زمان مطالعه ۹ دقیقه

چگونه دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

چگونه دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

اینستاگرام یک کانال بازاریابی بسیار قوی برای کسب و کار شماست که فرصت بدست آوردن مخاطبان وفادار به برندتان و رشد را به شما می‌دهد. افزایش فالوور اینستاگرام، همواره دغدغه‌ی بسیاری از صاحبان کسب و کار بوده است. در این مطلب ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه به طور موثر از از اینستاگرام استفاده کنید تا در طول زمان تعامل مخاطبان خود را افزایش دهید و از آن در راستای رشد کسب و کار خود استفاده نمایید.

اینستاگرام یک کانال ‌بازاریابی‌ بسیار قوی برای کسب و کار شماست که فرصت بدست آوردن مخاطبان وفادار به برندتان و رشد را به شما می‌دهد. در واقع روزانه حدود ۵۰۰ میلیون نفر در این برنامه به جستجو می‌پردازند که اینستاگرام را تبدیل به خانه‌ای برای مخاطبان خود کرده است، ولی مانند هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری، می‌توان از آن استفاده‌ی خوب، بد یا هوشمندانه کرد. افزایش فالوور اینستاگرام، همواره دغدغه‌ی بسیاری از صاحبان کسب و کار بوده است. در این مطلب ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه به طور موثر از از اینستاگرام استفاده کنید تا در طول زمان تعامل مخاطبان خود را افزایش دهید و از آن در راستای رشد کسب و کار خود استفاده نمایید.

از هشتگ مناسب استفاده کنید

هدف اصلی شما در اینستاگرام این است که مخاطبان قدیمی را با خود همراه کنید و همچنین مخاطبان جدیدی جذب نمایید. اولین لازمه‌ی این کار گذاشتن ‌پست‌های جدید و سرگرم کننده می‌باشد، ولی برای افزایش مخاطب در اینستاگرام، باید هشتگ‌های مهم و مناسب را بیابید. ‌هشتگ‌گذاری در اینستاگرام باعث می‌شود پست‌های شما برای کسانی که به دنبال موضوع خاصی می‌گردند، به راحتی پیدا شود. مانند بقیه شبکه‌های اجتماعی برخی از هشتگ‌ها در اینستاگرام بیشتر استفاده می‌شود که با استفاده درست از آن‌ها می‌توانید به جذب مخاطب خود کمک کنید.

افزایش فالوئر اینستاگرام

اگر می‌خواهید برای عکس‌های خود از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید بهتر است در جستجوی هشتگ‌های مرتبط باشید، هشتگ‌هایی که معرف برند و محصول شما باشند، همچنین در اینستاگرام بیشتر مورد جستجو قرار بگیرند. همچنین می‌توانید هشتگ مورد نظر خودتان را مستقیما در اینستاگرام جستجو کنید تا میزان محبوبیت آن را بفهمید. کلمات متفاوت را امتحان کنید و لیست هشتگ‌های برند خود را آماده کنید. شما برای هر پستی حداکثر از ۳۰ هشتگ می‌توانید استفاده کنید و در نظر داشته باشید که هشتگ‌ها در طول زمان ممکن است تغییر کنند، پس سعی کنید به طور ماهیانه آنها را چک نمایید.

یکی از راه‌های دیگر برای پیدا کردن هشتگ در اینستاگرام، سر زدن به هشتگ عکس‌هایی است که مخاطبان آن‌ها ممکن است علاقه‌مند به صفحه شما نیز باشند ولی تکرار همه‌ی آنها بی فایده است و شما بهتر است هشتگ‌های برند خود را داشته باشید. اگر عکسی را پست کرده‌اید و چیزی را فراموش کردید، این فرصت را دارید که برگردید و در قسمت توضیحات آن را ویرایش کنید یا هشتگ‌هایی را به صورت کامنت در زیر پست بگذارید و شاهد اضافه شدن مخاطبان خود باشید.

استفاده از هشتگ در استوری

استفاده از هشتگ در پست معمول است، اما شما باید در استوری‌های خود نیز از هشتگ استفاده کنید. برای این کار هم میتوانید از هشتگ موجود در استیکرها استفاده کنید هم می‌توانید مستقیما هشتگ مورد نظر را روی استوری بنویسید. ۲۰ هشتگ محبوب در اینستاگرام در ادامه آورده شده است:

  • love
  • instagood
  • photooftheday
  • fashion
  • beautiful
  • happy
  • cute
  • like4like
  • tbt
  • followme
  • picoftheday
  • follow
  • me
  • art
  • selfie
  • summer
  • instadaily
  • repost
  • friends
  • nature

از فیلترهای مناسب استفاده کنید

هشتگ‌ها تنها یکی از موضوعات قابل توجه مخاطبان اینستاگرام هستند. استفاده از فیلترهای اینستاگرام، محبوبیت خاصی در فضای این برنامه دارد و برخی از فیلترها محبوب‌تر از بقیه شناخته شده‌اند که ممکن است استفاده از آن‌ها در افزایش مخاطب اینستاگرام تاثیرگذار باشد.

 

با استفاده از فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

ایجاد فروشگاه اینستاگرام رایگان

در زیر نام ۱۰ فیلتر محبوب استفاده‌کنندگان اینستاگرام را برای شما به ترتیب آورده‌ایم:

  • Normal
  • Clarendon
  • Juno
  • Lark
  • Ludwig
  • Gingham
  • Valencia
  • X-Pro II
  • Lo-fi
  • Amaro

فروشگاه اینستاگرامی ایجاد کنیم به صورت رایگان

زمان مناسب پست کردن را پیدا کنید

علاوه بر هشتگ‌ها و فیلترها، پیدا کردن زمان مناسب برای ارسال پست می‌تواند تاثیرگذار باشد. یک روش مشخص این است که زمان‌بندی پست‌های گذشته خود را ببینید و مقایسه کنید گذاشتن پست در چه زمانی برای شما بهتر بوده است و همچنین می‌توانید از بخش گزارشات اینستاگرام که رایگان است استفاده کنید تا اطلاعاتی در این زمینه پیدا کنید.

دنبال‌کنندگان رقیبان خود را بدزدید

یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن و جذب مخاطبان جدید، جستجو کردن در دنبال‌کنندگان رقیبان نزدیک شما و جذب آن‌ها است. این افراد صفحه رقیبان شما را دنبال می‌کنند پس محتمل است کم و بیش به صفحه شما نیز علاقه نشان دهند. برای جذب این افراد چند راه وجود دارد.

  • اول: دنبال کردن صفحه ی آن‌ها
  • دوم: یکی از عکس‌ها را لایک کنید
  • سوم: برای یکی از عکس‌ها کامنت بگذارید

برای تبلیغات صفحه خود هزینه کنید

همه‌ی این برنامه‌ریزی‌ها برای صفحه شما عالی است اما برای تاثیرگذاری بیشتر لازم است از «اینفلوئنسر مارکتینگ» استفاده کنید تا خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی نمایید. بر خلاف راه‌های قبلی که توضیح دادیم، این راه بدون هزینه نیست ولی اگر این راه درست انجام شود ارزش هزینه کردن دارد.

چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم

در ابتدا نیاز به لیستی دارید که شامل صفحه‌های بزرگ و پربیننده‌ی حوزه کاری شما باشند. برای مثال اگر شما در زمینه محصولات آرایشی کار می‌کنید لازم است تا صفحات بلاگرهای آرایشی و زیبایی را پیدا کنید و در لیست خود بگذارید. به ۲ مورد در صفحه آنها توجه کنید. اول تعداد دنبال‌کنندگان آن‌ها و دوم داشتن یک آدرس ایمیل. وجود آدرس ایمیل نشان دهنده این است که آن‌ها مایل به همکاری هستند. پس به آن‌ها ایمیل بزنید و در مورد نحوه همکاری برای تبلیغات بپرسید.

اگر شما فروشنده یک محصول خاص هستید، بهتر است یک نمونه از محصول خود را برای امتحان کردن و بیان نظر برایشان ارسال کنید. با این کار بازخورد بهتری می‌گیرید.

ایجاد فروشگاه با اینستاگرام

استفاده از تگ‌های جغرافیایی برای کسب و کارهای محلی

برای قابل دسترس بودن، علاوه بر هشتگ‌ها، می‌توانید از تگ کردن موقعیت خود استفاده کنید. هم شهری که در آن هستید و هم محلی که در آن عکس را گرفتید. تگ لوکیشن در اینستاگرام، هم در پست‌ها و هم در استوری‌ها دنبال‌کننده‌های خود را دارد. می‌توانید کسب و کار محلی خود را با استفاده مداوم از لوکیشن و پیدا کردن کسانی که این تگ‌های محلی را دنبال می‌کنند، به کسانی که در اطراف شما هستند، معرفی کنید.

استوری‌های خود را به صورت هایلایت مرتب کنید

هنگامی که یک دنبال‌کننده بالقوه وارد صفحه پروفایل شما می‌شود، زمان خیلی کمی در اختیار دارید تا نظرشان را جلب کنید و متقاعدش کنید که شما را دنبال کند.

یکی از راه‌ها برای جلب نظر مخاطب بخش «هایلایت‌ها» است. امکانی در صفحه پروفایل شما برای مرتب کردن استوری‌ها است و مشخص می‌کند به طور کلی صفحه شما در مورد چه موضوعی است.

از آنجایی که عمر هر استوری فقط ۲۴ ساعت است، هایلایت اینستاگرام می‌تواند یک زندگی دوباره به آن بدهد تا مخاطبان جدیدتر را جذب صفحه شما کند تا استوری‌های بعدی را از دست ندهد.

از هایلایت‌ها برای موارد زیر استفاده کنید:

  • مقدمه‌ای ایجاد کنید که مشخص می‌کند صفحه شما در مورد چه چیزی است
  • استوری‌های خود را بر اساس موضوعات مختلف مرتب‌سازی کنید
  • محصولات خود را از طریق عکس و ویدئو معرفی کنید
  • محصولات خود را از طریق Swipe Up یا لینکی که در استوری فقط برای کاربرانی که دنبال‌کننده بیشتر از ۱۰هزارتا دارند قابل استفاده است معرفی کنید

برای دنبال‌کننده بیشتر درخواست کنید

واضح به نظر می‌رسد، ولی به گفتنش می‌ارزد: نترسید و گاهی اوقات از مخاطبان خود بخواهید که شما را دنبال کنند.

با همان روشی که یوتیوبرها از بینندگان خود درخواست می‌کنند تا ویدئوهایشان را لایک کنند یا عضو کانال‌شان بشوند شما هم می‌توانید از مخاطبان خود برای دیدن محتوای بیشتر درخواست کنید تا شما را دنبال کنند.

نحوه فروش محصول در اینستاگرام

شاید گاهی اوقات مردم واقعا از محتوای شما در اینستاگرام لذت ببرند، ولی به یک تلنگر برای دنبال کردن شما نیاز دارند.

می‌توانید این درخواست را با نوشتن در عنوان پست یا تصویری که پست می‌کنید انجام دهید. همچنین اعلام کنید که با دنبال کردن شما چه چیزی دریافت می‌کنند یا اینکه پست‌های جدید را از دست نمی‌دهند.

روی موج موضوعات ترند سوار شوید

وقتی موضوعی ترند یا داغ می‌شود، با هماهنگ کردن محتوای خود با آن موضوع یا هشتگ می‌توانید امکان دیده شدن و ‌تعامل صفحه اینستاگرام‌تان‌ را بالاتر ببرد.

افزایش فالوئر در اینستاگرام

برای نمونه، می‌توانید سوار موج یک موضوع ترند یا رویداد، مثل تعطیلات شوید، یا با مشارکت در یک یا چند هشتگ مرتبط با تعطیلات که در حال استفاده هستند، دسترسی‌پذیری و تعامل صفحه خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید با علامت زدن رویداد‌های خاص در تقویم خود برای تولید محتوا در آن رویداد برنامه‌ریزی کنید.

توجه داشته باشید که در ترند‌ها و رویدادهایی که مرتبط با مخاطب هدف شماست مشارکت می‌کنید تا توجه کافی را دریافت نمایید.

برای مخاطبان خود هدیه ارسال کنید (Giveaway)

یکی از بهترین نظراتی که می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بگیرید، نظری است که یکی از کاربران در آن دوستش را تگ می‌کند. انجام دادن این کار نه تنها تعامل پست‌های شما را افزایش می‌دهد، که در طولانی مدت باعث افزایش محبوبیت صفحه شما بر اساس الگوریتم اینستاگرام می‌شود، همچنین موجب جذب شدن دنبال‌کننده‌های جدید از طریق پیشنهاد اشخاص دیگری خواهد شد که پتانسیل بیشتری نسبت به دنبال‌کنندگان عادی دارد.

چگونه در اینستاگرام معروف شویم

یکی از راه‌هایی که باعث تشویق این عمل می‌شود این است که پست‌های مرتبط با یک رفتار خاص ارسال کنید و در آن از مخاطبان‌تان درخواست کنید تا دوستان خود را تگ کنند. ولی یک راه تاثیرگذارتر برای اینکه دنبال‌کنندگان شما دوستان‌شان را تگ کنند ‌ارسال هدیه‌ و اجرای مسابقه است. به این شکل که یک هدیه در نظر بگیرید و از مخاطبان خود درخواست کنید با تگ کردن دوستان‌شان و دنبال کردن صفحه شما در قرعه‌کشی شرکت کنند.

سبکی یکسان برای پست‌ها داشته باشید

اکثر دنبال‌کنندگان به خاطر پست‌هایی که قبلا ارسال کرده‌اید شما را دنبال نمی‌کنند، بلکه منتظر پست‌های جدید شما هستند. مخاطبان شما تمایل دارند بدانند که اگر روی دکمه Follow کلیک کنند در مقابل چه چیزی دریافت می‌کنند.

داشتن پست‌هایی با سبک و ظاهر یکسان و زمان‌بندی مشخص می‌تواند تاثیر بسیار بیشتری رو رشد دنبال‌کننده‌ها، مانند موارد دیگری که ذکر کردیم داشته باشد. حتی با یک الگوی ساده نیز می‌توانید دنبال‌کننده جدیدی که وارد صفحه شما می‌شود را به سمت خود جذب کنید.

صحبت پایانی

 پس از راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی‌تان، شما دغدغه‌ی افزایش مخاطب و بازدید را خواهید داشت. در این مقاله سازیتو ما در مورد تاثیرگذارترین روش‌های استفاده از اینستاگرام برای ایجاد فالوئر صحبت کردیم، ولی همیشه مسئله عدد دنبال‌کنندگان نیست. مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، موفق‌ترین استراتژی اعتبار و اجتماعی بودن است. اگر به جای تعداد فالوئرها روی تعامل تمرکز کنید، اینستاگرام می‌تواند بهترین فضا برای محصولات و برند شما جهت ایجاد درآمد برای کسب و کار شما باشد.