زمان مطالعه ۸ دقیقه

آموزش ساخت سایت دیجی‌کالایی

آموزش ساخت سایت دیجی‌کالایی


بسیاری از صاحبان کسب و کارها به دلیل جذابیت قالب دیجی‌کالا‌، از این پلتفرم استفاده می‌کنند. به مرور وقتی به فکر گسترش کسب و کار اینترنتی خود می‌افتند ترجیح می‌دهند سایت فروشگاهی خودشان را داشته باشند اما قالب‌هایی که برای سایت‌های فروشگاهی طراحی می‌شود، باب میل‌شان نیست.
اگر پای صحبت صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بنشینید، عموما می‌پرسند که چطور می‌توانند سایتی مشابه دیجی‌کالا داشته باشند؟ شاید تا چند وقت اخیر تنها راه داشتن سایتی شبیه دیجی‌کالا، ثبت نام در این مارکت پلیس بود. اما در حال حاضر، پلتفرم‌های مختلف این امکان را فراهم کرده‌اند تا بتوانید سایتی شبیه دیجی‌کالا داشته باشید. ابتدا بهتر است بدانیم که دلیل محبوبیت قالب دیجی‌کالا چیست؟ و در ادامه چگونه می‌توانید سایت فروشگاهی دیجی‌کالایی خودتان را داشته باشید.

قالب دیجی‌کالا چه ویژگی‌هایی دارد؟

قالب دیجی‌کالا چه ویژگی‌هایی دارد؟

قالب دیجی‌کالا به چشم افراد بسیار زیادی آشناست و این موضوع یکی از دلایل محبوبیت قالب دیجی‌کالا است. اما این تنها دلیلی نیست که باعث محبوبیت این قالب می‌شود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ویژگی‌های آن.

رابط کاربری مناسب

تا حالا به تفاوت خرید از دیجی‌کالا و باقی سایت‌های فروشگاهی دقت کردید؟ طراحی این قالب برگرفته از بزرگ‌ترین فروشگاه‌ اینترنتی یعنی آمازون است. قالب دیجی‌کالا تجربه‌ی کاربری خوبی را برای مخاطبان شما رقم می‌زند و با دسترسی‌هایی که دارد باعث سرعت بخشیدن به فرایند خرید می‌شود. در قالب دیجی تمام امکانات سایت شما در دسترس است، امکاناتی مانند: معرفی تخفیف‌ها، جدیدترین محصولات، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات و…
به یاد داشته باشید که هرچه رابط کاربری سایت فروشگاهی شما ساده‌تر و بهینه‌تر باشد، ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد و مشتریان دوباره به آن سر خواهند زد.

ریسپانسیو بودن 

ریسپانسیو بودن به این معناست که سایت شما برای تمامی دستگاه‌ها، (موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و..) بهینه باشد و بدون بهم ریختن چینش قالب، برای کاربران قابل مشاهده باشد. ریسپانسیو بودن یا واکنش‌گرا بودن دیجی‌کالا یکی از ویژگی‌های بارز آن است، شما از طریق هر دستگاهی با این سایت کار کنید، همه‌چیز در جای درست و دقیق خود قرار دارد.
به غیر از قالب دیجی، باقی قالب‌های سایت‌های فروشگاهی سازیتو، به همین شکل طراحی شده‌اند تا ظاهر فروشگاه اینترنتی شما همیشه کاربر پسند باشد.

ظاهر کاربر پسند

ظاهر سایت فروشگاهی شما دقیقا شبیه به ویترین‌های یک فروشگاه فیزیکی است. هر چه مخاطب‌های بیشتری با آن ارتباط برقرار کنند، فروش بیشتری خواهید داشت. ظاهر سایت دیجی‌کالا، امتحان خود را پس داده است و با بررسی‌های دقیقی که روی آن انجام شده، تا الان نیز طرفداران بسیار زیاد خود را داشته است. البته که قالب دیجی سایت‌های فروشگاهی سازیتو امکان شخصی‌سازی به طور کامل را دارند و به هیچ عنوان شما را محدود نمی‌کنند.

دسترسی آسان به سایت

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که قالب دیجی را منحصربه‌فرد کرده است، دسترسی آسان به تمام قسمت‌های سایت است. زمانی که وارد سایت دیجی‌کالا می‌شوید، تمام دسته‌بندی‌ها در سمت راست شما قرار دارد و بدون سردرگمی می‌توانید در میان محصولات بچرخید. همچنین اگر کمی صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، تمام خدماتی که به شما ارائه می‌کنند مانند امکان خرید قسطی به شما نمایش داده می‌شود.
همه‌ی این امکانات باعث می‌شود که شما به عنوان کاربر، تجربه‌ی خوبی از خرید داشته باشید. علاوه‌بر آن، این دسته‌بندی دقیق محصولات و برچسب‌ها، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا راحت‌تر سایت فروشگاهی شما را ایندکس کند، یعنی تاثیر مستقیمی روی سئو و نرخ بازدید سایت فروشگاهی‌تان دارد.

تفاوت استفاده از دیجی‌کالا و سایت فروشگاهی

تفاوت استفاده از دیجی‌کالا و سایت فروشگاهی

اکثر آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی، در اولین تصمیم‌شان برای داشتن سایت فروشگاهی، فروش محصولات‌شان در مارکت پلیس‌های مختلف مانند دیجی‌کالا است. دلیل بسیاری از افراد، هزینه‌ی زیاد طراحی سایت فروشگاهی است و استفاده از مارکت پلیس‌ها برای آن‌ها منطقی‌تر است. به عنوان مثال، نیازی به جذب مخاطب جدید ندارند و می‌توانند از مخاطبان مارکت پلیس‌ها استفاده نمایند.

فروش در مارکت پلیس‌ها

اما این نکته را به یاد داشته باشید که رقابت در مارکت پلیس‌ها بسیار شدید است و همین موضوع باعث می‌شود تا حاشیه سود کمتری داشته باشید. به عنوان مثال بیش از ۱۵۰ هزار فروشگاه در دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند و اکثر مشتریان بر اساس قیمت، خرید خود را انجام می‌دهند همین موضوع باعث از دست دادن سود یا فروش می‌شود.
البته رقابت در مارکت پلیس‌ها، محدود به قیمت نیست. هرکدام از مارکت پلیس‌ها، قوانین مخصوص خود را دارند،‌ به عنوان مثال ممکن است فروشگاه‌ها را بر اساس قدمت حضورشان رده بندی کند و به آن‌هایی که زمان بیشتری است فعالیت دارند، امتیاز بالاتری بدهد. زمانی که شما در یکی از مارکت پلیس‌ها ثبت نام می‌کنید باید تمامی قوانین را به درستی اجرا کنید،‌ یعنی محدودیت‌های بیشتری برای فروش دارید. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل نوع عکاسی شما باشد تا موارد ریز و درشت دیگر.
و در انتها، نکته‌ی مهم دیگر این است که شما برای حضور در یک مارکت پلیس باید هزینه‌ای پرداخت کنید. سود مارکت پلیس‌ها از طریق کمیسیونی که از فروشندگان دریافت می‌کنند، تامین می‌شود. این کمیسیون می‌تواند به ازای هر سفارش یا به صورت حق عضویت ماهانه یا سالانه پرداخت شود. استفاده از مارکت پلیس‌ها در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی‌تان راه حلی زود بازده و جذاب است، اما پیشنهاد ما به شما این است که به عنوان راه حلی دائمی به آن نگاه نکنید.

فروش از طریق سایت فروشگاهی

تا سال‌ها پیش، ساخت سایت فروشگاهی کاری طولانی و طاقت‌فرسا بود و نیاز به پیگیری‌های مداوم داشت تا به نتیجه برسد. اما در حاضر سازیتو بستری را برای شما فراهم کرده تا بدون دغدغه در کمتر از ۱۰ روز سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. اگر یکی از دلایلی که جذب مارکت پلیس‌ها می‌شوید، طراحی کاربردی آن سایت‌ها است، باید بدانید که قالب دیجی در سایت‌های فروشگاهی سازیتو وجود دارد و تنها با یک کلیک می‌توانید آن را برای سایت فروشگاهی‌تان فعال‌سازی کنید.
علاوه‌بر آن، سایت فروشگاهی‌تان را می‌توانید به کانال‌های فروش مختلف مثل ترب و ایمالز متصل کنید. سایت فروشگاهی شما می‌تواند کاملا مطابق سلیقه و رنگ برندتان طراحی شود. همچنین نیازی به پرداخت کمیسیون ندارید و تمام سود حاصل از فروش‌تان برای خودتان است.

مزایای ساخت سایت فروشگاهی با قالب دیجی در سازیتو

مزایای ساخت سایت فروشگاهی با قالب دیجی در سازیتو

در این قسمت از مقاله قصد داریم درباره‌ی مزایا و ویژگی‌های سایت فروشگاهی با قالب دیجی در سازیتو برای شما بگوییم.

  • اولین و مهم‌ترین نکته، سئوی سایت‌های فروشگاهی سازیتو است. دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید. تمام صفحات سایت‌های فروشگاهی سازیتویی به صورت بهینه شده برای موتورهای جستجو طراحی شده‌اند. با کمی کار کردن روی سایت فروشگاهی خود، به راحتی می‌توانید در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو قرار بگیرید تا مخاطبان بیشتری از سایت شما دیدن کنند. ریسپانسیو بودن سایت‌ها یکی دیگر از مسائلی است که به سئو سایت فروشگاهی‌تان کمک می‌کند.
  • در ادامه، نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد، وجود بیش از ده درگاه پرداخت واسط و مستقیم است که می‌توانید برای فروشگاه اینترنتی خود فعال کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های مختلف ارسال کالا برای رسیدن مرسوله به دست مشتری استفاده نمایید.
  • به یاد داشته باشید که برای ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو، به هیچگونه دانش فنی نیاز ندارید و تمام سایت از قبل آماده شده است، کافی است وارد پنل کاربری‌تان شوید، تمام مراحل را به ترتیب انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن سایت فروشگاهی شما آماده شود.
  • همچنین این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا سایت خود را به صفحه‌ی اینستاگرام‌تان متصل کنید و از طریق پنل کاربری‌تان به تمام اطلاعات ثبت سفارش محصولات‌تان دسترسی داشته باشید. می‌توانید به صورت گروهی قیمت، وضعیت و فرم محصولات را تغییر دهید یا فاکتور فروش محصولات را دانلود کنید. علاوه‌بر آن در صورت فعال کردن ایمیل و اس‌ام‌اس، تغییر وضعیت محصول به مشتریان اطلاع داده می‌شود.
  • در کنار همه‌ی این موارد، فروشگاه‌ساز سازیتو امکان فروش قسطی محصولات از طریق اسنپ‌پی را نیز برای شما فراهم می‌کند. بدون دغدغه‌ی خرید هاست و دامنه، سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله نحوه‌ی طراحی سایت فروشگاهی و ساخت سایت دیجی‌کالایی را توضیح دادیم. اگر می‌خواهید کسب و کاری حرفه‌ای داشته باشید، زمان آن رسیده تا سایت فروشگاهی حرفه‌ای خودتان را راه‌اندازی کنید. حتما ویژگی‌های مهم یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای را مطالعه کنید و با رعایت کردن آن مشتریان جدید جذب کنید. هر تغییر کوچک در کسب و کار اینترنتی شما، قدمی برای موفقیت است و قطعا تاثیرگذار خواهد بود. سازیتو تمام تلاش خود را کرده است تا با فراهم کردن امکانات مورد نظر شما، بتوانید فقط روی فروش خود تمرکز کنید و محصولات‌تان را به دست افراد بیشتری برسانید.