زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

راه‌کار‌های جامع افزایش فروش در اینستاگرام-۵ ترفند کاربردی افزایش فروش

راه‌کار‌های جامع افزایش فروش در اینستاگرام-۵ ترفند کاربردی افزایش فروش

افزایش فروش در اینستاگرام، در ابتدا ممکن است به نظر سخت و ترسناک باشد. اما با استفاده از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام، این فرایند آسان‌تر شده و فروش در اینستاگرام دیگر چالشی پیچیده برای کسب و کار شما محسوب نمی‌شود.


یادگیری نحوه افزایش فروش در اینستاگرام به مشاغل در هر اندازه، فرصت های باورنکردنی برای دستیابی به مخاطبان هدف بیشتر و افزایش فروش ارائه می دهد.

از برندهای بزرگ گرفته تا فروشگاه‌های کوچک، کسب‌وکارها در سرتاسر جهان نتایج درخشان فروش خود را با اینستاگرام به ارمغان می‌آورند. بر اساس یک گزارش، ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام، بر اساس چیزی که در هنگام مرور این اپلیکیشن دیده اند، تصمیم به خرید محصول می‌کنند. 

برای افزایش فروش در اینستاگرام شما نیاز به انجام دادن یک سری ترفند‌ها هستید. نکته‌های افزایش فروش در اینستاگرام بهترین راه برای ‌دیده شدن‌ و افزایش فروش شماست. برای افزایش فروش در اینستاگرام شما نیاز به دانستن ترفند‌های فروش در اینستاگرام دارید در ادامه راه‌کار‌های افزایش فروش را برای شما بیان می‌کنیم. با دانستن این نکات، ‌راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی‌ شما منبعی برای درآمد سرشار خواهد بود.

چه اکانت اینستاگرامی داشته باشیم؟


به طور کلی چند نوع اکانت در اینستاگرام وجود دارد. انتخاب نوع اکانت درست در دیده شدن شما در پیج‌های اینستاگرام و افزایش فروش اینستاگرامی شما تاثیر دارد. 

اکانت اینستاگرام بیزینس داشته باشید


به دنبال افزایش فروش در اینستاگرام هستید؟ داشتن اکانت بیزینس برای شما یکی از راه‌های شناخته شدن و نشان دادن کسب و کارتان به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای است. بسیاری از افراد امروزه برای یافتن کالا‌های مورد نظرشان در اینستاگرام جست و جو می‌کنند. داشتن یک اکانت بیزینس به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر در میان جست و جو‌های اینستاگرام دیده شوید.

پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام داشته باشید

افزایش درآمد در اینستاگرام
برای داشتن یک برند حرفه‌ای شما نیاز به یک اکانت حرفه‌ای اینستاگرام دارید. المان‌های مختلفی در یک اکانت اینستاگرام وجود دارد که شما با رعایت کردن نکات لازم در مورد آن‌ها می‌توانید تصویر یک کسب و کار حرفه‌ای را برای مشتریان خود بسازید.

عکس پروفایل: تصویر پروفایل برند شما باید به طور کامل مرتبط با برند شما باشد. در راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی خود شما باید از عکسی که شامل لوگوی کارتان است استفاده کنید تا کاربران بدانند با یک کسب و کار رو‌به‌رو هستند.


بیوگرافی پروفایل: برای ساختن تفکر مناسب برای برندتان شما کمتر از ۱۵۰ حرف فرصت دارید. شما می‌توانید با استفاده از لغات کلیدی مربوط به کسب و کارتان و شرح کوتاهی، به مخاطبان‌تان بگوید دقیقا چه خدمتی را ارائه می‌دهید. هرچقدر بیوگرافی صفحه‌ی شما کوتاه‌تر باشد و در عین جذابیت به طور کامل اطلاع رسانی را برای کاربران انجام دهد شما بازی را برده‌اید.


اتصال اینستاگرام به سایت فروشگاهی: یکی از بهترین راه‌ها برای معتبر کردن اینستاگرام از نگاه کاربران، طراحی سایت فروشگاهی است. شما در یک پروفایل اینستاگرامی می‌توانید لینک سایت خود را نیز قرار دهید. قرار دادن لینک سایت در پروفایل فروشگاه اینستاگرام شما خرید را برای کاربران راحت‌تر می‌کند و در نتیجه باعث افزایش فروش در اینستاگرام شما می‌شود.

چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ بازاریابی اینستاگرام چگونه است؟

بازاریابی برای افزایش فروش در اینستاگرام
برای پاسخ به این سوالات نیاز به دانستن کانال‌ها تبلیغات و ‌بازاریابی در اینستاگرام‌ و استفاده درست از قابلیت‌ها در این پلتفرم داریم. در ادامه برای شما کانال‌های تبلیغات و ‌بازاریابی دیجیتال فروشگاه اینترنتی‌ را به شما معرفی می‌کنیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه مشتریان به تبلیغات سنتی اعتماد ندارند - آنها به مردم اعتماد دارند. اینفلوئنسرهای اینستاگرام با توجه به بازخوردهای مثبت همکاری‌ها، تقریباً جایگزین تبلیغات دیجیتال شده‌اند و امروزه بخش بزرگی از استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هستند.اینفلوئنسر مارکتینگ به برندها فرصتی بی نظیر برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش در اینستاگرام می دهد.


اینفلوئنسر‌ها برای ما در اینستاگرام می‌توانند بازده زیادی داشته باشند. برای آن‌که بتوانید افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید نیاز به این دارید تا شناخته شوید و دیده شدن برند شما افزایش یابد. برای این امر در اینستاگرام شما نیاز به اهرمی به نام ‌اینفلوئنسر مارکتینگ‌ دارید. با استفاده از این اهرم شما می‌توانید با ارتباط گرفتن با اینفلوئنسر‌های مختلف و سفارش تبلیغات مختلف به آن‌ها فروش خود را  در اینستاگرام افزایش دهید.

 

 

کمپین‌های ری‌تارگتینگ


شما می توانید با استفاده از امکان تبلیغات اینستاگرام به راحتی مخاطبان خاص خود را هدف قرار داده تا پست‌ها و استوری‌های شما به آن‌ها نشان داده شود. شما می‌توانید با استفاده از این امکان بازدید و تعامل مخاطبان را با پیج اینستاگرام خود افزایش دهید، در نتیجه بتوانید افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید. .

اتصال استوری به صفحه‌ی محصول


یکی از راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام اتصال صفحه محصول شما به استوری محصول‌تان در اینستاگرام است. خرید یک محصول از سایت ساده‌تر است در نتیجه شما می‌توانید به راحتی با طراحی سایت فروشگاهی، آپلود محصولات و قرار دادن لینک محصول مشتریان بیشتری را داشته باشید و فروش خود را افزایش دهید.

 صادقانه بفروشید


یکی از نکات مهم فروش و مارکتینگ، فروش صادقانه است. فروش صادقانه به معنی نشان دادن محصولات دقیقا به شکلی است که وجود دارند. این عمل نرخ بازگشت مشتری را در فروشگاه شما افزایش می‌دهد. این به این معنی است که مشتریان شما برای خرید مجدد به شما باز می‌گردند، و این سود مداوم شما را تضمین می‌کند و دلیل آن نیز این موضوع است که یک مشتری ثابت ۱۰ برابر یک مشتری جدید سودد‌هی دارد.
برای عمل صادقانه شما می‌توانید به راحتی با عکس گرفتن اصولی از محصولات خود و حفظ رنگ طبیعی محصول. مخاطبان خود را از محصولی که تحویل می‌گیرید مطمئن کنید.

سریع جواب دهید


یکی از مشکلات فروش در اینستاگرام که با ساخت سایت فروشگاهی برطرف می‌شود دردسر جواب دادن دایرکت و اعلام موجودی است. برای آن‌که مشتریان شما رضایت کافی را داشته باشند شما باید در پاسخگویی به آن‌ها سرعت مناسبی را داشته باشید و موجودی محصولات و قیمت آن‌ها را به سرعت و به طور کامل بروزرسانی کنید. این موضوع باعث افزایش نرخ بازگشت مشتری شما می‌شود.

هشتگ مخصوص برای خود بسازید


هشتگ مخصوص برندتان چیزی است که به دیده شدن شما و یافتن شما در بین برند‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین شما با توجه به خدمت یا محصولی که ارائه می‌دهید، باید هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که نه بازدید بیش از اندازه دارند و نه مورد‌هایی را انتخاب کنید که بازدید به شدت کم دارند. استفاده از هشتگ‌ها کاربران مرتبط با محصولات خاص را به صفحه‌ی شما هدایت می‌کند.
استفاده از هشتگ‌ها‌ برای کسب و کار شما باید بهینه باشد. اگر شما به تعداد بالا و به صورت نا‌مرتبط از هشتگ‌‌ها استفاده کنید امکان دیده نشدن کار شما به‌ وجود می‌آید.

ریفرال مارکتینگ


ریفرال مارکتینگ یکی از دیگر ابزار‌های مارکتینگ برای افزایش فروش در اینستاگرام است. برای آن که بتوانید فروش بیشتری داشته باشید می‌توانید از افراد مختلف درخواست کنید تا افراد را زیر پست شما منشن کنند و یا پست‌های شما را به اشتراک بگذارند و در ادامه شما می‌توانید با دادن پیشنهاد جوایز افراد را به این عمل تشویق کنید.

چه محتوایی در اینستاگرام تولید کنیم؟

تولید محتوای درست راهی برای افزایش درآمد در اینستاگرام
تولید محتوای درست یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن پیج شما در بین سایر پیج‌هاست. الگوریتم‌های اینستاگرام برای محتوای با ارزش از نظر مخاطبان ارزش زیادی قائل‌اند. در نتیجه شما با داشتن یک پیج اینستاگرام فعال از جهت محتوایی می‌توانید دیده شوید و در نتیجه فروش زیادی را تجربه کنید.

استراتژی محتوایی داشتن


یکی از بهترین‌راه‌ها برای افزایش بازدید، و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام شما داشتن یک ‌استراتژی محتوایی‌ است دلیل آن نیز قابلیت چیدن تقویم محتوایی و عادت دادن مخاطبان‌تان به انواع محتوایی است که قرار است در پیج اینستاگرامی شما مشاهده کنند.
به عنوان مثال شما یک کتاب‌فروشی اینترنتی دارید و کتاب‌های حوزه ادبیات را می‌فروشید. برای افزایش بازدید‌های خود نیاز به این دارید تا در حوزه‌ی کاری خود محتوا‌های ارزشمندی را تولید کنید. برای این کار شما باید چند دسته محتوای کلی برای صفحه‌ی خود تولید کنید. مثلا برای حوزه ادبیات شما می‌توایند دسته پست‌های معرفی شخصیت‌ها، معرفی کتاب‌ها، نقد کتاب، کتاب برای افراد مختلف، و.. را در پست‌های خود قرار دهید.

افزایش تعامل با مخاطب


یکی از المان‌های مهم از نظر اینستاگرام و الگوریتم‌هایش محتوایی‌ست که مخاطبان با آن تعامل زیادی دارند. ‌تعامل در اینستاگرام‌ به معنی هر حرکتی‌ست که کاربران در مورد مطالب شما انجام می‌دهند به عنوان مثال سیو کردن پست شما، لایک، کامنت، یا شیر از جمله تعاملاتی است که کاربران اینستاگرام با محتوای شما دارند.

هرچقدر این اعداد و ارقام بیشتر باشد، اینستاگرام آن را به تعداد کاربران بیشتری نشان خواهد داد و پتانسیل دیده شدن مطلب شما در اکسپلور بیشتر خواهد شد.
در مورد استوری‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید تعداد کسانی که استوری شما را شیر می‌کنند یا بر روی آن متمرکز می‌شوند و زمان زیادی را صرف می‌کنند باعث می‌شود تا اینستاگرام را قانع کنند که این استوری برای دیدگان مخاطبین ارزش زیادی قائل است.

یکی دیگر از المان‌های مهم تعداد بازگشت از استوری قبلی به استوری شماست. هرچقدر این تعداد بیشتر باشد در نتیجه استوری شما با ارزش‌تر است و مخاطبان بیشتری با آن ارتباط می‌گیرند. 
افزایش بازدید از استوری شما می‌تواند باعث دیده شدن بیشتر شما و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام شما شود. به طور کلی هر چقدر برای کاربران اینستاگرام مفید‌تر باشید و و مخاطبان تعامل بیشتری را با شما داشته باشند، شما خواهید توانست تا فروش بیشتری را در اینستاگرام خود شاهد باشید.

چه نوع محتوایی در اینستاگرام منتشر کنیم؟


در پاسخ این سوال باید گفت برعکس عقیده معروف که نباید همرنگ جماعت شد. شما باید همرنگ جماعت شوید. از ترند‌های روز و موضوعاتی که پتانسیل دیده شدن بالایی دارند استفاده کنید تا بیشتر و بهتر دیده شوید، و به اکسپلور بروید. سعی کنید موضوعی که در مورد آن تولید محتوا می‌کنید در حوزه کاری خودتان باشد. تا شخص بتواند با محصولاتتان نیز به اندازه‌ی موضوعات محتوایی که تولید می‌کنید ارتباط برقرار کند.

سروقت پست بگذارید

تاثیر پست به موقع در افزایش فروش در اینستاگرام
یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام، تداوم داشتن حضور شما و مصمم بودن شما در انجام دادن کار‌هاییست که نشان‌دهنده جدیت شما در کسب و کارتان هستند. برای آن‌که بتوانید بهترین بازدهی را از پیج اینستاگرام خود دریافت کنید نیاز به این خواهید داشت تا به اندازه‌ی کافی و در زمان‌های درست محتوا در پیج خود منتشر کنید.

برای انتشار محتوا در صفحه‌ی خود هدف گذاری انجام دهید تا بتوانید به اندازه‌ی درست پست در صفحه‌ی خود منتشر کنید. به طور میانگین کسب و کار‌ها روزانه یک الی دو پست در صفحه‌ی خود منتشر می‌کنند و تعداد استوری‌های روزانه‌ی آن‌ها نیز به سه الی پنج استوری در روز منتشر می‌کنند و این باعث دیده‌شدن و حضور مداوم آن‌ها در اینستاگرام است.

در کنار فروشگاه اینستاگرامی سایت فروشگاهی داشته باشید

سازیتو در کنار فروشگاه اینستاگرامی
ساخت سایت فروشگاهی و اتصال آن  به فروشگاه اینستاگرام جدا از افزودن بر مخاطبان شما و اضافه کردن مخاطبان گوگل مزیت این را دارد که شما با کمبود‌ها و مشکلات اینستاگرام بهتر رو‌به‌رو شوید و راحت‌تر کسب و کار خود را مدیریت کنید. 

سایت نماد اعتماد و امنیت


در یک سایت شما قابلیت دریافت نماد اعتماد الکترونیک و درگاه‌های بانکی را دارید. این امر به افزایش اعتماد مشتریان به شما و راحتی در پرداخت برای آن‌ها کمک می‌کند. خرید با استفاده از درگاه‌های بانکی بسیار ساده‌تر از تبادل اطلاعات بانکی و خرید کارت به کارت است و همین موضوع اعتماد خریداران بیشتری را نسبت به خرید از فروشگاه شما جلب می‌کند.

مدیریت محصولات


مدیریت محصولات در یک سایت به مراتب از فروشگاه اینستاگرامی ساده‌تر است و شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی به راحتی محصولات خود را دسته‌بندی کنید، آن‌ها را به صورت گروهی موجود و یا ناموجود کنید، و یا قیمت آن‌ها را به صورت تکی و یا گروهی تغییر دهید

راحتی در ارسال و دریافت اطلاعات


شما با ‌راه‌اندازی سایت فروشگاهی‌ با سازیتو به راحتی می‌توانید تمام روش‌های ارسال کالا را برای مشتریان خود قرار دهید و آن‌ها با توجه به نیاز خود از بین آن‌ها  روش راحت‌تر را انتخاب کنند. از طرف دیگر دریافت اطلاعات پستی اعم از آدرس، تلفن، کد پستی  و… به راحتی و به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

نتیجه‌گیری


برای افزایش فروش در اینستاگرام و دیده شدن و شناخته شدن کسب و کارتان شما نیاز به دانستن و رعایت نکات افزایش فروش در اینستاگرام هستید. دانستن این نکته‌ها شاید آن‌قدر زمان‌بر نباشد اما برای اجرا و آزمون و خطای استراتژی‌های مارکتینگ زمان زیادی لازم است که با صرف این زمان شما می‌توانید افزایش فروش و افزایش درآمد خود از پیج اینستاگرامی خود را داشته باشید.