زمان مطالعه ۱۵ دقیقه

صفر تا صد طراحی سایت ارزان و استاندارد

صفر تا صد طراحی سایت ارزان و استاندارد

برای آنکه سایت استانداردی داشته باشید نیاز به آموزش طراحی سایت ارزان و استاندارد دارید. شما می‌توانید از روش‌های مختلف ساخت سایت برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنید.


 اگر به ساخت سایت ارزان و استاندارد برای کسب و کار خود فکر می‌کنید، مهم است که راه‌های مختلف موجود را بشناسید. این وبلاگ به آموزش به طراحی سایت ارزان و استاندارد می‌پردازد. ساخت سایت ارزان و استاندارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای کسب و کار خود کانال مناسبی برای فروش داشته باشید.
طراحی سایت ارزان در واقع با توجه به چیزی که بدست می‌آورید می‌تواند بسیار منطقی باشد. شما می‌توانید یک سایت با ظاهری عالی را به سرعت راه‌اندازی و طراحی کنید. برای جذب مشتریان جدید لازم نیست پول زیادی خرج کنید. اگر از قبل یک سایت دارید، طراحی سایت ارزان و استاندارد می‌تواند راهی برای کم کردن هزینه‌های نگهداری و مدیریت سایت باشد. 

چرا باید سایت داشته باشیم؟

طراحی سایت ارزان و استاندارد
در عصر حاضر، داشتن یک سایت ارزان و استاندارد برای هر کسب و کار یا فردی که می‌خواهد جدی گرفته شود ضروری است.داشتن وب‌سایت سطحی از حرفه‌ای بودن و اعتبار را نشان می‌دهد که دستیابی به آن بدون وجود یک سایت استاندارد دشوار است. همچنین به شما بستری می‌دهد تا کار، محصولات یا خدمات خود را برای مخاطبان گسترده به نمایش بگذارید و آن‌ها را بفروشید.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا داشتن یک وب‌سایت ارزان و استاندارد ایده خوبی است. داشتن سایت می‌تواند به شما کمک کند تا با افراد یا مشاغل دیگر ارتباط برقرار کنید، برند خود را تبلیغ کنید و حتی درآمد کسب کنید. وقتی سایت دارید، افراد راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند و درباره کاری که انجام می‌دهید بیشتر یاد می‌گیرند.
به طور کلی، یک سایت ابزار ارزشمندی است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. چه به دنبال ایجاد نام تجاری خود باشید، چه ارتباط با دیگران یا کسب درآمد، یک سایت می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان هدف خود برسید.
 

چه روش‌هایی برای ساخت سایت وجود دارد؟

روش‌های ساخت سایت ارزان و استاندارد
روش‌های زیادی برای ساخت سایت فروشگاهی وجود دارد. برای آنکه بتوانید یک سایت ارزان و استاندارد داشته باشید، نیاز به این خواهید داشت تا انتخاب درستی از بین روش‌های ساخت سایت استاندارد داشته باشید.
چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید برای ساخت سایت ارزان اقدام کنید. اگر دانش برنامه‌نویسی دارید، می‌توانید یک وب‌سایت را از ابتدا با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت بسازید. از طرف دیگر، می‌توانید از ابزار‌های سازنده وب‌سایت برای ایجاد یک وب‌سایت بدون نیاز به نوشتن کد استفاده کنید. تعدادی سیستم مدیریت محتوا (CMS) نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد یک وب‌سایت استفاده کنید، مانند وردپرس، جوملا و دروپال. هرکدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین مهم است که گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای شما و پروژه شما مناسب است.

ساخت سایت با وردپرس چگونه است؟


شما برای آنکه بتوانید یک سایت ارزان و استاندارد وردپرس بسازید نیاز به استفاده از اپلیکیشن ووردپرس دارید. ساخت سایت با وردپرس یک روش نسبتاً مناسب و ارزان، اما کمی پیچیده است.


محبوب‌ترین روش برای ساخت سایت وردپرسی استفاده از سیستم مدیریت محتوای ووردپرس است. این سیستم یک پلتفرم میزبانی شده است که شما با نصب آن بر روی دایرکت ادمین هاست، می‌توانید سایت خود را شکل دهید. این امر نیازمند کمی دانش فنی است، اما به شما کنترل بیشتری بر روی سایت خود می‌دهد.


اگر می‌خواهید از ووردپرس استفاده کنید، باید ابتدا یک سرویس میزبانی از شرکت‌های مختلف هاستینگ خریداری کنید و با نصب ووردپرس بر روی آن، طراحی سایت فروشگاهی خود را آغاز کنید. برای آنکه بتوانید طراحی سایت ارزان خود را تکمیل کنید شما می‌توانید از افزونه‌هایی مانند ویژوال کامپوزر و المنتور استفاده کنید.


ساخت سایت استاندارد با وردپرس می‌تواند ارزان نیز باشد اما باید این را در نظر گرفت که پیچیدگی‌های فنی و ساختاری ووردپرس کار با این پلتفرم را نیازمند دانش فنی نسبی می‌کند. شما برای کار با ووردپرس احتمالاً نیاز به ادمین خواهید داشت که این موضوع برای شما هزینه‌ی نسبتاً زیادی در بر خواهد داشت.


همچنین طراحی سایت با ووردپرس نیز وابسته به خرید قالب آماده و یا تسلط بر افزونه‌هایی مانند المنتور و ویژوال کامپوزر است. این امر نیز شما را نیازمند هزینه‌ای برای ساخت و تکمیل طراحی سایت می‌کند که مبلغی بین ۷ الی ۱۴ میلیون تومان خواهد بود.
 

ساخت سایت به روش کدنویسی


کدنویسی سایت‌های فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهد تا ۱۰۰ درصد سایت خود را شخصی‌سازی کنید. برای شخصی‌سازی سایتتان شما نیاز به این دارید تا برنامه‌نویسانی را استخدام کنید تا سایت شما را از جهت فرانت‌اند و بک‌اند شخصی‌سازی کنند. طراحی سایت به روش کدنویسی هزینه نسبتاً زیادی را در برخواهد داشت و بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان می‌تواند برای شما خرج در بر داشته باشد. این گزینه ساخت سایت به این روش را برای شما تبدیل به روشی گران‌قیمت می‌کند.
از طرف دیگر استفاده از این روش مدیریت سایت شما را دشوار می‌کند. شما به‌راحتی نمی‌توانید سایت کدنویسی را تغییر دهید و برای کوچک‌ترین تغییر در آن شما نیاز به استفاده از یک برنامه‌نویس دارید.

ساخت سایت با فروشگاه‌سازها


فروشگاه‌سازها نسل جدید ساخت سایت‌ها هستند. این پلتفرم‌ها راه جدید برای ساخت سایت فروشگاهی هستند. شما برای آنکه بتوانید سایت استاندارد و ارزانی داشته باشید می‌توانید با فروشگاه‌سازها دردسرهای فنی و پیچیدگی‌های ساختاری را دور زده و سایتی تمام و کمال داشته باشید.
فروشگاه‌سازهای مانند شاپیفای، ویکس و سایر پلتفرم‌ها با هدف ارائه‌ی سایت ارزان و دوری از دغدغه‌های فنی پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند. در ایران نیز سازیتو به‌عنوان بهترین پلتفرم فروشگاه‌ساز توانسته است اعتماد کاربران را برای ساخت سایت فروشگاهی ارزان به دست آورد.
فروشگاه‌سازها خدمت طراحی را در کنار هاستینگ به مشتریان ارائه می‌دهند و مشتریان دغدغه‌ای برای خرید هاست و اتصال ووردپرس یا مشکلات فنی سایت‌های کدنویسی ندارند. 

سایت ارزان استاندارد به چه معناست؟

صفر تا صد سایت ارزان استاندارد
بسیاری فکر می‌کنند که ساخت سایت هزینه‌ی بسیاری دارد و شما برای ساخت سایت نیاز به دانش فنی بسیاری خواهید داشت. البته این موضوع تا حد زیادی درست است. دلیل این امر این است که شما با توجه به انتخاب راه و روش ساخت سایت هزینه‌های زیاد، متناسب و یا کمی را باید پرداخت کنید. همچنین هزینه‌ی مدیریت سایت و پشتیبانی فنی آن هزینه‌ای است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد.
سایت ارزان سایتی است که هر شخص بدون نیاز به دانش فنی و نرم‌افزاری بتواند آن را مدیریت کند و نیازی به شخص ثالثی برای مدیریت سایت نداشته باشد. استاندارد بودن نیز به این معناست که شما امکاناتی را که از سایت ارزان خود انتظار دارید به طور کامل دریافت کنید و بتوانید سایتی شخصی‌سازی شده با المان‌های زیبا و قابل تغییر داشته باشید.

مزیت‌های داشتن وب‌سایت فروشگاهی

آموزش طراحی سایت ارزان و استاندارد
داشتن وب‌سایت فروشگاهی مزایای زیادی دارد. شاید واضح‌ترین مزیت این باشد که کسب و کار شما در اینترنت حضور پیدا می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید. وب‌سایت فروشگاهی همچنین می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مشتریان بالقوه کمک کند، زیرا می‌تواند به آن‌ها نشان دهد که یک تجارت حرفه‌ای و معتبر هستید. 


علاوه بر این، یک وب‌سایت فروشگاهی می‌تواند به شما در افزایش فروش و سود کمک کند، زیرا مشتریان می‌توانند به‌راحتی محصولات و خدمات شما را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. در نهایت، یک وب‌سایت فروشگاهی می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند، زیرا می‌توانید وب‌سایت خود را بدون نیاز به استخدام یک شخص حرفه‌ای مدیریت و به‌روز کنید.


داشتن وب‌سایت فروشگاهی مزایای زیادی دارد. شاید واضح‌ترین مزیت این باشد که به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بیشتری نسبت به زمانی که فقط یک فروشگاه اینستاگرامی داشتید، پیدا کنید. با یک وب‌سایت، هرکسی در جهان با اتصال به اینترنت می‌تواند محصولات یا خدمات شما را پیدا کرده و خریداری کند. 


یکی دیگر از مزایای داشتن وب‌سایت فروشگاهی این است که کنترل بیشتری بر روی برند و فرآیند بازاریابی برندتان به شما می‌دهد. با وب‌سایت خود، می‌توانید ظاهر و روح برند خود و همچنین پیامی را که سعی در برقراری ارتباط با آن دارید را تولید کنید. ساخت سایت ارزان حتی می‌تواند راهی عالی برای متمایز کردن خود از رقبایتان و ایجاد هویت برند قوی باشد.


در نهایت، داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد اضافی باشد. شما می‌توانید از وب‌سایت خود برای فروش محصولات و همچنین فروش محصولات و خدمات دیجیتال‌تان استفاده کنید. اگر سایت ارزان و استانداردی با طراحی خوب و مؤثر دارید، می‌توانید مطمئن باشید ابزاری قدرتمند برای فروش و رشد کسب و کار شما باشد.

چرا ساخت سایت گران است؟

هزینه‌ی ساخت سایت ارزان
ساخت یک سایت می‌تواند گران باشد زیرا نیاز به برنامه‌ریزی و توسعه زیادی دارد. شما باید هدف سایت ارزان خود را تعیین کنید، چه محتوایی را شامل می‌شود و چگونه طراحی می‌شود. همچنین باید یک نام دامنه ثبت کنید و سایت را میزبانی کنید. همه این‌ها می‌تواند هزینه بر باشد، اما برای ایجاد یک وب‌سایت موفق ضروری است.


دلایل زیادی وجود دارد که ساخت یک سایت می‌تواند گران باشد. اول اینکه، باید یک شرکت طراحی وب حرفه‌ای را برای ساخت سایت خود استخدام کنید، احتمالاً شما مبلغ قابل توجهی برای خدمات آن‌ها پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این، اگر شما نیاز به خرید نام دامنه و طرح میزبانی وب‌سایت خود دارید، نیز می‌تواند به هزینه آن اضافه کند. 


در نهایت، بسته به ویژگی‌ها و عملکردی که برای وب‌سایت خود می‌خواهید، ممکن است هزینه‌های اضافی مرتبط با افزودن عناصر خاصی به سایت شما باشد. به طور کلی، ساخت یک وب‌سایت می‌تواند گران باشد، اما اغلب یک سرمایه‌گذاری ضروری برای مشاغلی است که می‌خواهند حضور آنلاین داشته باشند.

چرا باید از قالب‌های آماده در طراحی سایت استفاده کرد؟

قالب آماده سایت ارزان
دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید از یک قالب آماده برای ساخت سایت ارزان خود استفاده کنید. یکی از دلایل اصلی این است که می‌تواند در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی زیادی کند. با یک قالب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را وارد کنید و وب‌سایت به طور خودکار سایر بخش‌ها را شکل می‌دهد.


یکی دیگر از دلایل استفاده از قالب این است که می‌تواند به شما در ایجاد یک سایت ارزان حرفه‌ای کمک کند. با استفاده از یک قالب، می‌توانید مطمئن باشید که وب‌سایت شما یک طرح ثابت خواهد داشت. این موضوع باعث می‌شود تا برند شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد تا زمانی که بخواهید وب‌سایت را از ابتدا ایجاد کنید. 


در نهایت، استفاده از یک الگو نیز می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه کمک کند. اگر بخواهید یک طراح وب را استخدام کنید تا یک وب‌سایت برای شما ایجاد کند، هزینه آن بسیار بیشتر از زمانی است که از یک قالب استفاده کنید؛ بنابراین، اگر بودجه کمی دارید، استفاده از قالب آماده یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه است.

فروشگاه‌ساز چیست؟

ساخت سایت استاندارد ارزان با فروشگاه‌ساز‌ها
پلتفرم تجارت الکترونیک یک راه‌حل نرم‌افزاری است که به کسب و کارها امکان می‌دهد یک فروشگاه آنلاین بسازند و راه‌اندازی کنند. یک پلتفرم جامع تجارت الکترونیک همه‌ی چیزهایی را که برای ساخت فروشگاه آنلاین ارزان موفق نیاز دارید، از جمله سبد خرید، پردازش پرداخت، مدیریت موجودی، حمل و نقل و تدارکات، خدمات مشتری و ابزارهای بازاریابی، در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. یک پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب گسترش‌پذیر نیز خواهد بود، به طوری که کسب و کارها می‌توانند به‌راحتی محصولات و ویژگی‌های بیشتری را با رشد کسب و کار خود اضافه کنند.
پلتفرم تجارت الکترونیک یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب است که به کسب و کارها امکان می‌دهد فروش آنلاین خود را مدیریت کنند. این پلتفرم، یک سایت ارزان و استاندارد متمرکز برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا محصولات و خدمات خود را فهرست کنند و به مشتریان اجازه می‌دهد اقلام را به‌صورت آنلاین خریداری کنند. پلتفرم‌های تجارت الکترونیک معمولاً دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها هستند، از جمله یکپارچه‌سازی درگاه پرداخت، محاسبه حمل و نقل، مالیات، و مدیریت سفارش.
 

مزیت‌های فروشگاه‌سازها


پلتفرم تجارت الکترونیک دارای چندین مزیت است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغل تبدیل می‌کند. شاید مهم‌ترین مزیت، توانایی دستیابی به مخاطبان گوگل باشد. با یک پلت فرم تجارت الکترونیک، کسب و کارها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان در هر نقطه از جهان بفروشند. این امر به کسب‌وکارها پایگاه مشتری بالقوه بسیار بیشتری نسبت به آنچه که اگر از طریق فروشگاه‌های اینستاگرامی یا از طریق کانال‌های دیگری که فقط به یک منطقه جغرافیایی محدود دسترسی دارند، می‌دهد.
پلتفرم‌های تجارت الکترونیک علاوه بر دستیابی به مخاطبان جهانی، چندین مزیت دیگر را نیز به مشاغل ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، آن‌ها یک راه راحت برای مشتریان برای خرید محصولات و خدمات آنلاین ارائه می‌دهند. مشتریان می‌توانند محصولات و خدمات یک کسب و کار را با سرعت زیادی مشاهده و انتخاب کنند و فقط با چند کلیک اقلام مورد نیاز خود را سفارش دهند. این راحتی نه تنها برای مشتریان خوب است، بلکه می‌تواند منجر به افزایش فروش برای مشاغل نیز شود.
یکی دیگر از مزایای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک این است که به کسب و کارها راهی برای ردیابی فروش و مشتریان خود ارائه می‌دهند. کسب و کارها می‌توانند از داده‌های پلت فرم تجارت الکترونیک خود برای درک بهتر عادات و ترجیحات خرید مشتریان خود استفاده کنند. سپس می‌توان از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری استراتژیک در مورد بازاریابی، توسعه محصول و سایر زمینه‌های کسب و کار استفاده کرد.
به طور کلی، پلتفرم تجارت الکترونیک تعدادی مزیت را ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغل تبدیل می‌کند. توانایی آن در دستیابی به مخاطبان جهانی و راحتی آن برای مشتریان تنها دو دلیل است که کسب و کارها باید از پلتفرم تجارت الکترونیک استفاده کنند.

سازیتو محبوب‌ترین فروشگاه‌ساز ایرانی

ساخت سایت ارزان با سازیتو
سازیتو یک پلتفرم تجارت الکترونیک ایرانی است که بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه اینترنتی به آن اعتماد کرده‌اند. با استفاده از سازیتو شما می‌توانید یک سایت ارزان و استاندارد بسازید. سازیتو تمام طراحی و راه‌اندازی سایت شما از جمله خرید دامنه و اتصال درگاه‌ها را انجام می‌دهد و شما می‌توانید به‌راحتی برای کسب و کار خود یک سایت فروشگاهی بسازید.
سایت ارزان و استاندارد ساخته شده با سازیتو مزایای زیادی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سادگی و امنیت


سایت‌های ساخته شده با سازیتو پنل کاربری بسیار ساده‌ای دارند. این امر باعث شده است تا صاحبان فروشگاه‌ها برای ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی خود نیاز به دانش فنی خاصی نداشته باشند. این امر باعث می‌شود تا شما سایت ارزان و استانداردی با مدیریت ساده‌ای داشته باشید.
امنیت در سایت‌های سازیتو با گواهینامه‌ی رایگان SSL تأمین می‌شود و مشتریان سازیتو می‌توانند از امنیت سایتشان نسبت به حمله‌های هکری مطمئن باشند. همچنین شما می‌توانید در سایت ارزان سازیتویی خود ای‌نماد قرار دهید که نشانی بر امنیت و قابل اعتماد بودن کسب و کار شماست.

طراحی پویا و قابل تغییر


شما می‌توانید در سازیتو از پوسته‌های آماده استفاده کنید و آن‌ها را برای کسب و کار خود شخصی‌سازی کنید. سازیتو همچنین امکان طراحی شخصی را نیز برای مشتریان فراهم کرده است تا مشتریان سایت ارزان زیبایی داشته باشند. 
هزینه ساخت سایت نسبت به خدمتی که شما دریافت می‌کنید، هزینه‌ای کم است و به شما این امکان را می‌دهد تا توجه مشتریان را به کسب و کار خود جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید.

 اتصال درگاه‌های مختلف


شما می‌توانید در سایت‌های ارزان و استاندارد ساخته شده با سازیتو، درگاه‌های مختلفی را متصل کنید. این درگاه‌های مستقیم و غیرمستقیم به شما این امکان را می‌دهد، تا فروش راحتی را به مشتریان خود داشته باشند.

روش‌های ارسال متنوع


روش‌های ارسال متنوع در سازیتو پشتیبانی می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید در سایت‌های ساخته شده با سازیتو با توجه به امکانات خود روش‌های متنوع ارسال محصول را فعال کنید.

امکان فروش فایل


سایت ارزان ساخته شده با سازیتو به مشتریان این امکان را می‌دهند تا بتوانند به‌راحتی حتی فروش فایل‌های دیجیتال را اعم از فایل‌های آموزشی و کتب دیجیتال را انجام دهند. 

نتیجه‌گیری


داشتن سایت ارزان و استاندارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید بودجه‌ی بیشتری را در امور مارکتینگ مصرف کنید. برای آنکه بتوانید سایت ارزانی داشته باشید استفاده از پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز بهینه‌ترین انتخاب است. شما با استفاده از فروشگاه‌سازها می‌توانید به‌راحتی سایت خود را مدیریت کنید و نیازی به داشتن ادمین نداشته باشید. طراحی سایت فروشگاهی ارزان با سازیتو به شما این امکان را می‌دهد تا از تمام امکانات سایت فروشگاهی ارزان خود استفاده کنید و سود بیشتری را در فروش داشته باشید.