زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت‌های مهم و جذاب در اینستاگرام، ریلز اینستاگرام است. در این مقاله به طور مفصل به اینکه ریلز اینستاگرامی چیست؟ می‌پردازیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به ریلز اینستاگرامی و نحوه‌ی استفاده از ریلز اینستاگرامی در کسب و کار خود، پیدا کنید. با ما همراه باشید.


پس از اینکه مراحل خرید دامنه، اتصال درگاه و... را انجام دادید و اقدام به ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ کردید، نیاز است که علاوه بر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ‌آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ خود را راه‌اندازی کنید. تا میزان فروش و جذب مشتری هدف در کسب و کارتان افزایش یابد. 
شبکه‌های اجتماعی به بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال در هر کسب و کاری تبدیل شده‌اند. این پلتفرم‌ها، همواره به روز می‌شوند و قابلیت‌های جدید به آن‌ها اضافه می‌شود. قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شوند تا کاربران و به خصوص صاحبان کسب و کار بتوانند در تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال خلاقانه‌تر عمل کنند و جذب مشتری و افزایش فروش داشته باشند.


در میان شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام، قطعا یکی از مهم‌ترین و بهترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی است. اینستاگرام با بیش از ۱ بیلیون کاربر فعال، شبکه‌ای با پتانسیل بالا برای فروش و بازاریابی کسب و کارها است. اما اینکه شما به عنوان صاحب یک کسب و کار چگونه از آن در راستای اهداف بازاریابی و فروش برند خود استفاده کنید، بسیار مهم‌تر است. آگاهی از قابلیت‌های اینستاگرام، ابزارهای اینستاگرام و تکنیک‌های ‌افزایش فالوور‌ و افزایش فروش در اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت مطمئن‌تر از همیشه قدم بردارید. 


یکی از قابلیت‌هایی که تقریبا به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است، ریلز اینستاگرامی است. در آگوست ۲۰۲۰، قابلیت ریلز توسط اینستاگرام معرفی شد. قابلیتی که در میان کاربران اینستاگرامی از محبوبیت بالایی برخوردار شده است و در بازاریابی اینستاگرامی نقش مهمی ایفا می‌کند. 
 در این مقاله همراه ما باشید تا به سوالاتی مانند ریلز اینستاگرامی چیست؟ مزایای ریلز اینستاگرامی چیست؟ پاسخ دهیم، همچنین در انتهای مقاله به شما خواهیم گفتکه چگونه از ریلز اینستاگرامی در بازاریابی و افزایش فروش و افزایش فالوور استفاده کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

ریلز اینستاگرامی چیست؟

ریلز اینستاگرامی چیست؟
ریلز، قابلیتی در اینستاگرام است که به کاربران اینستاگرام این اجازه را می‌دهد تا ویدیو‌های کوتاه تا ۶۰ ثانیه را به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند پیش از اشتراک‌گذاری ریلز، آن را ادیت کرده، صدا یا موزیک به آن اضافه کرده و یا افکت‌ها بر روی ویدیو خود بگذارند. 
این ویدیوهای کوتاه، یا همان ریلز اینستاگرامی، به کاربران و به خصوص صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد که بتوانند محتوایی خلاقانه که مخاطبان را به تعامل و خرید ترغیب کند، ایجاد کنند.


علاوه‌بر اینکه در ریلز اینستاگرام، کاربر می‌تواند ویدیو ضبط کند و آن را ادیت کنید، قابلیت‌های دیگری نیز برای استفاده و منتشر کردن ریلز اینستاگرامی وجود دارد. 
EDITING TOOLS: این قسمت این امکان را به کاربر می‌دهد تا مواردی مانند افکت‌های واقعیت افزوده ایجاد کنید و یا سرعت ویدیوهای‌تان را کم یا زیاد کنید. 
AUDIO ATTRIBUTION: این بخش مربوط به امکان قرار دادن موزیک بر روی ریلز اینستاگرامی‌تان از موزیک استفاده شده در ریلز دیگر کاربران در اینستاگرم است.
INSTAGRAM SHAREABILITY: این امکان برای شما وجود دارد که ریلز اینستاگرامی‌تان را در استوری اینستاگرام‌تان یا در بخش REELS و یا اکسپلورر منتشر کنید. 

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام

تفاوت ریلز و استوری در اینستاگرام
ریلز اینستاگرامی را با استوری اینستاگرام اشتباه نگیرید! هرچند که ممکن است به نظر شبیه به یکدیگر باشند، اما تفاوت‌هایی بین ریلز اینستاگرامی و استوری اینستاگرامی وجود دارد. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  1. استوری اینستاگرام محدودیت زمانی ۲۴ ساعته دارند. در حالی که ریلز اینستاگرامی محدودیت زمانی ندارند.
  2. استوری اینستاگرام تنها در پروفایل صفحه‌ی اینستاگرام دیده می‌شوند اما ریلز اینستاگرامی در اکسپلور و بخش REELS دیده می‌شوند. 
  3. ابزارها و قابلیت‌های ریلز اینستاگرامی بیشتر از قابلیت‌های استوری اینستاگرام است. 

مزایای ریلز اینستاگرامی

مزایای ریلز اینستاگرامی
ریلز اینستاگرامی در بخشی قرار گرفته که مخاطب می‌تواند به ترتیب و پشت سر هم، ویدیوهای مختلفی را مشاهده کند. با وجود این قابلیت در اینستاگرام، مخاطبان و کاربران با جستجوی موضوع مرتبط به ریلز اینستاگرامی شما دسترسی پیدا کنند و آن را مشاهده کنند. به این ترتیب، ریلز اینستاگرامی شما توسط افراد مختلف بسیاری دیده می‌شود و می‌تواند سبب جذب فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام شود. 
برای مثال اگر شما پست‌هایی مربوط به طراحی سایت فروشگاهی را لایک کنید، به مرور زمان ریلز‌های اینستاگرامی مربوط به این موضوع یعنی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را مشاهده خواهید کرد. در نتیجه با اکانت‌های اینستاگرامی که در حوزه‌ی ساخت سایت فروشگاهی، مانند فروشگاه‌ساز سازیتو (@MYSAZITO) آشنا خواهید شد. 


با ایجاد و به اشتراک‌گذاری ویدیوها در قالب ریلز اینستاگرامی، می‌توانید محتوای ویدیویی مناسب تولید کنید. می‌توانید از فیلترها و افکت‌های گوناگون در تولید ریلز اینستاگرامی استفاده کنید تا ایده‌ی شما قوی‌تر و جذاب‌تر به مخاطب منتقل شود. به این شکل ریلز اینستاگرامی، مانند ویدیوهای تیک تاک عمل می‌کنند. 
به طور کلی مزایای استفاده از ریلز اینستاگرامی به شرح زیر است:

  1. افزایش بازدید از صفحه‌ی اینستاگرامی شما 
  2. تبدیل مخاطب به فالوور اینستاگرام
  3. تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام
  4. ‌افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام‌
  5. افزایش فروش در اینستاگرام 

آنالیز ریلز اینستاگرام

آنالیز ریلز اینستاگرام
برای اینکه درک درستی از بازخوردهای کاربران به ریلز اینستاگرامی که منتشر کرده‌اید داشته باشید، نیاز است که با قاعده، ریلز اینستاگرامی صفحه‌تان را آنالیز و بررسی کنید. 
این بررسی و آنالیز به شما کمک می‌کند تا درک درستی از مخاطب هدف خود داشته باشید. ممکن است بعضی از ریل‌های اینستاگرامی بازخورد چندانی نداشته باشند، و برعکس برخی دیگر از بازخورد بهتر و بیشتر برخوردار باشند. در این قسمت شما می‌دانید که کدام نوع از ریل‌های اینستاگرامی برای مخاطب جذاب است و سعی می‌کنید ریل‌های اینستاگرامی‌تان را در همان راستا ایجاد کرده و منتشر کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کرده و افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید.


حساب‌های بیزینیسی و کریتور اینستاگرام دارای قابلیت اینسایت ریلز اینستاگرامی هستند. مواردی که باید در آنالیز ریلز اینستاگرامی بررسی کنید به شرح زیر است:
ACCOUNTS REACHED: این قسمت به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران و اکانت‌های اینستاگرامی، حداقل یک بار، ریلز اینستاگرامی شما را دیده‌اند.
PLAYS: این بخش نشان‌دهنده تعداد پخش شدن ریلز اینستاگرامی شماست. عدد این قسمت ممکن است بیشتر از قسمت ACCOUNTS REACHED باشد. چرا که ممکن است برخی از کاربران بیش‌تر از یک بار ویدیو شما را دیده باشند. 
LIKES: این قسمت به شما نشان می‌دهد که چند نفر ریلز اینستاگرامی شما را لایک کرده‌اند. 
COMMENTS: این بخش تعداد کامنت‌هایی که هر ریلز اینستاگرامی شما دریافت کرده را نشان می‌دهد. 
SAVES: در این قسمت شما تعداد دفعاتی که ریلز اینستاگرامی شما توسط کاربران ذخیره شده است را نشان می‌دهد. 
SHARES: این بخش مربوط به تعداد دفعاتی است که ریلز اینستاگرامی شما توسط کاربران به دیگر کاربران فرستاده شده است یا در استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است را نشان می‌دهد. 
در بخش اینستایت ریلز، علاوه بر آنالیز هر ریل به تنهایی، می‌توانید عملکرد ریلز اینستاگرامی را به صورت کلی مشاهده و بررسی کنید.

 

استفاده از ریلز اینستاگرامی برای کسب و کار

استفاده از ریلز اینستاگرامی برای کسب و کار
همانند استوری اینستاگرام که امکان نمایش دادن محتوا را دارد و در بازاریابی اینستاگرامی نقش مهمی ایفا می‌کند، ریلز اینستاگرامی نیز در بازاریابی اینستاگرام اهمیت بالایی دارد. کسب و کارها باید به نکته توجه کرده و با ایجاد ریلز‌های اینستاگرامی خلاقانه، جذاب و مخاطب‌پسند، فالوورهای صفحه اینستاگرامی‌شان را به تعامل ترغیب کنند و فالوورهای اینستاگرامی جدید جذب کنند. 
نکته‌ی دیگر در رابطه با ریلز اینستاگرامی این است که، هنگامی یک ریلز اینستاگرامی موفق عمل می‌کند که در اکسپلورر دیده شود. چرا که ۵۰٪ اکانت‌های اینستاگرامی به صورت ماهانه از اکسپلور اینستاگرام استفاده می‌کنند. در نتیجه، دیده شدن ریلز شما در اکسپلور اینستاگرام، سبب افزایش بازدید از صفحه‌ی اینستاگرامی و جذب فالوور هدف می‌شود. 
حال که به اهمیت ریلز پی برده‌اید، در این بخش به شما ۵ روش برای استفاده از ریلز به صورت هوشمندانه برای جذب فالوور و ‌افزایش فروش در اینستاگرام‌ معرفی خواهیم کرد. 


محتوای آموزشی تولید کنید.


ایجاد محتوای آموزشی، یکی از بهترین روش‌ها برای به اشتراک‌گذاری ریلز اینستاگرامی است. آنلاین‌شاپ اینستاگرامی محصولات آرایشی دارید؟ پس یک ویدیوی آموزشی در رابطه روتین پوستی مناسب تولید کنید. صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان در حوزه‌ی مواد غذایی فعالیت می‌کند؟ دستور درست کردن یک غذا را در ریلز اینستاگرامی‌تان نمایش دهید.
به همین ترتیب می‌توان مثال‌های فراوان زد. تنها کافیست که موضوعات ترند شده در حوزه‌ی تخصصی‌تان را بررسی کنید، ریلز اینستاگرامی صفحه‌ی رقبای‌تان را آنالیز کنید، خلاقیت به خرج دهید و اقدام به تولید ریلز اینستاگرامی خود کنید. مطمئن باشید با تولید ریلز آموزشی اینستاگرامی، در طول زمان ویدیوی شما با افزایش بازدید روبرو خواهد شد. 


محصولات‌تان را نشان دهید.


از آنجایی که ریلز‌های اینستاگرامی در بخش ریلز‌ها و اکسپلور اینستاگرام دیده می‌شوند، حتی افرادی که صفحه‌ی اینستاگرام شما را دنبال نمی‌کنند نیز می‌توانند ریلز‌های اینستاگرامی شما را ببینند. پس فرصت خوبی است تا در ریلز‌های اینستاگرامی‌ای که منتشر می‌کنید محصولات خود را نمایش دهید. 
برای اینکه به الگوریتم‌های اینستاگرام نشان دهید که محتوای ریلز اینستاگرامی شما در رابطه با چه موضوعی است و باید به چه دسته از مخاطبان نشان دهید، باید از هشتگ‌های مرتبط و ‌کپشن مناسب‌ استفاده کنید.


ویدیوهای «پشت صحنه» منتشر کنید


ویدیو‌های پشت صحنه، محتوای بسیار خوبی است برای اینکه به فالوورهای اینستاگرامی‌تان نشان دهید که «که» هستید، «چه» کاری انجام می‌دهید و محصولات‌تان را به چه صورت تولید و عرضه می‌کنید. این کار سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود و رابطه‌ای صمیمی و درست بین شما و مخاطب برقرار می‌کند. برای مثال می‌توانید از مراحل بسته‌بندی محصولات‌تان ویدیو بگیرید و به صورت ریلز اینستاگرامی منتشر کنید.

 

پیشنهادات و تخفیفات را اعلام کنید


از ریلز اینستاگرامی می‌توانید برای نشان دان پیشنهادات به خصوص کسب و کارتان و تخفیف‌های جذاب برندتان استفاده کنید. یا اگر محصول جدیدی ارائه کردید آن را به صورت ریلز اینستاگرامی منتشر کنید و به مخاطبان اعلام کنید.
حواستان باشد که محتوای ریلز اینستاگرامی‌تان خیلی به سمت فروش نرود. چون ممکن است حوصله‌ی مخاطب را سر ببرد. باید در این مورد خلاقیت به خرج دهید و به صورت هوشمندانه بر روی فروش محصولات‌تان تاکید کنید.

از تبلیغات ریلز اینستاگرام استفاده کنید
از سال ۲۰۲۱، این امکان برای کسب و کارها به وجود آمده که از ریلز اینستاگرامی به عنوان مکانی برای تبلیغات استفاده کنند. تبلیغات در ریلز اینستاگرامی ۵ هدف دارد:

  1. آگاهی‌بخشی برند
  2. افزایش بازدید
  3. ‌افزایش ترافیک‌
  4. تعداد بازدیدهای ویدیو
  5. ‌افزایش نرخ تبدیل‌

تبلیغات ریلز اینستاگرامی به برندها این امکان را می‌دهد که به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند و این مخاطبان هدف با ریلز اینستاگرامی تعامل داشته باشند.

طراحی سایت فروشگاهی با سازیتو

طراحی سایت فروشگاهی با سازیتو
همانطور که اشاره کردیم، یکی از راه‌های ‌تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام‌ این است که آن‌ها را به سایت فروشگاهی‌تان ارجاع دهید. داشتن یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و استفاده از قابلیت‌های آن کمک بسیاری به افزایش فروش و جذب مشتری می‌کند. اما طراحی سایت فروشگاهی شما را تا چندین پله از رقبای‌تان جلو می‌اندازد. برای اینکه در دنیای رقابتی بازاریابی از رقبای‌تان پیشی بگیرید، باید اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کنید. 
شاید ساخت سایت فروشگاهی به نظرتان امری پیچیده بیاید. این موضوع طبیعی است. چرا که مواردی همچون ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌، طراحی پوسته و... مسائلی تخصصی هستند. اما با وجود پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز مانند ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌ نیاز نیست نگران این مسئله باشید. 
ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو مزایایی همچون: عدم محدودیت در فضای میزبانی و پهنای باند، امکان ایجاد دسته‌بندی برای محصولات، اتصال اینستاگرام به فروشگاه شما، اتصال دامنه شخصی با SSL رایگان، امکان دریافت نماد الکترونیک یا ENAMAD و از همه مهم‌تر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت ‌رایگان‌ به همراه دارد. 
تنها کافیست در سازیتو به صورت رایگان ثبت نام کنید، امکانات آن را تا ۱۴ روز بررسی و فروش خود را آغاز کنید. 

نتیجه‌گیری


برای موفقیت در دنیای بازاریابی، باید با شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های آن‌ها آشنا باشید. اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که با داشتن مخاطبان بسیار و قابلیت‌های جذاب، می‌تواند پلتفرم مناسبی برای افزایش فروش و جذب مشتری در کسب و کار شما باشد. یکی از قابلیت‌های اینستاگرامی، ریلز اینستاگرامی است که در این مقاله به طور مفصل به مواردی مانند ریلز اینستاگرامی چیست؟ مزایای استفاده از ریلز اینستاگرامی و نحوه‌ی به کارگیری ریلز اینستاگرامی در بازاریابی اینستاگرامی اشاره کردیم. با استفاده از نکات این مقاله از ریلز اینستاگرامی هوشمندانه‌تر استفاده کنید و افزایش فروش و مخاطب در اینستاگرام داشته باشید.