زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

راه‌اندازی یک کسب‌وکار خوشبو، گلفروشی آنلاین

راه‌اندازی یک کسب‌وکار خوشبو، گلفروشی آنلاین

اگر می‌خواهید کسب و کار گل فروشی خودتان را در اینستاگرام گسترش دهید یا قصد شروع یک گلفروشی آنلاین را دارید، اولین کار طراحی یک سایت فروش است.


 

شاید با یک گل بهار نشود اما با یک دسته گل می‌توانید ‌‌‌گل‌فروشی آنلاین‌‌‌‌ خودتان را راه‌اندازی کنید! برای شروع، بهتر است خیلی بزرگ و در مقیاس‌های غول‌آسا فکر نکنید و نگران این نباشید که احتیاج به بازاری در حد و اندازه ‌‌بازار گل‌‌ محلاتی دارید.
در ابتدا قدم‌های کوچک بردارید و با ‌‌‌راه‌اندازی سایت فروشگاهی گل وگیاه‌‌ کار خود را شروع کنید. مشتری‌های خودتان را بشناسید و در ‌‌‌سود فروش گل وگیاه‌‌‌ سهیم باشید. با ما همراه باشید تا ببینیم چه چیزهایی در مسیر یک ‌‌‌گل‌فروشی آنلاین‌‌‌ وجود دارد.

ساخت فروشگاه اینترنتی گل و گیاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفارشات مختلف را دریافت کنید و با توجه به آن‌ها گل‌های مورد‌نیاز خود را تامین کنید. همین امر باعث بالا رفتن سود فروش گل و گیاه می‌شود.

همه به یک سایت خوب احتیاج دارند

طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه
مهم‌ترین کار این است که بتوانید سایت خوبی در کنار صفحه ‌‌اینستاگرام‌‌ خود داشته باشید. استفاده از ‌‌سایت گل‌فروشی اینترنتی‌‌ باید ساده باشد و مشتری‌های شما به‌راحتی بتوانند در میان گلدان‌های گل بچرخند و چیزی را که می‌خواهند انتخاب کنند و هزینه آن را بپردازند. تنوع محصولات و گل‌هایی هم که در ‌‌‌سایت فروش‌‌‌‌ خودتان می‌گذارید باید بالا باشد. مشتری‌های شما دوست دارند حق انتخاب داشته باشند.

راه‌اندازی گل‌فروشی آنلاین با تنوعی مناسب باعث جذب مشتریان با سلیقه‌های متفاوت می‌شود و فروش شما را افزایش می‌دهد. همین امر باعث افزایش سود فروش گل و گیاه در کسب‌کار خوش‌بوی شماست
احتمالا ضرب‌المثل مرغ عروسی و عزا را شنیده باشید، درمورد گل و گل‌فروشی‌ها هم این ضرب‌المثل صدق می‌کند. بردن گل به مراسم شادی یا مراسم عزاداری جزو سنت‌های ثابت و رایج ما ایرانیان است. پس می‌توانید امیدوار باشید که حجم بالایی از مشتری‌ها و تقاضاکنندگان گل را به‌صورت دائمی در دسترس خواهید داشت.

نکته مهم دیگر این است که هیچ‌کس با خریدن یک گلدان گل دیگر مشکلی ندارد، عاشقان گل‌وگیاه همیشه دلشان گلدان‌های بیشتری می‌خواهد و هیچ‌وقت احساس سیری نمی‌کنند! خوشبختانه این یکی از سیر نشدن‌هایی است که برای همه جذاب است، چه برای آنها و چه برای شما به‌عنوان کسی که می‌خواهد یک سایت گل‌فروشی آنلاین راه بیندازد. همین موضوعات است که سود فروش گل و گیاه را برای صاحبان کسب و کار گل‌فروشی زیاد می‌کند.

چرا باید به فکر یک سایت فروش گل‌وگیاه باشم؟

ساخت سایت فروشگاهی گل و گیاه
یکی از دلایل ‌راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی گل‌وگیاه‌، محدودیت جا و مکان است. شما برای نگه‌داری و مراقبت از گیاهان احتیاج به فضای زیاد دارید و نمی‌توانید مغازه گل‌فروشی خودتان را در یک مکان پرت و کم رفت‌وآمد راه بیندازید. اما با طراحی سایت فروشگاهی کل و گیاه و آوردن گیاهان به فضای مجازی می‌توانید در شلوغ‌ترین جای جهان، اینترنت، دنبال مشتری بگردید و نگران هزینه‌های مغازه و جای نگهداری گیاهان تان نباشید.

بسیاری از افرادی که پیش از این در گل‌فروشی‌ها کار کرده یا با بازارهای گل‌وگیاه مراوده داشته‌اند، رؤیای ورود به فضای دیجیتال و راه‌اندازی گل‌فروشی آنلاین را دارند اما برای شروع این کار دو دل هستند.


نگرانی عمده آنها درباره نداشتن دانش فنی برای بالا آوردن سایت و ارائه خدمات اینترنتی است. آنها چیزی درباره ساخت فروشگاه اینترنتی نمی‌دانند و فکر می‌کنند چنین کاری احتیاج به گذراندن دوره‌های آموزشی کدنویسی یا IT دارد. خوب، این راحت‌ترین مرحله کار است که احتیاج به هیچ نگرانی و فکری هم ندارد.


فروشگاه ساز سازیتو تمام کارهای طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه را برای شما انجام می‌دهد. پس اگر ارتباطات و دوستان گل‌فروشی دارید که دسترسی شما رابه گل‌ها و گلدان‌ها راحت می‌کنند شک نکنید و همین امروز سایت گل‌فروشی خودتان را با کمک سازیتو بالا بیاورید. اگر هم که مثل بسیاری از افراد دیگر فقط عاشق گل‌ها هستید و دلتان می‌خواهد شغلتان در ارتباط با آن‌ها باشد هم تعلل نکنید، هر کاری سختی‌های خودش را دارد ولی مهم این است که شما دنبال علایق خودتان بروید.

حاشیه سود گلفروشی


اگر شما پیش‌ازاین آشنایانی در بازار گل‌فروشان داشته‌اید، پس میزان خوبی از حاشیه سودتان را تأمین کرده‌اید. شما می‌توانید گل و لوازم جانبی یک گل‌فروشی آنلاین‌ را از بازارهای اصلی این محصولات به‌صورت امانی یا اقساطی خریداری کنید و فروشتان به‌صورت نقد و روزانه وارد حسابتان‌ می‌شود.
باتوجه‌به شرایط تورم اقتصاد ایران، این قضیه یک مزیت بزرگ برای کسب‌وکارهای کوچک مانند شماست که می‌توانید از تورم جلو بزنید.

پس دست‌به‌کار شوید و از همین امروز دنبال دوستان و ارتباطات قوی در بازارهای بزرگ گل‌وگیاه بگردید. سود فروش گل و گیاه می‌تواند مبلغی وسوسه‌انگیز باشد و شما را در مدت کوتاهی تبدیل به یک تولید‌کننده نیز بکند.

از کجا به صورت عمده گل تهیه کنیم؟

خرید عمده گل و گیاه
بزرگ‌ترین مرکز فروش گل‌وگیاه در تهران، بازار گل محلاتی است که ورود به آن برابر است با غرق شدن در دنیای رنگ و بو و جذابیت. اگر به فکر انتخاب جایی برای خرید کلی گل‌وگیاه هستید، بازار گل محلاتی بهترین انتخاب است.
اما در تهران همیشه مسئله فاصله و دوری و نزدیکی وجود دارد. اگر شما سمت غرب تهران باشید، بازار گل محلاتی انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود. بازار غرب تهران در انتهای اتوبان ستاری انتخابی برای غرب‌نشینان است که به‌راحتی به یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تهران دسترسی خواهند داشت.
بازار گل بهشت‌زهرا هم انتخاب مناسبی برای افرادی است که در جنوب تهران زندگی و کار می‌کنند. قیمت کم و تنوع محصولات از مزیت‌های مهم بازار گل بهشت‌زهرا است که بعد از صالح‌آباد قرار دارد.

یافتن تامین‌کننده مناسب گل و گیاه به افزایش سود فروش گل و گیاه در کسب و کارتان کمک می‌کند پس از آن غافل نشوید.

طراحی سایت فروشگاهی با پلتفرم فروشگاه ساز

راه اندازی گل فروشی انلاین
طراحی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه و استفاده از سایت برای فروش محصولات مزایای متفاوت و سریعی برای فروشندگان دارد. شما در سایت فروش می‌توانید با سئوی مناسب محتوا و استفاده از ترفندهای مختلف به مشتریان راغب زیادی دست پیدا کنید که برای خرید، کمتر سراغ اینستاگرام می‌آیند.
همچنین این خریداران به خرید از سایت ‌‌‌‌اعتماد بیشتری‌‌‌ دارند و درگاه پرداخت سایتِ شما به آنها حس امنیت می‌دهد؛ بنابراین آنها راحت‌تر وارد فرایند خرید می‌شوند و شما هم سریع‌تر و بدون نیاز به پاسخگویی به سؤال‌های متداول در دایرکت می‌توانید محصولتان را بفروشید.
ساخت سایت فروش‌‌ گل و گیاه باعث اعتبار برند شما هم می‌شود. حتی اگر بخواهید برای همیشه در اینستاگرام به فروش بپردازید، بازهم داشتن یک سایت باعث اعتبار‌ بیشتر برند شما می‌شود و در بلندمدت تفاوت‌های زیادی را شکل می‌دهد‌.

همان‌طور که گفتیم طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه راحت‌ترین مرحله برای شروع کسب‌وکار پر از گل شما است و در ادامه باید مسائل و مشکلات دیگری را حل کنید که شاید چندان دیجیتال نباشند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی


در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار فروش گل و گیاه، ‌‌هزینه‌های طراحی سایت فروشگاهی‌‌ و پشتیبانی آن کمترین هزینه‌ای است که شما انجام می‌دهید. درصورتی‌که طرح‌های سالانه سازیتو برای ساخت فروشگاه اینترنتی را بگیرید می‌توانید با هزینه‌ای اندک خیالتان را از دریافت هر خدمت و پشتیبانی که برای سایت لازم دارید راحت کنید.

 

قیمت گذاری

طراحی فروشگاه آنلاین گل و گیاه
تازه این‌ها به‌جز مسائلی مثل پیدا کردن مشتری، قیمت‌گذاری گل‌ها، به‌روز نگه‌داشتن سایت و صفحه اینستاگرامی و ده‌ها مورد دیگه است. اگر دنبال سود فروش گل‌وگیاه هستید و تصمیم‌تان برای این کار جدی است پس باید خودتان را برای چالش‌های مختلف آماده کنید.
اینها سؤالات و مشکلاتی است که حین انجام کار به نتیجه و جوابی برای آنها می‌رسید، پس انتظار نداشته باشید همان ابتدای کار همه جواب‌ها را برای آن‌ها داشته باشید. درواقع شما نسبت به مقیاس گل‌فروشی آنلاینی که راه‌اندازی می‌کنید و اهدافی که در سر دارید با این مشکلات روبه‌رو خواهید شد.
البته شما بدون هیچ دانش و تجربه پیشینی هم نمی‌توانید به یکباره وارد بازار اینترنتی فروش گل‌وگیاه شوید. درست است که عشق و علاقه به گیاهان می‌تواند محرک بسیار خوبی برای راه‌اندازی گل‌فروشی آنلاین باشد اما موفقیت در این کسب‌وکار احتیاج به موادی بیشتر از علاقه دارد.

تخصص‌هایی که شما لازم دارید تا ساخت گل‌فروشی آنلاین‌تان کم دردسر‌تر باشد را برای شما گرد هم آورده‌ایم تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید و از سود فروش گل و گیاه هره‌ی لازم را ببرید.

تعیین بازار هدف

راه اندازی سایت گل فروشی
شما باید بازار هدف و شرایطی که مشتریان بالقوه‌تان دارند را شناسایی کنید. حالا که قصدتان راه‌اندازی گل‌فروشی آنلاین است پس باید به تمام شبکه‌های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام که مرکز اصلی یافتن مشتری است تسلط داشته باشید. باید در گوگل جستجوهای زیادی بکنید و ببینید که مشتریان گل‌وگیاه با چه کلیدواژه‌هایی به دنبال خرید این محصولات می‌گردند.

بعد از ساخت سایت گل فروشی خود شما با این جست و جو‌ها می‌توانید بر روی سئوی سایت خود کار کنید تا بتوانید در نتایج گوگل بالا‌تر بیایید و فروش بیشتری داشته باشید. سازیتو با داشتن سئوی خودکار به شما در صعود به نتایج گوگل کمک می‌کند و شما می‌توانید فروش بیشتری را از کانال مشتریان گوگل داشته باشید.

دسته‌بندی گل و گیاه

راه اندازی سایت فروشگاهی گل و گیاه

دسته‌بندی گل‌ها در سایت گل‌فروشی آنلاین که می‌خواهید راه بیندازید بسیار مهم است. مشتریان معمولامعمولا دنبال گل‌هایی با شرایط نگه‌داری یکسان هستند. احتمالا این افراد کسانی هستند که فرصت مراقبت و توجه زیادی برای گل‌هایشان ندارند، آنها دنبال گیاهانی جان‌سخت‌تر‌اند که با توجه کمتر هم مشکلی ندارند و سبز می‌مانند. مشتریان دیگر دنبال گیاهانی با امکان گل‌دهی هستند، دیگران دنبال گیاهانی برای فضاهای مرطوب هستند و ده‌ها نوع علاقه و شرایط مختلف که مشتری‌ها دارند.
سازیتو با طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه حرفه‌ای به شما کمک می‌کند که انواع این دسته‌بندی‌های و گروه‌ها را ایجاد کنید تا علاقه‌مندان به گل‌وگیاه راحت و بدون دردسر

نحوه تخفیف دادن در فروش گل‌ و گیاه به صورت آنلاین

تخفیف یکی از محبوب‌ترین کلیدواژه‌ها برای همه است، همه ما دوست داریم اجناسی را با تخفیف بخریم. شما هم به‌عنوان فروشنده گاهی علاقه‌مندید که محصولتان را با تخفیف‌های مختلف به حراج بگذارید. اگر فقط در اینستاگرام مشغول به فروش گل‌وگیاه باشید، باید قید تخفیف دادن را بزنید. تخفیف در اینستاگرام شما را وارد چنان پروسه طولانی و سختی می‌کند که از کرده خودتان پشیمان شوید. اما با ‌‌طراحی سایت فروشگاهی‌‌ و امکاناتی که یک سایت فروش در اختیارتان می‌گذارد به‌راحتی می‌توانید به مناسبت‌های مختلف مانند شب یلدا، عید نوروز، ولنتاین و خیلی روزها و شبه‌های دیگر که کاربران اینترنتی برای خرید گل اشتیاق دارند خودتان را وارد جریان‌های پرشور و هیجان فروش کنید.

شمای می‌توانید در سازیتو با ارائه دادان کد‌های تخفیف تکی و گروهی به صورت پیشرفته فروش خود را افزایش دهید. این امر نرخ بازگشت مشتری شما را افزایش می‌دهد. با استفاده از این امکان شما می‌توانید به راحتی سود فروش گل و گیاه را در کسب و کار خود ببینید.

کسی روی جعبه گیاهان و گلدان‌های آنها نمی‌نویسد: "شکستنی است، با احتیاط حمل شود" اما درواقع گلدانِ گل یکی از حساس‌ترین وسایلی است که باید به فکر ارسال سالم آن به مشتریانتان باشید. شکستن برگ‌های گیاهان، پخش شدن و بیرون ریختن خاک، له شدن ساقه‌های گل‌ها و چیزهایی شبیه این، خطراتی است که یک گلدان را تهدید می‌کند.

بهترین کار این است که با استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه سازیتو که امکان ارسال محصول با شرکت‌های مهم لجستیک مانند الوپیک را هم به شما می‌دهد خیال خودتان را راحت کنید.

مشتریان سایت گل‌فروشی دنبال چه هستند؟

طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه
خیلی از مشتریان ‌خرید اینترنتی گل‌وگیاه‌ به دنبال جوابی برای سؤال‌هایشان هستند. آنها پیش از این گلدان‌های مختلفی داشته‌اند و ممکن است مشکلات مختلفی مانند خشک‌شدن یا ریختن برگ یا خراب‌شدن ریشه‌های برای گلدان‌هایشان پیش آمده باشد. شما با راه‌اندازی گل‌فروشی اینترنتی و ایجاد یک وبلاگ می‌توانید به سؤال‌های آنها جواب دهید و برای خریدهای بعدی آنها را به سمت سایت فروش خودتان راهنمایی کنید. و در کنار آن با عرضه‌ی مکمل‌های گیاهی سود فروش گل و گیاه را برای خود به ارمغان بیاورید.


زیبایی و جذابیت ظاهری یکی از شاخصه‌های اصلی هر گل‌فروشی فیزیکی است، شما دوست دارید وارد مغازه گل‌فروشی بشوید که گلدان‌های زیباتری را با چیدمان بهتری چیده باشد. درباره سایت گل‌فروشی هم این مورد صادق است. کاربران اینترنتی دوست دارند وارد گل‌فروشی اینترنتی شوند که عکس‌های بهتری داشته باشد، توضیحات کامل و راهنمایی‌های زیادی برای نگهداری از گل‌ها داشته باشد، به آن اعتماد کنند و پشتیبانی دقیق و مؤدبانه‌ای از طرف مسئولین سایت بگیرند. شاید بتوانیم بگوییم این موارد چیزهایی است که در عوض بوی گل‌ها و عطر آنها می‌توانید به نسخه مجازی گل‌فروشی اینترنتی خودتان اضافه کنید.


برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان اینترنتی و دریافت بهترین سود فروش گل شما باید هر روز سواد و دانشتان را درباره گل‌ها و گیاهان افزایش بدید. دنیای گیاهان تزئینی و آپارتمانی یک دریای عمیق است که هزاران نکته برای نگهداری و مراقبت از آنها وجود دارد. ‌گل‌فروشی آنلاین‌ به شما مکانی ایده‌آل برای انتشار نکات و ترفندهای جذاب و کاربردی نگهداری گیاهان می‌دهد که بسیاری از افراد دنبال آن می‌گردند.

نتیجه گیری

 

امیدواریم این مقاله وبلاگ سازیتو به شما دید خوب و کاملی درباره ‌‌راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی‌‌ جذاب داده باشد. ‌‌گلفروشی آنلاین‌ فضایی است که مشتریان بالقوه بسیاری دارد و هنوز هم جا برای فروشندگان جدید زیادی است. 

 هروقت تصمیم گرفتید سایت خودتان را برای ‌فروش آنلاین گل طراحی‌ کنید کافی است با ما تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه گل‌فروشی آنلاین‌ شما وارد بازار بزرگ و پر مشتری گل‌وگیاه شود‌. شما می‌توانید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه خود، طراحی سایت فروشگاهی گل و گیاه خود را آغاز کنید. سود فروش گل و گیاه سود به شدت مناسبی است که شما می‌توانید همیشه بر روی آن حساب کنید