زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

صفر تا صد فروش میوه خشک به صورت آنلاین

صفر تا صد فروش میوه خشک به صورت آنلاین

فروش میوه خشک، یکی از گزینه‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی است. با ساخت فروشگاه اینترنتی فروش میوه خشک، می‌توانید کسب و کار پرسودی برای خود داشته باشید. در این مقاله صفر تا صد فروش میوه خشک به صورت آنلاین برای شما شرح داده می‌شود. 


به نظرم یکی از کسب و کارهایی که تقریبا هر فردی حداقل یک بار آن را تجربه کرده است، تولید میوه خشک خانگی است. همیشه یکی از اعضای خانواده و فامیل مقدار زیادی میوه خشک خانگی تهیه کرده و برای مصرف، میان دوستان و آشنایان توزیع می‌کرد. امروزه، فروش میوه خشک به یکی از شغل‌های سودآور تبدیل شده است.
خشکبار به دلیل تقاضای بالا برای مواد غذایی سالم و مغذی یکی از بخش‌های رو به رشد در فروش است. با این حال، با وجود سطح درآمد بالا، در دسترس بودن بهتر، بسته‌بندی مناسب، کیفیت ثابت و سالم، ارتباطات کافی محصول (برچسب گذاری ، فروش میوه خشک خانگی، محدود به توزیع و فروش آفلاین و حضوری نیست. در واقع یکی از دسته بندی‌های سریع در حال رشد فروش میوه خشک خانگی در فضای آنلاین است.
در این مقاله، صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی میوه خشک را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

فروش اینترنتی میوه خشک

فروش اینترنتی میوه خشک
 برای اینکه با فروش اینترنتی میوه خشک آشنا شویم ابتدا باید به سوالات مهمی پاسخ دهیم.


میوه خشک چیست؟


ابتدا به این سوال پاسخ خواهیم داد که میوه خشک شده چیست؟ میوه خشک میوه‌ای است که تقریباً تمام محتوای آب آن از طریق خشک کردن حذف شده است. فرایند خشک کردن، می‌تواند به دو صورت انجام گیرد:

  1. قرار دادن میوه در مقابل نور خورشید
  2. خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه میوه خشک کن

پس از خشک کردن میوه به صورت طبیعی یا با دستگاه میوه خشک کن، آب میوه خشک شده و محصولی که بدست می‌آید، میوه‌ خشکی است که ارزش غذایی بالایی دارد.
طیف گسترده‌ای از محصولات میوه خشک وجود دارد که می توانید در این دسته بفروشید. محبوب‌ترین انواع میوه خشک‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. سیب خشک
  2. زردآلو خشک 
  3. گلابی خشک
  4. کشمش
  5. انجیر خشک 
  6. انبه خشک
  7. آناناس خشک
  8. موز خشک
  9. ذغال‌اخته خشک
  10. آلو خشک
  11. بلوبری خشک 

خواص میوه خشک


بی‌شک برای فروش محصول، باید بدانیم که محصول مورد نظر ما فایده‌ای برای مشتریان دارد؟ در مورد میوه خشک باید گفت که میوه خشک فواید بسیار زیادی دارد. برخی از فواید میوه خشک به شرح زیر است:

  1. میوه خشک، مصرف مواد مغذی را افزایش می‌دهد.
  2. مصرف میوه خشک، از دیابت پیشگیری و آن را کنترل می‌کند.
  3. میوه خشک، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  4. میوه خشک، دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.
  5. خوردن میوه خشک، علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد.
  6. از دیگر فواید میوه خشک این است که از بیماری های مرتبط با استخوان جلوگیری می‌کند.
  7. مصرف میوه خشک، پوست را سالم نگه می‌دارد.

برنامه ریزی و استراتژی

برنامه ریزی و استراتژی
با وجود تقاضای بالای میوه خشک و خواصی که میوه خشک دارد، حتما به فکر راه‌اندازی کسب و کار خانگی خود در حوزه‌ی فروش میوه خشک هستید. کسب و کاری که هزینه‌ی بالایی ندارد و در صورت رعایت کردن نکاتی که در این مقاله بیان می‌شوند، می‌تواند بسیار سودآور باشد. 
قطعا سوالاتی همچون درآمد میوه خشک چقدر است؟ طرز تهیه‌ی میوه‌ خشک چگونه است؟ دستگاه میوه خشک کن چیست؟ و... ذهن‌تان را درگیر کرده. نگران نباشید! قدم به قدم به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد. 
برای شروع فروش میوه خشک، ابتدا باید برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشید. 


انتخاب نیچ 


همانطور که اشاره کردیم، انواع میوه خشک وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و به فروش برسانید. اما پیش از هرچیز باید به این سوال پاسخ دهید که کدام نوع از میوه خشک را قرار است تهیه و تولید کنید. برای مثال، یک کسب و کار فروش میوه خشک، تنها ترکیبی از میوه‌ خشک‌هایی همچون سیب خشک،‌زردآلو خشک، گلابی خشک را به فروش می‌رساند. در نتیجه، ابتدا باید دسته‌بندی‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.


شناخت مشتریان 


یکی از بخش‌های مهم در برنامه‌ریزی برای فروش میوه خشک، شناخت بازار هدف و مخاطبان هدف است. بسیاری از افراد با این پرسش مواجه می‌شوند که میوه خشک را کجا بفروشیم و یا میوه خشک را به چه  کسانی می‌توانیم بفروشیم؟ 
همانطور که اشاره کردیم، بیشتر افراد خریداران میوه خشک شما هستند. اما به طور کلی دسته‌بندی‌هایی  وجود دارند که می‌توانند مخاطبان هدف و بازار هدف شما تلقی شوند:

  1. عطاری‌ها
  2. کافه‌ها و رستوران‌ها
  3. فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  4. سوپرمارکت‌ها
  5. هتل‌ها

قیمت میوه خشک


قیمت‌ میوه خشک بستگی به مواردی همچون، هزینه‌ای که بابت خرید میوه‌ها می‌کنید، قیمت دستگاه میوه خشک کن (در صورت خرید دستگاه میوه خشک کن)، هزینه‌ی بسته‌بندی و ارسال دارد. باید تمامی این موارد را در نظر گرفته و مناسب‌ترین قیمت میوه خشک را انتخاب کنید. 


درآمد میوه خشک 


برای دانستن درآمد میوه خشک، ابتدا لازم است این نکته را به شما بگویم که در هر کسب و کاری که فعالیت کنید، از چند هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌توانید درامد کسب کنید. 
کسب درآمد از فروش میوه خشک، به میزان تلاش شما، برنامه‌های بازاریابی، ساخت سایت فروشگاهی و... بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان به طور دقیق درآمد میوه خشک را توضیح داد. برای اینکه در بازار میوه خشک، خوش بدرخشید و درآمد بالایی از فروش میوه خشک کسب کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

تامین محصول

تامین محصول
یکی از مراحل مهم در فروش میوه خشک به صورت اینترنتی، تامین میوه‌‌ی مورد نظر است. اگر شما یک باغدار هستید، مشکلی از بابت تامین میوه‌های مورد نظر نخواهید داشت.
اما اگر باغدار نیستید، با مراجعه به بازار تره بار و بازار روز، اقدام به خرید میوه به صورت عمده و با قیمت پایین کنید. همچنین می‌توانید با پرس و جو، باغداری پیدا کنید و با بستن قرار داردی، ‌همکاری در فروش‌ در حوزه‌ی فروش میوه خشک داشته باشید.

تامین ابزار 

تامین ابزار 
شما می‌توانید با 4 روش، اقدام به خشک کردن میوه کنید. 

  1. خشک کردن میوه در آفتاب
  2. خشک کردن میوه در فر
  3. خشک کردن میوه بر روی شوفاژ
  4. خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه میوه خشک کن

در واقع، شما برای خشک کردن میوه‌، می‌توانید به دو روش طبیعی و صنعتی این کار را انجام بدهید. هر دو روش مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت به شما بستگی دارد که از کدام یک از این روش‌ها استفاده کنید. 
اما پس از انتخاب روش مورد نظر، باید اقدام به تامین محصول برای خشک کردن میوه‌ها کنید. یکی از ابزارهای سودمند برای این کار، دستگاه میوه خشک کن است. دستگاه‌های میوه خشک کن بسیاری در بازار وجود دارد که در اندازه‌ها و هزینه‌های مختلف به فروش می‌روند. شما می‌توانید با مراجعه به بازار و پرس و جو، بهترین گزینه‌ی ممکن برای خرید دستگاه میوه خشک کن را انتخاب کنید.

راه‌اندازی سایت فروشگاهی 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی 
برای فروش میوه خشک به صورت اینترنتی، باید بستر و پلتفرمی راه‌اندازی کنید تا به آسانی اقدام به فروش میوه خشک کنید. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش فروش و جذب مشتری، ‌راه‌اندازی فروشگاهی اینترنتی‌ است. 
ساخت فروشگاه اینترنتی، علاوه بر اینکه سبب افزایش فروش و جذب مشتری می‌شود، به برند و کسب و کار شما اصالت می‌بخشد و با افزایش اعتبار برند شما، مشتریان بیش از پیش به شما و کسب و کارتان اعتماد می‌کنند. 
اگر نگران فرایند طراحی سایت فروشگاهی خود هستید و با موارد پیچیده و فنی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... آشنایی ندارید، می‌توانید با ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز سازیتو، به راحتی و در عرض چند دقیقه صاحب یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای شوید. 
خبر خوب این است که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، نیاز به پرداخت وجه اولیه ندارید. در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی از کارآمد نبودن سیستم، در سازیتو ثبت نام کنید و امکانات آن را تا ۱۴ روز بررسی کنید و فروش خودتان را آغاز کنید.

نمونه سایت فروشگاهی فروش میوه خشک

نمونه سایت فروشگاهی فروش میوه خشک
در این بخش، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فروش میوه خشک، باهار شیراز، را مشاهده می‌کنید. 
سایت فروشگاهی باهار شیراز، در حوزه‌ی فروش میوه خشک و ادویه‌جات فعالیت می‌کند. این فروشگاه اینترنتی، یکی از 131000 فروشگاه ساخته شده با فروشگاه‌ساز سازیتو است.
موسس فروشگاه اینترنتی باهار شیراز با دسته‌بندی محصولات، توضیح محصول مناسب، عکاسی از محصول با کیفیت، بخش پرفروش‌ترین محصول‌ها، نماد الکترونیکی اعتماد و دیگر موارد مهم، باعث شده مشتریان بسیاری به این کسب و کار جذب شده و افزایش فروش داشته باشد. 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی 
اینترنت، بازار کاملا جدیدی را به ارمغان آورده است. دیجیتال مارکتینگ، به امری مهم برای یک کسب و کار موفق تبدیل شده و اگر در این امر شرکت نکنید، کسب و کار شما در آینده رشد نخواهد کرد.
بازاریابی دیجیتال، می تواند فرصت‌ها و رشد زیادی را برای کسب و کارها به ارمغان بیاورد. همچنین، می‌تواند منجر به قرار گرفتن در معرض دید مشتریان و فروش بیشتر شود. در نهایت هدف شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، افزایش سود است.
برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ابتدا باید بدانید مشتریان شما در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. اینستاگرام، ‌توییتر، فیس‌بوک، تلگرام، ‌لینکدین‌ و... جزو شبکه‌های اجتماعی مهمی هستند که می‌توانند در آن‌ها فعالیت کنید. 
با راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، می‌توانید شاهد رشد روزافزون کسب و کار خود باشید. استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار میتواند آگاهی از برند را افزایش دهد، فروش را افزایش دهد، و تعامل در مخاطب ایجاد کند. همچنین می‌تواند بینش‌های ارزشمندی برای مخاطبان برای استفاده در تمام استراتژی‌های برنامه بازاریابی شما ارائه دهد.

بسته بندی محصول

بسته بندی محصول
بسته بندی میوه‌ خشک راهی عالی برای افزودن ارزش به محصولات شما و شناخت برند شماست. بسته‌بندی مناسب می تواند بازاریابی و درک کلی از محصول شما را افزایش، سبب ‌جذب مشتریان‌ شود و منجر به فروش بیشتر شود.
بسته ‌بندی، بخش مهمی از صنایع غذایی است زیرا می‌تواند بر میزان فروش و فروش محصول تأثیر بگذارد. همچنین می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر میزان تمایل مصرف‌کنندگان برای پرداخت یک محصول داشته باشد. در برخی موارد، طراحی ضعیف بسته بندی حتی ممکن است باعث خراب شدن زودرس محصولات شود.
عوامل مختلفی وجود دارد که باید در هنگام بسته بندی میوه خشک در نظر گرفته شود، از جمله بازار هدف، خود محصول و محیطی که در آن استفاده می‌شود. 
 

اهمیت عکس از محصول میوه خشک

اهمیت عکس از محصول میوه خشک
عکس‌های خوب و با کیفیت از محصول، مشتریان را با ارائه تجربه خرید آگاهانه‌تر و وسوسه‌انگیزتر به خرید ترغیب می‌کند. 
با ‌عکس از محصول‌ می‌توانید توجه  مشتری را جلب کنید: اغلب عکس‌های محصول اولین چیزی است که مشتریان می‌بینند، ایجاد یک اولین برداشت عالی برای اطمینان از ادامه کاوش در محصول یا بازگشت دوباره آن‌ها مهم است.
عکس‌های با کیفیت بالا، به مشتریان نشان می‌دهند که وقتی محصولی را به صورت آنلاین می‌خرند دقیقاً چه چیزی به دست می‌آورند. عکس از محصول، جزئیاتی همچون بافت، شکل، رنگ‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. آنها همچنین به خریداران کمک می‌کنند تا از اندازه محصول و همچنین راه‌های مختلف استفاده از آن مطلع شوند.
برای فروش میوه خشک به صورت اینترنتی، نیاز دارید تا عکس‌های باکیفیت از محصولات خود به اشتراک بگذارید. از آنجایی که کیفیت تصاویر میوه‌ی خشک می‌تواند به دلیل ظاهر جذاب بصری‌ای که دارد، مشتریان 

اهمیت نوشتن توضیح محصول میوه خشک

اهمیت نوشتن توضیح محصول میوه خشک
توضیحات محصول برای یک کسب و کار آنلاین موفق ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز مصرف کنندگان را برای تصمیم گیری خرید به اشتراک بگذارید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.
نوشتن توضیح محصول، همچنین فروشگاه اینترنتی شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهد، چرا که صرفاً فهرست کردن محصولات و قیمت آنها، بدون اطلاع دادن به مشتری در مورد جزئیات محصول، بیهوده است.
در فرایند راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی میوه خشک، نوشتن توضیح محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. در نوشتن توضیح محصول فروش میوه خشک، می‌توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. نوع محصول
  2. خواص و فواید محصول
  3. وزن محصول
  4. نوع بسته‌بندی 

نتیجه‌گیری


در سرتاسر جهان، به دلیل آگاهی عمومی سلامت، تقاضا برای میوه خشک رو به افزایش است. فواید میوه خشک بسیار زیاد است و در هر خانه‌ای جزو مواد غذایی ضروری محسوب می‌شود. با استفاده از مطالب این مقاله و استفاده از ابزارهای مناسب برای بازاریابی، فروش میوه خشک می‌تواند برای شما و کسب و کار خانگی‌تان سودآور باشد و سود آن به طور مداوم افزایش یابد.