زمان مطالعه ۱۴ دقیقه

روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

 افزایش فالوور اینستاگرام، به یکی از چالش‌های افراد تبدیل شده است. از آنجا که جذب فالوور در افزایش فروش اینستاگرام نقش مهمی دارد، باید با روش‌های سودمند افزایش فالوور واقعی و رایگان اینستاگرام آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۱۲ روش تضمینی افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرام آشنا کنیم.   


اگر قصد خواندن این مقاله را دارید، احتمالا برند خود را تاسیس کرده‌ و اقدام به راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی کردید و مشتاقید که به سرعت افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید. و یا مدتی است که آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما، جذب فالوور نداشته و با جستجوی عبارت‌هایی همچون افزایش فالوور رایگان، افزایش فالوور اینستاگرام، افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرام، افزایش فالوور سریع اینستاگرام، به دنبال روش‌های جذب فالوور اینستاگرام هستید. 
این مقاله یک راهنمای جامع درباره‌ی افزایش فالوور اینستاگرام است. در این مقاله به بررسی روش‌های اثبات‌شده و تضمینی افزایش فالوور اینستاگرام خواهیم پرداخت. فراموش نکنید که افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرام با افزایش فروش اینستاگرام برابر است. تنها کافیست به روش‌های ارائه شده در این مقاله به صورت مستمر عمل کنید. مطمئن باشید به سرعت نتیجه‌ی دلخواه خود را مشاهده می‌کنید.
 

افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام
اینستاگرام، یک شبکه‌ی اجتماعی با پتانسیل بالا برای بازاریابی و فروش است که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌ای با ارزش از مخاطبان و مشتریان وفادار برای برند خود ایجاد کنید. 
در واقع، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربر، روزانه مشغول فعالیت در اینستاگرام هستند. این آمار به خوبی نشان‌دهنده‌ی اهمیت اینستاگرام برای بازاریابی و فروش کسب و کارهاست. در نتیجه، افزایش فالوور اینستاگرام در دنیای رقابتی از چالش‌های بالایی برخوردار است.

افراد پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، به دنبال روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام هستند؛ چرا که با افزایش فالوور اینستاگرام، آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما با افزایش فروش روبرو خواهد شد. یکی از اهداف مهم برندها برای افزایش فروش و پیشرفت در دنیای اینستاگرام، افزایش فالوور اینستاگرام است. بنابراین، باید با روش‌های افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرام آشنا شوید.  

صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را بهینه کنید

صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را بهینه کنید
قبل از اینکه به فکر افزایش فالوور رایگان اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام باشید، اولین قدم پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، این است که صفحه‌ی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان را بهینه کنید. ممکن است این کار برای‌تان ساده به نظر بیاید، اما مطمئن باشید که بهینه‌سازی پیج اینستاگرامی  یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرام و افزایش فروش است. ظاهر آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما، تاثیر بسیار زیادی در افزایش فالوور می‌گذارد. برای شما نیز پیش آمده که وارد فروشگاهی شوید و با دیدن ظاهر بد آن فروشگاه، علاقه‌ای به خرید نداشته باشید و فورا آنجا را ترک کنید. فالوورهای اینستاگرام شما نیز همین احساس را نسبت به آنلاین‌شاپ اینستاگرام شما دارند. بنابراین، پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، به فکر بهینه‌سازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود باشید.
برای بهینه‌سازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
آیدی یا یا یوزرنیم مناسبی برای صفحه‌ی خود انتخاب کنید. سعی کنید یوزرنیمی انتخاب کنید که ساده، کوتاه و مختص به برند شما باشد. همچنین می‌توانید نام برند خود را به عنوان یوزرنیم انتخاب کنید. 

  1. بیو اینستاگرامی مناسب و هدفمند بنویسید. 
  2. تصویر پروفایل آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان مناسب باشد. این تصویر می‌تواند، لوگوی مربوط به برندتان باشد. 
  3. لینک سایت فروشگاهی‌تان را اضافه کنید.

در تصویر بالا می‌توانید، صفحه‌ی اینستاگرامی سازیتو را مشاهده کنید که نکات بهینه‌سازی پیج اینستاگرامی به خوبی در آن رعایت شده است.  
 

تقویم محتوایی مشخصی داشته باشید

تقویم محتوایی مشخصی داشته باشید
بدترین کاری که می‌توانید در فرایند افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و افزایش فالوور اینستاگرام بکنید، این است که بدون برنامه و به صورت رندوم، محتوا به اشتراک بگذارید. تقرییا هیچ کاری را نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی انجام داد. یکی از نکاتی که پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و افزایش فالوور اینستاگرام در نظر داشته باشید، اشتراک‌گذاشتن محتوا طبق برنامه‌ای اصولی است.
داشتن تقویم محتوایی برای به اشتراک‌گذاری محتوا در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌ها برای افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و افزایش فروش در اینستاگرام است. با ایجاد یک تقویم محتوایی هدفمند و قاعده‌مند، پست، استوری و ریلز اینستاگرامی را با برنامه‌ی مشخصی به اشتراک می‌گذارید و طبق الگوریتم‌های اینستاگرام، افزایش فالوور سریع اینستاگرام خواهید داشت.  

در فرایند تدوین تقویم محتوایی نیاز است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. تعیین نوع محتوا
  2. مشخص کردن تعداد محتوا 
  3. تعیین روز و ساعت انتشار محتوا

 

تولید محتوای تخصصی و خلاقانه داشته باشید

تولید محتوای تخصصی و خلاقانه داشته باشید
یکی از راه‌های موثر در افزایش فالوور اینستاگرام، تولید محتوای تخصصی است. محتوای تخصصی و خلاقانه بدون شک باعث جذب فالوور بیشتر می‌شود. این محتوا می‌تواند به صورت ویدیو، تصویر در قالب پست، استوری، ریلز و لایو اینستاگرامی باشد. تولید محتوای اینستاگرام، یکی از ابزارهای مهم بازاریابی اینستاگرامی در جهت افزایش فالوور اینستاگرام است. برای توليد محتوا، خلاق باشید و سعی کنید در حوزه‌ی تخصصی خودتان تبدیل به مرجع و منبع مهمی از اطلاعات تبدیل شوید.

برای افزایش فالوور رایگان اینستاگرام از طریق تولید محتوای تخصصی، می‌توانید از پیج‌ اینستاگرام رقبای خود ایده بگیرید. ببینید که چه موضوعاتی در اینستاگرام ترند شده‌اند و فالوورهای اینستاگرام به آن‌ها علاقه‌مند هستند و در نهایت از خلاقیت و دانش خود استفاده کنید. فراموش نکنید که ایده‌گرفتن از رقبا، به معنی کپی‌کردن از آن‌ها نیست. برای افزایش فالوور اینستاگرام، باید خلاقیت خود را به کار ببرید، در غیر این‌صورت تایید اجتماعی خود را از دست می‌دهید. با از دست دادن تایید اجتماعی، دیگر افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی نخواهید داشت. برای فالوور اینستاگرام خود ارزش قائل شوید و محتوای ارزشمند و خاص در اختیارشان قرار دهید. 
 

در زمان مناسبی، پست و استوری به اشتراک بگذارید

در زمان مناسبی، پست و استوری به اشتراک بگذارید
تولید محتوای تخصصی و خلاقانه، استفاده از هشتگ‌های مناسب و مرتبط و دیگر نکاتی که برای افزایش فالوور اینستاگرام گفته شد، زمانی اثربخش خواهد بود که زمان انتشار پست، استوری و ریلز اینستاگرامی را نیز در نظر داشته باشید.
پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، برای افزایش فالوور اینستاگرام، باید زمان مناسب انتشار محتوای اینستاگرامی‌تان را پیدا کنید. اگرچه یافتن زمان مناسب به صورت دقیق کمی دشوار است، اما بر اساس آمارها، زمان ثابتی برای اشتراک‌گذاری محتوا در اینستاگرام وجود دارد.
بهترین زمان برای به اشتراک گذاری پست، استوری و ریلز اینستاگرامی در روز، ساعت 9-8  و در شب ساعت 9-7 می‌باشد. فراموش نکنید که در ابتدا با آزمون و خطا و بررسی و تحلیل اینسایت اینستاگرام پیج‌تان می‌توانید به زمان مناسب دست پیدا کنید. با اشتراک‌گذاری محتوا به صورت هدفمند و قاعده‌مند در مدت کوتاهی، افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و افزایش فروش در اینستاگرام خواهید داشت.

اهمیت ریلز اینستاگرامی

اهمیت ریلز اینستاگرامی
یکی از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده از ‌ریلز اینستاگرامی‌ است. در مقالات پیشین وبلاگ سازیتو، درباره‌ی ریلز اینستاگرامی و اهمیت بالای آن در بازاریابی اینستاگرام صحبت کرده بودیم. ریلز اینستاگرامی، ویدیوهای کوتاهی هستند که می‌توانید آن‌ها را در صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان به اشتراک بگذارید. ریلز اینستاگرامی، دارای قابلیت‌هایی همچون صدا و موزیک، افکت‌ها و دیگر ابزارهای خلاقانه هستند.
ریلز اینستاگرامی، به قلمروی جدیدی در بازاریابی اینستاگرامی برند‌ها تبدیل شده است. برای استفاده از ریلز اینستاگرامی در جهت افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی به نکات زیر توجه کنید.

  1. محتوای ریلز اینستاگرامی‌تان خاص باشد و با ترند‌های اینستاگرامی همراه شوید.
  2. محتوای ریلز اینستاگرامی، ساده و مربوط به حوزه‌ی تخصص‌تان باشد.
  3. علاوه‌بر محتوای سرگرم‌کننده، می‌توانید ریلزهای آموزشی نیز به اشتراک بگذارید.
  4. یادتان باشد برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام از طریق ریلز اینستاگرامی، صرفا بر فروش محصولات‌تان تمرکز نکنید. شما باید تعادلی میان محتوای سرگرم‌کننده، فروش و آموزش ایجاد کنید.

 

فالوورهای اینستاگرامی رقبا

فالوورهای اینستاگرامی رقبا
یکی از بهترین روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام، جذب فالوورهای پیج‌های اینستاگرامی است که در حوزه‌ی تخصصی شما فعالیت می‌کنند. چرا که اکثر این فالوورها علاقه‌مند به محتوای مربوط به حوزه‌ی فروش شما هستند. در واقع به همین دلیل است که ‌صفحه‌ی اینستاگرامی رقبای‌ شما را دنبال می‌کنند. آنالیز اینستاگرام رقبا، به شما دید خوبی از فالوور هدف می‌دهد. اگر در حوزه‌ی فروش شما، آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی با فالوورهای زیادی وجود دارند، آن‌ها را بررسی و آنالیز کنید. چه نوع محتوایی به اشتراک می‌گذارند؟ چگونه کپشن‌های اینستاگرامی می‌نویسند؟ با بررسی اینستاگرام رقبا، به صورت غیرمستیم اقدام به افزایش فالوور اینستاگرام رقبا می‌کنید.
حالا سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان به صورت مستقیم اقدام به جذب فالوورهای صفحه‌ی اینستاگرامی رقبا کرد؟ جواب ساده است. با آن‌ها تعامل داشته باشید. روش‌هایی برای ایجاد تعامل با فالوورهای اینستاگرامی وجود دارد و هرچقدر در این مسیر تلاش کنید، به همان اندازه افزایش فالوور واقعی اینستاگرام خواهید داشت.
سه نوع تعامل با مخاطب در اینستاگرام وجود دارد:

  1. دنبال کردن یک کاربر
  2. لایک کردن یک پست
  3. کامنت‌گذاشتن زیر یک پست

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ
 یکی از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسر‌ اینستاگرامی است. اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال صاحبان کسب و کار بوده است. 
برای اینکه بتوانید افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام داشته باشید، ابتدا نیاز است که اینفلوئنسرهایی را که در حوزه‌ی تخصصی شما فعالیت می‌کنند شناسایی کنید و با آن‌ها تماس گرفته و با پرداخت مبلغی از آن‌ها بخواهید محصولات یا صفحه‌ی اینستاگرام شما را در پیج اینستاگرامی‌شان معرفی کنند. 
این کار از آن جهت اهمیت دارد که اینفلوئنسری که در حوزه‌ی تخصصی شما فعالیت می‌کند، دارای مخاطبان هدفی است که شما به دنبال آن‌ها هستید. به این ترتیب به راحتی جذب فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام خواهید داشت. 
اینفلوئنسر مارکتینگ، روش بسیار مناسبی برای افزایش فالوور اینستاگرام است، به خصوص اگر به تازگی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کرده‌اید. 
  

هایلایت‌های اینستاگرامی بسازید

هایلایت‌های اینستاگرامی بسازید
هنگامی که مخاطب هدف وارد صفحه‌ی اینستاگرامی شما می‌شود، باید با محتوای پیچ اینستاگرام‌تان او را متقاعد کنید که صفحه‌ی شما را دنبال کند. یکی از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام، ایجاد هایلایت‌های استوری است.
از آنجایی که استوری‌ اینستاگرام تنها ۲۴ ساعت در دسترس است، بهترین راه برای ذخیره کردن استوری‌های اینستاگرام‌تان، ایجاد هایلایت استوری است. بدین ترتیب، علاوه بر اینکه جذب فالوور خواهید داشت، فالوور اینستاگرامی شما بهتر می‌تواند با کسب و کار شما آشنا شود.
برای افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی از طریق هایلایت‌های استوری، بهتر است استوری‌‌های اینستاگرام را در دسته‌بندی‌های مهم و مرتبط به همدیگر قرار دهید. سعی کنید تعداد هایلایت‌های استوری اینستاگرامی‌تان بیش از حد نشود. برای هر کدام از هایلایت‌های استوری اینستاگرام نامی مرتبط بنویسید تا امکان دسترسی فالوور اینستاگرام به آن راحت‌تر و سریع‌تر شود. برای افزایش فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرام، کاوری با عکس باکیفیت و مرتبط انتخاب کنید.

لایو اینستاگرامی

لایو اینستاگرامی
یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده از لایو اینستاگرامی است. لایو اینستاگرامی، کلید بازاریابی اینستاگرام موفق است. با استفاده از لایو اینستاگرام، می‌توانید به صورت واقعی با فالوورهای اینستاگرامی خود در تعامل باشید و جذب فالوور داشته باشید.
هنگامی که شما لایو اینستاگرام خود را آغاز می‌کنید، نوتیفیکیشن لایو شما برای فالوورهای‌تان ارسال می‌شود. فراموش نکنید که لایو اینستاگرامی بسیار تعامل برانگیز است. فالوورهای اینستاگرامی شما، می‌توانند در لایو کامنت بگذارند و از شما سوال بپرسند. باید سعی کنید حواستان به کامنت‌های فالوورهای اینستاگرامی‌تان باشد تا بتوانید پاسخ آن‌ها را بدهید و بدین ترتیب تعامل سازنده با فالوورهای اینستاگرامی‌تان ایجاد کنید. 
روش‌هایی برای افزایش فالوور آنلاین‌شاپ از طریق لایو اینستاگرامی وجود دارد:

  1. لایو اینستاگرامی با اینفلوئنسرها
  2. لایو اینستاگرامی با محتوای پرسش و پاسخ
  3. لایو اینستاگرامی برای معرفی محصول و یا خدمت جدید
  4. لایو اینستاگرامی با محتوای پشت صحنه‌ی کسب و کارتان

   
 

از اهمیت هشتگ‌های اینستاگرامی غافل نشوید

از اهمیت هشتگ‌های اینستاگرامی غافل نشوید
هدف شما در اینستاگرام این است که به صورت هدفمند و با قاعده، با فالوورهای اینستاگرامی خود در تعامل باشید و در کنار این کار، جذب فالوور جدید داشته باشید. برای تعامل با فالوورهای اینستاگرامی، با انتشار پست‌، استوری و ریلز اینستاگرامی می‌توانید به هدف اول خود برسید. اما برای افزایش فالوور آنلاین‌شاپ علاوه بر اشتراک‌گذاری پست، استوری و ریلز اینستاگرامی، باید از هشتگ‌های اینستاگرامی استفاده کنید. ‌هشتگ‌گذاری در اینستاگرام‌ به شما کمک می‌کند تا محتوایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید به راحتی توسط دیگر افراد یافت شود و افزایش فالوور سریع در اینستاگرام داشته باشید.
از چه هشتگ‌هایی در اینستاگرام استفاده کنیم؟ همانند دیگر شبکه‌های مجازی، در اینستاگرام نیز باید از هشتگ‌های مربوط به حوزه‌ی تخصصی‌تان استفاده کنید. برای مثال، اگر در حوزه‌ی فروش اکسسوری فعالیت می‌کنید، می‌توانید از هشتگ‌های همچون #فروش_اکسسوری، #اکسسوری_خاص  و... استفاده کنید.
یکی از روش‌های هشتگ‌گذاری برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام، استفاده از هشتگ مربوط به برندتان است. برای مثال صفحه‌ی اینستاگرامی سازیتو از هشتگ #سازیتو که هشتگ مختص به این فروشگاه‌ساز اینترنتی می‌باشد استفاده می‌کند.
فراموش نکنید که هشتگ‌گذاری فقط مختص به پست‌های اینستاگرامی نیست. برای افزایش فالوور اینستاگرام، از هشتگ‌ها در استوری و ریلز اینستاگرامی نیز استفاده کنید. 

از خرید فالوور فیک خودداری کنید

از خرید فالوور فیک خودداری کنید
خرید فالوور فیک تا مدت‌ها، مورد استقبال بسیاری از افراد بود. متاسفانه آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی بر این باور بودند که خرید فالوور فیک به افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش فروش کسب و کارشان کمک می‌کند. اما این تفکر غلط و نادرست است. 
تفاوت بزرگی میان آنلاین‌شاپ اینستاگرامی با فالوورهای فیک وآنلاین‌شاپ اینستاگرامی با فالوورهای واقعی وجود دارد. با خرید فالوور فیک نه تنها تعامل اینستاگرامی نخواهید داشت، بلکه اعتبار و اصالت برندتان نیز زیر سوال می‌رود و تایید اجتماعی مورد نظر را نیز بدست نمی‌آورید.  
فالوور واقعی اینستاگرام، به دنبال تعامل با صفحه‌ی شماست و به عنوان مشتری بالقوه تلقی می‌شود. با خرید فالوور فیک، شاید افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید، اما افزایش فالوور صرفا به صورت عددی است. اعداد، هیچ تاثیری در فروش و بازاریابی اینستاگرامی شما ندارند. پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، هدف شما باید جذب فالوور هدف و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام باشد. تنها در این صورت است که افزایش فروش خواهید داشت. 

صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان را در سایت فروشگاهی‌تان معرفی کنید

صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان را در سایت فروشگاهی‌تان معرفی کنید
یکی از روش‌های سودمند افزایش فالوور اینستاگرام، معرفی صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان در سایت فروشگاهی‌تان است. با این کار علاوه بر فروش از طریق فروشگاه اینترنتی، افزایش فالوور سریع اینستاگرام خواهید داشت و به عبارتی با یک تیر دو نشان خواهید زد. 
داشتن سایت فروشگاهی و معرفی صفحه‌ی اینستاگرامی در آن، به اصالت و اعتبار برند شما می‌افزاید و جذب فالوور و افزایش فروش خواهید داشت. 
اگر هنوز سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی نکردید، فرصت را از دست ندهید و در سازیتو ثبت‌نام کنید. 
بسیاری از افراد هنگام ساخت فروشگاه اینترنتی، با موارد فنی و تخصصی ‌خرید دامنه، ‌اتصال درگاه‌ و ‌هزینه ساخت سایت‌ روبرو می‌شوند و متاسفانه از طراحی سایت فروشگاهی  دست می‌کشند.
اما خبر خوب این است که فروشگاه‌ساز سازیتو، با ارائه‌ی خدمات و مزایای بسیاری گزینه‌ی بسیار مناسبی برای ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ می‌باشد. تنها کافیست به صورت رایگان در سازیتو ثبت نام کرده و سایت اینترنتی مورد نظرتان را ایجاد کنید. بدین ترتیب در کنار فروش در اینستاگرام، از طریق سایت فروشگاهی خود افزایش فروش داشته باشید.   

نتیجه‌گیری


بازاریابی اینستاگرام و فروش در اینستاگرام، از اهمیت بسزایی در رشد و پیشرفت کسب و کارها برخوردار است. یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در افزایش فروش اینستاگرام، جذب فالوور است. افزایش فالوور اینستاگرام یکی از چالش‌های هر صاحب برندی است. در این مقاله ما به بررسی روش‌های جذب فالوور سریع پیج اینستاگرامی پرداختیم. مطمئن باشید با عمل کردن به این روش‌های اثبات شده و تضمینی در مدت کوتاهی افزایش فالوور واقعی اینستاگرام خواهید داشت.