زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

آخرین بار کی ایمیل خود را چک کردید؟ در چند خبرنامه عضو هستید؟ ایمیل‌های کدام یک از کسب و کارها به دست‌تان می‌رسد؟ اگر استفاده‌ی شما از ایمیل به صورت روزانه است، ایمیل مارکتینگ را در راستای افزایش فروش و تعامل برندتان فراموش نکنید.


با پیشرفته‌تر شدن اینترنت و شبکه‌های مجازی،‌ میزان ارسال و دریافت ایمیل به حداقل رسیده است. البته افراد بسیاری همچنان از ایمیل خود استفاده می‌‌کنند. اما طی سال‌های اخیر ترجیح افراد استفاده از تلگرام،‌ واتس‌اپ،‌ اینستاگرام و.. است. با تمام این توصیفات چرا باید برای کسب و کار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟ ارسال ایمیل چه تاثیری روی کسب و کار ما می‌گذارد؟
اگر به دنبال راهی ساده و کم هزینه برای جذب مشتری هستید این مقاله را تا انتها دنبال کنید، زیرا ایمیل مارکتینگ تمام مراحل جذب مشتری، تبدیل مشتریان به مشتری وفادار، افزایش فروش و... را به سادگی برای شما انجام می‌دهد. در ایمیل مارکتینگ ما به دنبال ایمیل‌هایی هستیم که به هزاران ایمیل خوانده نشده، تبدیل نشوند و همان ایمیلی باشند که افراد در میان تمامی ایمیل‌ها به دنبال آن می‌گردد تا از اخبار جدید کسب و کارتان اطلاع پیدا کنند.
حال کمی واقع بینانه به ایمیل مارکتینگ نگاه کنید. چه بستری بهتر از ارسال ایمیل برای مطلع کردن افراد از محصولات و خدمات جدیدتان می‌توانید پیدا کنید؟ افراد در اینستاگرام و توییتر به دنبال خواندن متن‌های بلند بالا نیستند و روی اکثر لینک‌ها کلیک نمی‌کنند. همچنین دیگر کسی برای مطلع شدن از اخبار کسب و کارها، روزنامه خریداری نمی‌کند. بنابراین هیچ چیز بهتر از یک خبرنامه‌ی دیجیتال برای تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ که افراد همیشه به آن دسترسی دارند، نیست.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

مفهوم ایمیل مارکتینگ

در مفهوم ایمیل مارکتینگ، دریافت تبلیغ ایمیلی، پیام‌های ثابت و مشخص یا اسپمرها (ایمیل‌های انبوه)‌ را فراموش کنید. ایمیل مارکتینگ در مفهوم ساده یعنی شما با استفاده از ابزار ایمیل، مشتری جدید، مشتری وفادار یا مشتریانی که شما را فراموش کرده‌اند را دوباره هدف قرار داده و آن‌ها را جذب کنید.
هر برنامه‌ای که برای طراحی استراتژی برندتان دارید مانند تبلیغات‌، ارائه خدمات جدید، معرفی محصولات جدید، تخفیف‌ها، ترغیب به خرید، آگاهی از برند، حفظ مشتریان و… را می‌توانید از طریق ایمیل به مشتریان خود اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که ایمیل مارکتینگ سالم زمانی اتفاق می‌افتد که شما در انتهای ایمیل خود گزینه‌ای برای لغو خبرنامه‌ها در نظر بگیرید در غیر این صورت، ایمیل‌های شما هم جایی غیر از زباله‌دانی نخواهند داشت.

فواید ارسال ایمیل برای کسب و کارها

فواید ارسال ایمیل برای کسب و کارها

پیش از بررسیِ اهمیت نیاز ایمیل مارکتینگ در هر کسب و کار، بهتر است درباره‌ی فواید و کاربردهای ایمیل مارکتینگ اطلاعات کاملی داشته باشید.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) منطقی

اگر بخواهید یک کمپین تبلیغاتی اجرا کنید قطعا ترجیح می‌دهید به همان میزانی که هزینه کرده‌اید، کمپین شما اثربخش باشد. به میزان سودآوری یک سرمایه‌گذاری، بازگشت سرمایه گفته می‌شود. طبق بررسی‌های آماری، ایمیل مارکتینگ نسبت به سئو‌، تبلیغات موبایلی، تبلیغ در موتورهای جستجو و تبلیغ بنری، بازگشت سرمایه بالاتری دارد. بنابراین در روزهایی که حساسیت بیشتری روی میزان سرمایه‌گذاری برای تبلیغات وجود دارد، استفاده از ایمیل مارکتینگ گزینه‌ی بسیار خوبی است زیرا علاوه‌بر نرخ بازگشت بالا، صرفه‌ی اقتصادی بالایی نیز دارد.

نتیجه‌بخش و کم هزینه

در حالی که برای ارسال ایمیل هزینه‌ی کمی پرداخت کرده‌اید، به محض ارسال ایمیل می‌توانید نتایج مثبت آن را مشاهده کنید. برای مثال اگر یکی از مقاله‌های کاربردی وبلاگ سایت‌تان را به اطلاع مشتریان خود برسانید قطعا بعد از ارسال ایمیل، بازدیدهای آن مقاله افزایش پیدا خواهد کرد.

رسیدن به پرسونای دقیق 

به راحتی با ارسال ایمیل می‌توانید رفتار مشتریان خود را بررسی کرده و با آمارهای جدید، پرسونای کسب و کارتان را به‌روزرسانی کنید. آمار ایمیل‌ها به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید علاقه‌ی مخاطبان‌تان به کدام سبک از ایمیل‌ها بیشتر است. ایمیل‌های تخفیفات یا خبرنامه‌ها؟ کدام یک میزان کلیک بیشتری داشته است؟ اگر اسم کسب و کارتان را در تیتر ایمیل به کار ببرید، افراد بیشتری جذب می‌شوند یا خیر؟
با کمی خلاقیت می‌توانید دکمه‌ی CTA را متفاوت طراحی کنید. در این صورت قطعا متوجه‌ی افزایش نرخ کلیک خواهید شد.

البته به یاد بسپارید که تمامی این تغییرات بهتر است با روند آهسته و پس از بررسی‌های بسیار، شکل بگیرد. زیرا کمی اشتباه در طراحی بازاریابی ایمیلی، منجر به اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی توسط شما می‌شود و سال‌ها بعد هرچقدر ایمیل مارکتینگ کسب و کارتان را تقویت کنید بی‌فایده است.

بدون نیاز به دانش تخصصی 

سرویس‌های ایمیل، در سال‌های گذشته آنقدر پیشرفته شده‌اند که کار را برای مبتدیان نیز بسیار ساده کرده‌اند. بنابراین شما با آموزش‌های بسیار ساده می‌توانید کمپین خود را طراحی کنید.

سرعت بالا در انتقال پیام 

سرعت بالا در انتقال پیام 

برای انتقال سریع پیام به مشتری هدف خود می‌توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، زیرا بستر بسیار خوبی برای منتقل کردن محتواهای مهم و ضروری است. نکته‌ای که در ارسال ایمیل وجود دارد، عدم نیاز به نوشتن کل محتوا است. یعنی اگر می‌خواهید یکی از مقاله‌های سایت‌تان را برای مخاطبین خود بفرستید نباید تمام مقاله را به صورت ایمیل ارسال کنید. تنها چکیده‌ای از متن برای ترغیب مخاطب در راستای خواندن متن کامل مقاله از طریق CTA کافی است.

ارسال محتوا بر اساس مخاطبین 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ایمیل مارکتینگ، تفکیک کردن مخاطبین است. یعنی شما می‌توانید یک دسته از ایمیل‌ها را فقط برای مشتریان وفادار خود ارسال کنید. یا ایمیل‌های خوش‌آمدگویی که شامل معرفی برندتان می‌شود را برای مشتری‌های جدیدتان ارسال کنید. این قابلیت در باقی کانال‌های بازاریابی بسیار محدود است. اما در ایمیل مارکتینگ با استفاده از ابزارهای مشخص می‌توانید این کار را انجام دهید و برند خود را به مخاطبان خود یادآوری کنید.

دسترسی آسان به محصولات 

در روش‌های وفاداری مشتری به آسان بودن دسترسی به محصولات برای مشتریان اشاره کردیم. از روش‌های دسترسی آسان به ساخت سایت فروشگاهی اشاره کردیم. اما ایمیل مارکتینگ چگونه به دسترسی آسان کمک می‌کند؟
شما می‌توانید در ایمیلی که برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید محصولات جدیدتان یا محصولاتی که شامل تخفیف می‌شوند را معرفی کنید و عکس آن‌ها را با یک لینک به صفحه‌ی خرید محصولات‌تان ارجاع دهید. در این شرایط مشتری فقط با چند کلیک می‌تواند خرید خود را ثبت کند. در این صورت شما به افزایش فروش خواهید رسید و یک نفر به مخاطبین وفادار شما اضافه خواهد شد.

تقویت ارتباط با مشتریان

‌هرچه آگاهی مخاطبین از کسب و کار شما بیشتر باشد، مشتریان احساس اعتماد و شناخت بیشتری خواهند داشت که منجر به افزایش فروش شما می‌شود. با اطلاع رسانی‌های مداوم می‌توانید در مخاطبین خود ایجاد احساس نیاز کنید و آن‌ها را برای خریدی آگاهانه تشویق کنید. مزایای ایجاد ارتباط با مشتری و اعضای لیست ایمیل‌تان، جذب مشتری جدید و حفظ مشتری‌های قدیمی‌تان است. ارسال ایمیل باعث می‌شود در ذهن مخاطبین ثبت شوید و برند شما رشد کند. به طور کلی ایمیل مارکتینگ باعث تقویت نام برندتان در ذهن افراد می‌شود.

افزایش ترافیک سایت 

وقتی که در ایمیل‌های خود CTA قرار می‌دهید باعث بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت می‌شوید. در انتهای ایمیل شبکه‌های اجتماعی یا صفحات مختلف سایت‌تان را به مشتریان معرفی کنید. زمانی که از طریق ایمیل، افراد را به صفحه‌های سایت خود ارجاع می‌دهید، علاوه بر افزایش ترافیک سایت، باعث افزایش نرخ تبدیل نیز می‌شوید.

روش دریافت ایمیل مشتریان

روش دریافت ایمیل مشتریان

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چطور به لیست ایمیل مشتریان کسب و کارتان یا به طور کلی افرادی که به کسب و کار شما علاقه دارند، دست پیدا کنید! باید در ابتدا پیشنهاد خرید لیست ایمیل را از میان روش‌هایتان خط بزنید. همیشه با مطرح شدن این موضوع اولین پیشنهادی که روی میز قرار می‌گیرد استفاده از لیست ایمیل است. اما از کجا مشخص است این لیست‌ها واقعی باشند؟ اگر لیست ایمیل را خریداری کنید احتمال اسپم شدن ایمیل‌های‌تان بسیار بالا می‌رود و در چنین شرایطی ایمیل مارکتینگ معنایی نخواهد داشت.
راه حل چیست؟ شما می‌توانید برای ثبت سفارش یا عضویت در سایت‌تان، وارد کردن ایمیل را ضروری کنید. در این صورت هنگامی که اولین ایمیل برای آن‌ها ارسال شود اگر علاقه‌ای به عضویت در این خبرنامه نداشته باشند می‌توانند عضویت‌شان را لغو کنند. هیچ اجباری در دریافت ایمیل نباید وجود داشته باشد.
یا از طریق استوری اینستاگرام و گذاشتن یک کوئسشن باکس، به مخاطبین خود اطلاع دهید که برند شما شامل یک خبرنامه هفتگی می‌شود و در صورت تمایل ایمیل خود را برای شما بنویسند. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که تعداد زیادی ایمیل از مخاطبین خود دریافت کرده‌اید که در این مرحله باید شروع به تفکیک کردن آنها کنید.

کاربرد ایمیل مارکتینگ در کسب و کارها

کاربرد ایمیل مارکتینگ در کسب و کارها

برای آنکه بدانید آیا در کسب و کار شما هم ایمیل مارکتینگ کاربرد دارد یا خیر، فقط جواب یک سوال کافی است. آیا حفظ مشتری و افزایش مشتریان برای شما اهمیت دارد؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال مثبت است همین الان دست به کار شوید.
بیشترین تاثیر ایمیل مارکتینگ برای آنلاین‌شاپ‌ها و به طور کلی کسب و کارهایی است که بیشترین فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. زیرا در بازاریابی ایمیلی، مشتریان تنها با چند کلیک به محصولات یا صفحه‌ی مورد نظر شما دسترسی پیدا خواهند کرد. استفاده از ایمیل مارکتینگ باعث تمایز شما با دیگر برندها می‌شود. کمی خلاقیت در نحوه‌ی ارتباط با مشتریان‌تان می‌تواند تاثیر چند برابری بر فروش‌تان داشته باشد. بنابراین به ابعاد کسب و کارتان توجه نکنید زیرا همین کار باعث توسعه برندتان می‌شود.

مدل‌های پرطرفدار ارسال ایمیل

مدل‌های پرطرفدار ارسال ایمیل

همیشه محتوای ایمیل‌ها برای اعلام تخفیف یا محصول جدید نیست. برخی از برندها روز تولد مشتریان خود را در ایمیل تبریک می‌گویند، گاها ممکن است به عنوان هدیه‌ی تولد یک کد تخفیف برای آن‌ها در نظر بگیرند یا برای مناسبت‌های مختلف ایمیل ارسال کنند. در ادامه به چند مدل پرطرفدار ارسال ایمیل می‌پردازیم، تا متوجه‌ی کاربردهای این کانال بازاریابی فوق‌العاده بشوید.

ایمیل برای خوش آمدگویی

می‌توانید یک ایمیل خوش‌ آمدگویی برای افرادی که به تازگی فرم عضویت سایت فروشگاهی‌تان را پر کرده‌اند، آماده کنید. این ایمیل‌ها اصولا توضیحی درباره‌ی کسب و کارتان، نحوه‌ی ارسال محصولات، مدت زمان ارسال و… است. اگر هایلایت مهمی در صفحه‌ی اینستاگرام خود دارید که به مخاطب‌ها در راستای خرید از فروشگاه اینترنتی‌تان کمک می‌کند، می‌توانید در این ایمیل قرار دهید. یا ممکن است بخواهید به عنوان اولین خرید به آن‌ها یک کد تخفیف هدیه بدهید. ایمیل خوش آمدگویی به قصد ترغیب مخاطبان به ثبت اولین خرید و تبدیل آن مشتری بالفعل است. 
این ایمیل همان اولین برخورد مشتریان با فروشنده در فروشگاه‌های فیزیکی است. اشتباه در طراحی اینگونه ایمیل‌ها،‌ باعث تغییر کلی دیدگاه مخاطبین می‌شود.

خبرنامه

از ابتدای مقاله، به ایمیل‌هایی که در قالب خبرنامه نوشته و ارسال می‌شوند، زیاد اشاره کرده‌ایم. این ایمیل‌ها به صورت منظم در روز و ساعت از پیش تعیین شده‌ای ارسال می‌شوند. اگر در خبرنامه‌های کسب و کارهای مختلف عضو باشید احتمالا با آن‌ها مواجه شده‌اید. ایمیل‌هایی که محتوای آن درباره‌ی یکی از محصولات و نحوه‌ی عملکرد آن است، همچنین باقی محصولات مشابه را پیشنهاد می‌کند. خبرنامه‌ها همان ایمیل‌هایی هستند که شما را برای خواندن مقاله‌های جدید وبلاگ ترغیب می‌کنند. با استفاده از خبرنامه‌ها می‌توانید با مخاطبین خود در ارتباط باشید. اگر مخاطب از دکمه‌ی CTA استفاده کرد و از آن محصول یا ویژگی جدیدی که به اون پیشنهاد کرده‌اید، استفاده کرد می‌توانید آن را در دسته‌ی ایمیل دیگری قرار دهید و ایمیل‌های آموزشی را برای او ارسال کنید.

ایمیل‌هایی برای یادآوری

شاید این دسته از ایمیل‌ها برای شما هم ارسال شده باشد که در یک پلتفرم، محصولی را به سبد خرید خود اضافه کنید ولی آن را نخرید و پس از گذشت مدتی ایمیلی با عنوانِ سبد خرید خود را تکمیل کنید، برای شما ارسال شود. این ایمیل‌ها برای یادآوری فرآیندی است که مخاطب در حال تکمیل آن بوده. اگر پس از ارسال این ایمیل بازخورد مناسبی دریافت نکردید می‌توانید یک بار دیگر نقشه سفر مشتریان خود را بررسی کرده تا متوجه‌ی علت عدم تکمیل فرایند توسط آنها شوید.

ایمیل پس از ثبت خرید

به نظر ما، این سبک از ایمیل‌ها بیشترین تاثیر را روی مشتریان می‌گذارند و به راحتی باعث افزایش مشتریان وفادار می‌شوند. در طراحی سایت‌های فروشگاهی سازیتو پس از ثبت سفارش توسط مشتری، ایمیلی حاوی شماره سفارش، تعداد سفارش، هزینه‌ها، لینک مشاهده سفارش و… برای مشتریان شما ارسال می‌شود. علاوه‌بر از بعد از گذشت چند روز خودتان می‌توانید ایمیلی در فرم پرسشنامه برای مشتریان‌تان ارسال کنید تا از میزان رضایت آن‌ها از سفارش‌شان باخبر شوید.
با ارسال ایمیل پس از ثبت سفارش، این حس را به مخاطبین خود القا می‌کنید که حضور آن‌ها برای شما با اهمیت است و شما آن‌ها فقط برای خرید محصولات‌تان نمی‌خواهید.

طراحی استراتژی بی‌نقص برای ایمیل مارکتینگ 

طراحی استراتژی بی‌نقص برای ایمیل مارکتینگ

 هرچه طراحی استراتژی ایمیل مارکتینگ کسب و کارتان بی‌نقص‌تر باشد، تاثیر بیشتر و بهتری روی فروش‌تان خواهد گذاشت. اما هنگام طراحی استراتژی، چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

شفاف‌سازی هدف

اگر اهداف‌تان از پیش مشخص نباشد، حتی در صورتی که بازدید خوبی از ایمیل دریافت کنید متوجه نمی‌شوید که کدام بخش از کسب و کارتان پیشرفت کرده است.
بنابراین حتما از پیش تعیین کنید که هدف از ارسال ایمیل چه چیزی است! آگاهی از برند؟ جذب مشتری جدید؟ تعامل بیشتر با مشتریان؟ افزایش ترافیک سایت؟ افزایش مشتریان وفادار؟

ایجاد لیست ایمیل

با استفاده از نکاتی که درباره‌ی دریافت ایمیل از مشتریان، گفته شد می‌توانید یک لیست ایمیل واقعی بسازید. ایمیل‌هایی که مطابق با نیاز مشتری هستند، تاثیر بیشتری دارند. در صورتی که پس از ثبت سفارش برای مشتری خود فرم نظرسنجی ارسال کردید می‌توانید مطابق با پاسخ‌های آن و نیاز مشتریان‌تان در دسته‌ی دیگری از لیست ایمیل‌ها اضافه‌شان کنید.
تاثیر گزینه‌ی عضویت براساس ایمیل و شماره تماس را دست کم نگیرید. با استفاده از این گزینه افرادی را پیدا خواهید کرد که به کسب و کار و محصولات شما علاقه دارند. در چنین شرایطی از اسپم نشدن ایمیل‌هایتان مطمئن می‌شوید. به یاد داشته باشید که این لیست‌ها باید هر چندوقت یک بار به‌روزرسانی شوند.

ممکن است یک ایمیل برای افرادی ارسال شود که تا به حال از شما خرید نکرده‌اند و پس از گذشت مدتی برخی از افراد آن لیست جز مشتریان وفادارتان شده باشند. درصورتی که همچنان ایمیل اولیه برایشان ارسال شود آن‌ها متوجه می‌شوند که شما توجهی به لیست ایمیل‌تان ندارید و تمام ایمیل‌ها به صورت خودکار ارسال می‌شوند و دیگر ایمیل‌های دریافتی از کسب و کارتان را جدی نمی‌گیرند.

محتوای جذاب و ترغیب کننده

اگر ایمیلی که ارسال می‌کنید محتوای جذاب و گیرایی نداشته باشد تمام تلاش‌هایتان از دست خواهد رفت. در ابتدا باید عنوانی که برای ایمیل‌تان انتخاب می‌کنید باعث ترغیب مخاطب شود تا بر روی آن کلیک کند. ایمیل مارکتینگ جایی برای زیاده‌گویی نیست یعنی نیازی نیست تمام محصولات جدیدتان را در یک ایمیل ارسال کنید زیرا قطعا حوصله‌ی مخاطب را سر می‌برد و پیش از آنکه تا انتها خوانده شود، بسته می‌شود.
شما می‌توانید تنها یکی از بهترین محصولات‌تان یا ویژه‌ترین تخفیف‌ها را ارسال کنید. همیشه معرفی یکی از بهترین‌ها، بهترین گزینه است.
حتما در بخشی از ایمیل از مخاطبین خود بخواهید با شما تعامل داشته باشند. دیدگاه‌شان را بنویسند، شما را در یکی از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند یا… همچنین با استفاده از این CTA تمام آمارهای دلخواه‌تان را دریافت خواهید کرد.
برای طراحی یک محتوای ترغیب کننده، علاوه‌بر محتوای متنی، محتوای گرافیکی نیز بسیار اهمیت دارد. ایمیل شما باید کاملا مختص به کسب و کارتان باشد. قالب آن بهینه و مناسب برای دستگاه‌های مختلف طراحی شود. تصاویر را تا جای ممکن مینیمال طراحی کنید.

برنامه‌ی منظم در ارسال ایمیل

برنامه‌ی منظم در ارسال ایمیل

اگر به دنبال این هستید که یک ایمیل ارسال کنید و ایمیل بعدی را بعد از چندین ماه بفرستید، پیشنهاد ما به شما این است که همان ایمیل اول را هم ارسال نکنید.
یکی از اهداف ایمیل مارکتینگ ایجاد ارتباط منظم با مخاطب است، بنابراین ارسال بدون برنامه‌ی ایمیل‌ها باعث بی‌اعتبار شدن برندتان می‌شود. پیش از آنکه اولین ایمیل را ارسال کنید حداقل برای یک ماه آینده برنامه ریزی داشته باشید و ایمیل‌های بعدی را نیز آماده کنید. اگر بابت فراموش کردن ارسال ایمیل نگران هستید می‌توانید از برنامه‌های ارسال خودکار استفاده کنید. در این پلتفرم‌ها کافی است فایل ایمیل را آپلود کرده و زمان ارسال را مشخص کنید تا در زمان تعیین شده به دست مشتریان‌تان برسد.

انتخاب بهترین زمان ارسال ایمیل

بهترین زمان ارسال ایمیل برای هر کسب و کار متفاوت است. شما باید در نظر داشته باشید که مخاطبان‌تان در چه روز و ساعتی ایمیل‌های خود را چک می‌کنند یا از زمان استراحت آن‌ها آگاه باشید، اگر زمان ارسال ایمیل‌تان در اوج وقت کاری‌شان باشد احتمال آنکه پیام شما به دست‌شان نرسد زیاد می‌شود. ممکن است بررسی ایمیل‌هایشان را برای آخر هفته یا زمان‌های استراحت میان کارشان بگذارند. 
بعد از ارسال یک یا دو ایمیل در ساعات مختلف می‌توانید از الگوریتم بازدید مشتریان مطلع شوید. یا درباره‌ی زمان دلخواه‌شان در قالب یک نظرسنجی سوال بپرسید. هر چه ساعت دقیق‌تری را انتخاب کنید مخاطب‌ها سریع‌تر محتوای شما را مشاهده می‌کنند. نتیجه‌ی ارسال ایمیل در ساعت و روز اشتباه، چیزی جز گم شدن ایمیل‌هایتان در میان انبوه ایمیل‌های ارسالی نیست.

سازگاری ایمیل با برند و مخاطب

محتوای ایمیل‌هایی که قصد ارسال‌شان را دارید نباید با محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی یا سایت فروشگاهی‌تان می‌گذارید متفاوت و ناسازگار باشد. اگر در تمامی پلتفرم‌ها لحنی صمیمانه دارید و طراحی بنرهای‌تان بر اساس رنگ برند کسب و کارتان است، ایمیل‌ها را نیز به همین شیوه ارسال کنید. در صورتی که برای اینستاگرام کسب و کارتان یک نیروی تولید محتوا دارید بهتر است همان شخص که به لحن و کلمات برندتان آگاه است، ایمیل‌ها را طراحی کند.
همانطور که الان در حال خواندن این مقاله برای آشنایی با مفهوم ایمیل مارکتینگ هستید، قطعا برای نگارش متن ایمیل‌ها نیز در میان مقاله‌های موجود، جستجو خواهید کرد و الگوهای مشخصی به شما نشان داده می‌شود. پیش از آنکه از آن الگوها پیروی کنید، اولین معیار را، شخصی‌سازی کردن متن ایمیل‌ها در نظر بگیرید.
قرار نیست از اولین ایمیل تا انتها، لحن شما با مخاطب همیشه رسمی یا صمیمانه باشد. می‌توانید پس از آنکه مخاطب‌ها تبدیل به مشتریان شما شدند از لحنی صمیمانه‌تر استفاده نمایید. اگر از ابتدا بخواهید برای تمام مخاطب‌ها، حتی افرادی که تا به حال از شما خرید نکرده‌اند، ایمیل‌های صمیمانه بفرستید، ممکن است نتیجه‌ی خوبی دریافت نکنید.

نتیجه‌گیری

ایمیل مارکتینگ تاثیر بسزایی در پیشرفت کسب و کارها و تمایز شما با دیگران دارد. یکی از نکاتی است که باعث افزایش اعتماد مشتریان و اعتبار برند می‌شود بنابراین استفاده از آن هیچ ضرر و زیانی برای شما نخواهد داشت.
البته با طراحی سایت فروشگاهی در سازیتو‌، مشتریان از طریق ایمیل از ثبت سفارشات‌شان باخبر خواهند شد و بخشی از ایمیل‌ها به صورت خودکار برای آن‌ها ارسال می‌شود.
بدون نیاز به دانش فنی، سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید و با ارسال ایمیل‌های خوش آمدگویی، خبرنامه، تبلیغاتی و… برای سایت‌تان ترافیک ایجاد کنید. از ابتدای شروع کسب و کار اینترنتی‌تان حرفه‌ای باشید تا در کوتاه‌ترین زمان به موفقیت دست پیدا کنید.