زمان مطالعه ۹ دقیقه

چطور ریلز جذاب برای محصولات‌مان بسازیم؟

چطور ریلز جذاب برای محصولات‌مان بسازیم؟

ساخت ریلز اینستاگرامی یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار برای جلب کردن توجه کاربران اینستاگرام است. اما چگونه محتوایی حرفه‌ای و جذاب بسازید؟


با فراگیر شدن اینستاگرام در میان کسب و کارهای اینترنتی، افراد زیادی شروع به استفاده از ترفندهای اینستاگرام برای رشد کسب و کارشان کردند. ساخت ریلز یکی از ترفندهای جذاب و جدید اینستاگرام است که باعث جذب مخاطب جدید، وفاداری مشتری و ایجاد تعامل با مخاطب‌ها می‌شود. اما چگونه می‌توانید ریلزی طراحی کنید که در بین مخاطب‌هایتان به اشتراک گذاشته شود و به آن واکنش نشان دهند؟
در ادامه قصد داریم درباره‌ی مزیت‌های استفاده از ریلز اینستاگرام‌، نکات کاربردی هنگام ساخت ریلز و به طور کلی فوت و فن ساخت ریلز جذاب برای کسب و کار اینترنتی‌تان صحبت کنیم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلزهای اینستاگرامی همان ویدئو های ۶۰ ثانیه‌ای هستند که در اکسپلورر اینستاگرام خود مشاهده می‌کنید. این ویدئو ها قابلیت ویرایش، افزودن صدا، موزیک و افکت‌های مختلف را دارند. شما با ساخت ریلز اینستاگرامی می‌توانید برای تعامل با مخاطب‌هایتان، محتوای خلاقانه تولید کنید. ریلز اینستاگرامی تعدادی ابزار برای قرار دادن افکت یا کم و زیاد کردن سرعت ویدئوها در اختیارتان قرار می‌دهد، همچنین می‌توانید از موزیک‌هایی که فرد دیگری روی ریلز خود قرار داده، استفاده کنید.

استفاده از ریلز اینستاگرام چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از ریلز اینستاگرام چه مزیت‌هایی دارد؟

قابلیت ریلز اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ ارائه شد اما در ابتدا فقط ۵۰ کشور قادر به استفاده از آن بودند. طبق گفته‌ی اینستاگرام، ریلز راه جدیدی برای ایجاد ارتباط و کشف ویدئو های سرگرم کننده است. ریلز مانند ویدئوهای تیک تاکی عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد آن را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.
در ابتدا افرادی که نحوه استفاده از ریلز را بلد نبودند، شروع به انتشار ویدئوهای تیک تاکی خود به عنوان ریلز کردند. همین موضوع باعث شد تا اینستاگرام به صورت جدی، بابت ارسال محتوای کپی شده از دیگر اپلیکیشن‌ها، هشدار دهد.
بیشترین مخاطب‌های اینستاگرام مربوط به هند با ۱۸۰ میلیون کاربر است، پس از معرفی ریلز اینستاگرام، آمارها نشان می‌داد که میانگین زمان صرف شده در اینستاگرام در هند، ۳.۵ درصد و میزان دانلودها ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است. این آمارها نمایانگر آن است که ریلز با برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان هدف و شخصی‌سازی پیشنهادات، تبدیل به جایگزینی موفق برای تیک تاک شده است. قطعا تا الان متوجه‌ی پرطرفدار بودن این ویژگی جدید اینستاگرام شده‌اید. حال زمان آن است که مزیت‌های ریلز اینستاگرام برای کسب و کارها را بررسی کنیم.

افزایش تعامل با مخاطب، فروش و بازدید

الگوریتم اینستاگرام یکی از دشوارترین جنبه‌های این شبکه اجتماعی است. اما با معرفی ریلز در بین کاربران اینستاگرام، این پلتفرم تمام تلاش خود را برای نشان دادن و ترویج ویژگی جدید خود کرده است. بنابراین اگر یک ریل در صفحه‌تان آپلود کنید، به احتمال زیاد به صفحه اکسپلور فالوورهایتان و قسمت ریلز منتقل خواهد شد.
با ارائه‌ی محتوایی خلاقانه قطعا در کمتر از چند ساعت ریلز اینستاگرامی که آماده کرده‌اید بین مخاطب‌ها جا به جا شده و در پایین آن نظرات خود را در بخش کامنت می‌نویسند. 

افزایش آگاهی از برند

در شبکه‌های اجتماعی افراد عادت کرده‌اند که اطلاعات مورد نظرشان را به صورت کوتاه دریافت کنند. اگر به دنبال خواندن مطالب طولانی باشند قطعا از موتورهای جستجو استفاده خواهند کرد. یا برای دیدن ویدئوهای خیلی طولانی به سراغ یوتیوب میروند، بنابراین کسی برای دریافت اطلاعات طولانی، به سراغ شبکه‌های اجتماعی نمی‌رود. شبکه‌های اجتماعی جایی است که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین اطلاعات را کسب کنید یا احساسات‌تان درگیر شود.
ریلزهای اینستاگرامی راه حلی موفق برای افزایش آگاهی از برند و جلب توجه مخاطب‌های هدف هستند. قابلیت‌های ویرایشی ریلز مانند آهنگ و متن، باعث سرگرم کننده‌تر شدن این ویژگی اینستاگرام شده‌اند، زیاد اهمیت ندارد چه اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارید، کافی است شروع به ضبط یک ویدئو کوتاه کنید. این ویدئو می‌تواند شامل معرفی محصول جدید یا پشت صحنه‌ی فرایند عکاسی از محصولات‌تان باشد. دقیقا باید به دنبال هدف‌های کوچکی باشید که مخاطب‌ها معمولا برای دیدن آن به یوتیوب سر می‌زنند.

رسیدن به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام

مانند هر مدل پست دیگری که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، ریلز نیز به صفحه اکسپلور می‌رود. اگر به میزان کافی با مخاطب‌های کسب و کار اینترنتی خود تعامل داشته باشید (لایک، کامنت، به اشتراک گذاشتن)، اینستاگرام پست‌های شما را به صفحه‌ی اکسپلور هدایت می‌کند. در این صورت مخاطب‌های جدید محتوای شما را می‌بینند.

نشان دادن شخصیت برند

زمانی که شما یک ریلز به اشتراک می‌گذارید، احتمالا خودتان در ویدئو حضور دارید و چهره شما مشخص است. همین موضوع باعث می‌شود برندتان چهره‌ی انسانی به خودش بگیرد و شخصیتش تعریف شود. در عصر اینترنت، مخاطب‌ها می‌خواهند مانند انسان‌ها با آن‌ها رفتار شود و نه یک خریدار که باعث افزایش سود شما می‌شود. بنابراین کسب و کارها باید روی ایجاد روابط در فضای دیجیتال کار کرده تا بتوانند نیازهای مخاطبان خود را برطرف کنند. ساخت ریلز اینستاگرامی دقیقا بلیط یک طرفه شما برای موفقیت در این شرایط است.

اپلیکیشن کاربردی برای ساخت ریلز

اپلیکیشن کاربردی برای ساخت ریلز

اینستاگرام ابزار جالبی را برای ساخت ریلز در اختیارتان قرار می‌دهد اما اگر به دنبال ساخت ریلز جذاب و حرفه‌ای هستید، می‌توانید از اپلیکیشنی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده نمایید.

اپلیکیشن inshot

اینشات یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر و ویدئو به حساب می‌آید. امکانات فوق‌العاده‌ای که این اپلیکیشن ویرایش عکس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، باعث محبوبیت بسیار زیادش شده است. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و برای استفاده از آن، نیاز به داشتن مهارت خاصی ندارید. علاوه‌بر آن آموزش‌های بسیار زیادی برای اینشات در یوتیوب و اینستاگرام وجود دارد.
با اینشات می‌توانید عکس‌های مختلف را کات کرده و ترکیب کنید. همچنین قابلیت تغییر سرعت فریم‌ها و ویرایش میزان نور باعث جذاب‌تر شدن ویوئوهایتان می‌شود. تنها نکته‌ی منفی این اپلیکیشن حضور واترمارک اینشات در پایین ویدئوهاست، که البته در نسخه پریمیوم می‌توانید آن را حذف کنید.

نکاتی که در ساخت ریلز باید در نظر بگیرید!

نکاتی که در ساخت ریلز باید در نظر بگیرید!

با تمام مزایای گفته شده درباره‌ی ساخت ریلز اینستاگرامی‌، به این نکته باید توجه داشته باشید که هر محتوایی به اکسپلور راه پیدا نمی‌کند. اما اگر اصول اصلی ساخت ریلز را بدانید، تا موفقیت راهی نخواهید داشت.

بررسی کردن

اگر ایده‌ای در سر دارید، حتما آن را بررسی کنید. برای آنکه مخاطبان شما تحت تاثیر قرار بگیرند می‌توانید نگاه کنید که بیشتر چه محتوایی در پست و استوری‌هایشان به اشتراک می‌گذارند. یا اینکه رقبایتان از چه ترفندهایی استفاده کرده‌اند. ریلز یکی از جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام به حساب می‌آید اما تا امروز هزاران ریلز ساخته شده است.
برای بررسی موضوع مورد نظرتان حتما زمان بگذارید و ریلزهای مشابه را تماشا کنید. همین نگاه کردن به ویدئوها باعث پردازش ایده‌های جدید می‌شود.

تمرین کردن

تمرین کردن

توقع نداشته باشید که با اولین تلاش، به نتیجه‌‌ی فوق‌العاده‌ای برسید. قطعا ضبط ویدئوهای سرگرم کننده برای اینستاگرام، نیازمند صرف وقت و انرژی است. همانقدر که ساخت ریلز حرفه‌ای در رشد کسب و کار اینترنتی شما موثر است، انتشار ریلز غیرحرفه‌ای، چهره‌ی برند شما را لکه‌دار می‌کند. بنابراین پیش از آنکه ویدئویی را به اشتراک بگذارید، بارها و بارها آن را ضبط کنید.

در ساخت ریلز اولویت اول شما فروش نیست

درست است که با انتشار ریلز مخاطب‌های جدید و سپس مشتری‌های جدید به دست می‌آورید اما نباید تمرکزتان را روی فروش محصولات‌تان بگذارید. هدف اصلی ساخت ریلز سرگرم کردن مخاطب‌ها، معرفی محصول یا خدمات شما به کاربران اینستاگرام است.
در صورتی که تنها هدف‌تان فروش باشد این حس که مخاطبان شما چیزی جز یک خریدار نیستند، به آ‌نها القا می‌شود و از برند شما دلسرد می‌شوند. اگر به دنبال یک CTA در ریلز هستید، می‌توانید در کپشن درباره‌ی اینکه مخاطب‌ها برای خرید این محصول می‌توانند به سایت فروشگاهی شما که لینک آن در بیو قرار دارد مراجعه کنند، صحبت کنید.
اگر همزمان محصولات را روی سایت فروشگاهی‌تان قرار دهید و ریلز آن را منتشر کنید یک کمپین تبلیغاتی فوق‌العاده برای شما به وجود می‌آید. اگر در ابتدای مسیر کسب و کارتان هستید می‌توانید از اطرافیان‌تان درخواست کنید که ریلز اینستاگرامی شما را در صفحه خود به اشتراک بگذارند یا از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ، محتوای ساخته شده را به دست افراد بیشتری برسانید.

برای طراحی سایت فروشگاهی در سریع‌ترین و بهترین حالت ممکن می‌توانید از فروشگاه ساز سازیتو استفاده کنید.

اجرا کردن ایده‌ها

اگر تازه به فکر ساخت ریلز افتاده‌اید،‌ ایده‌های مختلفی را اجرا کنید. می‌توانید یک چالش در موضوعات مختلف مطرح کنید یا اگر محصولات دست‌ساز درست می‌کنید ویدئوهای آموزشی بسازید. آنباکسینگ محصولات نیز یکی از ریلزهای پرطرفدار اینستاگرامی است. در ساخت ریلز اینستاگرامی هدف‌تان را روی معرفی کسب و کارتان بگذارید، می‌توانید درباره‌ی شروع کسب و کارتان صحبت کنید، زمانی که مخاطب‌ها از چهره‌ی پشت برند اطلاع داشته باشند، اعتماد بیشتری نسبت به شما خواهند داشت.

چطور از ریلزهای ترند اینستاگرام با خبر شوید؟

چطور از ریلزهای ترند اینستاگرام با خبر شوید؟

اولین راه حل برای یافتن ریلزهای ترند اینستاگرام، جستجو در هشتگ‌ها است. زمانی که شما در قسمت سرچ اینستاگرام هشتگی را می‌نویسید، (به عنوان مثال #خرید_عید‌) به سه شیوه پست‌ها را برای شما دسته‌بندی می‌کند: پرطرفدارترین پست‌ها، آنهایی که اخیرا پست شده‌اند به ترتیب زمان و ریلز.
بخش سوم کار شما را راحت می‌کند و با گشت و گذار میان پست‌ها، علاقه‌ی افراد به سبک محتوایی که تکرار شونده است را درک خواهید کرد.
علاوه‌بر آن قطعا در اکسپلور خود نیز با ریلزهای مختلفی مواجه شده‌اید. هر کدام از این ویدئوها را پس از تمام شدن به بالا بکشید، ریلز بعدی را به راحتی مشاهده خواهید کرد. الگوریتم‌های اینستاگرام به نوعی طراحی شده‌اند که پس از مدتی صفحه‌ی اکسپلورتان را با توجه به سلیقه شما، شخصی سازی می‌کند و بیشتر محتوایی که به آن علاقه دارید را نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل درباره‌ی مزیت‌های ساخت ریلز اینستاگرامی‌، روش‌های باخبر شدن از ترندهای اینستاگرام و… صحبت کنیم. ساخت ریلز یکی از روش‌هایی است که به دیده شدن برندتان کمک می‌کند اما به تنهایی کافی نیست. ساخت سایت فروشگاهی از دیگر روش‌های رشد کسب و کار اینترنتی شماست.
با فروشگاه ساز سازیتو و طراحی سایت فروشگاهی دغدغه‌ی ثبت سفارش، فیش‌های واریزی تقلبی، آماده‌سازی، بسته‌بندی و ارسال محصولات و… به پایان می‌رسد.
سازیتو بستری را آماده کرده است تا بتوانید روش فروش خود تمرکز کنید و با قدرت بیشتری به سوی رسیدن به موفقیت قدم بردارید. کافی است از قسمت ثبت نام، اطلاعات خود را وارد کنید تا در کمتر از ۱۴ روز سایت فروشگاهی شما آماده‌ی رونمایی شود.