زمان مطالعه ۶ دقیقه

چه شعاری(اسلوگان) برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟(اینفوگرافیک)

چه شعاری(اسلوگان) برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟(اینفوگرافیک)

استفاده از شعار، در کمپین‌های تبلیغاتی کسب و کار‌ها سبب برجسته شدن برند‌ها می‌شود و تعامل بسزایی را با مشتریان ایجاد میکند.اما، چه شعاری مناسب کسب و کار ما است؟ چگونه باید اسلوگان متناسب با تجارت مورد نظر خود را پیدا کنیم؟


شعار(اسلوگان) چیست؟

انتخاب شعار مناسب برای کسب و کار

در حوزه کسب و کار، شعار یک عبارت یا مجموعه‌ی کوچکی از واژه‌ها است که با روش‌هایی خاص، شرکت یا محصولات شما را به دیگر افراد معرفی می‌کند. بنا بر گفته‌ی سایت کارآفرینان، شعار، دایرةالمعارف کسب و کار‌های کوچک است. در بسیاری از جهات، شعار مثل، خلاصه اهداف و ارزش یک شرکت است .کمپانی‌ها به همان دلیل که لوگو برای خود انتخاب می‌کنند به همان دلیل هم شعار در نظر می‌گیرند. به هنگام تبلیغ درحالی که لوگو‌ها، نماینده تصویری یک برند هستند، شعار‌ها، نماینده‌ی صدای یک برند هستند. هر دو مورد توجه مشتریان را بیشتر از نام برند یا محصول به خود جلب می‌کند. همچنین راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شوند و به یاد ماندنی‌تر هستند. استفاده از شعار در طراحی سایت فروشگاهی خود و دیگر روش های تبلیغاتی باعث ماندگاری بیشتر نام برند شما می‌شود؛ اما چه اهدافی باعث انتخاب یک شعار مناسب می‌شود را به مراتب بررسی خواهیم کرد.

هدف از انتخاب شعار چیست؟

هدف انتخاب شعار

هدف از انتخاب شعار،باقی گذاشتن سرنخی از پیام برند، در ذهن مشتریان است؛ حتی اگر آن‌ها از تبلیغات شما هیچ چیز را به خاطر نسپارند، ممکن است شعار شما را به یاد آورند.

انتخاب شعار برای کسب و کار به شرط مناسب بودن یکی از بهترین راه‌ها برای به یاد ماندن مشتریان است. اگر به درستی شعار مربوط به برند خود را انتخاب کنید می توانید آینده‌ای مناسب برای کسب و کار خود رقم بزنید. بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی شما می‌توانید از شعار‌ها در تبلیغات خود استفاده کندی و مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.

چه چیزی عامل یک شعار خوب است؟

بر اساس HowStuffWorks، یک شعار مناسب باید تمام صفات زیر را دارا باشد:

به یاد ماندنی باشد.

آیا شعار شما به راحتی و به سرعت قابل تشخیص است؟ آیا افراد فقط با چند ثانیه، آن را به خاطر می‌سپارند؟ چند واژه قدرتمند ولی کوتاه، تاثیر عمیقی در هر تبلیغ،ویدیو، پوستر‌ها و یا کارت‌های بیزینسی دارد.

شامل مزیت‌های کلیدی باشد.

تا به حال این جمله را شنیده‌اید که می‌گوید:صدای جلز و ولز کبابو بفروش نه سیخ!این به این منظور است که مزیت‌ها را باید بفروشید نه ویژگی‌ها را. برند‌های مطرح در انتخاب کردن یک شعار مناسب این مورد را به‌خوبی اعمال می‌کنند. یک شعار مناسب، مزیت محصولات و شرکت را برای مخاطبان شفاف می‌سازد.

برند‌ها را متمایز می‌کند.

چه چیزی برند شما را با دیگر برند ها متمایز می‌سازد؟ نقاط تفاوت خود را شناسایی کنید و با استفاده از این نکات، شعار خود را نسبت به دیگر برند‌ها، منحصر بفرد و تاثیرگذار سازید.

احساسات مثبتی را به برند منتقل کند.

بهترین شعار‌ها از کلماتی بهره برده‌اند که مثبت و خوشبینانه هستند. برای مثال به شعار مزمز دقت کنید، هم مزه‌ی هر لحظه. تگ لاین‌ها باید احساس خوبی را به مخاطبان القا کنند.

تفاوت بین تگ لاین و شعار

تفاوت تگ‌لاین و شعار

اگرچه هر دوی این مضمون‌ها معنایی تقریباً مشابه دارند، ولی هردوی آن‌ها دارای هدفی کاملا متفاوت هستند. طبق تعریفی که از شعار در سایت کارآفرینان نقل شده است، شعار، کمپانی و محصولات را به دیگران معرفی می‌کند. اما تگ لاین‌ها به نحوه موقعیت شرکت، در صنعت مورد فعالیت می‌پردازد.

یک شعار شامل انگیزه و هدف شرکت ، ارزش‌هایی که به پای آن می‌ایستد و حتی نحوه کمک به مشتریان در کمپین‌های فردی که شرکت‌ها ممکن است در راستای این اهداف حرکت کنند، است. شعار‌ها می‌توانند، از تگ لاین‌ها طولانی تر باشند.

تگ لاین، کنایه یا مزاحی است که تصویر برند شما را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند. تگ لاین ‌ها مشتریان را قادر می‌سازد تا با نشاط و علاقه بیشتری با شرکت شما تعامل برقرار کنند. تگ‌لاین باید به گونه‌ای انتخاب شود که وقتی تگ‌ لاین را میبینید، انگار کمپانی را مشاهده کرده‌اید.

در تبلیغات رسمی تگ‌لاین‌ها بیشتر در کنار لوگو شرکت‌ها قرار دارند و بیشتر از شعار، برای فرایند آگاهی از برند قابل تشخیص هستند. شعار‌ها ارزش یک کمپانی هستند و رشد و تکامل شرکت را نمایان می‌سازند. یک شرکت لزوماً، نیازمند ارتقای هر دوی این موارد نیست، با یک تگ لاین قابل تشخیص هم روند موفقیت‌امیزی را سپری می‌کند. اما با رشد توسعه کسب و کارتان و تولید محصولات جدید و شناسایی مشتریان نوظهور، شاید به دنبال یک شعار برای کمپین خود باشید تا چشم‌انداز ‌های شما را به خوبی بیان کند.

چگونه شعارتبلیغاتی مناسبی داشته باشیم

چطور شعار مناسب انتخاب کنیم؟

شعار خوب چگونه است

شما می‌توانید با استفاده از نیرو‌های کپی رایتر شعار برای کسب و کار خود انتخاب کنید. این اشخاص در واقع نویسندگانی هستند که برای نوشتن متون تبلیغاتی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و با فهمیدن شخصیت برند شما و آن‌چیز که در درون شما می‌گذرد می‌توانند شعار مناسبی را برای برند شما گزینش کنند. 

انتخاب شعار برای کسب و کار یکی از لزوم دیده شدن آن کسب و کار وشناخته شدن آن است. پس آن را جدی بگیرید و با توجه به تفاوت شعار و تگ‌لاین آن‌چه را که لازم دارید برای برند خود تولید کنید.

 

استفاده از شعار در سایت‌های ساخته شده با سازیتو

استفاده از شعار برای کسب و کار

بعد از خرید دامنه و استفاده از فروشگاه‌ساز سازیتو شما به مرحله‌ی طراحی سایت وارد می‌شوید. در بخش ویرایش پوسته می‌توانید تمام کامپوننت‌های فعال و غیر فعال را در سایت خود مشاهده کنید. یکی از بخش‌هایی که شما می‌ةوانید از شعار خود در آن استفاده کنید هدر سایت است.

شما با مراجعه به بخش ویرایش پوسته در سایت ساخته شده با سازیتو، می‌توانید به راحتی با تغییر دادن متن پیام هدر شعار کسب و کار خود را در این  قسمت بنویسید که در بالای سایت شما نمایش داده شود.

نتیجه‌گیری

انتخاب شعار در کسب و کار یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای به یاد ماندن در ذهن مشتریان است. اگر می‌خواهید در یاد مشتریان بمانید، تفاوت شعار و تگ‌لاین را بدانید و برای کسب و کار خود انتخاب شعار مناسبی داشته باشید. استفاده از شعار در کسب و کار شما می‌تواند در فروش شما نیز تاثیر بگذارد و فروش شما را افزایش دهد.