زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

رازهای کسب درآمد بدون سرمایه - نکات دراپ شیپینگ

رازهای کسب درآمد بدون سرمایه - نکات دراپ شیپینگ

امروزه، کسب درآمد بدون سرمایه و بکارگیری دراپ‌شیپینگ در میان فروشندگان رواج یافته است. اما برای موفقیت در کسب درآمد بدون سرمایه، نیاز است که نکات و راز‌های دراپ‌شپینگ را بدانیم. 


کسب درآمد بدون سرمایه با دراپ‌شیپینگ به کارآفرینان این امکان را می‌دهد که کالاها را بدون نیاز به حمل موجودی و انبارداری بفروشند. تامین‌کننده‌ی محصول، محصول را تهیه می‌کند، بسته‌بندی کرده و برای مشتری شما ارسال می‌کند تا این مدل کسب و کار با هزینه و ریسک کم‌تری همراه باشد. در این مقاله، به موضوعاتی مانند دراپ‌شیپینگ چیست؟ چرا دراپ‌شیپینگ؟ و نکات و راز‌های کسب درآمد بدون سرمایه از طریق دراپ‌شیپینگ خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.  

دراپ‌شیپینگ چیست؟

دراپ‌شیپینگ چیست؟
یکی از راه‌های کسب درآمد بدون سرمایه، دراپ‌شپینیگ است. دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) یک مدل کسب و کار است که می‌توانید از آن برای راه‌اندازی فروشگاه خود بدون نگهداری موجودی و نیاز به انبارداری و ارسال استفاده کنید. هنگامی که مشتری شما یک سفارش خود را ثبت می‌کند، تامین‌کننده شما محصولات شما را از انبار خود، مستقیماً به درب منزل مشتری ارسال می‌کند. شما هرگز نیازی به نگرانی در مورد انبارداری، بسته‌بندی یا ارسال کالای خود نخواهید داشت.

چرا دراپ‌شپیینگ؟

چرا دراپ‌شپیینگ؟
دراپ‌شیپینگ (Dropshipping)یک مدل تجاری عالی برای کارآفرینان جدید و کسب درآمد بدون سرمایه است. این نوع کسب درآمد، کم‌ریسک، کم‌هزینه و آسان برای شروع است. 

  1. کم‌ریسک: شما فقط برای کالاهایی که به مشتریان فروخته می‌شود پول می‌پردازید. برای بدست آوردن قیمت عمده فروشی، نیازی به خرید موجودی عمده نیست.
  2. کم‌هزینه: از آنجایی که بیشتر کالاها از سمت یک تامین‌کننده و عمده‌فروش تامین می‌شوند، هزینه کالاها به طور کلی نسبتاً پایین است. از آنجایی که هزینه‌های محصول کم است، می‌توانید محصولات خود را با ارزش بازار قیمت‌گذاری کرده و یک تجارت سودآور را اداره کنید. 
  3. شروع آسان: شما می‌توانید از همان روزی که محصول را در سایت فروشگاهی‌تان ثبت کردید شروع به فروش کنید. محصولات را می‌توان به سرعت در سایت فروشگاهی وارد کرد و از آنجایی نیازی به انبارداری محصولات ندارید، می‌توانید فوراً تبلیغ آنها را شروع کنید.

تمرکز بر بازاریابی

تمرکز بر بازاریابی
برای کسب درآمد بدون سرمایه با استفاده از دراپ‌شپینگ، تمرکز خود را بر بازاریابی بگذارید. با توجه به اینکه بسیاری از جنبه‌های یک کسب و کار دراپ‌شیپینگ به صورت خودکار انجام می‌شوند، شما زمان بیشتری برای تمرکز بر بازاریابی و برندسازی خواهید داشت. در حالی که راه‌اندازی سایت فروشگاهی، طراحی لوگو و طراحی فروشگاه اینترنتی تاثیر بسیاری بر موفقیت شما در کسب درآمد بدون سرمایه دارد، از طرفی دیگر بازاریابی، امری پول‌ساز در این فرآیند تلقی می‌شود. شما باید زمانی را صرف یادگیری نحوه تسلط بر تبلیغات، افزایش ترافیک سایت و تبدیل بازدیدکنندگان فروشگاه خود به مشتریان بالقوه کنید. 


تبلیغات و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، می‌تواند به جذب ترافیک بیشتر سایت فروشگاهی شما کمک کند. به خاطر داشته باشید که اکثر فروشگاه‌های تجارت الکترونیک با نرخ 12% بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کنند. این بدان معناست که اگر کمتر از 100 بازدیدکننده در سایت فروشگاهی خود داشته باشید، احتمالاً هیچ فروشی نخواهید داشت. هرچه ترافیک فروشگاه اینترنتی شما افزایش پیدا کند، احتمال تبدیل فروش بیشتر خواهد بود. 


بیشتر بازاریابان بر روی تبلیغات تمرکز می‌کنند، زیرا نتیجه‌ی آن آنی است و می‌تواند فروش زیادی را در مدت زمان کوتاهی به همراه داشته باشد. با این حال، سئو می‌تواند به افزایش فروش طولانی مدت کمک کند و به شما امکان می‌دهد در جستجو، رتبه بالایی داشته باشید. ایجاد محتوای وبلاگ و بهینه‌سازی صفحات محصول، می‌تواند به شما در ایجاد مخاطب در جستجو با حداقل هزینه تبلیغات کمک کند و هزینه‌های بازاریابی شما را پایین نگه دارد. 

پیشنهاد شگفت‌انگیز ایجاد کنید

پیشنهاد شگفت‌انگیز ارائه کنید
پیشنهاد شگفت‌انگیز به مشتریان، تاثیر شگرفی در کسب درآمد بدون سرمایه دارد. یک نکته‌ی مهم در دراپ‌شیپینگ، ایجاد یک پیشنهاد قانع‌کننده است. اگر هیچ یک از محصولات شما به عنوان پیشنهاد یا هدیه، در فروش نباشد، ممکن است مردم انگیزه خرید محصول شما را نداشته باشند. با این حال، اگر محصول مناسب را با معامله مناسب ارائه دهید، احتمال تبدیل آنها به مشتریان بیشتر خواهد بود.


پیشنهادات شگفت‌انگیز یکی از بهترین رازهای دراپ‌شیپینگ یا کسب درآمد بدون سرمایه است. هنگام فروش یک محصول، بر فروش بیشتر همان محصول تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر شما محصولی مانند اکستنشن مو به فروش می‌رسانید، بسته‌ی فروش شما شامل اکستنشن‌های موی بیشتری می‌شود. اگر مردم محصول را دوست داشته باشند، بیشتر از آن می‌خواهند. بخش سخت ماجرا این است که مشتری خود را متقاعد کنید که کارت اعتباری خود را بیرون بیاورد، اما به محض اینکه مشتری خرید خود را ثبت کرد، با افزایش فروش روبرو خواهید شد. 

از پایین آوردن قیمت محصولات خود اجتناب کنید

از پایین آوردن قیمت محصولات خود اجتناب کنید
یکی دیگر از نکات قابل توجه در کسب درآمد بدون سرمایه، حفظ قیمت محصول و قیمت‌گذاری صحیح است. دراپ‌شپینگ، به شما این امکان را می‌دهد که هزینه محصول کمتری را حفظ کنید. بهای تمام شده‌ی کالا معمولاً به قیمت عمده‌فروشی نزدیک است و به شما امکان می‌دهد محصولات را به ارزش بازار بفروشید و سود کسب کنید. هدف کسب و کار دراپ‌شیپینگ، سودآور بودن است. 


اگر برندهای دیگر قیمت‌های خود را پایین‌تر می‌آورند، قیمت محصولات خود را پایین نیاورید. تا زمانی که قیمت‌های شما منصفانه و در محدوده ارزش بازار باشد، باید قیمت سودآوری را حفظ کنید. همچنین باید برای افزایش میانگین ارزش سفارش تلاش کنید تا از هر سفارش سود بیشتری کسب کنید. استراتژی‌هایی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد به طور کلی درآمد بیشتری کسب کنید. 

سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید

سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید
یکی از مهمترین نکات دراپ‌شپینیگ و کسب درآمد بدون سرمایه، ساخت فروشگاه اینترنتی و کاربر‌پسند بودن آن است. به طور کلی، سایت فروشگاهی شما نباید مشتری را بترساند. بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی جدید، زمانی شروع به بازاریابی برای فروشگاه خود می‌کنند که در صفحه اصلی آن‌ها تصاویری وجود ندارد و همه محصولات آن‌ها بدون دسته‌بندی مناسب در یک دسته بزرگ جمع می شوند و حتی بدتر از آن اصلا سایت فروشگاهی ندارند. 


قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود، نگاهی به سایت‌های فروشگاهی دیگر در نیچ خود بیندازید. صفحه اصلی آنها چگونه است؟ آیا تصاویر آنها دارای لوگو روی آنها است؟ سایت فروشگاهی آن‌ها چه نوع صفحاتی دارد؟ و… . 


پس از جستجو و یادداشت‌برداری در مورد ظاهر و چیدمان فروشگاه‌های اینترنتی مختلف در نیچ خود، می‌توانید به بخش نمونه فروشگاه‌ها در فروشگاه‌ساز سازیتو مراجعه کنید و برای طراحی سایت فروشگاهی خود از نمونه‌ سایت‌های فروشگاهی ایده بگیرید و مطابق با آن، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید. 


سازیتو، بزرگترین فروشگاه‌ساز در ایران است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دانش فنی کدنویسی و طراحی سایت فروشگاهی، خرید دامنه، اتصال درگاه و… تنها با چند کلیک فروشگاه اینترنتی خود را بسازید و فروش خود را آغاز کنید. 

برای هر تغییری آماده باشید

برای هر تغییری آماده باشید
در حالی که راه‌اندازی یک کسب و کار دراپ‌شیپینگ، آسان است و برای کارآفرینان مسیری عالی برای کسب درآمد بدون سرمایه است، اما همچنان یک کسب و کار تلقی می‌شود. به همین دلیل، در مسیر کسب درآمد، چالش‌ها و موانعی را تجربه خواهید کرد که شما را ملزم می‌کند تا راهی برای غلبه بر ناملایمات پیدا کنید. 


شاید لازم باشد در حین رشد فروشگاه خود، چندین بار مسیر خود را تغییر دهید. ممکن است روند جدیدی در نیچ فروش شما ظاهر شود که باید فوراً آن را به فروشگاه خود اضافه کنید تا از فروش آن سود ببرید. ممکن است محصولی که واقعاً دوست دارید، مورد پسند مشتریان‌تان نباشد و نیاز به حذف آن از فروشگاه شما داشته باشند.
تغییر مسیر، لزوما امری خوب یا بد نیست، اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان برای سال‌های آینده دوام بیاورد، تغییر یک الزام است. 

ارائه خدمات استثنایی به مشتریان

ارائه خدمات استثنایی به مشتریان
برای کسب درآمد بدون سرمایه از طریق دراپ‌شیپینگ، نیاز به راهی برای متمایز شدن دارید. راه‌هایی برای تمایز هنگام فروش محصولات مشابه با دیگران، وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها، ارائه خدمات عالی به مشتریان است. ارائه بازپرداخت و پاسخ به سوالات مشتری مهم است، اما واقعاً شما را نسبت به دیگر برندهای موجود و مشابه متمایز نمی‌کند. 


با مشتریان خود، ارتباطی سازنده ایجاد کنید. اگر چندین بار از فروشگاه شما خرید کرده‌اند، برای آن‌ها کارت تشکر بنویسید. هدایای ماهانه انحصاری برای مشتریانی که در گذشته از شما سفارش داده‌اند در نظر بگیرید. هر کاری که لازم است انجام دهید تا هر مشتری احساس ارزشمندی و قدردانی کند. اگر مشتریان شما نبودند، شما هرگز در کسب و کار خود موفق نمی‌شدید. این عادات قدردانی از مشتری را از اولین فروش خود شروع کنید و به کار ببرید.


مشتریان ممکن است همیشه آنچه را که از شما خریداری کرده‌اند به خاطر نداشته باشند، اما همیشه به یاد خواهند داشت که چگونه با آنها رفتار کرده‌اید. 

روزانه فعال باشید

روزانه فعال باشید
راه‌اندازی یک کسب و کار و کسب درآمد بدون سرمایه، نیازمند تلاش روزانه است. نیازی نیست که هشت ساعت در روز را صرف کار بر روی کسب و کار خود کنید، اما باید حداقل یک ساعت در روز را در فروشگاه خود و برای افزایش فروش خود صرف کنید.


هر روز، شما باید سفارشات را بررسی و پردازش کنید تا محصولات به سرعت به دست مشتریان شما برسند. همچنین باید در عرض 24 ساعت (در حالت ایده آل کمتر) به سؤالات مشتری پاسخ دهید تا مشتریان بتوانند به شما به عنوان یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد نگاه کنند. 


تلاش‌های بازاریابی نیز باید هر روز انجام شود. می‌توانید پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در ابتدای هفته خودکار کنید. با این حال، باید هدف‌تان این باشد که روزانه در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید. همچنین باید مطمئن شوید که تبلیغات شما همیشه در حال اجرا هستند. 

نمونه محصول را سفارش دهید

نمونه محصول را سفارش دهید
اگر قصد دارید تعداد کمی از اقلام را به فروش برسانید، یک نکته خوب و مهم این است که نمونه‌هایی از محصول را از تامین‌کنندگان خود سفارش دهید. به عنوان یک فروشنده اینترنتی، این نکته کسب درآمد بدون سرمایه یا دراپ‌شیپینگ، پتانسیل بالایی برای فروشگاه اینترنتی شما دارد. این کار، به شما امکان می‌دهد از محصولاتی که ارائه می‌دهید تصاویر بهتری بگیرید و در فروشگاه اینترنتی خود بارگذاری کنید. 


اگر خودتان بتوانید تجربه‌ی استفاده از محصول را داشته باشید، هنگام نوشتن توضیحات محصول نیز بسیار دقیق تر عمل خواهید کرد. همچنین می‌توانید از این نمونه محصولات برای بررسی محصول ویدیویی، تبلیغات و سایر مطالب بازاریابی استفاده کنید. 

بر رقبای خود نظارت کنید

بر رقبای خود نظارت کنید
یکی دیگر از نکات دراپ‌شیپینگ و کسب درآمد بدون سرمایه، این است که رقبای خود را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. سایت‌های فروشگاهی و صفحات رسانه‌های اجتماعی آنها را به طور منظم نظارت کنید. با لایک کردن صفحه آنها، شروع به دریافت محصول آن‌ها و هدف‌گذاری مجدد تبلیغات خواهید کرد. کدام محصولات را تبلیغ می‌کنند؟ آیا آن محصول دارای تعامل زیادی مانند نظرات یا اشتراک‌گذاری است؟


با نظارت و توجه به رقابت خود، متوجه خواهید شد که چه محصولاتی را باید در فروشگاه خود بفروشید. وقتی به انواع پست‌هایی که رقبای شما به صفحات رسانه‌های اجتماعی خود اضافه می‌کنند توجه می‌کنید، می‌دانید که افراد در حوزه شما واقعاً چه نوع محتوایی را دوست دارند. انجام این کار، به شما کمک می‌کند تا بازاریابی بهتری داشته باشید. 

برندینگ

برندینگ
این نکته‌ی دراپ‌شیپینگ و کسب درآمد بدون سرمایه، در مورد مسئولیت‌پذیری و نحوه ارائه‌ی برند خود است. تقویت موقعیت برند شما می‌تواند شهرت شما را به عنوان یک رهبر بهبود بخشد. نگاهی بیندازید که چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می‌کند و چه بخشی از آن به تقویت تصویر برند شما کمک می‌کند؟
کارآفرینانی که می‌دانند چگونه برندسازی کنند دارای مزیت رقابتی هستند. این اعتماد را از طریق تصویر برند خود ایجاد کنید و آگاهی از برند را افزایش دهید. برند خود را به عنوان شخصیت شرکت خود در نظر بگیرید. تصویر برند قوی به افزایش ارزش شرکت شما کمک می‌کند و شما را برای مشتریان، به یاد‌ماندنی می‌کند. 

محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
تولید محتوای باکیفیت، از نکات مهم دراپ‌شیپینگ و کسب درآمد بدون سرمایه است. مشتریان، هر ماه صدها سایت فروشگاهی را بررسی و مطالعه کرده و عادت می‌کنند که اطلاعات یکسانی را بارها و بارها بخوانند. اگر آن‌ها در حال تحقیق در مورد یک محصول جدید برای فروش هستند، این عادت و تکرار می‌تواند ناامید کننده باشد زیرا ممکن است احساس کنند به اندازه کافی در مورد محصول یاد نمی‌گیرند.

محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که حاوی اطلاعاتی باشد که برای مصرف کننده شما جدید و ارزشمند است.
 این کار می‌تواند به معنای به‌روز‌رسانی توضیحات محصول، راه‌اندازی وبلاگ فروشگاه اینترنتی، نوشتن یک صفحه جالب درباره ما، یا ایجاد تصاویری با کیفیت بالا و ویدیوهای کاربردی باشد. 

نتیجه‌گیری


واضح‌ترین مزیت دراپ‌شیپینگ، سرعت و کارایی است که به وسیله‌ی آن می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. در این مقاله، به بررسی دراپ‌شیپینگ و نکات کسب درآمد بدون سرمایه پرداختیم. در فروشگاه‌ساز سازیتو ثبت‌نام کنید تا با سرمایه‌ی کم، فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده و فروش‌تان را آغاز کنید.