زمان مطالعه ۲۱ دقیقه

چطور فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ | آموزش کامل تبلیغات موثر در جذب مشتری

چطور فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ | آموزش کامل تبلیغات موثر در جذب مشتری

تبلیغات سایت فروشگاه اینترنتی، ابزاری برای ساخت برند مغناطیسی است که باعث افزایش دارمد، جذب مشتریان بیشتر و افزایش آگاهی از برند شما می‌شود. اگر به دنبال جذب مشتری بیشتر در فروشگاه اینترنتی خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.


وقتی واژه‌ی تبلیغات فروشگاه اینترنتی را می‌شنوید، چه چیزی به ذهن‌تان می‌آید؟

 

طراحی سایت فروشگاهی‌ خود را به پایان رسانده‌اید اما هنوز برای تبلیغات آن سردرگم‌اید؟ این مقاله شاید کمک خوبی برای کسب و کار شما باشد‌

یاد بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر می‌افتید یا وب‌سایت‌‌های مورد علاقه‌تان؟ یا بیلبوردهای تبلیغاتی که در سطح شهر، متروها یا اتوبان‌ها مشاهده می‌کنید؟

درحالی که همه‌ی ما درک مشخصی از ویژگی‌های یک تبلیغ خوب داریم؛ با این حال، همه‌ی ما در تلاش برای درک پارامترهایی هستیم که باعث یک تبلیغ خوب می‌شود و چه معیارهایی در واقعیت باعث کارامد‌ شدن یک تبلیغ می‌شود. برای آن که بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنید و از طریق تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود سود فروش‌تان را افزایش دهید با ما همراه باشید.

فرایند تبلیغات کسب و کار‌ها از دوره‌‌ای به دوره‌ای تغییر کرده است. چه از زمان تبلیغات چاپی در مطبوعات و روزنامه‌ها تا دوره‌ی تبلیغات پاپ آپ، صنعت تبلیغات شاهد تغییرات فراوانی بوده است. با وجود تغییرات گسترده، هنوز نیاز به تبلیغ کردن در کسب و کارها تغییر نکرده و حتی، تکنیک‌ها و تمرین‌هایی در این زمینه وجود دارد که به کسب و کار شما کمک می‌کند تا تبلیغات با کیفیتی در زمینه‌ی کسب و کار خود داشته باشید.

تبلیغ فروشگاه اینترنتی نیز از این قاعده‌ها مستثنا نیست و شما به راحتی می‌توانید با تبلیغات درست به آن اندازه که باید دیده شوید و در ادامه فروش خود را افزایش دهید.

برای اینکه تبلیغات کارآمد و باکیفیتی داشته باشید، باید با اصول اولیه تبلیغ دادن فروشگاه اینترنتی آشنا باشید ما با در ادامه این آموزش همراه باشید تا نکات مربوط به یک ‌تبلیغ موثر در زمینه بازاریابی دیجیتال‌ را بررسی کنیم.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات، ایجاد پیام‌هایی برای ترغیب کردن افراد و ایجاد انگیزه برای آن‌ها در ایجاد یک اقدام موثر است. این اقدام موثر می‌تواند ثبت‌نام در سایت شما، خرید محصول یا خدمات شما و یا هر عملی باشد که از سمت کاربران دنیای اینترنت صورت می‌گیرد. تبلیغ فروشگاه اینترنتی معمولا ختم به خرید یک محصول می‌شود .

برای آن‌که کار شما آن‌طور که باید دیده شود شما نیاز به یک استراتژی تبلیغات فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود دارید. یک استراتژی تبلیغ می‌تواند برای شما تبلیغات موثر تولید کند، که منجر به جذب شدن مشتریان بالقوه و بالفعل به کسب و کار شما می‌شود.

تبلیغات موثر و خوب فروشگاه اینترنتی به گونه‌ای طراحی باید شود که به شدت تاثیرگذار و خاطره‌انگیز باشد اما در عین حال، ریسکی باشد. به نظر شما، تبلیغات موثر سایت اینترنتی چطور کار می‌کند؟

تبلیغات موثر چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات موثر

تبلیغات موثر با سر و صدا کردن در زندگی روزمره مردم، برهم زدن توجه بیننده‌ها و جذب تمرکز آن‌ها می‌ةواند خلق تاثیر کند.

در ابتدا شما باید پیش از شروع تبلیغ یک کمپین تبلیغاتی راه‌ بیاندازید. یک کمپین تبلیغاتی قابل اندازه‌گیری است و شما داده‌های موجود در آن را می‌توانید بسنجید و از موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغ خود آ‌گاه شوید. در ابتدا باید هدف کمپین تبلیغاتی فروشگاه اینترنتی خود را مشخص کنید.

بسته به اهداف کمپین تبلیغاتی شما، تبلیغات می‌تواند به روش‌های مختلف برای کسب و کار شما جوابگو باشد:

  • تبلیغات موثر باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شود.
  • تبلیغات، مشتریان بالقوه را جذب کسب و کار شما می‌کند.
  • عاملی که باعث ترویج فروش محصولات قبلی و محصولات جدید شما می‌شود، تبلیغات کارآمد است.
  • تبلیغات روشی موثر در معرفی محصول یا خدمات جدید به بازار است.
  • تبلیغات سبب تمایز محصول شما نسبت به رقبا می‌شود.

تبلیغات همچنین می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، تی شرت‌های تبلیغاتی و بازخورد‌های مثبت در شبکه‌های اجتماعی، همه و همه تبلیغات به حساب می‌آیند که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

تبلیغ‌دهنده‌ها چه کسانی هستند؟

تبلیغ موثر با تبلیغ کننده‌ها

تبلیغ‌دهنده‌های کسب و کار شما افرادی هستند که مسئولیت تبلیغ دادن و تبلیغ کردن خدمات و محصولات کسب و کار شما را به عهده دارند. تبلیغ‌دهنده همچنین به یک سازمان یا کمپانی هم نسبت داده می‌شود که برای تبیلغ دادن در بیلبوردها، مجله، در یک وب‌سایت یا اپلیکیشن هزینه می‌پردازند.

برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود شما نیاز به تبلیغ دهنده‌ها دارید. برای آن‌که شما یک تبلیغ درست و اصولی از کاربلد‌های این حوزه داشته باشید نیاز به تبلیغ‌دهنده‌ها دارید. تبلیغ سایت فروشگاهی کاری پیچیده است که اگر به درستی انجام نگیرد می تواند سرمایه زیادی را بی ثمر از بودجه شما کم کند.

تمام تبلیغ‌دهنده‌ها، مارکتر یا همان بازاریاب هستند، اما همه مارکترها نمی‌توانند تبلیغ‌دهنده باشند. شاید تفاوت میان این دو کمی پیچیده به نظر برسد، اگر کمی عمیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم شاید تفاوت میان مارکتر و تبلیغ دهنده را بهتر متوجه شویم.

تبلیغ دهنده در مقابل مارکتر

تبلیغ دهنده یا مارکتر

بازاریابی، تصویر کلی از چگونگی برنامه ریزی یک کسب و کار برای افزایش آگاهی از نام برند خود و ترغیب مشتریان به خرید کردن است. تبلیغات، برقراری ارتباط پیام‌های اقناعی پیرامون این اهداف گسترده است.

تبلیغات، زیرمجموعه بازارایابی یا مارکتینگ است که به اصطلاح همانند چتری است که با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. بازاریابی شامل حوزه‌های مختلفی از کانال‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی، ‌ایمیل مارکتینگ‌، ‌سئو‌، روابط عمومی، تبلیغات پولی (paid ad) است. درنتیجه، تبلیغات یکی از کامپوننت‌های بازاریابی است.

استراتژی بازاریابی گسترده یک کسب و کار، معمولاً شامل یک پلن تبلیغاتی است. بخش تبلیغاتی، روند ویژه ایجاد و انتشار پیام‌های اقناعی را بزرگ‌تر می‌کند تا مشتریان بتوانند اقدامی موثر انجام دهند. در واقع استراتژی تبلیغات گسترده در فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود تا پیام و تبلیغات شما به گستره‌ی بزرگ‌تری از افراد نمایش داده می‌شود و امکان دیده شدن شما بیشتر می‌شود.

تاریخچه تبلیغات

تاریخچه‌ی تبلیغات موثر

تبلیغات یکی از قدیی‌ترین بخش‌های یک کسب و کار است که برای عرصه تجارت امروز به ارث رسیده است. وقتی یک خدمات یا محصول بوجود می‌آ‌ید پس بدیهی است که نیاز به شناخته شدن دارد. قدیمی‌ترین تبلیغ یافت شده در طول تاریخ به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد. این آگهی تبلیغاتی چاپی برای پیدا کردن یک برده فراری در مصر باستان بوده است.

با توجه به اسناد کشف شده، این آگهی تبلیغاتی توسط یک فروشگاهی که تجارت قالی و فرش در آن دوره انجام می‌داد، صورت گرفت. گرچه این برده هرگز پیدا نشد اما، صاحب آن فروشگاه روش کاملا جدیدی در افزایش میزان مشتری‌های خود پیدا کرد و آن روش چیزی نبود جز تبلیغات! بیایید به سرعت در تاریخ حرکت کنیم و به ۴۰۰۰ سال بعد از این ماجرا نگاه کنیم.

پس به پنج قرن گذشته صنعت تبلیغات برمی‌گردیم:

  • ۱۴۷۲:اولین بنر تبلیغاتی در درب‌های کلیساهای لندن به تصویر کشیده شد.

  • ۱۶۵۰: اولین آگهی تبلیغاتی در روزنامه که گویای پاداشی در پیدا شدن ۱۲ اسب سرقت شده بود، منتشر شد. (تبلیغات مبتنی بر پاداش چیست؟ چه تاثیری می‌تواند در مخاطبان ما داشته باشد)

  • ۱۷۰۴: Boston News-Letter خوانندگان خود را وادار به قرار دادن آگهی تبلیغاتی کسب و کار خود در روز‌نامه می‌کند.

  • ۱۸۷۰:سبک تبلیغات نسخه Powers متولد شد. این سبک پکیج کاملی از القای مفهوم بود. کوتاه، مهم، صادقانه و قانع‌کننده بود. پاورز گفت که تمرکز باید بر این باشد که چرا مشتری باید محصول یا خدمات شما را بخرد. پیامی که امروزه نیز به دلایل خوبی طنین انداز است.

  • ۱۸۸۰: کارت پستال‌ها به یکی از داغترین و بروزترین روش‌های جدید برای دسترسی به مشتری‌های بیشتر تبدیل شد.

  • ۱۹۰۲: یونیلور هنگامی که شرکت J. Walter Thompson را برای تبلیغ صابون Lifebuoy خود به کار می‌گیرد. "طولانی ترین رابطه و تجربه مشتری در آژانس در تاریخ تبلیغات را ایجاد می‌کند.

تاریخچه تبلیغات موثر

۱۹۰۲:ملینز فود با نام تجاری خود در ۲۵ زپلین هوایی تبلیغ می‌کند و به اولین برندی تبدیل می‌شود که از این روش برای تبلیغ کردن کسب و کار خود استفاده می‌کند.

استراتژی بازارایابی تبلیغات

۱۹۰۴: Campbell’s Kids ایجاد شد، سبکی جدید در تبلیغات که تمرکز تبلیغات را از یک آگهی تبلیغاتی به کل کمپین هدایت می‌کند.

استراتژی بازارایابی تبلیغات موثر

  •  
  • ۱۹۲۲: سالی سرشار از تحول، تبلیغات رادیویی متولد می‌شوند و مشاغل ۱۰ دقیقه تبلیغ را با قیمت ۱۰۰ دلار خریداری می‌کنند. دو سال بعد برند‌ها با حمایت کامل از یک نمایش رادیویی سرمایه گذاری خود را افزایش می‌دهند، مفهومی که در نهایت به عنوان "محتوای اسپانسر شده" شناخته می‌شود.

  • ۱۹۲۵: تبلیغ کنندگان با تمرکز بر آنچه مشتری از محصول یا خدمات خود دریافت می‌‌کنند، احساسات را جلب می‌کنند. این آگهی تبلیغاتی قدیمی فورد مثال بارز این موضوع است.

روش‌های بازاریابی تبلیغات

  • ۱۹۷۵: VCR ها معرفی شدند و مصرف کنندگان شروع به ضبط نمایش‌ها و از این رو رد کردن درخواست ساخت تبلیغات می‌کنند.

  • ۱۹۹۰: کامپیوترها در میان مردم رایج می‌شوند و با بیش از 5 میلیون خانه به اینترنت متصل شده و در خانه به محبوب ترین تبدیل می‌شوند.

  • ۱۹۹۴: اولین کمپین ایمیل راه اندازی شد. تبلیغات بنری نیز به صنعت تبلیغات معرفی می‌شوند.

  • ۱۹۹۵: انفجاری عظیم در صنعت تبلیغات اتفاق می‌افتد و موتورهای جستجو مانند Yahoo! و آلتا ویستا متولد می‌شوند. Ask Jeeves و Google به ترتیب در سال ۱۹۹۷و ۱۹۹۸پدیدار خواهند شد.

  • ۲۰۰۵: YouTube و Facebook (فقط برای دانشجویان) راه اندازی شد.

  • ۲۰۰۸: برندها متوجه اهمیت حضور آنلاین برای مشتریان بالقوه خود می شوند.

  • ۲۰۱۲: ویدیوهای آنلاین تقریباً به ۱۷۰میلیون بیننده می‌رسد.

  • ۲۰۱۳: سایت هایی مانند Pinterest و Instagram به صحنه‌ی شبکه‌های اجتماعی پیوستند.

  • ۲۰۲۰: تبلیغات در سیستم عامل های دیجیتال از جمله شبکه‌های اجتماعی ، پادکست‌ها ، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و موارد دیگر افزایش می یابد. داده‌های مشتری نقش بیشتری در هدف گذاری تبلیغات (targeting) و هدف گذاری مجدد (retargeting) بازی می کند. سرانجام، افزایش سریع دستگاههای تلفن همراه باعث افزایش تبلیغات موبایل و بازاریابی پیامکی می شود.

تاریخ به ما می آموزد که تبلیغات یک مفهوم همیشه در حال تغییر است، درست مثل عادت‌های خرید مشتریان که هر لحظه مانند زمان و مکانی که مشتریان وقت خود را صرف می‌کنند. حالا شما ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ خود را به پایان رسانده‌اید و چیزی که نیاز دارید اهرمی برای رشد است و آن اهرم چیزی نیست جز تبلیغ سایت فروشگاهی که ساخته‌اید.

در حالی که تقریباً ۱۴۰سال پیش ، کارت پستال ها جدیدترین شکل تبلیغات بودند ، امروزه برندها در حال ساخت چت ربات برای مسنجر فیس بوک هستند و هوش مصنوعی را در سیستم عامل های بازاریابی و فروش خود ادغام می کنند. پس شما نیز برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود باید به روز باشید.

اوضاع در دنیای تبلیغات به سرعت پیش می‌رود. حال، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه روش‌های تبلیغات تغییر کرده و بازاریابان و تبلیغ کنندگان امروز از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند.

روش‌های تبلیغات

انتخاب روش تبلیغات

برای تبلیغ سایت فروشگاهی، تبلیغ فروشگاه اینترنتی یا هر کسب و کار دیگری چند راه ثابت برای تبلیغ وجود دارد. بعد از آن‌که کانال مناسب خود را پیدا کردید دست شما برای خلاقیت باز می‌شود تا مشتریان را به خرید از خود جذب کنید

۱.تبلیغات چاپی

۲.تبلیغات آفلاین و بیلبوردها

۳.تبلیغات تلوزیونی

۴.تبلیغات رادیویی

۵.تبلیغات رویدادی

۶.تبلیغات پستی

۷.تبلیغات دیجیتال

تبلیغات می‌تواند شبیه هزاران چیز مختلف باشد، موارد بالا انواع مختلف و روش‌های تبلیغاتی است که تبلیغ‌دهندگان از آن‌ها در طول تاریخ از آن استفاده کرده‌اند. ما نیز در ادامه برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی شما تک تک این موارد را به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم.

۱.تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به پوسترها، بولتن‌ها، بروشورها و سایر تبلیغات چاپ شده از نظر فیزیکی گفته می‌شود. همچنین به تبلیغاتی که در مطبوعات، روزنامه و مجله انتشار داده می‌شود نیز اشاره دارد.

نحوه طراحی و مصرف تبلیغات چاپی طی سال‌ها تغییر کرده است، اما این یک رسانه ثابت تبلیغاتی بوده است حتی با وجود پیشرفت تبلیغات دیجیتال (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت).

برخلاف رسانه‌های دیجیتال، تبلیغات چاپی را نمی‌توان به طور واضح پیگیری و تحلیل کرد. خوشبختانه، برندها روش‌های موثری را برای ادغام تبلیغات چاپی در کمپین‌های دیجیتالی گسترده تر پیدا کرده اند.

۲. بیلبوردها و تبلیغات روی حمل و نقل عمومی

تبلیغات بیلبورد شامل تبلیغات چاپی در مقیاس بسیار بزرگتر است. با توجه به اندازه آن‌ها، طراحی، محل قرارگیری و هزینه تبلیغات بیلبورد و حمل و نقل عمومی با تبلیغات چاپی متفاوت است.

به عنوان مثال، بیلبوردها معمولاً بدون هیچ کلمه‌ای طراحی می شوند تا بینندگان هنگام عبور از ماشین یا قطار وقت داشته باشند پیام را پردازش کنند. همچنین ، این تبلیغات برای آگاهی از نام برند استفاده می‌شود، بنابراین معمولاً فقط شامل یک نام تجاری یا شماره تلفن (در مقابل یک وب سایت) هستند.

اما این نوع از تبلیغ برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی مناسب نیست و می‌تواند در کنار هزینه‌ی زیاد بازده پایینی را داشته باشد.

۳. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی تبلیغات کوتاهی است که توسط شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند مخاطبان یک برنامه تلویزیونی را جذب کنند، تهیه و پرداخت می‌شود. تبلیغات تلویزیونی از زمان اختراع تلویزیون وجود داشته‌اند اما از زمان تولد تلوزیون تا به امروز، دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند. تبلیغات تلویزیونی از دامنه وسیعی (میلیون ها نفر) برخوردار است و تجربه تبلیغات چند حسی را برای بینندگان فراهم می‌کند، کاری که عموما تبلیغات چاپی و برخی تبلیغات دیجیتال نمی‌توانند انجام دهند. متناوباً، تبلیغات تلویزیونی گران هستند، مخاطبان شما از آن اجتناب می‌کنند و به سختی می‌توانند به اندازه کانال های دیگر هدف قرار بگیرند.

برای تبلیغات تلویزیونی فروشگاه اینترنتی خود نباید عجله کنید. این نوع از تبلیغات هزینه‌ی بالایی دارند و شما در ابتدای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود نیاز به استفاده از این نوع تبلیغات نخواهید داشت.

۴. رادیو

تبلیغات رادیویی به تبلیغات گفتاری گفته می شود که از کانال‌های رادیویی و در بین موسیقی‌ها و سایر برنامه‌ها پخش می‌شود. این روش تبلیغ به زمان پخش رادیوی تجاری برای اولین بار به سال ۱۹۲۰ برمی‌گردد.

تبلیغات رادیویی به ویژه برای تبلیغات محلی و منطقه‌ای بسیار قدرتمند است. امروزه ، تبلیغات پادکست روشی مشابه‌، اما موثرتر است، به ویژه برای مخاطبان ملی. اگر فروشگاه اینترنتی شما فقط در محدوده‌ای خاص به مشتریان سرویس خود را ارائه می‌کند شما می‌توانید از این نوع تبلیغات بر روی رادیو‌های محلی خود استفاده کنید.

۵. تبلیغات رویدادی

رویدادها (هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی) فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما ضمن تبلیغ برند و محصولات شما هستند. شما می‌توانید رویداد خود را به صورت كنفرانس، وبینار، میزگرد برگزار كنید.

برگزاری سمینار‌ها نیز در پلتفرم‌هایی مانند ای سمینار می‌تواند برای شما راه مناسبی جهت شناساندن برندتان باشد. شناخته‌شدن یک برند دنیاز به تبلیغ فروشگاه اینترنتی آن برند را کمتر می‌کند و درآمد برند مورد‌نظر را افزایش خواهد داد.

شکل دیگر تبلیغات رویداد با حمایت مالی از یک رویداد یا خرید غرفه در یک کنفرانس یا نمایشگاه تجاری است. این هزینه کمتر از میزبانی رویداد شخصی شما است، اما شما همچنان می‌توانید اعضای مخاطب را جذب کنید و نام تجاری خود را تبلیغ کنید.

۶. پست مستقیم

تبلیغات پست مستقیم شامل کارت پستال، جزوه و کاتالوگ هایی است که مستقیماً به خانه‌های مخاطبان شما ارسال می‌شود. استراتژی تبلیغات پست الکترونیکی شخصی‌تر از سایر افراد موجود در این لیست است اما بسیار پرهزینه نیز هست. (هزینه پست را به تنهایی در نظر بگیرید.)

استراتژی پست الکترونیکی دیگر‌، نامه الکترونیکی است که معمولاً از طریق فرم خبرنامه یا تبلیغات ایمیل است. این با بخش بعدی ما - تبلیغات دیجیتال هم‌خوانی دارد. این همان چیزی است که در مرحله بعد باز بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات دیجیتال: چگونه آنلاین تبلیغ کنیم؟

تبلیغات دیجیتال

امروزه بیشتر از ۴ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند. این عدد از سال ۲۰۰۵به بعد ۳۰۰ برابر شده است. از این نکته مهم نباید گذشت که، استفاده از اینترنت، روز به روز در حال افزایش است و متوقف نمی‌شود. اگر به طور آنلاین تبلیغ نمی‌کنید، کسب و کار شما زیر خط منحنی رشد قرار دارد. اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان بلکه به نیمی از مخاطبان هدف شما فراهم می‌کند، و کانال‌های مختلف و ارزان تبلیغاتی را نیز برای تبلیغ کردن شما فراهم می‌کند.

اکنون بازاریابان (مارکترها) از این انعطاف برخوردارند که از چند طریق، با چندین بودجه، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. همچنین تعداد کثیری ابزار وجود دارد که می‌توانند به شما در اجرای استراتژی تبلیغات کمک کنند.

برای آن‌که استراتژی تبلیغات ثدرتمندی را داشته باشید و تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود را بهتر انجام دهید نیازمند دانستن روش‌های تبلیغات آنلاین هستید.

در این قسمت متداول‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین وجود دارد:

روش‌های تبلیغات دیجیتال

تبلیغات جستجوی پولی (paid ad)

اعم از گوگل، یاهو یا بینگ، همه موتورهای جستجو روش تبلیغات پولی خود را دارند. این نوع تبلیغ کردن به عنوان پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC شناخته می‌شود و شامل پیشنهاد قیمتی برای کلمات کلیدی و قرار دادن تبلیغات در بالاترین قسمت یا دیگر قسمت‌های نتایج جستجو است.

هنگامی که کسی با استفاده از یکی از موتورهای جستجو سرچی را انجام می‌دهد، تبلیغ کنندگان در این روش توانایی نمایش تبلیغات بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک را دارند. این همان چیزی است که PPC را بسیار قدرتمند می‌کند. با انتخاب این روش و تبلیغ کردن به کمک ابزارعای تبلیغی پولی موتورهای جستجو، در کنار صفحه‌ای که در نتایج جستجو قابل مشاهده است واژه ad به نمایش گذاشته می‌شود.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌دانند که محتوای آن‌ها چقدر ارزشمند است و به همین دلیل گزینه حامی یا اسپانسری پست‌ها را ارائه می‌دهند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پیام کسب و کار شما را مستقیما در اختیار مخاطبان هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را ترغیب می کند که با محتوای تبلیغاتی شما تعامل برقرار کنند، کلیک کنند و در نهایت خرید کنند.

بیشتر و بیشتر، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در تلاش برای اولویت قرار دادن فضای تبلیغاتی نسبت به بازاریابی محتوای ارگانیک هستند، چرایی این موضوع هم بسیار بدیهی است زیرا، تبلیغات درآمد بیشتری دارد.

اگر یک فرد تازه کار باشید و یا یک کسب و کار کاملاً جدیدی را داشته باشید تبلیغات و تبلیغ کردن در شبکه‌های اجتماعی را باید در نظر بگیرید. اینها نه تنها محصولات و خدمات شما را تبلیغ می‌کنند بلکه صفحات شبکه‌های اجتماعی شما را نیز ارتقا می‌دهند و طرفداران شما را رشد می‌دهند.

پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هرکدام نسخه تبلیغات خود را دارند، اما متاسفانه بدلیل وجود محدودیت‌های موجود، این ویژگی‌ها برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

با وجود این محدودیت‌ها، صنعت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از طریق اینفلوئنسرها و اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می‌شود و با کمک ‌بازاریابی دهان به دهان‌، اهدافی که پیرامون کسب و کار شماست به مخاطبان هدف شما رسانده می‌شود.

تبلیغات نیتیو و محتوای اسپانسر شده

محتوای اسپانسرشده شده از سال ۱۹۲۲ وجود دارد، زمانی که برندها کل نمایش‌های رادیویی را حمایت مالی می‌کردند. امروزه، محتوای حمایت شده بیشتر به تبلیغات بومی و تولید محتوای وبلاگ یا مقاله که توسط برندها ارائه داده می‌شود، اشاره دارد. اصولا، درست قبل از شروع محتوا و هنگامی که به پایین صفحه می‌روید، یک آگهی تبلیغاتی ضمن معرفی برند در محتوا قرار می‌گیرد. محتوای حمایت شده راهی عالی برای تبلیغ برند شما در محتوایی است که مخاطب شما از قبل با آن آشنا است.

تبلیغات بنر و نمایش

تبلیغات بنری و نمایشی گسترش دهنده تبلیغات جستجو هستند و از مدل مشابه PPC پیروی می‌کنند. اما به جای تبلیغات متنی، مصرف کنندگان تبلیغات بصری‌تری را مشاهده می‌کنند. تبلیغات بنری معمولاً کادرهای افقی بالای یک صفحه وب هستند، در حالی که تبلیغات نمایشی ماهیت کمتری دارند و در کنار آن نشان داده می‌شوند.

چه تبلیغات چاپی سنتی را در مجلات یا ایستگاه های مترو انتخاب کنید یا تبلیغات آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی یا موتورهای جستجو، چند قانون وجود دارد که تبلیغات عالی را ایجاد می‌کند. در زیر برخی از بهترین روش‌های تبلیغاتی برای اعمال در همه تبلیغات شما گفته شده است.

نکاتی که باید در تبلیغ کردن رعایت کنید؟

نکات تبلیغات آنلاین

بهترین روش‌ها، نکات و ترفندها در مورد تبلیغات وجود دارد. این هنری است که در طول سال‌ها به کمال رسیده است و با افزایش تبلیغات مدرن و رسانه‌های جدید، بهترین شیوه‌ها همچنان آشکار می‌شوند.

در این بخش، ما قصد داریم پنج مفهوم معروف تبلیغاتی را که امروز نیز به‌کار برده می‌شود را بدون توجه به اینکه از چه روش یا رسانه تبلیغاتی استفاده می‌کنید؛ بیان کنیم.

در صورت استفاده صحیح از این تکنیک‌های تبلیغاتی، معجزه‌ای برای برند و محصولات شما ایجاد می‌شود.

توجه به احساسات

گرچه ممکن است شما ASPCA یک کسب و کار را در نظر نگیرید، در این روش از احساسات به عنوان ابزاری برای جذب مخاطبان و ترغیب آن‌ها برای انجام دادن یک اقدام خاص استفاده می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد برای تصمیم گیری در مورد برند، بیش از اطلاعات به احساسات خود اعتماد می‌کنند. پاسخ‌های احساسی به تبلیغات، هدف فرد برای خرید بیش از محتوای واقعی تبلیغات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این که بخواهید احساساتی مانند شادی، ناراحتی، ترس یا خشم را برانگیزید، درگیر کردن و جذب احساسات می‌تواند به مخاطب هدف شما کمک کند تا پیام شما را احساس کند، نه اینکه آن را به سادگی بخواند یا بشنود.

انجمن مشتریان مثبتی ایجاد کنید

هنگامی که مصرف‌کنندگان، محصول شما را با احساس خوشبختی ،رضایت و موفقیت، می‌بینند و ارتباط برقرار می‌کنند، بیشتر به محصولات و خدمات شما توجه می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که محصول یا خدمات شما را بخاطر بسپارند و خرید کنند.

در واقع، شما احتمالاً قبلاً این نکته را رعایت می‌کردید، حتی بدون آنکه متوجه شوید. آیا تا به حال دیده اید که اینفلوئنسر یا اینستاگرامر محبوب خود را با یک محصول یا مارک در حال ژست گرفتن باشد و متوجه شده باشد که می‌خواهید دقیقا همان باشید که می‌بینید، پس رفتار آن‌ها را جلوی آینه تقلید کنید و انجام دهید یا ظاهری مشابه داشته باشید؟ کسب و کارها این ارتباط ناخودآگاه را در تبلیغات ایجاد می‌کنند به این امید که شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدمتی که آن‌ها تبلیغ می‌کنند، مرتبط سازید.

هنگامی که تبلیغات فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد می‌کنید، در نظر بگیرید که می‌خواهید برند شما با چه احساسات ، خواسته ها یا اهدافی مرتبط باشد. این احساسات یا اهداف را از طریق داستان ها یا فیلم ها در تبلیغات خود بسازید. به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که با ارزش‌های اصلی و رفتاری برند شما همسو باشند و آن‌ها را برای ارتقا و ارتباط مثبت در میان مشتریان ایجاد کنید.

بر مزایا و ویژگی‌های محصول تمرکز کنید

ویژگی‌ها و مزایای یک محصول، دو چیز کاملاً متفاوت هستند. ویژگی‌ها، ‌جزئیات محصول‌ یا خدماتی است که به فروش می‌رسانید. از طرف دیگر، مزایا توضیح می‌دهند که چرا یک شخص باید این محصول را از شما بخرد و چگونه او در زندگی از چنین خریدی سود می برد.

تبلیغات باید بر سود محصول یا خدمات شما متمرکز باشد، نه اینکه آنچه را که به طور فیزیکی می‌فروشید توضیح دهد.

اهرم قصه گویی

برخلاف میل ما برای جا افتادن، میل ما به یک داستان خوب است. داستان سرایی کمک می‌کند تا تصویری بزرگتر از یک مارک یا شرکت ترسیم کنید، نه اینکه فقط یک محصول یا خدمات را تبلیغ کنید. همچنین، وقتی داستان‌ها با شخصی طنین‌انداز می‌شوند، انگیزه دادن به او برای اقدام بسیار آسان تر است.

قصه گویی، تکنیکی است که باید سعی کنید در بدنه اصلی همه تبلیغات خود تزریق کنید. در واقع، اگر شروع به ساختن داستان کلی برند خود نکرده‌اید‌، قطعاً باید این کار را انجام دهید. تحقیقات نشان می‌دهد داستان‌هایی که مارک تجاری را "ضروری، باورپذیر و یکپارچه" نشان می‌دهند برای جذب و تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان از همه موثرتر هستند.

تعیین داستان نام برند به شما کمک می‌کند، یاد بگیرید چگونه در همه فعالیت‌های بازاریابی، نه فقط در تبلیغات، در مورد برند خود بهترین بحث را مطرح کنید.

نتیجه‌گیری

تبلیغات به رشد بهتر برند شما کمک می‌کند اگر تبلیغات را جدی بگیرید و در کنار آن در  کسب و کار خود جدی باشید می‌توانید با تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود به درآمد بالایی برسید

برای برقراری ارتباط بهتر و برقراری ارتباط با مخاطبان، با زبان مشتری صحبت کنید، احساسات او را جلب کنید و اشتیاق او برای عضویت در یک انجمن ترغیب کنید، یک داستان تجاری واضح و معتبر ایجاد کنید تا نشان دهد که مارک تجاری شما با ارزش‌های او همسو است.

با استفاده از این روش های امتحان شده و درست در تبلیغات خود، مارک مغناطیسی خواهید ساخت که مشتریان را به خود جلب می کند و درآمدزایی دارد و همه و همه با تبلیغ کردن موثر فروشگاه اینترنتی، امکان‌پذیر خواهند بود.