زمان مطالعه ۵ دقیقه

چگونه در دنیای مد ثروتمند شویم؟

چگونه در دنیای مد ثروتمند شویم؟

تصور کنید که شما بیزنس شخصی خودتان را آغاز کرده اید و تنها در چند سال، به یکی از پولدارترین افراد جهان تبدیل شده اید، در حالی که مشغولی به کاری هستید که دوستش دارید. دنیای مد در حال حاضر صنعت مد یک صنعت۲.۵ تریلیون دلاری است و در نتیجه، زمان آن رسیده که شما هم تا بازار این صنعت داغ است، به آن بچسبید. ما قصد نداریم آن را محدود کنیم. بلکه قدم‌های اول را مستقیما به شما نشان می‌دهیم. پس می‌توانید از همین حالا شروع به کسب درامد کنید. حالا برویم سراغ صحبت‌های مهم‌تر از پول درآوردن.


تصور کنید بیزنس شخصی خود را آغاز کرده‌اید و تنها با گذشت چند سال، در حالی که به شغل خود عشق می‌ورزید به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده‌اید.دنیای مد. در حال حاضر گردش مالی صنعت مد ۲.۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود. در نتیجه، زمان آن رسیده شما هم تا وقتی بازار این صنعت داغ است، به آن بچسبید. در ادامه همراه ما باشید.

همه‌ی کار را خودتان انجام دهید

اولین نکته‌ی موفقیت این است که باید خودتان از پس کارهای‌تان برآیید. در واقع لازم است که تمام فرآیند فروش، از طراحی تا ارسال به دست مشتری را کنترل کنید. به این معنا که باید نقش تولید کننده،‌ واسطه و خرده فروش را با هم اجرا کنید. این کار به طور کلی باعث کاهش زمان در چرخه تولید می‌شود. چرخه ایده آل شما از تولید تا فروش باید ۲-۴ هفته باشد که به شما اجازه‌ی ارائه ۱۲-۲۴ مجموعه در سال را را بدهد. شما ‌می‌توانید برای این کار وب‌سایت فروشگاهی‌تان را راه‌اندازی کنید و با تبلیغ در صفحات اجتماعی بعد از پروسه طراحی و تولید، فروش را نیز خود انجام دهید.

 

با طراحی سایت فروشگاهی سازیتو به راحت‌ترین شکل ممکن سایت خودتان را راه اندازی کنید.

 

ایستادگی را یاد بگیر

آویوا یکی از طراحان موفق در این عرصه، می‌گوید:‌ فرزند یک خانواده‌ی ده‌نفره بودن، منجر به تجربه‌ی خاطرات خاصی می‌شود. مثلا خانواده‌ام یک بار من را در رستوران جا گذاشتند. همان روز وقتی دیدم که ماشین حرکت کرد و من جا مانده‌ام متوجه شدم که باید روی پای خودم بایستم. اگر بخواهم صادقانه بگویم، آن تجربه یک هزارم اتفاقاتی که در صنعت مد برای من افتاد نبود. اما مهم روی پای خود ایستادن بود. آویوا در منطقه‌ای کار خود را آغاز کرد که مردم درکی از استایل و اهمیت پوشش نداشتند. در حالی که او عاشق لباس و چیدمان لباس‌ها در کنار هم بود. یک روز با دو چمدان شهر خود را ترک کرد و راهی آمریکا شد. او زمان زیادی را با تحمل سختی برای مطالعه و آموختن هر چه بیشتر علم این صنعت کرد. او بخشی اعظمی از موفقیت خود را مدیون ایستادگی خود می‌داند.

روابط سازنده ایجاد کن و آن‌ها را حفظ کن.

احتمالا بسیاری از افرادی که در این عرصه قصد شروع به کار دارند، کلاس درسی گذرانده یا در شرکت بزرگ‌تری، کاراموزی کرده اند. هرچند تجربه شما کم باشد، اما روابطی که از این تجارب به‌دست آورده اید بسیار با ارزش است. یکی از نکات پراهمیت ارتباط داشتن با آدم‌هاست. چه مخاطبین و چه علاقمندان به عرصه مد و لباس. برای مثال فرض کنید زمانی که اولین سفارش تعداد بالای خود را دریافت کردید، با یکی از دوستان قدیمی کاراموزی خود تماس می‌گیرید و با معرفی او به یک دوزندگی بزرگ، افرادی را خواهید یافت که با هزینه مناسب و کیفیت معقول طراحی شما را اجرا کنند. از طرفی زمانی که شما محصول خود را وارد بازار کنید، هیچ تبلیغی به اندازه‌ي مشتریان شما کم هزینه و قدرتمند نخواهد بود و اولین مشتریان شما دوستان و آشنایان شما می‌شوند.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

بهینه سازی

در این‌باره دو مسئله وجود دارد، در ابتدای شروع کار برای حفظ چرخه تولید و فروش در کسب و کار، لازم است تمام بخش‌های آن را بهینه‌سازی کنید. منظور ما از بهینه‌سازی چیست؟ تمام جزئیات مثل طراحی، مواد اولیه، هزینه‌های جانبی و… باید با کم‌ترین هزینه تهیه و عملیاتی شود. حتی لازم است در این مرحله برای استفاده از نیروی انسانی نیز، محتاط برخورد کرده و قراردادهای مربوط به نیروی کار را تا جایی که قانون اجازه می‌دهد بهینه حفظ کنید. به نفع شماست که در مرحله‌ی آغازین تا جای ممکن حواستان به هزینه‌ها باشد. اگر راهی برای کاهش هزینه‌ها بلدید، استفاده کنید. در این حالت روزی که لباس‌های شما روی رگال مغازه یا صفحه وب‌سایت برای فروش رفت، قیمتتان در کنار کیفیت و دیگر نکات مثبت کار، خود جذب بخشی از مشتریان را به عهده می‌گیرد. اما باید توجه داشت که این مورد همیشگی نیست. شما به عنوان مدیر کسب و کار خود، باید آن را همچون فرزندتان دانسته و برایش بهترین‌ها را بخواهید. از زمانی که پایه‌های کسب و کارتان محکم شد لازم است، بخش زیادی از درآمد خود را صرف ارتقاء کسب و کار کنید، چرا که بدون این هزینه رشدی صورت نمی‌گیرد. تبلیغات، طراحی استراتژي و استفاده از افراد حرفه‌ای در زمان مناسب، برای رشد کسب و کار شما امری ضروری است.

سلیقه روز را بشناسید و از آن استفاده کنید.

شاید مهم‌ترین نکته در فرآیند کسب‌وکارهای مد این مورد باشد. پس این موضوع را در نظر داشته باشید که طبق سلیقه‌ی روز حرکت کنید و لباس‌هایی طراحی کنید که مشتری‌ها را به خرید کردن وا دارد. یعنی اگر دو هفته یک‌بار محصول جدیدی عرضه می‌کنید، سلیقه‌ی غالب بر آن دو هفته را در اولویت کار خود قرار دهید. این یک تئوری ساده اما تاثیرگذار در این صنعت است. زمانی که مشتری وارد فروشگاه شما می‌شود، باید احساس لزوم و فوریت در خرید کند. احساسی شبیه به این که بدون لباس جدید نمی‌تواند از این فروشگاه خارج شود. اگر هر دوره محصولی جدید با این ویژگی تولید کنید و به نحوی از محصول قبلی بیشتر با سلیقه همان روز جور باشد، چه نتیجه‌ای خواهید گرفت؟ شما وارد صنعت مد شده اید!

کلام آخر

در نهایت نکته‌ای که باید به عنوان کلام آخر گفت این است: در دنیای مد و فشن، باید عاشق و دیوانه بود. لازم است از لباس‌هایی که روزانه به تن دارید احساس خوشحالی و شعف کنید، زیرا افرادی که شما را در این لباس‌ها و با این میزان اعتماد به نفس می‌بینند، حتما برای نزدیک‌تر شدن به شما برای خرید اقدام خواهند کرد.