زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

ترفند‌های استوری اینستاگرام ویژه آنلاین‌شاپ‌ها

ترفند‌های استوری اینستاگرام ویژه آنلاین‌شاپ‌ها

به دنبال افزایش بازدید استوری اینستاگرام هستید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترفندهای استوری اینستاگرام آشنا کنیم. استفاده‌ی هوشمندانه از ترفندهای استوری اینستاگرام، سبب افزایش تعامل در استوری و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. 


یکی از دوستانم پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌اش، با پست‌های اینستاگرامی بسیار جذابی که به اشتراک می‌گذاشت، توانست در یک بازه‌ی زمانی مناسبی افزایش فالوور در اینستاگرام داشته باشد. این موضوع برای وی اتفاق خوبی به حساب می‌آمد، تا اینکه به تدریج، کاهش بازدید استوری‌های اینستاگرام و کم بودن ویو استوری سبب شد دیگر مثل سابق افزایش فروش اینستاگرام نداشته باشد. 

این موضوع را من مطرح کرد و به نظرش خیلی عجیب بود که به اندازه‌ی تعداد فالوورهای اینستاگرامی‌اش، افزایش بازدید استوری اینستاگرام ندارد. با مشاهده‌ی استوری‌های اینستاگرامی‌اش متوجه شدم که در استوری‌ها، تنها یک عکس را به اشتراک می‌گذارد. گاهی برای اینکه استوری اینستاگرام را جذاب جلو دهد، متنی در تصویر می‌نویسد. اما این کارها، دیگر جوابگوی افزایش بازدید استوری اینستاگرام نیستند.  

۹۰ درصد از کاربران فعال در اینستاگرام، حداقل یک صفحه‌ی بیزنسی را دنبال می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که اینستاگرام از یک برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری تصاویر به یک ابزار مهم بازاریابی تبدیل شده است. ابزاری که در میان دیگر شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت بالایی در میان مردم سراسر جهان برخوردار است. 
بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارند که به صورت فعال برند خود را به دیگران معرفی می‌کنند، محصولات خود را به نمایش می‌گذارند و... . با توجه به افزایش کسب و کارها در اینستاگرام، برندها به دنبال ترفندهای اینستاگرامی هوشمندانه‌ای هستند. ترفندها و تکنیک‌هایی که آن‌ها را در مسیر بازاریابی اینستاگرام از رقبا جلو بیندازند. 
در این مقاله، قصد داریم به یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای اینستاگرام یعنی استوری اینستاگرام بپردازیم. شما به عنوان صاحب یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، نیاز دارید که با استفاده از ترفندهای استوری اینستاگرام، بستری برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام را به وجود بیاورید. در این مقاله، همراه ما باشید تا ترفندهای استوری اینستاگرام، روش‌های افزایش تعامل در استوری و راه‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام را به شما نشان دهیم. امیدواریم با استفاده از این ترفندهای استوری اینستاگرام، به اهداف بزرگ بازاریابی خود دست پیدا کنید. 

استوری اینستاگرام 

ترفندهای استوری اینستاگرام 
اینستاگرام با داشتن ۵۰۰ میلیون کاربر فعال به صورت روزانه، به عنوان یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های مجازی تلقی می‌شود. ۷۹ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که برای خرید محصولات، استفاده از خدمات و مشاهده‌ی کسب و کارها از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
استوری اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ابزارها میان دیگر ابزارهای اینستاگرام و چه بسا میان دیگر شبکه‌های اجتماعی است. استوری اینستاگرام، به خصوص برای کسب‌ و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. 
شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را در با استفاده از استوری اینستاگرام با مخاطب به اشتراک بگذارید. اگرچه استوری اینستاگرام، تنها تا 24 ساعت در قسمت تصویر پروفایل شما باقی می‌ماند، اما می‌توانید با هایلایت‌کردن استوری‌ها، آن‌ها را در صفحه‌ی خود با فالوور اینستاگرام به اشتراک بگذارید. هایلات‌کردن استوری‌های اینستاگرام، سبب می‌شود تا فالوورهای اینستاگرامی که به تازگی با آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما آشنا شدند، با مشاهده‌ی هایلایت‌های استوری به شناخت نسبی از آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما دست پیدا کنند. 

ترفندهای استوری اینستاگرام برای آنلاین‌شاپ‌ها

ترفندهای استوری اینستاگرام برای آنلاین‌شاپ‌ها
همانطور که گفتیم، استوری اینستاگرام برای کسب و کارهای اینستاگرامی از اهمیت بالایی برخوردار است. آنلاین‌شاپ‌ها می‌توانند با استفاده از استوری اینستاگرام، افزایش نرخ تعامل، افزایش بازدید استوری اینستاگرام، افزایش فروش در اینستاگرام، ‌افزایش فالوور در اینستاگرام‌ و... داشته باشند. 
اما پیش از هر چیز، شما به عنوان صاحب یک آنلاین‌شاپ، نیاز است تا با ترفندهای استوری اینستاگرام آشنا شوید تا افزایش بازدید استوری اینستاگرام داشته باشید. سپس نسبت به محتوای آنلاین‌شاپ‌تان از این ترفندهای استوری برای افزایش فروش اینستاگرام استفاده کنید. ترفند‌های استوری، شامل ابزارهایی است که استفاده‌ی درست و هوشمندانه از آن‌ها، سبب افزایش تعامل در استوری اینستاگرام و در نهایت‌ افزایش فالوور و فروش‌ می‌شود.
فراموش نکنید که استفاده از ترفندهای استوری اینستاگرام، ساده و آسان است. اما هدف اصلی شما، افزایش بازدید استوری اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش است. پس باید تمرکز اصلی خود را بر روی محتوا بگذارید. اگر محتوای شما به اندازه‌ی کافی جذاب، ارزشمند و منحصر به فرد نباشد، احتمالا فالوورهای اینستاگرامی صرفا استوری شما را ببینند و رد کنند. 
اما هنگامی که محتوای شما سرگرم‌کننده، آموزنده و ارزشمند باشد، فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما نه تنها ترغیب به ایجاد تعامل می‌شود، بلکه آن استوری را با دیگران به اشتراک گذاشته و در نهایت سبب افزایش بازدید استوری اینستاگرام می‌شود. استفاده از ترفندهای استوری اینستاگرام، زمانی جوابگو است که شما محتوای خلاقانه به کار ببرید. 

ابزار نظرسنجی استوری اینستاگرام (Voting)

ابزار نظرسنجی استوری اینستاگرام (Voting)
یکی از راه‌های تعامل در استوری که منجر به افزایش بازدید استوری اینستاگرام نیز می‌شود، استفاده از ابزار  voting است. با استفاده از این ترفند استوری اینستاگرام، خیلی راحت می‌توانید فالوورهای اینستاگرامی را به تعامل در استوری دعوت کنید. 
‌همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید از این ترفند استوری به شکل‌های گوناگونی استفاده کنید. برای مثال، اگر یک ‌آنلاین‌شاپ لباس دارید می‌توانید با گذاشتن دو تصویر از دو لباس، و با استفاده از ابزار  voting از مخاطبان بخواهید که یکی از دو گزینه را انتخاب کنند. 
استفاده از این ترفند استوری اینستاگرام، علاوه‌بر افزایش نرخ تعامل و افزایش بازدید استوری اینستاگرام، سبب ایجاد سرگرمی برای مخاطب شده و نتایج حاصل از آن باعث می‌شود که یک دید کلی نسبت به سلایق و علایق فالوورهای اینستاگرامی‌تان داشته باشید. با به کارگیری این ترفند استوری اینستاگرام، افزایش بازدید استوری و افزایش فالوور در اینستاگرام خواهید داشت. 

ابزار اسلایدر استوری اینستاگرام (Slider)

ابزار اسلایدر استوری اینستاگرام (Slider)
یکی دیگر از روش‌های‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام، اسلایدرهای اینستاگرام هستند. اسلایدرهای اینستاگرام، نوعی دیگر از نظر‌سنجی در استوری اینستاگرام هستند، که به نام اسلایدرهای اموجی نیز شناخته می‌شوند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اسلایدر اینستاگرام دارای یک نوار دارای اموجی است که می‌توان آن را از سمتی به سمت دیگر کشاند. شما خودتان می‌توانید اموجی مربوطه را بسته به محتوای‌تان انتخاب کنید. هدف از انتخاب اسلایدر اموجی اینستاگرام، بیان احساسات مخاطب است.
برای مثال، اگر قصد دارید که یک تصویر یا ویدویی مربوط به یکی از محصولات‌تان در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید در قسمت اسلایدر، یک اموجی را انتخاب کنید. 
پس از اشتراک‌گذاری استوری اینستاگرام، مخاطبان با مشاهده‌ی اسلایدر، اموجی را در نوار اسلایدر تا آنجا که می‌خواهند بکشانند. 
نتیجه و مزیت اسلایدر اینستاگرام همچون نظرسنجی است؛ شما به درک درستی از نوع و میزان احساسات فالوورهای اینستاگرام خود می‌‌رسید. به علاوه، استفاده از اسلایدر اینستاگرام سبب افزایش تعامل در استوری اینستاگرام می‌شود. 

ابزار نظرسنجی استوری اینستاگرام (Polls)

ابزار نظرسنجی استوری اینستاگرام (Polls)
از دیگر ترفندهای استوری اینستاگرام که می‌توان برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام از آن استفاده کرد، ابزار  Polls است. همانطور که تصویر مشاهده می‌کنید، این ابزار همچون ابزار Voting برای نظرسنجی از فالوور اینستاگرامی استفاده می‌شود. 
شما در ردیف اول این ابزار استوری، می‌توانید سوال خود را بپرسید و سپس پاسخ‌های احتمالی را قرار دهید تا فالوورهای اینستاگرام از بین گزینه‌های پیش رو، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. برای مثال می‌توانید از مخاطبان بپرسید که دوست دارند چه نوع محصولی به آنلاین‌شاپ شما اضافه شود؟ یا یک سوال برای سرگرمی از آن‌ها بپرسید. بدین ترتیب، می‌توانید تعامل استوری اینستاگرام را افزایش دهید.

 

ابزار پرسش استوری اینستاگرام (Questions)

ابزار پرسش استوری اینستاگرام (Questions)
ابزار پرسش استوری اینستاگرام، یکی دیگر از ترفند‌های استوری اینستاگرام بسیار خوب و مفید برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار از فالوورهای اینستاگرام خود سوال بپرسید و آن‌ها را ترغیب کنید که به سوال شما پاسخ دهند. 
همچنین می‌توانید، پاسخ‌های فالوورها را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود تا دیگر فالوورهای اینستاگرام نیز ترغیب به شرکت در تعامل شوند. بدین ترتیب، هم ‌نرخ تعامل‌ در استوری افزایش می‌یابد و هم سبب افزایش بازدید استوری اینستاگرام می‌شود. استفاده از این ترفند استوری اینستاگرام، همچون دیگر ترفندها به شما کمک می‌کند تا به شناخت و درک درستی از فالوورهای اینستاگرام خود دست پیدا کنید. 

 

ابزار چت استوری اینستاگرام (Chat)

ابزار چت استوری اینستاگرام (Chat)
پاسخ دادن به پرسش‌ها، نظرات و پیشنهادات آن‌ها در قالب ابزار چت استوری اینستاگرام، ابزاری مهیج برای فالوورهای اینستاگرام شما است. قابلیت چت به عنوان یکی از ترفندهای استوری اینستاگرام، اهمیت بالایی در افزایش بازدید استوری اینستاگرام دارد، چرا که مخاطبان با مشاهده‌ی پرسش و پاسخ‌های دیگران، مشتاق می‌شوند تا به سوال شما پاسخ دهند. به همین ترتیب، تعامل در استوری افزایش می‌یابد و شما شاهد افزایش بازدید استوری اینستاگرام خواهید بود. 

لایو اینستاگرام (Live)

لایو اینستاگرام (Live)
یکی از مهم‌ترین ترفندهای استوری اینستاگرام، استفاده از ابزار لایو استوری است. شما با استفاده از لایو استوری می‌توانید افزایش تعامل با فالوور اینستاگرامی داشته باشید و در نتیجه افزایش بازدید استوری و افزایش تعامل در استوری داشته باشید. لایو استوری اینستاگرام، علاوه بر افزایش نرخ تعامل، سبب ایجاد احساس صمیمیت در مخاطب شما شده و به آن‌ها حس ارزشمند بودن را می‌دهد. 
ایده‌هایی برای لایو‌استوری آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی:

  1. لایو اینستاگرامی رونمایی از محصول
  2. لایو اینستاگرامی پرسش و پاسخ
  3. لایو اینستاگرامی پشت صحنه از کسب و کار 
  4. لایو اینستاگرامی مشترک با اینفلوئنسرهای اینستاگرام 

چگونه محصولات را با استوری اینستاگرام پروموت کنیم؟

چگونه محصولات را با استوری اینستاگرام پروموت کنیم؟
شما می‌توانید با استفاده از استوری اینستاگرام، افزایش تعامل و افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید. در کنار این موارد، با استفاده از ترفندهای استوری اینستاگرام، می‌توانید محصولات خود را در استوری اینستاگرام معرفی و تبلیغ کرده و علاوه بر افزایش بازدید استوری، ‌افزایش فروش در اینستاگرام‌ به همراه داشته باشید. 
در این بخش به دو ترفند از ترفندهای استوری اینستاگرام برای پروموت کردن محصولات و خدمات‌تان اشاره خواهیم کرد، یعنی  ابزار تگ محصولات و ابزار لینک‌دهی . 


(Product tags) تگ محصولات استوری اینستاگرام 

)Product tagsتگ محصولات استوری اینستاگرام (
بدون شک، یکی از مهم‌ترین ترفندهای استوری اینستاگرام برای افزایش بازدید استوری و ‌افزایش فروش در اینستاگرام‌، برچسب‌های محصول هستند. برچسب یا تگ محصول  به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا محصولات را از یک کاتالوگ برجسته کنند و به مشتریان کمک کنند تا در پست‌های لایو استوری اینستاگرام و ویدیوی اینستاگرام درباره آنچه می‌فروشند اطلاعات بیشتری کسب کنند.
وقتی افراد روی برچسب محصول در استوری اینستاگرام کلیک می‌کنند، به صفحه جزئیات محصول هدایت می شوند. شما می‌توانید برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام، بیش از یک تگ محصول در استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. 


(Links) لینک استوری اینستاگرام 

)Linksلینک استوری اینستاگرام (
به جای استفاده از تگ در استوری اینستاگرام، روش دیگری برای لینک‌دهی به سایت فروشگاهی وجود دارد. با استفاده از قابلیت لینک در استوری اینستاگرام، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی خودتان لینک بدهید. برای مثال، اگر محصول جدیدی در سایت فروشگاهی‌تان اضافه کرده‌اید، با گذاشتن تصویر آن محصول و اضافه کردن لینک صفحه‌ی محصول در استوری اینستاگرام، متن  “swipe  up”برای فالوورهای اینستاگرام نمایش داده می‌شود. 
هنگام استفاده از این ترفند استوری اینستاگرام، می‌توانید از استیکرها و گیف‌های مربوط به “swipe up” نیز استفاده کنید. البته برای استفاده از این ابزار در استوری، باید تعداد فالوورهای‌ آنلاین‌شاپ اینستاگرمی‌تان بیشتر از ۱۰ هزار نفر باشد. اما اگر هنوز این قابلیت برای شما فعال نیست، می‌توانید لینک سایت خود را در بیو اینستاگرام‌تان اضافه کرده و در استوری به فالوورهای اینستاگرام اطلاع دهید. 
استفاده از ابزار لینک در استوری، علاوه‌بر اینکه باعث افزایش تعامل در استوری اینستاگرام می‌شود، فالوورها را به سمت سایت فروشگاهی شما هدایت می‌کند و به این ترتیب افزایش فروش خواهید داشت. 
اگر هنوز اقدام به ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ خود نکرد‌ه‌اید، می‌توانید تنها با چند کلیک و در عرض ۱۵ دقیقه، بدون نگرانی از موارد پیچیده و فنی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... با هزینه‌ی ساخت سایت رایگان، فروشگاه اینترنتی خود را با فروشگاه‌ساز سازیتو راه‌اندازی کنید. 
فروشگاه‌ساز سازیتو با ایجاد بستری مناسب و سودمند برای کسب و کارها، همراه شماست تا به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را بسازید و فروش خود را آغاز کنید. 
از مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. راه‌اندازی سریع فروشگاه
  2. راه‌اندازی فروشگاه بصورت رایگان
  3. امکان اتصال درگاه مستقیم وغیر مستقیم شخصی
  4. عدم محدودیت در فضای میزبانی و پهنای باند
  5. امکان فروش انواع فایل، محصولات فیزیکی و خدمات
  6. امکان اتصال به سرویس‌های حمل و نقل مانند الوپیک
  7. اتصال آنلاین‌شاپ اینستاگرامی  به سایت فروشگاهی‌ شما

نتیجه گیری


معرفی محصول و افزایش فالوور در اینستاگرام با استفاده از استوری اینستاگرام، نیاز به هزینه‌ای ندارد و کاری آسان است. این کار زمانی انجام می‌شود که بتوانید به صورت هوشمندانه از ترفندهای استوری اینستاگرام استفاده کنید و آن‌ها را در مسیر بازاریابی اینستاگرامی خود به کار ببرید. در این مقاله از سازیتو، به بررسی ترفندهای استوری اینستاگرام، افزایش بازدید استوری اینستاگرام و افزایش تعامل در استوری پرداختیم. مطمئن باشید با عمل به این ترفندهای استوری اینستاگرام و تولید محتوای خلاقانه، می‌توانید افزایش فروش و افزایش فالوور در اینستاگرام داشته باشید.