زمان مطالعه ۷ دقیقه

۵ ایده کاربردی برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی

۵ ایده کاربردی برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی

معمولا هنگامی که به راه‌اندازی کسب و کار فکر می‌کنیم، ذهنمان درگیر اجاره یک ساختمان اداری، راه‌اندازی دفتر کار و مدیریت کارمندان می‌شود و این قبیل فعالیت‌ها به قدری پیچیده و پرهزینه هستند که معمولا افراد عطای راه‌اندازی کسب و کار را به لقایش می‌بخشند. اما با ظهور مفهومی به نام کسب و کارهای خانگی افراد زیادی توانسته‌اند به رویای راه‌اندازی کسب و کار خانگی تحقق ببخشند. در عصر اینترنت و ارتباطات که تکنولوژی‌های مختلف باعث انعطاف‌پذیری زیادی در چگونگی کار و نوع محل کار شده‌اند، کسب و کارهای خانگی که در منزل از طریق اینترنت مدیریت می‌شوند، شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته‌اند.


بر اساس آمارها، حدود ۵۰‌ درصد از کسب‌ و کار‌های کوچک و نوپا را، کسب و کار‌های خانگی تشکیل می‌دهند. ‌راه‌اندازی کسب و کار خانگی‌، در دهه‌ی گذشته از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است. با قابلیت‌هایی که اینترنت در اختیار افراد قرار داده، افراد بسیاری به دنبال یافتن ایده‌های کسب و کار خانگی می‌باشند. امروزه مشاغل خانگی به دلیل کم‌هزینه بودن‌شان، به یکی از منابع مهم ‌درآمد‌زایی‌ تبدیل شده‌اند. چرا که در دنیای امروز کسب‌ و کار‌های پرسود خانگی بسیاری ایجاد شده‌ و باعث افزایش درآمد صاحبان این نوع کسب و کار‌ها گشته‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ایده‌های کسب و کار خانگی آشنا کنیم.

برخی از آنها نیازمند اتاق کوچکی جهت انبارداری هستند و برخی دیگر به طور کامل آنلاین بوده و تنها نیازمند یک لپتاپ هستند. اما در کل نقطه مشترک کسب و کارهای خانگی اینست که شما می‌توانید برای راه‌اندازی و مدیریت آن از محل زندگی خودتان و ابزارهای موجودتان استفاده کنید. یکی از پلتفرم‌هایی که شما را در مسیر راه‌اندازی کسب و کار خانگی اینترنتی کمک می‌کند، فروشگاه‌ساز سازیتو است. سازیتو یک پلتفرم فروشگاه‌ساز اینترنتی است که در ادامه در مورد نحوه کار آن صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب کسب و کارهای خانگی

کسب و کار خانگی در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است که شما در آن از خانه خود به عنوان مرکز مدیریت استفاده می‌کنید. برخی از کسب وکارهای خانگی به ویژه آنهایی که انبار ندارند، از هر نقطه‌ای می‌توانند مدیریت شوند و حتی الزامی به حضور در منزل هم وجود ندارد. وقتی می‌خواهید برای این کار تصمیم‌گیری کنید، لازم است که به نقاط مثبت و منفی آن توجه کنید و ببینید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا

  • هزینه های سربار کمتر (مانند هزینه‌های انبارداری و دفتر کار)
  • امکان فروش محصولات به صورت محلی یا کشوری
  • انعطاف کامل در تایم کاری
  • امکان راه‌اندازی کسب و کار خانوادگی با کمک گرفتن از بستگان و خانواده

معایب

  • نیاز به تغییر کاربری قسمتی از خانه برای پشتیبانی از نیازهای کسب و کار
  • ممکن است بعد از رشد کسب و کارتان، خانه فعلی جوابگوی نیازها نباشد و نیازمند اجاره فضای اضافی و اجاره کارمند باشید.
  • اگر نیاز دارید که با اطرافیانتان ارتباط زیادی داشته باشید، ممکن است با راه‌اندازی کسب و کار خانگی احساس تنهایی کنید.

با استفاده از این ایده‌ها کسب و کار خانگی‌تان را همین امروز آغاز کنید

خرید محصولات بصورت عمده و فروش بصورت آنلاین

بسیاری از کسب و کارهای خانگی اینترنتی از این ایده استفاده می‌کنند و با خرید محصولات به صورت عمده و فروش تکی کسب درآمد می‌کنند. ممکن است در سفرهایی که به شهرها یا کشورهای دیگر داشته‌اید محصولی را مشاهده کرده باشید که در محل زندگی شما وجود ندارد و نیاز به آن احساس می‌شود. با خرید این نوع محصولات می‌توانید این نیاز را برای افراد مرتفع کرده و درآمد هم کسب کنید.

در فروش محصول به صورت اینترنتی نیازمند یک وبسایت فروشگاهی هستید که برای راه‌اندازی آن دو راه پیش رو دارید: می‌توانید اقدام به سفارش طراحی سایت فروشگاهی کنید و با هزینه زیاد و صرف زمان طولانی وبسایت شخصی خودتان را تحویل بگیرید. روش بهتر و بهینه‌تر اینست که از پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز استفاده کنید و بدون هزینه اولیه و بدون دردسرهای فنی، اقدام به طراحی وب‌سایت فروشگاهی کنید وفروش اینترنتی محصولات‌تان را استارت بزنید. یکی از بسترهایی که با استفاده از آن می‌توانید بصورت رایگان فروشگاه خود را بسازید، فروشگاه ساز سازیتو است.

فروش محصولات دست‌ساز

اگر خودتان یا اطرافیانتان قادر به تولید محصولات دست‌ساز هستند، می‌توانید سرگرمی‌تان را به کسب و کار تبدیل کنید. حتی اگر فرایند ساخت محصولات در جایی دیگر مانند کارگاه یا استودیو و … باشد، می‌توانید آنها را در خانه انبار کنید و به فروش برسانید. مثال‌هایی از محصولات دست‌سازی که می‌توانید آنها را آنلاین به فروش برسانید:

  • شمع
  • جواهرات
  • محصولات هنری
  • غذا
  • وسایل تزئینی

فروشگاه‌های محصولات هنری و دست‌ساز زیادی در سازیتو مشغول به فعالیت هستند و پوسته‌های متنوع و جذابی برای فروش این نوع محصولات ارائه شده است.

خدمات یا تخصص خودتان را به فروش برسانید

فروش خدمات در منزل حتی از فروش محصولات هم در برخی مواقع ساده‌تر است. اما چالش اصلی در فروش خدمات، برنامه‌ریزی برای زمان‌تان است و اینکه تعداد محدودی از مشتریان را قادر به پشتیبانی هستید. اگر فروش خدمات را آغاز کنید معنای واقعی عبارت «زمان ثروت است» را درک خواهید کرد. برخی ایده‌های فروش خدمات در منزل:

  • تدریس
  • نظافت منزل
  • نویسندگی
  • مربی ورزشی خصوصی
  • طراحی و گرافیک

در فروشگاه ساز سازیتو، علاوه بر فروش کالای فیزیکی قادر هستید خدمات هم به فروش برسانید. در این حالت فروشگاه شما محصول قابل ارسال و یا دانلودی نخواهد داشت.

فروش فایل یا کالای دیجیتال

همانطور که صحبت شد، یکی از بزرگترین معایب راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی خدمات محور اینست که محدودیت زمانی باعث می‌شود که درآمد از شما از حدی بیشتر بالاتر نرود. در این روش شما باید یک محصول دیجیتال از تخصص‌تان تولید کنید و فرایند فروش آن را بصورت اینترنتی آغاز کنید. در واقع شما در این روش خدماتی که در آن تخصص دارید را به محصول دیجیتال تبدیل کرده‌اید و این کار می‌تواند یک جریان درآمدی ثابت برای شما ایجاد کند.

ایده‌هایی برای تبدیل به محصول کردن کسب و کارهای خدمات محور:

  • ویدئوهای آموزشی
  • طراحی
  • گزارش‌های قابل دانلود
  • تمپلیت‌های دیجیتال
  • کتاب الکترونیکی

با انجام اغلب این ایده‌ها شما در واقع ‌فروش آنلاین فایل‌ را آغاز خواهید کرد که بزرگترین مزیت آن عدم نیاز به انبار محصولات و ارسال فیزیکی آنهاست. برای آغاز این کار باید یک فروشگاه ساز رایگان فایل انتخاب کنید و از طریق آن، فروشگاه فایل خودتان را ایجاد کنید. فروش کالای دیجیتال هم از امکاناتی هست که سازیتو از آن پشتیبانی می‌کند. شما توسط سازیتو می‌توانید فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتال خودتان را بسازید و از امکانات کامل مربوط به آن بهره‌مند شوید.

کسب درآمد از مخاطبان در فضای آنلاین

اگر تولید کننده محتوا هستید و در حال حاضر تعداد مخاطبان مناسبی دارید، یا ایده‌ای برای ‌راه‌اندازی وبلاگ‌، صفحه اینستاگرام، پادکست صوتی دارید، می‌توانید با استفاده از دنبال کنندگانتان از طریق هر یک از ایده‌های فوق کسب درآمد کنید. علاوه بر این ایده‌ها، با استفاده از سیستم‌های همکاری در فروش می‌توانید محصول شرکت یا افراد دیگری را به فروش برسانید و کمیسیون دریافت کنید. به دست آوردن تعداد زیاد مخاطبان نیازمند صبر، یکپارچگی در ‌تولید محتوا‌ و تمرکز است. این روش به خصوص در کوتاه مدت از روش‌های ساده برای کسب و کار خانگی قلمداد نمی‌شود. اما اگر بتوانید موضوع جذاب و متفاوتی برای ارائه به مخاطبان داشته باشید و از این طریق مخاطبان زیادی کسب کنید، جریان‌های درآمدی متفاوتی را در کنار آن می‌توانید راه‌اندازی کنید.

 

نتیجه‌گیری

با رشد و توسعه‌ی اینترنت، راه‌اندازی کسب و کار خانگی از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. در این مقاله به بررسی ایده‌های کسب‌ و کار خانگی پرداختیم. اگر می‌خواهید در مسیر راه‌اندازی کسب و کار خانگی پیشرفت کنید، ساخت وب‌سایت فروشگاه اینترنتی را فراموش نکنید. با ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو نیاز نیست نگران ‌هزینه ساخت سایت‌ باشید، کافیست در سازیتو ثبت نام کنید، وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده و محصولات‌تان را هدفمندتر به فروش برسانید.