زمان مطالعه ۱۷ دقیقه

چگونه یک استراتژی بازاریابی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟ (بخش دوم)

چگونه یک استراتژی بازاریابی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟ (بخش دوم)

با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبانی را هدف قرار دهید که در حال حاضر زمان خود را در آن‌ها صرف می‌کنند و همچنین مرتبط با نوع کسب و کار شما هستند، مقدار زیادی بازدید یا ترافیک هدفمند و مداوم را از شبکه‌های مختلف وارد **فروشگاه** یا سایت کنید و کسب و کارتان را با قدرت شبکه‌سازی موجود در آن، گسترش دهید. در این مطلب قصد داریم تا تمامی مواردی که می‌تواند در ایجاد یک Social Media Marketing Strategy یا استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مفید است را به صورت جزئی توضیح دهیم تا کمکی باشد به رشد کسب و کار آنلاین شما.


در بخش اول مطلب «چگونه یک استراتژی بازاریابی برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟» در مورد مراحل اجرای استراتژی بازاریابی برای شبکه‌های اجتماعی، مشخص کردن اهداف و مشخص کردن جامعه هدف توضیح دادیم.

دانستن استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بهترین بازده را در کسب و کار خود داشته باشید.

در این مطلب به تولید محتوای مناسب، کانال‌ها و روند اجرای این استراتژی خواهیم پرداخت.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی راهی برای تبلیغ یک کسب و کار یا یک سازمان در رسانه‌های اجتماعی است. این کار را می‌توان با استفاده از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و... انجام داد.

استراتژی بازاریابی برای شبکه‌های اجتماعی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  •  بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارگانیک
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پولی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارگانیک فرآیند ایجاد دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی از طریق تعامل با فالوورها و به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط است. اگر این امر به درستی انجام شود، منجر به افزایش فالوور و تعامل بیشتر فالوورهای دیگر می شود. رویکرد پولی نیز شامل خرید تبلیغات از شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر‌ها برای تبلیغ پست ها یا صفحات است.

چگونه برای شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کنیم؟

تبلیغات و بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

شما می‌توانید یک سلسله از مطالب ایجاد کنید که هر هفته سری جدید آن منتشر می‌شود. همچنین می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را با هم سینک یا همگام‌سازی کنید تا با انتشار مطلبی بر روی یک رسانه، به صورت همزمان بر روی رسانه‌های دیگر نیز منتشر شود. برای پر کردن زمان‌های خالی از مطلب نیز می‌توانید قسمت‌های مورد علاقه طرفداران خود را دوباره به نمایش بگذارید.

با تعریف کردن تنوع برای محتوای خود، فرمت‌های تکراری و ساختار پست‌هایی که قرار است از آن‌ها استفاده کنید، روند فکر کردن و تولید محتوا را آسان‌تر کنید و در عین حال به برنامه انتشار مطلب خود نظم بدهید. همچنین با این کار، مخاطبان شما می‌توانند به طور همزمان تنوع و پیوستگی را در مطالب شما دنبال کنند. در غیر این صورت، هر روز باید برای پیدا کردن مطلبی برای انتشار تقلا کنید!

اغلب رسانه‌های اجتماعی که ارزش دنبال کردن دارند، به طور غیر مستقیم این پیام را به مخاطبان خود انتقال می‌دهند که پیوسته آن ها را تغذیه خواهند کرد. برای صاحبان تجارت، این سوال همواره وجود دارد که:

فراتر از محصولات خود، چگونه می توانید به طور پیوسته برای مخاطبان خود ارزش آفرینی کنید؟

این مسئله تنها درباره مطالبی که به اشتراک می‌گذارید نیست، بلکه در مورد این است که چگونه منابع خود (زمان، سرمایه و خلاقیت) را به این کار تخصیص می‌دهید تا حضور مداوم خود درشبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنید. برخی ایده‌ها نیاز بهسرمایه‌گذاریبیشتری دارند زیرا چند مورد از اهداف شما را همزمان برآورده می‌سازند.

همچنین در تنوع محتوای خود، شما می‌خواهید ایده‌هایی داشته باشید که بتوانید از پیش برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، تولید مجدد کنید و بر اساس یک روال منظم آن‌ها را ادامه دهید. به عنوان مثال، شما ممکن است هر سه‌شنبه بازخوردهای مشتری و هر چهارشنبه و جمعه، یک نقل قول را منتشر کنید. این قطعات که به نسبت ساده‌تر هستند می‌توانند تقویم شبکه اجتماعی شما را پوشش دهند در حالی که شما زمان خود را برای آماده‌سازی قطعات پیچیده‌تری مانند یک ویدئو تبلیغاتی و یا یک پست وبلاگ صرف می‌کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

تنوع محتوایی که شما در حال توسعه آن هستید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اخبار:اطلاعاتی راجع به اینکه در صنعت شما چه اتفاقاتی در حال روی دادن است و یا پست‌هایی در رابطه با موضوعات داغ روز منتشر کنید.

انگیزه:با استفاده از نقل قول‌ها و عکس‌هایی از سراسر دنیا، برای محصولاتتان یا یک شیوه زندگی خاص انگیزه ایجاد کنید.

آموزش:مطالب سرگرم کننده، آموزشی و واقعیت‌هایی در رابطه با اینکه پست‌ها چگونه باید در وبلاگ منتشر شوند را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

پست‌های محصول و تبلیغاتی:عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات، فیلم‌های پیش نمایش، توصیفات و توضیحات ویژگی ها می‌توانند به شما در رسیدن به هدف نهایی که همان بالا بردن میزان فروش است کمک کنند. معمولا می‌توانید این اطلاعات را به صورت تبلیغات استفاده کنید.

مسابقه و هدیه:یک مسابقه یا دانلود رایگان در صورت ثبت ایمیل، یک روش مناسب برای ترویج چیزی است که هم برای شما و هم برای مخاطبان شما ارزشمند است.

پرسش و پاسخ:از مخاطبان خود سوال بپرسید و یا از آن‌ها برای پاسخ دادن درخواست کنید مثلا از آن‌ها بخواهید «دوستی که همیشه دیر می‌کند» را «تگ» کنند یا به یک سوال معمول که از کاربران دریافت می‌کنید، پاسخ دهند.

پشت پرده:روند ساخت محصول خود و فعالیت‌هایی که برای رشد تجارت خود انجام می‌دهید را به اشتراک بگذارید. با این کار شفافیت بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد می‌کنید. انتشار مطالبی از افرادی که پشت پرده قرار دارند می‌تواند باعث ایجاد اعتماد در مشتریان شما شود و یا به ساختن برند شخصی شما به عنوان سرمایه گذار کمک کند.

و بیشتر:خلاق باشید و سعی کنید تنوع محتوایی را ایجاد کنید که شما را از رقیبانتان ممتاز کند.

برای شروع، ۵ الی ۷ طرح اصلی در نظر بگیرید. تنوع محتوای خود را طوری در نظر بگیرید که هم با ساختار پست‌هایی که به سرعت می‌توانید آن‌ها را ایجاد کنید، هم با مطالبی که ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند مثل ویدئوهای نمایشی، همچنین با پست‌هایی که هدف آن‌ها افزایش فروش است و در نهایت با پست‌هایی که صرفا برای افزایش تعداد مخاطبان شما ایجاد می‌شوند، هماهنگی داشته باشد.

برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای تغییر دهید که به طور عمده به پست‌های فروش شما وابسته نباشد.هنگامی که فالوئرهای جدید به اکانت شما سر می‌زنند، درک آن‌ها از برند شما به طور عمده به ۳ تا ۶ پست اخیر مربوط می‌شود. اگر همه آن پست‌ها به طور مستقیم درباره سرویس‌ها و فروش محصولات شما باشند، به احتمال زیاد این فالوئرها نسبت به برند شما بی‌علاقه شده و آن‌ها را از دست خواهید داد.

نکته:این مسئله را در ذهن داشته باشید که هر چیزی که شما ایجاد می‌کنید، می‌تواند بارها و بارها در طول زمان به مخاطب شما نمایش داده شود و یا بر روی شبکه‌های اجتماعی دیگری قرار گیرد. از این نمایش‌های مجدد خجالت زده نشوید، حتی اگر ثابت شده است که پست خاصی باعث کاهش شدیدی در ترافیک و فروش شما شده است.

شبکه‌های اجتماعی مکانی عالی برای بازاریابی شرکت و محصولات شما هستند. با این حال، همگام شدن با آخرین روندها در این زمینه می تواند دشوار باشد. در اینجا چند نکته در مورد نحوه به روز ماندن در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آورده شده است:

  •  پلتفرم‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. هیچ استراتژی یکسانی برای رسانه های اجتماعی وجود ندارد.
  • محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مرتبط باشد و آنها را به شرکت یا محصولات شما علاقه مند کند. قبل از اینکه برای آنها محتوا تولید کنید، بدانید که چه کسانی را هدف قرار می دهید. و در نتیجه بازار هدف خود را مشخص کنید.
  • اگر زمان یا منابع کافی برای مدیریت آن ندارید، یک آژانس یا فریلنسر متخصص در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استخدام کنید. آن‌ها می‌توانند ایده‌های تازه‌ای را ارائه کنند و به افزایش دنبال‌کنندگان شما در این پلتفرم‌ها کمک کنند

از مشتریان خود بخواهید تا در تولید محتوا مشارکت کنند

راه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از هشتگ‌ها # پیش و پس از انتشار هر مطلب، مخاطبان خود را تشویق کنید تا نظر خود در این مورد را با شما به اشتراک بگذارند. اگر محصول شما باید بر رویشبکه‌های اجتماعیقرار گیرد، می‌توانید از این مسئله بهره بگیرید تا محتوای اجتماعی خود را تولید کنید. می‌توانید در پست‌هایشبکه اجتماعی، مشتریان خود را تگ کنید تا نظرات خود را انتقال دهند.

از محصولاتی که استفاده می‌شوند، عکس ارائه دهید

درست است که داشتن چند ساختار محتوا برای افزایش تنوع دربازاریابی شبکه‌های اجتماعیبسیار مفید است، اما حتی یک الگوی ثابت شده در صورتی که به طور پیوسته منتشر شود، می‌تواند در جذب مخاطب معجزه کند. از کاربران خود بخواهید که بعد از خرید از محصول عکس بگیرند و برای شما بفرستند تا در بازاریابی شبکه اجتماعی خود از آن‌ها استفاده کنید.

شوخی که به مخاطبان هدف شما مربوط می شود

شوخ طبعی می‌تواند در جذب مخاطب بسیار به شما کمک کند. اگر شوخ طبعی به برند شما کمک می‌کند، در این صورت دربازاریابی شبکه‌های اجتماعی در پست‌هایی که نیاز به خنده دارند جا پیدا می‌کند. اگر یک جوک بسیار پرطرفدار است، در این صورت می‌توانید آن را ترویج دهید تا مشتریان بیشتری جذب کنید (کمتر چیزی بهتر از جوک در اینترنت پخش می‌شود!)

هنگام شروع ممکن است شما زمان و یا سرمایه کافی نداشته باشید تا محتوای با کیفیت را که برای هر شبکه اجتماعی شخصی‌سازی شده است، تولید کنید. در ابتدا با ایده‌های کوچک آزمایشی شروع کنید. با داشتن یک برنامه منظم و تحت نظر داشتن اینکه پست‌های شما چگونه عمل می‌کنند، می‌توانید تنوع محتوای خود را در طول زمان به روز کنید.

نکات اضافی

شیک باشید!حتی اگر شما طراح عکس یا ویدئوی حرفه‌ای نیستید، می‌توانید از ابزارهای رایگان و یا آنلاین ویرایش عکس و ویدئو کمک بگیرید تا محتوای بصری چشم نواز تولید کنید.

همیشه هدفمند حرکت کنید!هر پستی که در تنوع محتوای خود قرار می‌دهید را به گونه‌ای انتخاب کنید که به مخاطبان هدف و حداقل یکی از اهداف شما مرتبط باشد. اینکه بدانید چه چیزی را باید معیار موفقیت قرار دهید به شما کمک می‌کند تا میزان موفقیت خود در یک ایده خاص و یا حتی کل استراتژی شبکه‌های اجتماعی را در طول زمان اندازه بگیرید.

هم سازماندهی کنید و هم ایجاد کنید!برای جلوگیری از اینکه با تولید مکرر محتوای جدید دستپاچه نشوید، سعی کنید تا مطالب را انتخاب و با هم ترکیب کنید. حتما منابع اصلی را ذکر کنید و در صورتی که مطمئن نیستید از نویسنده مطلب اجازه بگیرید.

اولویت‌بندی کانال‌ها برای استراتژی شبکه اجتماعی

تبلیغات و بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، linkedin، پینترست، جاهای زیادی وجود دارند که برند شما می‌تواند در آن‌ها حضور داشته باشد. اما دو اشتباه وجود دارد که معمولا افراد در ابتدای کار مرتکب می‌شوند:

  • حضور در چند شبکه اجتماعی به صورت همزمان که توانایی اداره آن را ندارید
  • رفتار کردن یکسان در هر شبکه اجتماعی و عدم توجه به نقاط قوت آن

تعداد شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است که در ادامه چند شبکه اجتماعی به عنوان نمونه پوشش داده خواهند شد.

اینستاگرام: فالوئرهای متعهد و اینفلوئنسرها

با استفاده ازاینستاگرام می‌توانید بدون اینکه الزاما برای در معرض دید قرار گرفتن (promote) هزینه‌ای پرداخت کنید، نتایج خوبی بگیرید. این امکان نیز وجود دارد که تبلیغات اینستاگرام و یابازاریابی اینفلوئنسرها را دنبال کنید. البته بازه سنی مخاطبان اینستاگرام کم است و اگر مخاطبان شما مسن‌تر هستند، شاید این شبکه برای شما مناسب نباشد.

اینستاگرام این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهایی به اشتراک بگذارید که از طریق هشتگ قابل دیده شدن هستند، همچنین لایو و استوری نیز وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که فیلم‌ها وعکس‌هایی را برای مدت ۲۴ ساعت به اشتراک بگذارید. با این امکان شما می‌توانید حضور خود دراینستاگرام را مداوم کنید و در عین حال صفحه خود را تمیز نگه دارید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده ازاستوری، ایده‌های جدید را امتحان کنید و فعالیت‌های پشت صحنه را که بیشتر حالت غیررسمی و شخصی دارند به اشتراک بگذارید.

توییتر: ایجاد شبکه و اخبار

استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بزرگترین مزیت توییتر این است که به شما اجازه می‌دهد تا به صداهای مختلف از جهان گوش داده و با آن‌ها همگام شوید. این بستر شاید به اندازه کافی برای افزایش فروش قوی نباشد، اما می‌تواند برای نشان دادن برند شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از توییتر برای ایجاد شبکه با برندهای دیگر، ژورنالیست‌ها و ارتباط با مشتری‌ها در ابعاد کوچکتر بهره ببرید. از طرفی اگر اخبار بخشی از تنوع محتوای شماست، می‌توانید از بستر اخبارتوییتراستفاده کنید.

پینترست : قصد بالای خرید برای یک جهت خاص

هرچند پینترست بیشتر قابل مقایسه با یک موتور جستجو است تا یک شبکه اجتماعی، اما بیشتر در بازاریابی شبکه اجتماعی شرکت‌ها دیده می‌شود، به خصوص در برندهای تجارت الکترونیک. به این دلیل که کاربران اغلب با قصد خرید به پینترست می‌آیند.

بر خلاف سایرشبکه‌های اجتماعی، پینترست یک فضای کاربری کاملا تعریف شده دارد که ۷۰٪ مخاطبان آن مونث هستند. پینترست مناسب هر برندی نیست اما برای برندهایی که خوب است، فضای محصول پسندی ارائه می‌دهد. اگر شما در صنعت مد، صنایع دستی و یا دکوراسیون خانه فعالیت می‌کنید، پینترست می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد.

Linkedin: پروفایل شرکت و شبکه حرفه ای

بهترین مزیت linkedin این است که شبکه‌ای اجتماعی برای افراد حرفه‌ای است. اگر مخاطبان هدف شما با یک حرفه خاص مشخص می‌شوند و یا شرکت‌هایی وجود دارند که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، در این صورت حضور شما در اینجا ارزشمند است. همچنین linkedin بستری عالی برای مشارکت، استخدام استعدادها، شکل‌دهی افکار، رهبری و دنبال کردن فرصت‌های توسعه تجارت است که می‌توانید با برندها و یا افرادی که به آن‌ها علاقه‌مندید، ارتباط برقرار کنید.

نکات اضافی

بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید. اگر شما فرصت و توانایی این کار را دارید می‌توانید یک وبلاگ ایجاد کنید که بخشی ازاستراتژی شبکه‌های اجتماعی شما شود. بازاریابی محتوا می‌تواند به برنامه شبکه اجتماعی شما کمک کند و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای توزیع بازاریابی محتوا، ایده‌های اصلی، عکس‌ها و… استفاده شوند.

تمرکز کنید.برای یاد گرفتن یک یا دو شبکه اجتماعی وقت بگذارید. بهتر است روی یک شبکه اجتماعی عالی باشید تا اینکه در چند شبکه اجتماعی متوسط باشید.

پروفایلتان را بهینه کنید. پروفایل خود را با مطالبی پر کنید که مشتریان شما ممکن است آن‌ها را بخواهند و سعی کنید از یک اسم کاربری برای همه شبکه‌های خود استفاده کنید. مخصوصا آدرس سایت شما باید یکسان باشد. یک بیوگرافی شفاف در مورد اینکه شما چه می‌خواهید و چه هستید ایجاد کنید. همچنین مطمئن شوید هرجا که ممکن است آواتار و عکس زمینه داشته باشید.

ایجاد کردن یک روند برای اجرای برنامه شبکه اجتماعی

تبلیغات و بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی امروزه یکی از محبوب ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی سوشال مدیا است. پتانسیل بالایی برای دستیابی به مخاطبان گسترده دارد و این فقط به تعداد فالوورها یا لایک های شما مربوط نمی‌شود. بهترین راه برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود، تدوین یک برنامه استراتژیک است.

در اینجا چند نکته برای استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما آورده شده است:

  • بدانید از چه نوع پلتفرمی می‌خواهید استفاده کنید. انواع مختلفی از پلتفرم‌ها وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین مطمئن شوید که بر اساس اهداف خود عاقلانه انتخاب می‌کنید.
  • ایجاد یک تقویم سرمقاله نیز برای هر نوع کمپین رسانه‌های اجتماعی ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند پست‌ها را سازماندهی کنید و آنها را با یکدیگر هماهنگ نگه دارید.
  • درک کنید که هر پلتفرم دارای ویژگی‌های متفاوتی است که می‌توان برای دستیابی به اهدف مختلف از آن‌ها استفاده کرد

با داشتن دانش کافی از اهداف، مخاطبان هدف و اینکه چگونه از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید، زمان آن فرا رسیده است تا چارچوبی را برای مدیریت و برنامه‌ریزی تقویم شبکه اجتماعی خود ایجاد کنید. ابزارهای متنوع زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید

 

جمع‌آوری ایده‌ها و برنامه‌ریزی محتوا

ایده مارکتینگ سوشال مدیا

ایده‌ها معمولا به صورت رندوم به ذهن آدم خطور می‌کنند!بنابراین شما نیاز به جایی برای جمع آوری ایده‌ها دارید. ابزارهای مختلفی برای این منظور وجود دارند، هرچند به نظر می‌رسد Trello در این زمینه بسیار مفید است.

ساختار محتوایی که پیش از این توسعه دادید می‌تواند برای انتشار پست‌ها مفید باشد. هرچند همواره می‌توانید با استفاده از ایده‌ها و فرصت‌های جدید از این ساختار فاصله بگیرید. همواره جنبه‌هایی از بازاریابی شبکه اجتماعی وجود دارند که reactive، organic و آزمایشی هستند.

صرف نظر از این، شما می‌خواهید یک فرایند ایجاد کنید که به شما اجازه دهد ایده‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را تا زمانی که آماده برنامه باشند، توسعه دهید.

اگر شما قصد دارید یک محتوا را در شبکه‌های مختلفی منتشر کنید، مطمئن باشید که محتوا و کپی آن برای هر شبکه اجتماعی بهینه شده‌اند.

برنامه‌ریزی محتوا: کی، کجا و به چه میزان پست بگذارید؟

با در دست داشتن محتوا، زمان برنامه‌ریزی برای پست گذاشتن فرا می‌رسد. به محض اینکه شما رونوشت، عکس‌ها و هرآنچه را که برای آماده کردن محتوا نیاز دارید فراهم کردید، زمان استفاده از آن‌ها فرا می‌رسد.

هرچند پاسخ به این سوال که به چه میزان پست بگذارید ممکن است توصیفی باشد، اما ما توصیه می‌کنیم که در ابتدا با سرعت کم شروع کنید و بعد از اینکه فهمیدید چه چیزی به کار شما می‌آید، با سرعت بیشتری کار خود را ادامه دهید.

اگر در ابتدا فرصت می‌کنید که تنها چند روز یکبار پست بگذارید، مشکلی ندارد. شما می‌توانید پس از مدتی سرعت خود را به یک پست در روز افزایش دهید و پس از آن بررسی کنید که آیا میزان بالاتر، برای شما نتایج بهتر خواهد داشت یا خیر.

«بهترین زمان پست گذاشتن» برای مخاطبان هدف شما چیزی است که تنها با سعی و خطا به دست می‌آید. همچنین زمان‌های پست گذاشتن محبوب بر اساس فصل و یا متغیرهای دیگر می‌توانند تغییر کنند.

اگر شما به یک نقطه مناسب برای شروع احتیاج دارید، ببینید افراد در چه زمان‌هایی پست‌ها را چک می‌کنند: صبح هنگام، در زمان ناهار خوردن، در طول مسیر رفت و آمد و یا قبل از رفتن به رختخواب.

چیزی که اهمیت دارد این است که شما حداقل یک هفته قبل، پست‌های خود را به صورت دسته‌های مجزا مرتب کنید. یک روز در هفته ساعاتی را به این کار اختصاص دهید تا بتوانید در طول روزهای دیگر هفته بر روی مسائل دیگربازاریابی شبکه‌های اجتماعیتمرکز کنید.

چیزهایی را که می‌توانید اتوماتیک کنید تا زمان را به کارهایی که نمی‌توانید اتوماتیک کنید اختصاص دهید.

راه‌های استراتژی بازاریابی شبکه‌ها اجتماعی

واقعیتبازاریابی شبکه‌های اجتماعیاین است که اگر می‌خواهید حضور موثر داشته باشید، فعالیت‌هایی وجود دارند که شما به سادگی قادر به برنامه‌ریزی آن‌ها نیستید. همچنین مسئولیت‌های دیگری مانند پاسخ‌گویی به مخاطب، مدیریت مجموعه، تبلیغات و البته تولید محتوا وجود دارند که نیاز به زمان خواهند داشت.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ابتدای کار، مستلزم این امر است که شما بسیار سنجیده در مورد تخصیص زمان خود تصمیم بگیرید.

همواره فکر کنید که چگونه می‌توانید با بازپرداختن و بازنویسی محتوای خود و یا با پرداخت هزینه برای بیشتر دیده شدن محتوا، از زمان خود استفاده موثرتری بکنید.

 

با طراحی سایت سازیتو به راحت‌ترین شکل ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

نکات اضافی

قالب‌هایی برای خود ایجاد کنید!هر زمان که ممکن بود، قالب‌هایی آماده کنید تا تولید محتوای جدید را ساده‌تر کنید مخصوصا برای سلسله مطالب تکراری. به عنوان مثال، شما می‌توانید هشتگ‌های اینستاگرام را که استفاده بیشتری برای شما دارند ذخیره کنید تا در هنگام پست کردن دم دست باشند یا از یک فیلتر یکسان برای عکس‌های خود استفاده کنید تا عکس‌ها یکدست باشند.

حواستان به تقویم باشد!تعطیلات فرصت مناسبی برای پست گذاشتن است. به آنچه که در حال روی دادن است توجه کنید تا بتوانید به ایده‌هایبازاریابی شبکه اجتماعیاز قبل فکر کنید.

پست‌های خود را برای هر شبکه اجتماعی تطبیق دهید!شما می‌توانید یک پست یا تصویر را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید اما مطمئن شوید که آن را برای هر شبکه اجتماعی بهینه کرده‌اید.

برای تعامل فعالانه زمان بگذارید!شبکه اجتماعی یک خیابان دوطرفه است و شما نیاز دارید تا با دیگران در تعامل باشید تا به نتایج مطلوب برسید. این به معنای لایک کردن پست دیگران، توییت کردن و به طور کلی اجتماعی بودن است.

بهترین طرح‌های ارائه شده با مداد نوشته شده‌اند!

به نظر واضح می‌رسد اما باید گفته شود: شبکه اجتماعی برای صاحب تجارت و بازاریاب بسیار متفاوت از شبکه اجتماعی برای یک کاربر معمولی است.

هدف شما اکنون گرفتن بازخورد مناسب در زمان مناسب، پول و تلاشی است که برای آن صرف می‌کنید. استراتژی شبکه اجتماعی شما، نقشه حمله شماست. اما در جهانی مانند جهان امروز که به معنای واقعی کلمه هر روز در حال تغییر است، شبکه‌های جدید و مخاطبان جدید همواره آماده ارائه چیزی جدید از سوی شما هستند، شما باید انعطاف پذیر باقی بمانید و همواره حضور داشته باشید تا به طور مداوم بهبود یابید.

درست است که چیزهای زیادی تغییر می‌کنند، با این حال این سه روش هرگز از بین نمی رود:قابل اعتماد باشید،مخاطبان خود را خوشحال کنید و هنگامی که در شک هستید حدس بزنید،آزمایش کنید،اندازه بگیریدویاد بگیرید.