زمان مطالعه ۹ دقیقه

چطور ایمیل بسازیم؟

چطور ایمیل بسازیم؟

ایمیل یکی از ابزارهای ارتباطی گسترده در جهان است که سایت‌های زیادی خدمات مرتبط با آن را انجام می‌دهند. از میان این سایت‌ها، ایمیل شرکت گوگل یعنی جیمیل (Gmail) یکی از پرکاربردترین سرویس‌های ایمیل در سراسر جهان است و پس از آن ایمیل شرکت یاهو یا وای میل بیشترین کاربر را در دنیا دارد.


مقدمه

ایمیل یکی از ابزار‌های ارتباطی گسترده در جهان است که سایت‌های زیادی، خدمات مرتبط با آن را انجام می‌دهند. از میان این سایت‌ها، ایمیل شرکت گوگل یعنی جیمیل (Gmail) یکی از پرکاربردترین سرویس‌های ایمیل در سراسر جهان است و پس از آن ایمیل شرکت یاهو یا وای میل بیشترین کاربر را در دنیا دارد. اگر قصد ساختن یک حساب جیمیل را دارید، تنها ظرف چند دقیقه و طی کردن چند گام ساده می‌توانید آن را ایجاد کنید. اما، بسیاری از افراد علی‌رغم اینکه از اهمیت و کاربرد این سرویس پیام‌رسان آگاه هستند، متاسفانه از نحوه ساخت آن بی‌اطلاعند. در این مطلب به این سوال که چطور ایمیل بسازیم پاسخ خواهیم داد و در چند مرحله ساده، تمام نکات ساخت ایمیل را به شما آموزش می‌دهیم.

استارت کار؛ ثبت نام در گوگل

برای ساخت ایمیل، قبل از هرچیز، باید در گوگل ثبت‌نام کرده و یک حساب جداگانه ایجاد کنید. برای ایجاد حساب جیمیل، باید برخی از اطلاعات اولیه مانند نام، تاریخ تولد، جنسیت و موقعیت مکانی خود را وارد کنید. همچنین، علاوه‌بر وارد کردن این اطلاعات، باید برای حساب جیمیل خود یک اسم منحصربفرد که قبلا کسی با این نام ایجاد نکرده باشد، انتخاب کنید. خب منتظر چی هستید؟ مراحل زیر را دنبال کنید و با ثبت‌نام سریع، حساب جیمیل (Gmail) خود را ایجاد کنید.

از طریق جیمیل (Gmail) چطور ایمیل بسازیم ؟

جیمیل یک بستر پست الکترونیکی رایگان است. حساب جیمیل این امکان را به شما می‌دهد تا به طور معمول پیام‌ها و نامه‌های خود را ارسال و دریافت کرده و همچنین بسیاری از چیزها را از طریق آن که به عنوان یک رابط کاربری عمل می‌کند، تنظیم کنید. یک تفاوت عمده بین جیمیل و رقبای اصلی آن مانند یاهو در این است که هیچ تبلیغاتی بر روی این پلتفرم (Gmail) وجود ندارد. در ادامه نحوه ساخت جیمیل را به شما آموزش می‌دهیم.

وارد صفحه رسمی گوگل شوید

خب چطور ایمیل بسازیم؟ خیلی ساده است! اولین گام در ساخت آن ورود به صفحه رسمی گوگل است. برای این کار کافیست پیج مقابل accounts.google.com را در قسمت تب بنویسید. سپس صفحه زیر نمایش داده می‌شود که باید دکمه Signup را فشار دهید. بهتر است برای این کار حتما از موتور جستجوگر گوگل استفاده کنید تا فراید ساخت جیمیل زودتر انجام شود.

 

با فروشگاه‌ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

ایمیل ساختن

اطلاعات را پر کنید

گام بعدی برای ساخت جیمیل، پر کردن تمام اطلاعاتی است که از شما می‌خواهد. بهتر است اطلاعات خود را دقیق وارد کنید تا مجبور به ساخت یک حساب دیگر نشوید. معمولا، افراد زیادی هستند که چندین حساب جیمیل با نام‌های مختلف و اطلاعات غلط ایجاد می‌کنند که اکثرا آن‌ها را بلااستفاده رها می‌کنند. بهتر است شما از این دسته از افراد نباشید. ابتدا نام خود، نام خانوادگی، نام کاربری و گذرواژه مورد نظر خود را وارد کنید. سپس دکمه Next را فشار دهید.

ساختن ایمیل

شماره تلفن و نام کشور

در ادامه پاسخ به سوال چطور ایمیل بسازیم به مرحله سوم می‌رسیم. در این مرحله باید شماره تلفن خود به همراه موقعیت مکانی را اعلام کنید. توصیه می‌شود شماره تماس خود را دقیق وارد کنید چرا که این شماره برای بازیابی گذرواژه و تایید هویت شما می‌باشد. البته، این بخش اختیاری بوده، اما بهتر است از آن به سادگی نگذرید و ایمیل بازیابی خود را با ثبت شماره تلفن دریافت کنید. سپس جنسیت و تاریخ تولد خود را وارد کرده و دکمه Next را فشار دهید.

ایمیل

تایید شماره تماس

اکنون، گوگل از شما می‌خواهد تا شماره تماس خود را تایید کنید. همانطور که گفتیم گوگل برای اینکه مطمئن شود شماره تماس متعلق به خود شما است، یک کد چند رقمی به شماره تماس شما ارسال می‌کند. برای این کار کافیست شماره تماس خود را مجددا در فضای خالی تعیین شده وارد کرده و دکمه Next را فشار دهید. پس از چند ثانیه گوگل به شماره شما یک کد احراز هویت ارسال می‌کند.

ساخت حسابتایید کد احراز هویت در ادامه پاسخ به سوال چطور ایمیل بسازیم به مرحله پنجم می‌رسیم. در این مرحله باید به صندوق پیام‌های دریافتی خود رفته و کد ارسال شده را کپی کنید. سپس آن را در فضای خالی تعیین شده وارد کرده و دکمه Verify را فشار دهید. توجه داشته باشید تنها اعداد را وارد کنید. (e.g G-878788, enter 878788)

مراحل ساخت ایمیلمراحل ساخت ایمیل

توافقنامه حریم شخصی

در مرحله بعد، شما باید با توافقنامه حریم شخصی و شرایط گوگل موافقت کنید. توسط اسکرول ماوس توافقنامه را از بالا به پایین کشیده و دکمه I agree را فشار دهید.

توافقنامه حریم شخصی2توافقنامه حریم شخصی

انجام شد

بسیار عالی! حساب گوگل شما آماده استفاده می‌باشد. در تصویر زیر داشبورد خود را مشاهده می‌کنید. اکنون، شما می‌توانید به راحتی با دوستان خود مشغول چت کردن شوید و از مزایای این حساب کاربری مفید نهایت بهره را ببرید. حال که آموختیم از طریق گوگل چطور ایمیل بسازیم ، وقت آن رسیده تا با ساخت ایمیل از طریق یاهو (Yahoo) نیز آشنا شویم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

yahoo

از طریق یاهو چطور ایمیل بسازیم ؟

یاهو یک ارائه دهنده ایمیل است که علاوه‌ بر دسترسی کاربران به خواندن خبرهای روز، امکانات دیگری نظیر دفترچه یادداشت، آدرس کتاب و موارد دیگر را در اختیار کاربران می‌گذارد. یک حساب کاربری یاهو دارای یک آدرس ایمیل و یک فضای ذخیره آنلاین است که میلیون‌ها ایمیل با پیوست‌های مختلف در آن وجود دارد. جالب است بدانید از طریق حساب یاهو می‌توانید سایر حساب‌های ایمیل خود مانند جیمیل را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید پیکربندی یاهو را به گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام مسافرت به صورت خودکار، پاسخ پیام‌های دریافتی را بدهد. برای بهره‌مندی از این مزایا شما را دعوت می‌کنیم تا با نحوه ساخت حساب کاربری از طریق یاهو آشنا شوید.

وارد صفحه رسمی یاهو شوید

اولین گام در ایجاد کردن یک اکانت رسمی در یاهو، ورود به صفحه اختصاصی آن است. برای این کار کافیست وارد آدرس مقابل Yahoo Sign up page. شوید. بهتر است برای سرعت بخشیدن به فرایند ساخت ایمیل از طریق یاهو از گوگل یا اینترنت اکسپلور استفاده کنید. زیرا این دو موتور جستجو به صورت پیش‌فرض اکانت جیمیل و یاهو را در گوشه تسک‌بار خود دارند.

اطلاعات را پر کنید

از طریق یاهو چطور ایمیل بسازیم؟ خیلی ساده است! مانند جیمیل ابتدا باید اطلاعات خواسته شده را به درستی پر کنید. تفاوتی که یاهو با جیمیل دارد این است که در همان صفحه اول تمام اطلاعات شخصی شما نظیر نام، نام خانوادگی، نام کاربری، گذرواژه، شماره تماس، جنسیت و تاریخ تولد را از شما درخواست می‌کند. توصیه می‌شود برای بالا بردن امنیت حساب کاربری خود از گذرواژه‌های طولانی و ترکیبی از اعداد و حروف استفاده کنید. بهتر است برای بازیابی حساب کاربری خود از یک شماره تماس واقعی که متعلق به خود شما باشد، استفاده کنید. پس از اینکه اطلاعات را پر کردید، دکمه Continue را فشار دهید.

continue

احراز هویت

یاهو برای اینکه مطمئن شود شماره تماسی که وارد کرده‌اید متعلق به خود شماست، یک کد احراز هویت به شماره تماس شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید بجای دریافت کد به صورت پیام، درخواست تماس کنید. یاهو با شماره شما تماس گرفته و کد را برای شما توسط اپراتور می‌خواند. پس از دریافت کد باید آن را در فضای خالی تعیین شده وارد کنید. البته، بهتر است به همان پیامک متنی اکتفا کنید چراکه گاهی اوقات اپراتورها دیر با شما تماس می‌گیرند که ممکن است شما را معطل کنند.

verify

کد احراز هویت را وارد کنید

در ادامه پاسخ به این سوال که از طریق یاهو چطور ایمیل بسازیم به مرحله چهارم می‌رسیم. در این مرحله باید کدر احراز هویت ارسال شده را به درستی درون فضای خالی تعیین شده وارد کنید. همانطور که گفتیم این کد تنها به شماره تماس واقعی شما ارسال شده و اگر شماره خود را به درستی وارد نکنید، امکان ساخت حساب کاربری را نخواهید داشت. پس از این که کد احراز هویت را وارد کردید، سپس دکمه Verify را فشار دهید.

verify2

انجام شد

تبریک می‌گوییم. حساب کاربری شما اکنون در دسترس بوده و شما می‌توانید با ورود به داشبورد خود، فعالیت خود را آغاز کنید. شما می‌توانید به راحتی با وارد کردن نشانی دوستان خود با آن‌ها چت کنید. هر گاه شخصی به شما پیامی ارسال کند به صندوق دریافت رفته و شما می‌توانید با مشاهده آن اقدام به پاسخ کنید. بهتر است برای اینکه از پیام‌های دریافتی خود مطلع شوید، نوتیفیکیشن را فعال کرده و به محض دریافت پیام، متوجه آن شوید.

انجام شد

سخن پایانی

در این مقاله سازیتو فهمیدیم که چگونه ایمیل بسازیم بهتر است از مزایای آن نیز مطلع شویم. هنگامی که یک حساب جیمیل می‌سازید، می‌توانید از سایر مزایای آن نیز بهره‌مند شوید. این بدان معناست که اگر یک حساب کاربری داشته باشید به همه سرویس‌های گوگل دسترسی پیدا خواهید. به همین دلیل داشتن یک حساب جیمیل می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ به گونه‌ای که می‌توانید اسناد خود را در Google Docs و بسیاری از عکس‌های خود را در گوگل فوتوز (Google Photos) ذخیره کنید. امنیت گوگل به قدری بالا است که حتی می‌توانید ریزترین اطلاعات خود را در این اپلیکیشن‌ها ذخیره کنید. همچنن برای استفاده از شبکه‌های مجازی نظیر فیسبوک و اینستاگرام، داشتن ایمیل ضروری بوده و شما باید حداقل یک حساب کاربری در گوگل یا یاهو داشته باشید.