زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

کسب و کار‌های پر سود در ایران-معرفی ۵ کسب و کار پر‌سود

کسب و کار‌های پر سود در ایران-معرفی ۵ کسب و کار پر‌سود

در ایران، کشوری با جمعیت هشتاد میلیون نفری، کار پیدا کنید. برای کمک به شما، فهرستی از برترین مشاغل پردرآمد در ایران را گردآوری کرده‌ایم تا کسب و کار پرسودی را برای خود پیدا کنید.



اقتصاد ایران روند بهبودی کندی را تجربه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود ایران در سال جاری نرخ رشد واقعی کمی بیش از ۵.۵ درصد داشته باشد. یکی از مکان‌هایی که در آن رشد در حال وقوع است، بازار کار است و می‌توانید مشاغل مختلفی را در آژانس‌ها و وب‌سایت‌های مختلف در آگهی پیدا کنید. این وبلاگ به بررسی برخی از بهترین مکان‌ها برای یافتن کسب و کار پرسود در ایران می‌پردازد.
 
یافتن شغل پول‌ساز در ایران برای مردم این کشور بسیار دشوار است. در واقع، پیدا کردن کسب و کار پول‌ساز برای هر نفر در ایران روز به روزبه چالشی بزرگ‌ترتبدیل می‌شود. با کمبود فرصت‌های شغلی، تقاضا برای مشاغل پول‌ساز در ایران افزایش یافته است. اما چگونه می‌توان یک شغل پول‌ساز را شروع کرد؟ و یا حتی آن را یافت؟
 
برای پاسخ به این سؤال باید بدانیم شغل پول‌ساز چیست. در اینجا روش‌های مختلفی برای شروع یک شغل پول‌ساز در ایران برای شما بیان شده است.
 

چیزی به عنوان شغل پردرآمد وجود دارد؟

شغل پردرآمد در ایران
بسیاری از مردم می‌پرسند: چگونه می‌توانم در ایران پول در بیاورم؟ اگر می‌خواهید در ایران پول در بیاورید، می‌توانید از راه‌های مختلف این کار را انجام دهید. شما می‌توانید در ایران شغلی پیدا کنید که درآمد بالایی داشته باشد. با این حال، یافتن کسب و کار پر سود در ایران، می‌تواند دشوار باشد. اگر شخص سخت‌کوشی باشید باشید در ایران از مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد. اما اگر تخصص خاصی ندارید، نمی‌توانید به راحتی شغل پول‌ساز در ایران پیدا کنید. در ایران مشاغل زیادی برای افراد مختلف وجود دارد. اگر شما یک فرد متخصص هستید، ممکن است ترجیح دهید کسب و کار پول‌ساز در ایران راه‌اندازی کنید.

پس یک شغل پول‌ساز در ایران می‌تواند وجود داشته باشد. شما فقط باید به تمایز خود با سایر رقبای خود و افراد جویای کار پی ببرید و با تمرکز بر روی آن ایده‌ی کسب و کار پول‌ساز خود را خلق کنید.
 

در شغل‌های پردرآمد مختلف حرفه‌ای شویم

مشاغل پرسود در ایران
دلیل اینکه ما باید در کار خود متخصص باشیم این است که کسب درآمد افراد متخصص بیشتر از افراد غیرمتخصص است. به همین دلیل، برای ساخت یک کسب و کار پرسود در ایران ما نیاز به این داریم که در کار خود متخصص باشیم. متخصصان آن دسته از افرادی هستند که برای مدت طولانی در یک شغل خاص کار می‌کنند و بیشتر از دیگران در مورد آن شغل می‌دانند.

کارشناسان در مورد شغلی که انجام می‌دهند بیشتر می‌دانند و مدت زیادی است که روی آن کار می‌کنند. به همین دلیل، آنها دانش کامل‌تری نسبت به  آن کار خاص دارند و بهترین ایده‌ها را برای انجام کارآمدتر کار خود می‌توانند داشته باشند. افرادی که متخصص نیستند باید زمان زیادی را صرف یادگیری در مورد شغل کنند.

برای حرفه‌ای شدن در هر حوزه‌ای شما پیش از تجربه نیازمند کسب دانش خواهید بود. کسب دانش در مورد حوزه‌های کاری متنوع می‌تواند برای شما آینده‌ای با کسب و کار پر سود در ایران رقم بزند.

منابع آموزشی برای حرفه‌ای شدن و یافتن شغل پرسود

شغل پر سود در ایران
این یک واقعیت رایج است که مشاغل آنلاین واقعاً سودآور هستند. اما سود بالا، رقابت بیشتری را نیز به همراه دارد. این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از مردم می‌خواهند بازاریاب آنلاین یا نویسنده‌ای آزاد باشند. ولی حتما این شغل‌ها پول‌ساز نیستند. در این قسمت از وبلاگ نکاتی در مورد اینکه چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را به طور مؤثر ارتقا دهید و بیشترین بهره را از کسب و کار آنلاین خود ببرید، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اگر یک بازاریاب آنلاین یا فریلنسر هستید، می‌دانید که داشتن مهارت در حوزه‌ی کاری شما مهم است، اما لزوماً کافی نیست. اگر می‌خواهید موفق شوید، باید نام خود را سر زبان‌ها بیاندازید. راه‌هایی برای افزایش مهارت‌های شما وجود دارد. در اینجا  به چند راه برای ارتقاء مهارت‌های‌تان اشاره می‌کنیم.

  • دوره‌های آنلاین

 بسیاری از سایت‌های آموزش آنلاین وجود دارند که شما می‌توانید به راحتی با شرکت در دوره‌های آن‌ها مدارک معتبری را دریافت کنید و دانش خود را  افزایش دهید. از نمونه سایت‌های ایرانی به مدرسه‌ی اینورس و از نمونه سایت‌های خارجی می‌توان به کورسرا و یودمی اشاره کرد. با حرفه‌ای شدن در یک مهارت خاص شانس شما برای داشتن یک کسب و کار پول‌ساز در ایران بیش از پیش فراهم می‌شود.

  • دوره‌های حضوری

دوره‌های فنی حرفه‌ای با مجوز رسمی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای آموزش‌های شما  نیز باشد با مراجعه به دفاتر فنی حرفه‌ای در تمام شهر‌ها می‌توانید در این دوره‌ها ثبت‌نام کنید و مهارت خاصی را بیاموزید و مدرک آن را نیز دریافت کنید.

چگونه به عنوان مترجم در ایران کسب درآمد کنیم؟

نمونه شغل پر سود در ایران
آیا می‌خواهید مقالات را ترجمه کنید و از درآمد کسب کنید؟
در این مقاله می‌خواهیم در مورد روشی متفاوت برای کسب درآمد از ترجمه به شما بگوییم.در ترجمه همه‌چیز به ازای درخواست مشتریان انجام و هزینه‌ی آن پرداخت می‌شود. حوزه‌ی ترجمه شاید چندان پرطرفدار نباشد، اما پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارد. زمانی که به عنوان مترجم برای مشتریان مختلف و زیاد کار می‌کنید، لازم نیست نگران مهلت و کیفیت ترجمه خود باشید، با پرداخت شما از قبل توافق شده است؛ بنابراین، می‌توانید همزمان و هر چقدر که می‌خواهید ترجمه کنید و درآمد کسب کنید.
 برای یافتن پروژه‌های ترجمه می‌توانید در سایت‌هایی مانند ترجمیک ثبت‌نام کنید و با توجه به خواسته و علاقه‌ی خود پروژه‌ای را انتخاب و ترجمه کنید. پروژه‌های ترجمه‌ی زیاد و تخصصی می‌تواند راهی را برای ساخت یک کسب و کار پول‌ساز در ایران برای شما رقم می‌زند. اگر می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، با تاسیس یک درالترجمه‌ی آنلاین می‌توانید یک کسب و کار پرسود در ایران برای خود بسازید.
 

چگونه به عنوان یک مدیر بازاریابی یا بازاریاب در ایران کسب درآمد کنیم؟

مثال شغل پول‌ساز در ایران
مدیران بازاریابی مسئول توسعه استراتژی کلی برای نیاز‌های بازاریابی یک شرکت هستند. آنها بر تولید، توزیع و ترویج محصولات یا خدمات شرکت نظارت دارند. همان‌طور که تقاضا برای یک محصول یا خدمات افزایش می‌یابد، شرکت‌ها اغلب نیاز به استخدام مدیران بازاریابی بیشتری دارند تا اطمینان حاصل کنند که محصول یا خدمات تقاضا‌های مشتریان را برآورده می‌کند.
 مدیران بازاریابی مسئول موفقیت کسب و کار هر کارآفرینی هستند. آنها زحمات تیم خود را هدایت می‌کنند و مراقب رقبا و جهت کلی بازار هستند. این متخصصان باید پیشینه قوی در بازاریابی و فروش داشته باشند و همچنین درک روشنی از تجارتی که در آن انجام می‌دهند داشته باشند. به طور کلی، مدیران بازاریابی سالانه تا حدود ۵۰۰ میلیون تومان یا حتی بیشتر درآمد دارند.
 
راه‌های زیادی برای کسب درآمد به عنوان مدیر بازاریابی در ایران وجود دارد. شما می‌توانید این کار را با استخدام شدن در یک شرکت یا ایجاد کسب و کار خود انجام دهید. با این حال، اکثر مردم موافق‌اند که راه‌اندازی کسب و کار پرسود خود بهترین راه برای کسب درآمد است. بسیاری از افرادی که کسب و کار خود را در ایران راه‌اندازی کرده‌اند سود بسیار بالایی کسب می‌کنند. زیرا آنها توانسته‌اند نیازی را در بازار شناسایی کرده و آن را برطرف کنند. 


چگونه به عنوان یک طراح گرافیک در ایران کسب درآمد کنیم؟

بهترین شغل های پولساز
طراحان ستون فقرات جهان هستند و نحوه دیدن ما از چیزهای اطراف خود را تغییر می‌دهند. آنها فقط هنرمندان حرفه‌ای نیستند، بلکه هنرمندان تمام عیار از هر نظر هستند. با این حال، حرفه یک طراح گرافیک آسان نیست. این امر به این دلیل است که تقاضا برای طراحان بیشتر از عرضه است.
طراحی گرافیک یکی از مشاغل پرطرفدار در ایران است. گرافیست‌های زیادی در ایران مشغول طراحی سایت‌های جذاب، کارت ویزیت، بروشور، تراکت و سایر پروژه‌های طراحی هستند. این شغل پول‌ساز در ایران کار خوبی است، اما مشکل اینجاست که بسیاری از گرافیست‌ها در ایران شغل ثابت مناسبی پیدا نمی‌کنند. اما این خبر بدی نیست. خوشبختانه، شما می‌توانید پیشنهادهای شغلی خوبی به عنوان یک طراح گرافیک فریلنسر در ایران پیدا کنید.

با مراجعه به سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا شما می‌توانید پروژه‌های فیریلنسری مختلفی را پیدا کنید و درآمد نسبتا بالایی را داشته باشید. برای داشتن یک کسب و کار پرسود در ایران در این حوزه به سایت‌‌های جاب‌اینجا و جاب‌ویژن نیز می‌توانید مراجعه کنید و پروژه‌ی مورد نظر خود را دریافت کنید.
 

چگونه به عنوان یک برنامه‌نویس در ایران کسب درآمد کنیم؟

بهترین شغل های پر درآمد در ایران
کار حرفه‌ای کامپیوتر. برنامه نویسی یکی از بهترین مشاغل پول‌ساز در ایران محسوب می‌شود. باوجود اینکه برنامه‌نویسی در ایران شغل پرطرف‌داری است اما این روز‌ها کمتر برنامه‌نویس کامپیوتر در بازار کار وجود دارد. تقاضای زیادی برای شغل برنامه‌نویسی در ایران به دلایل زیر وجود دارد:

  • رشد سریع بخش فناوری اطلاعات
  • علاقه روزافزون ایرانیان به فناوری اطلاعات
  • مشاغل با حقوق بالا.

به این دلایل، شغل برنامه کامپیوتری بسیار درخواست شده است. اگر مهندس نرم‌افزار یا برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید در ایران کار کنید، این پست می‌تواند به شما در یافتن شغل پول‌ساز در ایران کمک کند.
به عنوان یک برنامه‌نویس، احتمالاً حقوق بیشتری نسبت به سایر مشاغل در ایران دارید. متوسط حقوق برنامه‌نویسان در ایران حدود 700 دلار در ماه است. این مبلغ شاید مقدار زیادی نباشد، اما اگر برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید، ممکن است تا 2000 دلار در ماه نیز درآمد داشته باشید. در هر صورت این مبلغ بسیار بیشتر از متوسط درآمد در ایران است، بنابراین برای بسیاری از مردم پول زیادی است. اما اگر برنامه‌نویس حرفه‌ای نیستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌توانید در این شغل مشغول شوید. اگر دانشجو هستید، ممکن است تعجب کنید که حتی بدون گذراندن دوره، برنامه‌نویسی را شروع کنید. اگر یک برنامه‌نویس باتجربه هستید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توانید در ایران شروع کنید. شما می توانید به راحتی با شرکت در دوره‌های مختلف آموزش برنامه نویسی به توانایی‌های خود بیافزایید. برنامه‌نویسی یک کسب و کار پرسود در ایران است که شما می‌توانید با یادگیری در کورسرا و ‌اد اکس‌ توانایی‌های خود را افزایش دهید و کسب و کار پر‌سودی داشته باشید.

چگونه با ساخت سایت فروشگاهی کسب درآمد کنیم؟

ساخت سایت فروشگاهی برای شغل پردرآمد در ایران
با در نظر گرفتن این واقعیت که اینترنت در حال حاضر در زندگی ما به عنوان عضوی ثابت وجود دارد. و نمی‌توانیم نبود آن را تصور کنیم، بسیاری از مردم شروع به فکر کردن در مورد چگونگی کسب و کار پرسود از اینترنت کرده‌اند. در این میان افرادی هستند که به تازگی کسب و کار خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند و افرادی نیز هستند که مدت‌هاست به کسب و کار اینترنتی مشغول بوده‌اند. همه می‌خواهند از اینترنت درآمد کسب کنند. این مقاله هم برای مبتدیان و هم برای کارآفرینان باتجربه اینترنتی مفید خواهد بود.
با آنلاین شدن بیشتر و بیشتر کار‌‌ها در بین مردم، صنعت تجارت الکترونیک رونق گرفته است. یکی از دلایل علاقه بیشتر مردم به خرید آنلاین این است که راحت‌تر است و می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. علاوه بر این، مجبور نیستید با پرداخت قیمت‌های بالای فروشگاه‌های آفلاین معمولی، حساب بانکی خود را خالی کنید. اما پیدا کردن حوزه‌ی فروشگاهی مناسب برای کسب درآمد می‌تواند مشکل باشد. به خصوص اگر با این صنعت آشنا نباشید. به همین دلیل ما لیستی از مشاغل پرسود در ایران ایجاد کرده‌ایم. اگر بتوانید سایتی بسازید که این نیازها را برآورده کند، مطمئن باشید که پول زیادی به دست خواهید آورد.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.


ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو


یکی از بهترین کسب و کارها در دنیای دیجیتال امروز ‌ساخت سایت فروشگاهی‌ است. شما می‌توانید با ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ خود در سازیتو به راحتی با ارتباط گرفتن با تولید کنندگان و تأمین‌کنندگان محصولات مختلف، فروش خود را آغاز کنید. از طرفی دیگر با امکان دراپ شیپینگ سازیتو شما می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های انبارداری، ارسال و حتی خرید مستقیم کالا فروش خود را داشته باشید و کسب و کار پرسود برای خود در ایران بسازید.
 
مزیت‌های سازیتو که به درد شما می‌خورد:

  • اینجا همه چیز خودکار است

خودکار شدن تمام فرایندهای یک سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید فروش زیادی را تجربه کنید.
سئوی خودکار
سئوی خودکار سازیتو به شما این امکان را می‌دهد تا توضیحات محصول خود را تبدیل به تگ‌های خوانا برای گوگل کنید و در نتیجه محصول شما برای گوگل قابل رویت شود. این امر باعث افزایش فروش شما به کاربران گوگل به صورت ارگانیک می‌شود.
آپدیت موجودی و قیمت
 موجودی محصولات در سازیتو به صورت کاملاً خودکار با هر خرید کم می‌شود و شما در صورت نیاز می‌توانید به صورت هم‌زمان، موجودی و قیمت محصولات مختلف خود را تغییر دهید.

  • درگاه‌ها مستقیم و غیرمستقیم و شیوه‌های ارسال

 در سازیتو شما فروشگاهی با مدیریت کامل خود دارید و می‌توانید با اتصال درگاه‌های مختلف بانکی، خرید را برای مشتریان راحت، و دردسرهای دادن شماره کارت به مشتریان را برطرف کنید. همچنین با وجود روش‌های مختلف ارسال با سازیتو شما نیازی به دریافت آدرس از مشتریان ندارید و در فرایند خرید به صورت خودکار مشتریان اطلاعات ارسال خود را وارد می‌کنند و در سفارش نهایی آن‌ها ثبت می‌شود.

  • امکان اتصال به ترب و ایمالز

مارکتینگ و بازاریابی یکی از اهرم‌های مهم در افزایش فروش شماست. طراحی سایت فروشگاهی با سازیتو به شما این امکان را می‌دهد تا سایت خود را به ترب و ایمالز متصل کنید و محصولات شما در این سایت‌ها نمایش داده شوند. با استفاده از این امکان شما می‌توانید کسب و کار پرسودی در ایران داشته باشید.

  • طراحی سایت فروشگاهی پویا و متنوع

از دیگر امکانات سازیتو داشتن پوسته‌های متنوع است که شما را قادر می‌کند سایتی مطابق سلیقه‌ی خود بسازید. با تغییر دادن کامپوننت‌های موجود بر سایت و اضافه کردن کامپوننت‌های دل‌خواه شما می‌توانید سایتی کاملاً شخصی‌سازی شده داشته باشید.


نتیجه‌گیری


این یک واقعیت است که اکثریت جمعیت ایران در فقر به سر می‌برند. اگر با یک شرکت چند ملیتی و بزرگ در ایران کار نمی‌کنید و به دنبال شغلی با درآمد بالا هستید، می‌توانید یک شغل با حقوق بالا در ایران پیدا کنید. نکته کلیدی این است که بدانید بازار چگونه به نظر می‌رسد و به کجا باید نگاه کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین جستجو کنید و اکثر سایت‌های کاریابی پرسود در ایران را بیابید.

داشتن کسب و کار پر‌سود در ایران به شما کمک می‌کند تا بتوانید درآمد مناسبی داشته باشید و از پس خرج‌های خود بهتر بر بیایید. یافتن کسب و کار پردرآمد هرچند دشوار است اما غیر ممکن نیست. شما می‌توانید با جست و جوی سایت‌های مختلف کاریابی کسب و کار پرسود در ایران را برای خود پیدا کنید.