زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

افزایش فروش در تلگرام - ترفندهای کسب درآمد از تلگرام

افزایش فروش در تلگرام - ترفندهای کسب درآمد از تلگرام

با تلگرام‌مارکتینگ بهتر و بیشتر بفروشید. اگر به دنبال افزایش فروش در تلگرام هستید، ما در این مقاله تمام مراحل و رازهای افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم.


چگونه در تلگرام فروش و افزایش فروش داشته باشیم؟

تلگرام یک برنامه پیام‌رسانی فوری است که آمار کاربران در این برنامه، به سرعت در حال رشد است. علیرغم اینکه نسبتاً برنامه‌ی جدیدی است، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های پیام‌رسانی در جهان است. برای اهداف بازاریابی، از جمله چت گروهی، اشتراک گذاری رسانه و پشتیبانی از ربات، بستر مناسبی برای افزایش فروش و کسب درآمد است. علاوه بر این، تلگرام کاملا رایگان است، که آن را به یک راه بسیار مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان بالقوه تبدیل می کند.
در این مقاله، درباره‌ی تلگرام مارکتینگ و روش‌های افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام، مراحل و نکات مهمی را به شما آموزش خواهیم داد که به راحتی در تلگرام افزایش فروش داشته باشید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

تلگرام مارکتینگ چیست؟

تلگرام مارکتینگ چیست؟
تلگرام مارکتینگ یا بازاریابی تلگرام، سریع‌ترین روش بازاریابی در حال رشد برای رشد و گسترش کسب و کار یا برند شماست. از طریق کانال‌های تلگرام می‌توانید با میلیون‌ها نفر ارتباط برقرار کنید که به شما کمک می کند تا افزایش فروش داشته باشید و آگاهی خود را از برند خود را بهبود ببخشید.

مزایای تلگرام مارکتینگ 

مزایای تلگرام مارکتینگ 
تلگرام‌مارکتینگ، مزایای بسیار زیادی برای افزایش فروش و جذب مشتری کسب و کار شما دارد: 

  1. تلگرام، دارای ویژگی کانال است – که یافتن مخاطب هدف را آسان می کند.
  2. تلگرام، یک پلتفرم تبلیغاتی رسمی دارد که هر کسی می تواند تبلیغات بخرد.
  3. تلگرام، دارای ویژگی ساخت ربات است - که تعامل با مخاطبان را آسان می کند.
  4. تلگرام، به شما این امکان را می‌دهد تا ترافیک را مستقیماً به سایت فروشگاهی یا دیگر شبکه‌های اجتماعی شما ارسال کنید.
  5. تلگرام، دارای ویژگی نظرسنجی برای دریافت سریع نظرسنجی از مخاطبان‌تان است.
  6. رشد آسان و هزینه کمتر - از آنجایی که جدید است، می توانید با هزینه بسیار کم ترافیک را هدایت کنید.
  7. با استفاده از ربات‎های تلگرامی می توانید 24/7 از مشتریان خود پشتیبانی کنید.
  8. تلگرام، دارایی ویژگی گروه است. با استفاده از گروه‌های تلگرام می‌توانید برای دریافت بازخورد با افراد و تعامل با مشتریان، ارتباط برقرار کنید.

در بخش‌های بعدی در مورد اینکه چرا بازاریابی در تلگرام ایده خوبی است، نحوه انجام آن و آنچه باید از تلاش های بازاریابی خود برای افزایش فروش در تلگرام، انتظار داشته باشید صحبت می‌کنیم.

چطور در تلگرام افزایش فروش داشته باشیم؟

چطور در تلگرام افزایش فروش داشته باشیم؟
تلگرام، راهی عالی برای برندها برای ارتباط با مشتریان است. فرقی نمی‌کند محتوا، برند یا فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها از تلگرام برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید و در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، صحبت کنید.
بهترین راه‌هایی که برندها می توانند از تلگرام به عنوان بخشی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی و افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام استفاده کنند، عبارتند از: 

  1. کانال تلگرام خود را بسازید.
  2. ربات خود را برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید.
  3. یک گروه تلگرام بسازید.

افزایش فروش در تلگرام با سایت فروشگاهی

افزایش فروش در تلگرام با سایت فروشگاهی
بهترین راه برای افزایش فروش در تلگرام، طراحی فروشگاه اینترنتی است. طراحی سایت فروشگاهی، استراتژی عالی برای افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام است. با راه‌اندازی سایت فروشگاهی، به کسب و کار شما اعتبار و اصالت می‌بخشد و افرادی که در کانال تلگرامی شما هستند، بیشتر تمایل به خرید از شما را خواهند داشت. در نتیجه، با ساخت فروشگاه اینترنتی، علاوه بر جلب اعتماد مشتری، افزایش فروش هم در سایت فروشگاهی‌تان هم در کانال تلگرامی‌تان خواهید داشت. 
اگر هنوز سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، فروشگاه‌ساز سازیتو، بهترین گزینه برای طراحی فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه‌ساز سازیتو، خدمات بسیار زیادی به مشتریان خود ارائه می‌دهد و در بین این خدمات، امکاناتی همچون اپلیکیشن موبایل و اتصال سایت فروشگاهی شما به کانال تلگرام‌تان، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کسب و کار تلگرامی شما باشد.


پلیکیشن PWA 


برای افزایش فروش در تلگرام، اپلیکیشن سایت فروشگاهی‌تان را داشته باشید.
یکی از چالش‌های فروشندگان در طراحی سایت فروشگاهی این است که بتوانند کاربران موبایل را هم به خود جذب کنند و به آن‌ها نیز بفروشند.  برای این منظور سازیتو، امکان ساخت اپلیکیشن سایت شما در گوشی‌ها را فراهم کرده است و هر شخص می‌تواند به راحتی اپلیکیشن سایت شما را در گوشی خود دانلود کند. 

اتصال اینستاگرام به کانال تلگرامی شما

با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در فروشگاه‌ساز سازیتو، این امکان به شما داده می‌شود که با قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی همچون صفحه‌ی تلگرام کسب و کارتان، سایت فروشگاهی فروش خود را به تلگرام، اینستاگرام و توییتر متصل کنید و به این ترتیب پست‌های شما در تلگرام، در سایت فروشگاهی نیز دیده شوند. 

امکانات فروشگاه‌ساز سازیتو به این موارد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با مطالعه‌ی ۲۵ دلیل برای اینکه فروشگاه ساز سازیتو را انتخاب کنید، بهتر با خدمات فروشگاه‌ساز سازیتو آشنا شوید.
با طراحی سایت فروشگاهی در فروشگاه‌ساز سازیتو، نیاز نیست نگران موارد فنی و تخصصی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و… باشید. تنها کافیست در فروشگاه‌ساز سازیتو ثبت‌نام کرده و صاحب سایت فروشگاهی خود شوید. 
پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، حتما لینک کانال تلگرام خود را در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. 

این کار باعث می‌شود بازدیدکنندگان، به راحتی کانال شما را پیدا کنند و به آن بپیوندند. همچنین می توانید دکمه یا بنر «به کانال تلگرام ما بپیوندید» را در سایر صفحات سایت خود مانند وبلاگ یا صفحات محصول خود قرار دهید.
علاوه بر این، می‌توانید با نوشتن پست‌های وبلاگ یا ایجاد صفحات فرود که کانال شما را تبلیغ می‌کنند، از وب‌سایت خود برای افزایش ترافیک استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید پستی در مورد مزایای پیوستن به کانال تلگرام خود بنویسید یا یک صفحه فرود با یک فرم انتخاب ایجاد کنید که مشتریان بالقوه علاقه‌مند به عضویت را جمع‌آوری می‌کند.

افزایش فروش در تلگرام با بازاریابی محتوا

افزایش فروش در تلگرام با بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یک استراتژی تبلیغاتی بلند مدت برای جذب مشتریان جدید و ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان هدف است. برای رسیدن به این هدف، بازاریابان محتوای مرتبط ایجاد کرده و آن را توزیع می‌کنند. بازاریابی محتوا در تلگرام، نقش موثری در افزایش فروش و کسب درآمد از تلگرام دارد. 
کانال تلگرام، مکانی است که برای همکاری نزدیک با مخاطبان به آن نیاز دارید. کسب و کارهای تلگرامی که از این استراتژی استفاده می‌‌کنند، یک و نیم برابر بیشتر از دیگر کسب و کارها، بازدیدکننده دارند. بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از تبلیغات متنی سرنخ ایجاد می‌کند.


کیفیت محتوای کانال اولین نکته‌ای است که توجه اعضا را به خود جلب می‌کند. بنابراین، محتوای مفید تعیین می‌کند که آیا آنها در کانال شما باقی می‌مانند یا خیر. هرچه بیشتر کانال خود را توسعه دهید، مشتری بالقوه بیشتری خواهید داشت و در نهایت فروش در کانال تلگرام‌تان افزایش پیدا خواهد کرد.
پس از ایجاد محتوای عالی برای بیان کسب و کار خود، کاملاً ضروری است که آن را به اشتراک بگذارید تا محتوا ویروسی شود. توصیه می‌کنیم محتوا را در کانال‌های دیگر یا سایر رسانه‌های اجتماعی خود، به عنوان مثال، اینستاگرام، توییتر و سایت فروشگاهی خود به اشتراک بگذارید.
یک کانال معتبر و مرتبط پیدا کنید و مطالب خود را در آن کانال به اشتراک بگذارید.


یکی از راه های عالی برای تبلیغ کانال خود و افزایش فروش در تلگرام، ایجاد محتوای قانع کننده است که مردم را تشویق می‌کند آن را بررسی کنند. اگر به طور مرتب مطالب جالبی را در کانال خود پست می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد عضو کانال تلگرامی شما شوند و به دوستان خود در مورد آن اطلاع دهند.

کسب درآمد از تلگرام با سئو 

کسب درآمد از تلگرام با سئو 
در فرایند کسب درآمد از تلگرام و افزایش فروش در تلگرام، سئو اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید افراد زیادی به کانال تلگرام شما دسترسی پیدا کنند و به همین ترتیب افزایش فروش داشته باشید، باید اقدام به بهینه‌سازی کانال تلگرام خود کنید. 
زمانی که می‌خواهید کانال خود را در گروه‌ها یا کانال‌های دیگر تبلیغ کنید، اولین چیزی که کاربران می‌توانند از کانال شما ببینند "عنوان" شما است. عنوان کانال شما علاوه بر جذب مخاطبان، می‌توانید راه مناسبی برای جستجوی افراد باشد. برای خودتان نیز پیش آمده که برای اینکه بتوانید کانال تلگرامی در حوزه‌ی خاصی را پیدا کنید، در قسمت جستجوی تلگرام، اسمی که مربوط به آن کانال تلگرام باشد را جستجو کنید. در نتیجه، در انتخاب نام کانال خود دقت زیادی به خرج دهید. 


بخش توضیحات، از دیگر بخش‌های مهم برای بهینه‌سازی کانال تلگرام‌تان است. توضیحات جذاب، برای اعضای کانال تلگرام بسیار مهم است زیرا جزئیات شغل شما را نشان می دهد. سعی کنید توضیحات جالبی بنویسید و از هشتگ برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
وقتی کسی کلمه کلیدی شما را در برنامه تلگرام جستجو می‌کند، کانال شما را به راحتی پیدا می‌کند. سعی کنید اعضای کانال خود را به سایت فروشگاهی‌تان هدایت کرده و بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی خود را به اعضای کانال تبدیل کنید! با بهینه‌سازی کانال تلگرام، به سرعت شاهد افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام خواهید شد.

 

کسب درآمد از تلگرام با تعامل با مشتری 

کسب درآمد از تلگرام با تعامل با مشتری 
برای افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام، تعامل با مشتری را فراموش نکنید. یکی از قابلیت‌های جذاب تلگرام این است که می‌توانید در گروه‌ها و کانال‌ها، نظرسنجی و رای‌گیری ایجاد کنید.
برای اینکه بدانید مشتریان چقدر از محصولات و خدمات شما راضی هستند، نظرسنجی‌های تلگرامی را در کانال خود ایجاد کنید و در نهایت می‌توانید نتیجه بگیرید که چقدر محبوب هستید و چه معایبی دارید. این کار، به شما دید خوبی نسبت به فروش‌تان می‌دهد. در نتیجه، علاوه بر افزایش فروش در تلگرام، می‌توانید بهتر از همیشه برای فروش و بازاریابی‌ کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنید. 


چطور نظرسنجی در تلگرام بگذاریم؟


برای ایجاد نظرسنجی و رای‌گیری در کانال کسب و کار خود این مراحل را دنبال کنید:

  1. جستجو (@ vote) در پیام رسان تلگرام.
  2. روی دکمه "شروع" کلیک کنید.
  3. کار ربات شروع شد، "عنوان نظرسنجی" خود را در این بخش وارد کنید.
  4. اکنون گزینه های خود را برای نظرسنجی خود وارد کنید.
  5. پس از تنظیم گزینه ها برای نظرسنجی، روی دکمه "/done" ضربه بزنید.
  6. نظرسنجی شما آماده است و می‌توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.
  7. اگر نظرسنجی شما نیازی به تغییر ندارد، روی دکمه "انتشار نظرسنجی" ضربه بزنید.

آنچه منتشر می کنید و نحوه برخورد شما با مشتریان و اعضای کانال می‌تواند روز به روز بر محبوبیت شما بیفزاید.
فراموش نکنید که اگر با مشتریان خود با احترام رفتار کنید و خدمات مفیدی ارائه دهید، نظرات خوبی دریافت خواهید کرد و مشتریان جدیدی پیدا خواهید کرد.


یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش در تلگرام از طریق تعامل با مشتری، ایجاد گروه تلگرامی است. 
می‌توانید با انتخاب نام گروه، قرار دادن عکس پروفایل و افزودن حداکثر ۲۰۰۰۰۰ مخاطب، در تلگرام یک گروه ایجاد کنید. (WhatsApp Business حداکثر ۲۵۶ مخاطب را مجاز می‌کند).
گروه های تلگرام یک ابزار بازاریابی عالی هستند زیرا به کسب و کارها اجازه می‌دهند به راحتی به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنند. با ایجاد یک گروه عمومی، کارآفرینان می‌توانند یافتن و پیوستن به گروه خود را برای مشتریان بالقوه آسان کنند.
با یک گروه خصوصی، شرکت‌ها می توانند کنترل کنند که چه کسانی به گروه آنها دسترسی دارند و از پیوند دعوت به عنوان راهی برای ایجاد علاقه به محصولات یا خدمات خود استفاده کنند. در هر صورت، گروه‌ها یکی از قدرتمندترین کانال های بازاریابی هستند و به تعامل بیشتر با مشتریان کمک می‌کنند. 

افزایش فروش در تلگرام با ارائه پیشنهادات ویژه 

افزایش فروش در تلگرام با ارائه پیشنهادات ویژه 
همه‌ی ما هنگام خرید، به دنبال گرفتن تخفیف هستیم، یا مدام شبکه‌ی اجتماعی آنلاین‌شاپ مورد علاقه‌مان را چک می‌کنیم تا ببینیم پیشنهاد ویژه‌ای برای خرید گذاشته است یا خیر. 
پیش‌قدم باشید و سعی کنید همواره پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه‌ای برای اعضای کانال تلگرام خود داشته باشید. ارائه‌ی پیشنهادات ویژه، علاوه بر افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام به افزایش ممبرهای تلگرام شما نیز کمک می‌کند. 

کسب درآمد از تلگرام با ارائه رضایت مشتری 

کسب درآمد از تلگرام با ارائه رضایت مشتری 
اهمیت رضایت مشتری را نمی‌توان نادیده گرفت. ارتباط مستقیمی بین میزان خوشحالی مشتریان و میزان درآمد یک کسب و کار وجود دارد. رضایت مشتری شما و نشان دادن رضایت آن‌ها به دیگر مخاطبان‌تان، بر نرخ تکرار خرید، وفاداری مشتری، ارجاعات دهان به دهان تاثیر می‌گذارد و به اطلاع رسانی تصمیمات تجاری کمک می‌کند.


در اینستاگرام، حتما با هایلایت‌های رضایت مشتری، مواجه شدید. این امکان در تلگرام وجود ندارد، اما شما می‌توانید به راحتی این کار را در کانال تلگرام خود انجام دهید. از مشتریان خود بخواهید، تصویر یا متنی صادقانه درباره‌ی نظرشان نسبت به محصول یا خدمت شما، برای‌تان ارسال کنند. سپس می‌توانید آن را در کانال تلگرامی‌تان منتشر کنید. برای اینکه، مجموعه‌ای از رضایت مشتری داشته باشید که افراد به راحتی بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، در کپشن پست‌های‌تان، هشتگ رضایت مشتری بنویسید. با ارائه رضایت مشتری، شانس بیشتری برای افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام خواهید داشت. 

افزایش فروش در تلگرام با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

افزایش فروش در تلگرام با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
از دیگر راه‌های موثر برای افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. بهترین راه‌ این است که کانال کسب‌وکار تلگرام‌تان را با فالوورهای خود در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. 
یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است. اگر تعداد فالوورهای اینستاگرامی‌تان بیش از 10000 فالوور است، می‌توانید به راحتی لینک کانال تلگرام خود را در لینک استوری قرار دهید. به این ترتیب، فالوورهای اینستاگرامی شما، با مراجعه به این لینک وارد کانال تلگرام شما شده و می‌توانید افزایش فروش در تلگرام و افزایش ممبر تلگرام داشته باشید. 
همچنین، می‌توانید لینک کانال تلگرام خود را در بیو پیج اینستاگرامی خود قرار دهید. 

افزایش فروش در تلگرام با تبلیغات

افزایش فروش در تلگرام با تبلیغات
اگر تا به حال عضو گروه یا کانال تلگرامی بوده‌اید، می‌دانید که این گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، همواره مکان‌های بسیار فعالی هستند. همیشه چیز جدیدی در حال ارسال است و افراد با یکدیگر در تعامل می‌باشند. 
با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار، می توانید از گروه‌ها و کانال‌های تلگرام با تبلیغ از روش‌های سودمند به نفع خود استفاده کنید. 
یکی از روش‌های تبلیغ کانال‌ تلگرامی، تبلیغ متقابل کانال است. با همکاری با گروه‌ها و کانال‌های دیگر، می‌توانید به افزایش آگاهی از کسب و کار خود و دستیابی به مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش در تلگرام کمک کنید.


به علاوه، این روش، راهی عالی برای ایجاد روابط با سایر مشاغل و ایجاد فرصت‌های بازاریابی مشترک است.
در اینجا به چند نکته در مورد نحوه استفاده موثر از تبلیغات متقابل برای تبلیغ کانال کسب و کار تلگرام اشاره می‌کنیم.

 

  1. گروه‌ها و کانال‌های مرتبط را برای مشارکت پیدا کنید. مطمئن شوید که گروه‌ها و کانال‌هایی که انتخاب می‌کنید با کسب و کار و مخاطبان هدف شما مرتبط هستند.
  2. با مدیران گروه یا کانال مربوطه تماس بگیرید و ایده خود را مطرح کنید. هنگامی که چند شریک بالقوه پیدا کردید، با آنها تماس بگیرید و ایده خود را توضیح دهید. در مورد آنچه ارائه می‌دهید و آنچه در ازای آن انتظار دارید شفاف باشید.
  3.  محتوای شرکای خود را در گروه یا کانال خود تبلیغ کنید. هنگامی که با چند گروه یا کانال دیگر شریک شدید، شروع به تبلیغ محتوای آنها در گروه یا کانال خود کنید. این روش، به افزایش بازدید برای هر دو کسب و کار کمک می کند.
  4.  مراقب معیارهای خود باشید. مطمئن شوید که معیارهای خود را ردیابی کرده‌اید تا بتوانید ببینید کمپین تبلیغات متقابل شما چقدر موثر است. این موضوع، به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید تا حداکثر موفقیت را تضمین کنید.

آینده‌ی بازاریابی تلگرام

آینده‌ی بازاریابی تلگرام
تلگرام در سال 2013 تاسیس شد و از پاول دوروف، کارآفرین روسی که VKontakte، بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه را ایجاد کرد، بودجه دریافت کرد. این شرکت از آن زمان به دبی و برلین گسترش یافته است و بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. این اپلیکیشن، دارای بیش از 1 بیلیون دانلود در پلی‌استور است.
آینده بازاریابی تلگرام روشن به نظر می‌رسد. با یک جامعه پر جنب و جوش و رشد سریع تجارت، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از مردم از این پلتفرم برای تلاش‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. همانطور که کسب و کارها و افراد بیشتری ارزش آن را تشخیص می دهند، محبوبیت آن همچنان رو به رشد خواهد بود و شما می‌توانید به راحتی افزایش فروش در تلگرام داشته باشید. 

نتیجه‌گیری


بازاریابی تلگرام ممکن است مفهوم جدیدی برای بسیاری از صاحبان مشاغل باشد، اما ابزار قدرتمندی است که می‌تواند افزایش فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام کمک کند. بازاریابی تلگرام شامل استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام برای ارسال پیام به مشتریان بالقوه و فعلی است. در حالی که این برنامه عمدتاً به دلیل ویژگی‌های پیام‌رسان شخصی‌اش شناخته می‌شود، اما تعدادی از ویژگی‌های متمرکز تجاری قدرتمند از جمله توانایی ایجاد گروه‌ها و کانال‌ها و زمان‌بندی پیام‌ها را نیز ارائه می‌دهد. کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای می‌توانند از بازاریابی تلگرام بهره ببرند و با کمی خلاقیت و با استفاده از نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، افزایش فروش در تلگرام داشته باشند.