
  • کدام یک از خدمات شما محبوب نیست؟
  • مردم کدام خدمات را به عنوان هدیه برای دیگران می‌خرند؟
  • آیا خدمات شما به صورت فصلی محبوب است؟

این دیتا‌ها می‌تواند در ایجاد استراتژی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و قیف فروش شما کمک کننده باشد. زمانی که رفتار مشتریان خود را درک کردید، شکل دادن به تمام استراتژی‌ها و فرآیندهای آینده خود را برای تیم‌های بازاریابی و فروش برای شما آسان می‌کند.

بیشتر در دسترس مشتری‌ها باشید

بیشتر در دسترس مشتری‌ها هستید

طبق آخرین آمارها، ۳۸ میلیون کاربر فعال اینترنت در ایران داریم که از این تعداد ۲۸ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت هستند. کاربران زیادی نیازهای خود را در صفحات اینترنت جست‌وجو می‌کنند. داشتن یک سایت رزرو نوبت به شما کمک می‌کند تا با مخاطبین بیشتری آشنا شوید و از این طریق مشتری‌های بیشتری به‌دست بیاورید.
سامانه‌های نوبت‌دهی اینترنتی می‌تواند به شما در جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن کمک کند و ارتباط با مشتریان خود از طریق خبرنامه‌ها و پیامک را برای شما آسان کند. به این ترتیب، می‌توانید رابطه‌ای را که با مشتریان خود دارید تقویت کنید و با رابط کاربری فوق‌العاده آن‌ها را به روابط وفادار تبدیل کنید.

با رزرو نوبت اینترنتی درصد خطا را کم کنید

با رزرو نوبت اینترنتی درصد خطا را کم کنید

اشتباه پیش می‌آید. شاید شما تمام رزروها را در یک دفترچه یادداشت می‌کنید و یکی از کارمندان دستخط یک پزشک را دارد. شما هرگز نمی‌توانید آنچه را که آنها نوشته‌اند بخوانید.

سایت نوبت‌دهی آنلاین می‌تواند این خطاها را کاهش دهد. این سیستم‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند که در هر لحظه در دسترس چند کارمند قرار بگیرند و به یک دست بودن تمام نوبت‌ها به شما کمک کند تا رزروهای ماهانه خود را بدون هیچ گونه همپوشانی سازماندهی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای تمام خدمات خود محدودیت زمانی تعیین کنید.

چطور یک سایت نوبت‌دهی آنلاین بسازم؟

چطور یک سایت نوبت‌دهی آنلاین بسازم؟

سازیتو به گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط زیادی کمک می‌کند که می‌توان با استفاده از این سایت بدون دغدغه‌ی برنامه‌نویسی، خرید دامنه و هاست و… سایت نوبت‌دهی خودتان را طراحی کنید. برای طراحی سایت، نیازی نیست در ابتدا تمام هزینه را پرداخت کنید، می‌توانید از نسخه آزمایشی ۱۴ روزه خود استفاده کرده و در صورت رضایت آن را خریداری کنید.

امکانات ساخت سایت نوبت‌دهی با سازیتو:

سئو خودکار

شاید در ابتدا اهمیت سئو برای کسب و کارهایی که ارائه‌دهنده خدمات هستند را درک نکنید. اما کافی است کمی با مشتریان خود صحبت کنید و درباره اینکه چگونه شما را پیدا کرده‌اند سوال بپرسید. احتمالا تعداد زیادی از آنها نام شما را چه فارسی و چه انگلیسی در اینستاگرام جست‌وجو کرده‌اند! حال فکر کنید که تعداد بسیاری از این مشتریان در موتورهای جست‌وجو وجود دارند ولی شما آنجا نیستید.

صفحات سایت‌های رزرو نوبت سازیتو همگی به‌صورت سئو شده طراحی شده‌اند، این یعنی نیازی نیست نگرانی‌ای بابت سئو فنی داشت باشید. اگر کمی به صفحه‌ی رزرو نوبت و وبلاگ سایت خود بپردازید قطعا با نتایج قابل توجهی روبه‌رو خواهید شد. همچنین بهتر است بدانید که سایت شما در تمامی دستگاه‌ها به‌طور کامل (ریسپانیو)، بدون از دست رفتن بخشی از اطلاعات یا بهم‌ ریخته شدن کلمات، نمایش داده می‌شود.

ادمین سایت

دغدغه اصلی برای بسیاری از کلینیک‌ها و سالن‌های آرایشی، اعتماد کردن به فردی تحت عنوان ادمین است که اطلاعات سایتشان را در اختیار او قرار دهند. شاید شما تمایل داشته باشید با برخی مراجعین خود در اینستاگرام در ارتباط باشید و زمان گذاشتن برای پیدا کردن فردی مطمئن و باتجربه برایتان امکان پذیر نباشد. اما خبر خوش برای شما این است که در سایت رزرو نوبت می‌توانید دسترسی جدیدی برای ادمین تعریف کرده و دسترسی‌های آن را خودتان مشخص کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که به هر کدام از دسترسی‌ها، تا چه میزان تسلط داشته باشد. برای مثال فقط به دسته‌بندی‌ها محصول اضافه کند ولی امکان حذف دسته‌بندی‌ای را نداشته باشد.

طراحی و مدیریت آسان

پیش از آنکه سایت رزرو نوبت‌، کمکی به مشتریان، مراجعین یا دانشجویان شما باشد باید بتواند تا میزان زیادی به فرایند نوبت دهی شما سرعت ببخشد. اگر کار کردن با پلتفرمی که برای نوبت‌دهی اینترنتی خود در نظر گرفته‌اید سخت باشد و مجبور باشید زمان زیادی برای آموزش یا در ارتباط بودن با پشتیبانی کنار بگذارید، دردسرهای کمتری نسبت به روش‌های سنتی برای شما نخواهد داشت. یکی دیگر از مزایای کار کردن با سایت‌های نوبت‌دهی سازیتو‌، کاربر پسند بودن رابط کاربری آن است. فرایند ساخت و طراحی سایت‌تان کمتر از 1 ساعت زمان می‌برد و از ابتدای شروع فرایندتان نیز متخصصان تیم پشتیبانی در کنار شما هستند تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

نتیجه

با این لیست مزایا به راحتی می‌توان فهمید که چرا اتوماسیون سیستم رزرو شما بسیار مهم است. این سیستم‌ها می‌تواند فروش شما را افزایش دهد، سرعت کارها را بالا ببرد، خطای انسانی را کاهش دهد و داده‌های بیشتری به شما ارائه دهد.
تا دیر نشده سایت نوبت‌دهی اینترنتی خودتان را با سازیتو راه اندازی کنید و روزهای جدیدی برای کسب و کار خود رقم بزنید.

با استفاده از فروشگاه ساز سازیتو، سایت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و در حرفه‌ای ترین حالت طراحی کنید.