زمان مطالعه ۸ دقیقه

۵ روش استفاده از هدیه در بسته‌بندی محصول، برای افزایش فروش و وفاداری مشتریان

۵ روش استفاده از هدیه در بسته‌بندی محصول، برای افزایش فروش و وفاداری مشتریان

هدیه در بسته‌بندی محصول، مواردی به جز کالای خریداری شده هستند که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند قبل از آنکه مرسوله‌ها بدست مشتری برسد، داخل آن‌ها قرار دهد. هدیه در بسته‌بندی محصول معمولا برای مشتری غیر منتظره است و می‌تواند حس خوبی را در خریدار محصول شما ایجاد کنند. مشتری‌ها نباید پول بیش‌تری برای هدیه داخل بسته‌بندی محصول پرداخت کنند. این هدیه‌ها ابزاری هستند که آگاهی مشتریان را از کمپین‌ها و پروموشن‌های برند افزایش داده و ارزش افزوده‌ای برای کسب و کار ایجاد کند. در مجموع، هدیه در بسته‌بندی محصول یک راه پر سود و بهینه برای ایجاد رابطه خوب با مشتریان شماست.


هدیه در بسته‌بندی محصول، مواردی به جز کالای خریداری شده هستند که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند قبل از آنکه مرسوله‌ها بدست مشتری برسد، داخل آن‌ها قرار دهد. هدیه در بسته‌بندی محصول معمولا برای مشتری غیر منتظره است و می‌تواند حس خوبی را در خریدار محصول شما ایجاد کنند. مشتری‌ها نباید پول بیش‌تری برای هدیه داخل بسته‌بندی محصول پرداخت کنند. این هدیه‌ها ابزاری هستند که آگاهی مشتریان را از کمپین‌ها و پروموشن‌های برند افزایش داده و ارزش افزوده‌ای برای کسب و کار ایجاد کند. در مجموع، هدیه در بسته‌بندی محصول یک راه پر سود و بهینه برای ایجاد رابطه خوب با مشتریان شماست.

چرا هدیه در بسته‌بندی محصول مفید است؟

هر مرسوله ارسالی به مشتری، یا پایین‌تر از حد انتظار مشتری است، یا در حد انتظار و یا بیشتر از حد انتظار او. عوامل بسیاری هم در این بین دخیل هستند. برخی از آن‌ها حتی از کنترل شما خارج است و باعث می‌شود که پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شوید. اگر همه چیز خوب پیش برود و اداره پست در ارسال مرسوله تأخیر نداشته باشد، می‌توانید در حد انتظار ظاهر شوید. چیزهای کوچک اضافی به شما کمک می‌کنند که فراتر از حد انتظار ظاهر شوید. بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از اصلی‌ترین دلایل دیگری که نشان می‌دهد هدیه در بسته محصول اهمیت دارد:

  • هدیه در بسته‌بندی محصول می‌تواند ارزان باشد: نیازی نیست که برای هدیه در بسته‌بندی خیلی سرمایه گذاری کنید. همه مواردی که اینجا ذکر می‌کنیم، کم هزینه هستند ولی ضریب بازگشت سرمایه بالایی دارند.
  • محتویات می‌توانند بسیار هدفمند باشند: دریافت کننده بسته، مشتری فعلی شماست و شما می‌دانید که چیزی خریده است؛ بنابراین شما می‌توانید محتویات اضافی بسته را به انتظارات فردی که برایش می‌فرستید، نزدیک کنید.
  • شما برای ارسال پیام خود، هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید: بسته‌بندی شما که حاوی محصول خریداری شده است، آماده ارسال است و بنابراین برای قراردادن هدیه درون جعبه، هزینه چندانی را متحمل نخواهید شد.
  • هدیه درون جعبه، برای فروش مکمل عالی است: چون دقیقا می‌دانید که مشتری شما چه چیزی را دوست دارد، می‌توانید به صورت کاملا هدفمند از موقعیت فروش مکمل (cross selling) استفاده کنید.
  • هدیه در بسته‌بندی محصول، نفوذ محصول شما را بالا می‌برد: می‌توانید محصولاتی را که به سختی در بازار هدف نفوذ می‌کنند، بازاریابی کنید و تبدیل به محصولاتی با ضریب نفوذ بالا کنید.
  • قرار دادن محتویات مناسب در بسته‌بندی محصول، وفاداری مشتریانتان را افزایش می‌دهد: مشتریان علاقه دارند به سمت برندهایی مراجعه مجدد داشته باشند که برایشان ارزش قائل شود، و هدیه درون بسته می‌تواند این حس را به مشتریان شما بدهد که خاص هستند.

هدیه درون بسته به نظر خیلی ساده می‌آید. فقط کافیست که یک کوپن تخفیف درون هر جعبه‌ای که ارسال می‌کنید، قرار دهید. اما انتخاب‌های بیشتری هست که می‌توانید به کمک آن ارزش بیشتری ایجاد کنید و وفاداری مشتریان را بیشتر کنید. بیایید نگاهی بیندازیم به بعضی از محبوب‌ترین انواع محتویات بسته.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

۵ مدل هدیه که می‌توانید در بسته‌بندی قرار دهید

پیشنهاد تخفیف

یکی از محبوب‌ترین و بهترین انواع بسته‌بندی، قرار دادن کوپن تخفیف در بسته ارسالی به مشتری است. البته می‌توانید این کار را با ایمیل بکنید ولی قرار دادن آن درون جعبه به شما این اطمینان را می‌دهد که قطعا مشتری پیشنهاد را با دستانش دریافت کرده است، نه در پوشه اسپم. بعلاوه، با این کار یک یادآور فیزیکی در دست آنها قرار داده اید. بعنوان مثال، برند Shea یک برند آرایشی آنلاین، از چندین استراتژی برای هدیه در بسته‌بندی استفاده می‌کند تا وفاداری مشتریانش را بالا ببرد. یکی از مواردی که در بسته‌بندی‌ها قرار می‌دهد، کد تخفیف 20 درصدی روی خرید بعدی است. ممکن است بخواهید با یک خرید، دو کوپن تخفیف ارائه دهید، یکی برای خود خریدار و دیگری برای اینکه خریدار به دوستانش هدیه دهد. همچنین می‌توانید پیشنهاد‌های متفاوتی را امتحان کنید و ببینید که مشتریانتان به کدامیک واکنش بهتری نشان می‌دهند. بعنوان مثال:

  • حمل رایگان برای سفارش بعدی شما
  • ۱۰ هزار تومان هدیه برای خرید بعدی شما
  • ۲۵ درصد تخفیف در خرید بعدی شما
  • دریافت هدیه رایگان با خرید بعدی شما

سمپل محصول

به چند دلیل، سمپل‌ها می‌توانند ارزش فوق العاده‌ای به محصول شما بیفزایند. اولاً، بسته به محصولی که می‌فروشید، می‌توانید گاهی از تامین کنندگان خود، سمپل‌های رایگان دریافت کنید. ثانیاً، سمپل‌های محصول، برای فروش مکمل محصولات و معرفی محصولات دیگری که مشتریان نمی‌شناسند یا در تصمیم‌گیری برای خرید آن مردد هستند، عالی است.

BrainZyme، فروشگاه انگلیسی که محصولات غذایی می‌فروشد، از روش فرستادن سمپل محصولات استفاده می‌کند تا مشتریان بتوانند محصولات دیگرش را هم امتحان کنند. این موضوع منجر به بازاریابی دهان به دهان برای این مجموعه نیز شده است، چون متوجه شدند که مشتریان، سمپل‌ها را به دوستان و خانواده خود نشان می‌دهند.

هدیه‌های کوچک

تقریباً شبیه به سمپل ها، هدیه‌های کوچک یک راه عالی برای غافلگیر کردن و جذب کردن مشتری است، خصوصا اینکه دیگر فکر نمی‌کند شما قصد دارید محصول دیگری را به او بفروشید. نیازی نیست که گیفت گران باشد؛ همین که غیر منتظره است، اکثر افراد را غافگیر و خوشحال می‌کند.

Grilla Grills دقیقا می‌داند که هدیه درون بسته چطور می‌تواند بر روی تجربه مشتری تأثیرگذار باشد. به همین خاطر آن‌ها هدایای کوچک و ارزانی در بسته‌های خود قرار می‌دهند تا ارزش ایجاد کنند و به مشتریان لبخند هدیه دهند. آن‌ها همچنین از یک یادداشت سپاسگزاری دست‌نویس هم استفاده می‌کنند.

Galen Leather محصولات چرمی دست‌ساز ترکیه‌ای می‌فروشد. این برند هدایایی از ترکیه به هر نقطه‌ای که سفارش مشتری را ارسال می‌کند، می‌فرستد و از این طریق هم تجربه برند را گسترش می‌دهد و هم اشاره‌ای به اصالت محصولات خود کرده است. این هدایای کوچک و معمولاً ارزان، به مشتری حس خاص بودن را می‌دهد و باعث می‌شود که قانون بازگشت به نفع شما کار کند. این یک ترفند روانشناسی قوی است که مشتری دوست دارد به نحوی لطف شما را جبران کند و زمانی که این کار را بکند، با تشکر و حس خوب دوباره برند شما، این آمد و شد به پیشرفت کسب و کارتان کمک شایانی خواهد کرد.

کارت تشکر و یادداشت‌های شخصی

ساده‌ترین، ارزان‌ترین و شخصی‌سازی شده‌ترین هدیه‌ای که می‌توانید همراه با محصول ارسال کنید، یک کارت تشکر دست نویس است. یک کارت ساده می‌تواند برای شما وجهه‌ای مناسب ایجاد کند و وفاداری بسازد. کارت‌ها مخصوصا در اوایل شروع به کار یک کسب وکار بسیار تأثیرگذارند. چون این یک مزیت رقابتی است که شرکت‌های بزرگ به دلیل حجم بالای کار، توانایی ارائه آن را ندارند؛ پس این مزیت رقابتی شماست. یکی از مثال‌های عالی در شخصی سازی محتویات همراه کالا، شرکت TrunkClub است. یک سرویس رده بالای لباس مردانه. این شرکت با همه محصولات خود دست نوشته هایی از استایلیست‌ها ارسال می‌کند که درباره گلچینی از محصولات برای مشتری توضیح می‌دهند.

در اینجا چند ترفند سریع برای نوشتن یک یادداشت تشکر از مشتری را برایتان آورده‌ایم:

  • در صورت امکان از نوشت افزار مرغوب استفاده کنید.
  • حتماً در نوشته خود از نام مشتری استفاده کنید.
  • قدرشناسی خود را نشان دهید، چرا که قطعاً دلیل ارسال یادداشت شما همین است.
  • به مشتری با جزئیات بگویید که در تجربه با او، از چه چیزی لذت بردید. (یک موقعیت استثنایی برای آنکه خاص باشید)
  • به تجربه‌های آتی خود با مشتری اشاره کنید.
  • جمله نهایی خود را حرفه‌ای ولی گرم بنویسید و متن را با یک امضا به پایان برسانید. (مثلاً به امید دیدار، با آرزوی بهترین ها…)

درخواست نقد و بررسی یا «به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی»

چون ارسال بسته‌بندی آخرین ارتباط مستقیم شما با مشتری است، محتویات درون بسته‌بندی می‌تواند راه خوبی برای درخواست نقد و بررسی یا تقاضا برای به اشتراک گذاری تجربه مشتریان در شبکه‌های اجتماعی باشد. Frank Body یک شوینده با عصاره قهوه تقریبا در همه نقاط تماس خود، مشتریان را تشویق به نوشتن در شبکه‌های اجتماعی می‌کند. به این شکل که با قراردادن مواردی در بسته‌بندی محصولات، هم برای برندش جایگاه سازی می‌کند و هم از مشتریان می‌خواهد که تجربه خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. نتیجه این شده که Frank Body تعداد زیادی طرفدار (684هزار نفر در اینستاگرام) جذب کرده که محصولاتش را معرفی می‌کنند و به دیگران توصیه می‌کنند و در نهایت ارزش برند را بالا می‌برند.

Slyde Handboards هم مواردی را همراه با محصول خود بسته‌بندی می‌کند که مشتریان را به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کند. آن‌ها کارت‌هایی در محصول قرار می‌دهند که به خریدار اعلام می‌کند، کد تخفیف برایشان ایمیل شده است. این کار کاربر را با یک پلتفرم دیجیتال دیگر برند، درگیر می‌کند.

محتویات همراه کالای خود را برای ایجاد وفاداری در مشتریانتان آماده کنید

در نهایت می‌توان گفت هدیه‌ای که همراه با کالای خریداری شده بسته‌بندی می‌کنید، باید با پیشی گرفتن از انتظارات مشتری، ارزشی برایش ایجاد کند و پیشنهاد درست را به مخاطب درست ارائه کند. مانند همه روش‌های بازاریابی مستقیم دیگر، مطمئن شوید که برنامه‌های متفاوت افزودن هدیه در بسته‌بندی را امتحان کرده‌اید و پیشنهادهای مختلفی به مشتری داده‌اید تا در نهایت به برنامه موفق مختص به خود دست یافته‌اید. برنامه‌ای که وفاداری مشتری، فروش و سود کسب و کارتان را بالا می‌برد.

 

با طراحی سایت سازیتو به راحت ترین شکل ممکن سایت خودتان را طراحی کنید