زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

آموزش صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی

آموزش صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی

چگونه با ساخت و فروش زیورآلات رزینی به کسب درآمد برسید؟ در این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که باعث افزایش فروش و شناخته‌تر شدن کسب‌ و کار فروش اینرتنتی زیورآلات رزینی می‌شود، با ما همراه باشید تا از پیچ و خم این مسیر باخبر شوید.


زیورآلات هیچوقت محبوبیت خودشان را در دنیای مد و فشن از دست نمی‌دهند. در سال‌های گذشته در این صنعت شاهد تغییرات زیادی بودیم، یکی از این تغییرات حضور پررنگ طرفداران زیورآلات رزینی بود. در همین دوران در اینستاگرام و بازارها با فروشگاه‌های بسیاری مواجه شدیم که شروع به ساخت و فروش زیورآلات رزینی کردند و به همین میزان متقاضیان این سبک زیورآلات هم بیشتر شد.
وقتی که یک سبک خاص و جدید وارد صنعت مد می‌شود تا زمان زیادی این چالش وجود دارد که محصول مورد نظر مشتریان به راحتی پیدا نمی‌شود. یا صاحبان کسب و کار به علت جدید بودن ایده، نگران فروش محصولات هستند!
البته که شاخت فروشگاه اینترنتی این دغدغه‌ها را به کمترین حد خود رسانده است اما همچنان نمی‌شود به طور کلی از آن چشم‌پوشی کرد.
اما چطور دغدغه‌ و چالش‌های فروش محصولی جدید مثل زیورآلات رزینی را به حداقل برسانیم؟ و در عین حال با جذب مشتری، فروش‌مان را افزایش دهیم؟

چرا باید فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی داشت باشیم؟

چرا باید فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی داشت باشیم؟

خرید زیورآلات یکی از نیازهایی است که هیچگاه به پایان نمی‌رسد. انسان‌ها از زمان ماقبل تاریخ از جواهرات برای زیبایی استفاده می‌کنند. اگر زیورآلات یکی از مهم‌ترین بخش‌های استایل شما هم هست، قطعا جای خالی زیورآلات رزینی را در بین زیورآلات و اکسسوری‌های خود احساس کرده‌اید. 
اکثر افراد برای هر لباس‌شان از زیورآلات بخصوصی استفاده می‌کنند یا در مناسبت‌های مختلف اولین انتخاب‌شان برای هدیه دادن، خرید زیورآلات است. اما ممکن است محصول مورد نظرشان را پیدا نکنند یا به دنبال فردی باشند که ایده‌ی ذهنی‌شان را اجرا کند.
در دنیای دیجیتال که تمام کسب و کارها آنلاین شده‌اند و افراد به دنبال منبع درآمد آسان و بدون دغدغه هستند، ساخت زیورآلات رزینی و فروش آن یک ایده‌ی فوق‌العاده است.
ساخت زیورآلات رزینی فرایند پیچیده‌ای ندارد، به راحتی با جستجو در اینترنت یا یوتیوب می‌توانید محتوایی درباره‌ی صفر تا صد ساخت زیورآلات رزینی پیدا کنید، یا حتی این سبک زیورآلات را از طریق تامین کننده‌ها به دست بیاورید و به فروش برسانید.
با استفاده از رزین می‌توانید انواع دست بند، گردن بند، حلقه، گوشواره، سنجاق سینه، دکمه و … را در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بسازید. همچنین می‌توانید رزین را با چوب، سنگ‌های زینتی و انواع فلز ترکیب کنید و محصولات خاص و منحصر به فرد خلق کنید. بنابراین این هنر، به هیچ عنوان شما را محدود نمی‌کند.

درآمد فروش زیورآلات رزینی چقدر است؟

درآمد فروش زیورآلات رزینی چقدر است؟

درآمد حاصل از فروش زیورآلات رزینی برای تولید کننده بین ۵ تا ۵۰ میلیون می‌تواند باشد. ساخت زیورآلات رزینی از آن دسته هنرهایی است که برای شروع نیاز به تجهیزات و سرمایه زیاد ندارد.
جمعیت ایران به ۸۰ میلیون نفر می‌رسد که تعداد بسیاری از آن‌ها علاقه‌ی زیادی به خرید زیورآلات و استفاده از آن دارند. البته این طرز فکر وجود دارد که هر نفر یک بار زیورآلات مورد نظرش را تهیه می‌کند و از آن استفاده می‌کند اما افراد دائما در حال تغییر استایل خود و خرید اکسسوری هستند. پس برای فروش محصولات‌تان نگران نباشد، زیرا این بازار همیشه طرفداران خود را دارد.
بعد از آنکه شروع به یادگیری ساخت زیورآلات رزینی کردید وقت آن می‌رسد که محصولات‌تان را از طریق کانال‌های بازاریابی به دست مشتریان برسانید. 
به خاطر داشته باشید که کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی‌، نیاز به مهارت‌هایی دارد که با یاد گرفتن و مطلع بودن از آن‌ها، احتمال موفقیت‌تان بیشتر خواهد شد. در ادامه نگاهی به مهارت‌های مورد نیازتان می‌اندازیم.

استفاده از پلتفرم‌های فروش

استفاده از پلتفرم‌های فروش

مارکت پلیس 

با استفاده از مارکت پلیس نیازی به طراحی سایت فروشگاهی ندارید. شما به راحتی می‌توانید از طریق مارکت پلیس‌های معروف محصولات خود را بفروشید. در این سبک از فروش محصول، یک مقدار از مبلغ هر فروش‌تان به آن شرکت تعلق پیدا می‌کند. بنابراین ممکن است سود حاصل از فروش محصولات‌تان کاهش پیدا کند. نکته‌ی اصلی درباره‌ی استفاده از مارکت پلیس‌ها، رقابت شدیدتر در این پلتفرم است.

برای مثال وقتی مخاطب در یک مارکت پلیس کلمه کلیدی گردنبند رزینی را جستجو می‌کند، به غیر از فروشگاه شما، محصولات چندین فروشنده‌ی دیگر برای او نمایش داده می‌شود. به همین علت حاشیه سود در مارکت پلیس‌ها بسیار پایین می‌آید. اکثر افراد خریدشان را بر اساس اعتبار بیشتری که آن مارکت پلیس در طی سال‌ها کسب کرده، انجام می‌دهند و پس از آن ترجیح‌شان خرید از فروشنده‌ای است که محصولات ارزان‌تری ارائه می‌دهد. مسئله‌ی دیگری که در مارکت پلیس‌ها  مطرح است این است که در برخی موارد خود مارکت پلیس‌ها  تامین کننده‌ی برخی محصولات هستند. در همین راستا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از خود مارکت پلیس‌ها خرید کنند. با توجه به نکاتی که گفته شود امکان دارد فرآیند فروش در مارکت پلیس‌ها برای کسب و کارهای تازه‌کار کمی سخت باشد.

آنلاین شاپ اینستاگرامی

 اینستاگرام با به وجود آوردن فضایی رایگان، تبدیل به محبوب‌ترین پلتفرم در بین صاحبان کسب و کار شده است. احتمالا ساخت اکانت اینستاگرام و راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی اولین قدمی است که دارندگان کسب و کار برای فروش اینترنتی محصولات‌شان برمی‌دارند. داشتن یک صفحه اینستاگرام برای شناخته شدن برندتان لازم است ولی کافی نیست. پس فعالیت در دیگر کانال‌های بازاریابی را فراموش نکنید و برندتان را در تمامی پلتفرم‌های فروش به مشتریان نشان دهید.

وب‌سایت فروشگاهی 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی زیورآلات رزینی مانند داشتن یک فروشگاه فیزیکی عمل می‌کند، با این تفاوت که همیشه همراه‌تان است و هر کجا که باشید می‌توانید محصولات‌تان را به دست مشتری برسانید. طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی نیاز به دانش کدنویسی دارد، اما بسیاری از صاحبان کسب و کار، دانش فنی مورد نیاز برای ساخت فروشگاه اینترنتی را ندارند. همچنین ساخت سایت فروشگاهی با استفاده از کدنویسی پروسه زمان‌بر و پیچیده‌ای است و نیاز به پرداخت هزینه‌ ساخت سایت زیاد و صرف مدت زمان طولانی دارد.
اگر در ابتدای راه هستید به راحتی می‌توانید تنها در ۱۵ دقیقه و با چند کلیک در فروشگاه‌ساز سازیتو ثبت نام کنید و بدون داشتن دانش فنی سایت فروشگاهی خود را طراحی کرده و فعالیت‌تان را در وب‌سایت فروشگاهی زیورآلات رزینی آغاز کنید.

۵ ترفند برای افزایش فروش زیورآلات رزینی 

استفاده از پلتفرم‌های فروش

در ابتدا به یاد داشته باشید برای به نتیجه رسیدن وب‌سایت فروشگاهی‌تان نباید دلسرد شده و دست از تلاش بکشید. فروشگاه اینترنتی مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به صرف زمان و صبوری دارد. 
در هنگام خستگی نگاهی به داستان باقی کارآفرینان مانند شکیبادیزاین، آت‌مو، لوندر، فاروی، آدان‌لند و... بیندازید تا متوجه‌ی نحوه برخورد آن‌ها با چالش‌های مختلف و مسیر موفقیت‌شان شوید.

فعالیت مداوم در اینستاگرام 

برای فعالیت در اینستاگرام بهتر است اطلاعاتی درباره تکنیک‌های مارکتینگ کسب کرده باشید. اگر پیج اینستاگرام خود را بر اساس استراتژی‌های اینستاگرامی پیش ببرید بدون شک به اهداف خود خواهید رسید. با استفاده از ابزارهای اینستاگرام می‌توانید مخاطب خود را شناسایی کرده و نیازهایش را برطرف کنید. با استفاده از ریلز اینستاگرام، استوری، ابزارهای تجزیه تحلیل و کمی خلاقیت می‌توانید فروش اینترنتی زیورآلات رزینی را در اینستاگرام و باقی شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

تولید محتوای موثر

در دنیایی که روزانه تمامی افراد با بمباران اطلاعات مواجه می‌شوند مهم است محتوایی که تولید می‌کنید خاص و کاربردی باشد تا بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید. در غیر این صورت هرچقدر هم محصولات شما زیبا باشند اگر محتوای درستی از آن‌ها ارائه ندهید احتمال حذف شدن‌تان از بین رقبا بالا می‌رود. به عنوان فردی که قصد فروش زیورآلات رزینی را دارید باید تصاویر با کیفیتی از محصولات‌تان ثبت کنید. در فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی‌، کپشن اهمیت زیادی دارد. مخاطب‌تان باید در کپشن به اطلاعاتی درباره مشخصات محصول و نحوه ثبت سفارش آن دست پیدا کند. نوشتن کپشن موثر منجر به تعامل بیشتر مخاطب‌ها با کسب و کارتان می‌شود.

هشتگ گذاری مناسب 

هشتگ گذاری مناسب در اینستاگرام باعث جذب فالوور، افزایش فروش و دیده شدن‌تان در اکسپلورر می‌شود. قبل از آپلود هر پست هشتگ‌های مناسب مربوط به فروش زیورآلات رزینی را سرچ کرده و از آن‌ها استفاده کنید. 
ممکن است برای انتخاب هشتگ وسوسه شوید و از هشتگ‌هایی استفاده کنید که ترند هستند ولی ارتباطی با کسب و کار شما ندارند، برای استفاده از این هشتگ‌ها دست نگه دارید! شاید استفاده از هشتگ‌های ترند بتواند به دیده شدن پست‌های شما کمک کند اما به مرور زمان ممکن است باعث شادوبن شدن پیج‌تان شود.

وب‌سایت فروشگاهی حرفه‌ای 

برخی از مشتریان شما ممکن است در اینستاگرام فعالیتی نداشته باشند. پس بهتر است وقتی اسم برندتان را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند با برند شما برخوردند کنند. با داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی این دسته از مشتریان‌تان را از دست نمی‌دهید.
علاوه بر آن ساخت سایت فروشگاهی حرفه‌ای، باعث افزایش اعتبار برند، افزایش فروش، نظم‌دهی به ثبت سفارش، صرفه جویی در زمان و… نیز می‌شود. با راه‌اندازی سایت فروشگاهی دیگر نیازی به پاسخ‌دهی در دایرکت اینستاگرام، ارائه توضیحات طولانی و چک کردن موجودی محصولات‌تان نیست. مشتریان، بدون دغدغه می‌توانند به سایت فروشگاهی شما مراجعه کرده و سفارش‌شان را ثبت کنند.
سایت فروشگاهی زیورآلات رزینی کاملا مثل فروشگاه فیزیکی شما عمل می‌کند، پس همانطور که برای طراحی دکور مغازه و چیدن اجناس‌تان وقت صرف می‌کنید، مهم است که وب‌سایت‌تان هم طراحی جذاب و حرفه‌ای داشته باشد تا توجه مخاطب را جلب کند.

معرفی کسب و کار

بزرگترین کسب و کارها هم برای معرفی برند خود شروع به تبلیغات برندشان می‌کنند. پس برای  آنکه برندتان دیده شود نیاز است آن را به بقیه معرفی کنید. با باقی آنلاین‌شاپ‌های فروش زیورآلات رزینی تعامل داشته باشید، برای‌شان کامنت بگذارید تا فالورهای‌شان فروشگاه آنلاین اینستاگرامی شما را ببینند. از روش‌های تبلیغاتی اینستاگرام مانند اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید و از بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید.

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی با سازیتو

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی با سازیتو

برای ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین جهت طراحی سایت فروشگاهی نیست. در این پلتفرم، تمامی امکانات برای طراحی سایت فروشگاهی زیورآلات رزینی حرفه‌ای ارائه شده است. با سازیتو می‌توانید بدون داشتن دانش فنی در کمترین زمان از طریق سایت فروشگاهی محصولات‌تان را بفروشید.

سئو خودکار

یکی از عوامل تاثیرگذار بر دیده شدن سایت فروشگاهی شما، سئو سایت است. سازیتو به صورت خودکار سئو وب‌سایت را بهینه می‌کند، این ویژگی باعث بالا رفتن رتبه وب‌سایت فروشگاهی‌تان در موتورهای جستجو می‌شود. بالا رفتن رتبه سایت فروشگاهی برابر است با افزایش فروش شما. زمانی که مخاطب در موتورهای جستجو به دنبال زیورآلات رزینی مورد علاقه‌ی خود می‌گردد در صورتی که سایت شما را در اولین صفحه‌ی گوگل مشاهده کند، قطعا نگاهی به سایت و محصولات‌تان می‌اندازد. علاوه بر آن اگر اینستاگرام کسب و کارتان را به سایت فروشگاه متصل کرده باشید، قطعا صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را دنبال خواهد کرد و یک نفر به فالوورهای‌تان اضافه می‌شود.

وبلاگ 

صفحه وبلاگ باعث دیده شدن‌تان در موتورهای جستجو می‌شود. وقتی مشتریان از طریق مقاله‌های وبلاگ‌تان جذب شوند، شروع به جستجو در سایت‌تان می‌کنند و نگاهی به صفحه محصولات‌تان می‌اندازند. سازیتو امکان اضافه کردن وبلاگ و بارگذاری مقاله به صفحه‌ی فروشگاه‌تان را دارد تا با این ویژگی به بالا رفتن رتبه‌ی گوگل، افزایش فروش و محبوبیت کسب و کارتان کمک کنید. 

کد تخفیف 

سال‌هاست که صاحبان کسب و کار برای جذب بیشتر مشتری از ارائه تخفیف استفاده می‌کنند. در سازیتو می‌توانید با طراحی کد تخفیف گروهی به دسته‌ای از مشتریان‌تان تخفیف بدهید. برای مثال افرادی که برای سومین بار از شما خرید می‌کنند، روی سبد خریدشان از ۱۵٪ تخفیف بهره‌مند شوند. همچنین برای ارائه تخفیف در یک بازه زمانی می‌توانید از چند ماه قبل، تاریخ و ساعت شروع و پایان تخفیف را مشخص کنید و با خیال راحت همه‌چیز را از قبل برنامه ریزی کنید.

شخصی سازی صفحات 

در سازیتو پوسته‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید آن را مطابق با فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی شخصی سازی کنید. برای شخصی سازی صفحات‌تان نیازی نیست که کدنویسی بلد باشید، تمامی صفحات سازیتو برای راحتی شما و آسان شدن رابط کاربری از پیش کدنویسی شده‌اند.

افزایش اعتماد

افراد زیادی هستند که همچنان نمی‌توانند به آنلاین‌شاپ‌ها اعتماد کنند. با ساخت سایت فروشگاهی امکان فعال کردن تعداد زیادی درگاه پرداخت معتبر را دارید. همچنین به فروشگاه‌تان نماد اعتماد الکترونیک تعلق می‌گیرد تا مشتریان با خیال راحت از شما خرید کنند.

نمونه وب‌سایت فروشگاهی زیورآلات 

نمونه وب‌سایت فروشگاهی زیورآلات 

نتیجه‌گیری 

هر فردی به دنبال زیبایی و دیده شدن با زیورآلات است. فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی می‌تواند یک منبع درآمد عالی برای شما باشد. با ساخت وب‌سایت فروشگاهی فقط چند قدم با موفقیت فاصله دارید و دیگر دغدغه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت و افزایش فروش را نداشته باشید.
امیدواریم این مقاله به شما در راه‌اندازی یک کسب و کار جدید و فروش بیشتر کمک کرده باشد. برای شروع به بخش آموزش سایت سازیتو رفته و در صورت نیاز از طریق پشتیبانی با ما در تماس باشید.