زمان مطالعه ۸ دقیقه

راه اندازی کسب و کار خانگی – آشنایی با مزایای بی‌نظیر کار در منزل

راه اندازی کسب و کار خانگی – آشنایی با مزایای بی‌نظیر کار در منزل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد با مشاغل سنتی وارد بازار آنلاین شده و با استفاده از ظرفیت‌های اینترنت اقدام به درآمدزایی و کسب و کار نوین کرده‌اند. کارآیی اینترنت به قدری بوده است که حتی نیز افراد در خانه‌های خود کسب و کار راه انداخته و با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی به درآمدزایی مشغول شده‌اند. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی هستید، قبل از هرچیز باید از نیاز مردم باخبر شوید تا مطابق با فرهنگ جامعه بهترین محصول را برای فروش انتخاب کنید.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد با مشاغل سنتی وارد بازار آنلاین شده و با استفاده از ظرفیت‌های اینترنت اقدام به درآمدزایی و کسب و کار نوین کرده‌اند. کارآیی اینترنت به قدری بوده است که حتی نیز افراد درخانه‌های خود کسب و کار راه انداخته و با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی به درآمدزایی مشغول شده‌اند. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی هستید، قبل از هرچیز باید از نیاز مردم باخبر شوید تا مطابق با فرهنگ جامعه بهترین محصول را برای فروش انتخاب کنید.

بسیاری از افراد با اینکه توانایی‌های زیادی در کسب و کار دارند، اما سرمایه لازم جهت خرید مغازه یا تاسیس شرکت برای فروش محصولات خود ندارند. از این رو، با ایجاد یک فروشگاه آنلاین علاوه‌بر اینکه یک کسب و کار خانگی راه می‌اندازند، دامنه فروش محصولات خود را گسترده کرده و چه بسا در سراسر ایران بتوانند محصولات خود را ارسال کنند. سپس، با کمی درآمدزایی و پس‌انداز اقدام به تاسیس یک فروشگاه بزرگ یا شرکت می‌کنند. شاید تصور کنید که این کار بسیار آسان باشد، اما بهتر است بدانید در این راه تنها نیستید و بسیاری از افراد از طریق اینترنت در حال فروش محصولات خود هستند. از این رو، آشنایی با چند نکته قبل از شروع فعالیت خود خارج از لطف نیست.

 

مراحل راه اندازی کسب و کار خانگی

 

بهتر است بدانید برای راه‌اندازی کسب و کار در منزل چند مانع را باید پشت سر بگذارید تا به سوددهی برسید. هستند افرادی که بدون اطلاع وارد کسب و کار خانگی شده و علاوه‌بر صرف زمان زیاد هیچ درآمدی کسب نکرده‌اند. در ادامه به چند نکته مهم در رابطه با مراحل راه‌اندازی کار در منزل اشاره می‌کنیم.

 

انتخاب یک فضای مناسب جهت کار

 

اولین کار جهت شروع یک فعالیت خانگی برای کسب و کار انتخاب یک فضای مناسب است. منظور از فضای مناسب این است که یک محیط آرام و بدون سر و صدا را انتخاب کنید تا هنگام کار چیزی تمرکز شما را بر هم نزند. همچنین، باید یک اینترنت پرسرعت و یک سیستم حرفه‌ای (لپ‌تاپ، تبلت، رایانه و غیره) دست و پا کنید تا تمام امور را در سریع‌ترین زمان ممکن پیش ببرید.

 

کار در منزل

 

انتخاب شغل مناسب خانگی

پس از اینکه مراحل فوق را طی کردید نوبت به انتخاب محصول برای فروش یا شغل مناسب خانگی است. افرادی که قصد فروش محصول دارند، ابتدا باید از فرهنگ و نیاز جامعه آگاه شوند تا مطابق با آن محصولات را برای فروش انتخاب کنند. اما، اگر به دنبال سایر شغل‌ها هستید، بهتر است مواردی را انتخاب کنید که به سادگی در خانه قابل اجرا باشند؛ مانند ترجمه متن، بازاریابی آنلاین، تبلیغات آنلاین، طراحی سایت و لوگو و غیره.

ایجاد سایت اینترنتی

مهمترین گام جهت راه اندازی کسب و کار خانگی ایجاد وب‌سایت یا ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. اگر اهداف بزرگی در سر دارید، بهتر است یک سایت اینترنتی راه‌اندازی کنید؛ در غیر اینصورت می‌توانید با ساخت اکانت‌ در شبکه‌های اجتماعی و جمع‌آوری فالوور محصولات یا شغل خود را تبلیغ کرده و از طریق آن به کسب و کار بپردازید. برای ساخت سایت می‌توانید از چند راه مختلف نظیر برنامه‌نویسی، CMS یا Wordpress، سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های فروشگاه‌ساز و غیر استفاده کنید.

کار در خانه

ایجاد صفحه اینستاگرام برای کسب و کار

این روزها علاوه بر یک سایت، حتما باید در شبکه‌های اجتماعی هم به معرفی و تبلیغ کسب و کار خود بپردازید. اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای این کار است که طرفداران زیادی در ایران دارد. همچنین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل طرفدار یا فیس بوک استفاده کنید.

توجه به دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری

پس از اینکه سایت خود را جهت کسب و کار راه‌اندازی کردید، اکنون نوبت به تبلیغات و جذب مشتری می‌رسد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به تنهایی می‌تواند یک گزینه شغلی خوب برای کسب و کار خانگی باشد، اما خود شما نیز می‌توانید از آن به عنوان راهی ایده‌آل جهت تبلیغ محصول و جذب مشتری استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد؛ تولید محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی محتوا، ایمیل‌مارکتینگ، رپورتاژ، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی هر روشی که به صورت اینترنتی و آنلاین، محصول را تبلیغ و به جذب مشتری ختم شود، دیجیتال مارکتینگ نام دارد.

مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی

امروزه به دلیل اینکه اغلب افراد به اینترنت مجهز هستند، می‌توان با راه‌اندازی مشاغل آنلاین از این فرصت استفاده و به درآمدزایی پرداخت. مشاغل خانگی دارای مزایای منحصربفردی هستند که در ادامه به چند مورد بی‌نظیر آن اشاره می‌کنیم.

استقلال عمل

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن سرمایه کافی قادر به تاسیس شرکت یا خرید یک مغازه برای فروش محصولات خود ندارند. بااینکه توانایی‌های آن‌ها بسیار بالا است، اما مجبورند به مشاغل کم‌درآمد رو آورده و زیردست کارفرماها مشغول به کار شوند. اما، برخلاف این افراد که هرگز اهداف بزرگی در سر ندارند، برخی با راه‌اندازی مشاغل خانگی روی پای خود ایستاده و با استقلال عمل خود مشغول به کسب و کار می‌شوند؛ به گونه‌ای که هیچکس نمی‌تواند مانع پیشرفت او شود.

کسب و کار خانگی

امکان داشتن چندین شغل همزمان

یکی دیگر از مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی فرصت‌های شغلی متعدد است که هر کدام را به طور همزمان می‌توان انجام داد. طبق قوانین وزارت کار هیچ موسسه یا مرکز فروشی اجازه ندارد چندین شغل مختلف را همزمان انجام دهد؛ به طور مثال یک آرایشگاه تنها می‌تواند در حیطه شغلی خود فعالیت کند و هرگز اجازه فروش محصولات غذایی یا لبنی را ندارد. اما، در مشاغل خانگی هیچ محدودیتی برای کسب و کار وجود نداشته و شما می‌توانید چندین کار را همزمان پیش ببرید.

عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد

برای راه‌اندازی مشاغل خانگی نیازی به داشتن سرمایه هنگفت نیست و با کمترین هزینه می‌توان یک کسب و کار پردرآمد آغاز کرد. تنها کاری که باید کرد این است که یک سایت اینترنتی یا یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. البته، طراحی سایت کمی نیاز به سرمایه دارد، اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی تنها نیاز به انرژی و زمان دارد. شاید در ابتدای راه کمی از جمع‌آوری فالوور یا تبلیغات خسته شوید، اما هنگامی که کسب و کار شما رونق گرفت مزد تمام تلاش‌های خود را خواهید گرفت. بنابراین، هرگز دست از تلاش نکشید و با روحیه و انرژی بالا به کار خود ادامه دهید تا به سوددهی برسید.

امکان بهره‌مندی از اینترنت و ظرفیت بالای آن

این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که تلفن هوشمند نداشته باشد. اغلب افراد از طریق تبلت و گوشی‌های موبایل فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دهند و به سبک مدرن زندگی عادت کرده‌اند. اینترنت و سهولت استفاده از آن باعث شده است تا افراد خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند. از این رو، بسیاری از افراد از این فرصت نهایت بهره را برده و با راه اندازی کسب و کار خانگی اقدام به درآمدزایی‌های کلان کرده‌اند. بهتر است قبل از شروع فعالیت خود از تمام قوانین وضع شده توسط وزارت کار مطلع شده و همچنینی با کارشناسان باتجربه در این خصوص مشورت کنید.

کسب درآمد در منزل

صرفه‌جویی در برخی هزینه‌ها

افرادی که به مشاغل خانگی رو می‌آورند، خود را از برخی هزینه‌ها نظیر اجاره مغازه، تاسیس شرکت، هزینه رفت و آمد، هزینه نیروهای کار و غیره معاف می‌کنند. البته، برخی از افراد تصور می‌کنند که نیازی به پرداخت مالیات در کسب و کار خانگی نیست؛ اما، این تصور اشتباه بوده و کسب و کار خانگی نیز درصورت رشد باید در سایت وزارت کار حوزه کاری خود را ثبت کرده و درصد اندکی از درآمد خود را به عنوان مالیات به نهادهای ذیربط پرداخت کنند. لازم به ذکر است، وزارت کار برای حمایت از کسب و کارهای خانگی اقداماتی اندیشیده است که یکی از آن‌ها معافیت از مالیات تا زمان رشد است.

کسب درآمد در خانه

کاهش استرس و دغدغه‌های شغلی و انعطاف‌پذیری آن

با راه اندازی کسب و کار خانگی بسیاری از دغدغه‌های شغلی نظیر اجاره محل کار، پرداخت حقوق کارمندان و غیره از بین رفته و افراد می‌توانند در کمال آرامش در منزل به کار مشغول شوند. مشاغل خانگی یک مزیت عالی دارد و آن هم اینکه بانوان عزیز نیز می‌توانند از هنرهای خود استفاده کرده و کسب درآمد کنند. در مشاغل خانگی دیگر بحث سن و سال مطرح نبوده و تمامی اقشار جامعه می‌توانند به کسب و کار بپردازند.

سخن پایانی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشاغل سنتی جای خود را به کسب و کارهای مدرن داده و افراد در هر صنفی که باشند، می‌توانند با از طریق اینترنت به راحتی به کار مشغول شوند. این روزها مشاغل خانگی به دلیل مزایای بی‌نظیری که دارند تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای بانوان و افراد مختلف شده‌اند. اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار پردرآمد در منزل هستید، ابتدا باید از نیازهای مردم مطلع شوید تا مطابق با آن بهترین محصول را برای فروش انتخاب کنید. شما همین حالا می‌توانید به‌‌واسطه‌ی سازیتو وب‌سایت فروشگاهی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، و آن را به سمت فضای دیجیتال گسترش دهید.