زمان مطالعه ۷ دقیقه

۱۰ ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی

۱۰ ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی

اپیدمی کرونا و قرنطینه‌ای که پس از آن تجربه کردیم، بیش‌از هر زمان دیگری اهمیت گسترش کسب‌وکارها به بستر اینترنت را خاطرنشان کرد. از طرفی دیگر، بسیاری از افراد در همین دوران کسب‌وکارهای خود را از ابتدا در اینترنت راه‌اندازی کردند. مسئله‌ی گسترش و راه‌اندازی کسب‌وکار در اینترنت، دیگر به‌ پیشرفت مالی ارتباطی ندارد!. کرونا ثابت کرد هر فردی که کسب‌وکاری را اداره می‌کند، یا کالایی را می‌فروشد، برای «پیشرفت» پیدا کردن باید به این سمت پیش برود. اما سوال اصلی این‌جاست، چه چیزی را می‌توانیم در بسترهای اینترنتی به فروش برسانیم؟ در ادامه به معرفی ۱۰ ایده برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

اپیدمی کرونا و قرنطینه‌ای که پس از آن تجربه کردیم، بیش‌از هر زمان دیگری اهمیت گسترش کسب‌وکارها به بستر اینترنت را خاطرنشان کرد. از طرفی دیگر، بسیاری از افراد در همین دوران کسب‌وکارهای خود را از ابتدا در اینترنت راه‌اندازی کردند. مسئله‌ی گسترش و راه‌اندازی کسب‌وکار در اینترنت، دیگر به‌ پیشرفت مالی ارتباطی ندارد!. کرونا ثابت کرد هر فردی که کسب‌وکاری را اداره می‌کند، یا کالایی را می‌فروشد، برای «پیشرفت» پیدا کردن باید به این سمت پیش برود. اما سوال اصلی این‌جاست، چه چیزی را می‌توانیم در بسترهای اینترنتی به فروش برسانیم؟ در ادامه به معرفی ۱۰ ایده برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

در این مقاله ده محصول –یا محصولاتی- را که می‌توانید در محیط خانه‌تان بسازید و به فروش برسانید را معرفی خواهیم کرد. این مقاله حتی اگر مسئله‌ی کسب درآمد هم نداشته باشید می‌تواند کارآمد باشد، مخصوصاً در این دوران که همه‌ی ما در خانه سرگرمی خاصی نداریم! ساخت این محصولات می‌تواند حوصله‌تان را سر جایش بیاورد.

همه‌ی ایده‌ها برای افرادی ارائه شده‌اند که تجربه‌ی خاصی در ارائه محصولات دست‌ساز ندارند. پس اگر نگران این موضوع هستید که احتمالاً نتوانید در این کارها فعالیت داشته باشید، باید بگوییم اصلاً این‌طور نیست. ضمن این‌که برای هر کدام از این موارد به معرفی فروشگاه‌های سازیتو که در آن مورد فعال هستند نیز پرداخته‌ایم. این موضوع را در نظر داشته باشید که این پست به «نحوه‌ی ساخت این وسایل» نمی‌پردازد! درواقع همه‌ی این ۱۰ مورد، ایده‌ی راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستند.

۱۰ محصولی که می‌توانید خودتان تولید کنید و به فروش برسانید!

  1. بمب حمام و صابون
  2. تی‌شرت و محصولات چاپی
  3. جواهرات
  4. جعبه‌ی کادویی
  5. شمع
  6. کیک و شیرینی
  7. محصولات هنری
  8. محصولات دیجیتال
  9. پین و استیکر
  10. دست سازه‌های هنری

بمب حمام و صابون

ساخت صابون

یک جستجوی ساده در گوگل، می‌تواند شما را به نتایج فوق‌العاده‌ای در رابطه با آموزش ساخت بمب حمام و صابون در خانه هدایت کند. درواقع موضوعی که وجود دارد این است که ساخت این نوع از محصولات در حالت عادی، نیاز چندانی به خلاقیت نخواهد داشت. اما چیزی که در طول این فرآیند مهم است، بسته‌بندی آن‌ها است. بسته‌بندی محصولاتی که در دسته «لوازم آرایشی و بهداشتی» قرار می‌گیرند، شاید مهم‌ترین قسمت بازاریابی آن‌ها باشد. پس تمام خلاقیت خود را برای این مورد به کار ببرید.

تی‌شرت و محصولات چاپی

چاپ تی‌شرت

درواقع شاید در تمام فرآیند ساخت محصولات این مدل کسب‌وکار، نیاز به دخالت شما نباشد! ایده‌ی شما است که به آن حضور شما را اضافه می‌کند. اگر طراحی گرافیک بلدید، یا می‌توانید طرح‌های تصویری خلق کنید، ما این مورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید طرح‌های خود را روی محصولات مختلفی از تی‌شرت گرفته تا ماگ و حتی کیف چاپ و به فروش برسانید.

نمونه‌ی فروشگاه در سازیتو: استودیو میزطوری

جواهرات

فروش جواهرات

جواهر و جواهرسازی یکی دیگر از ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار است که رنج سختی آن می‌تواند از ساده تا محصولات پر جزئیات متفاوت باشد. اما شاید مهم‌ترین مسئله‌ی این ایده، بازاریابی آن باشد. بازار این محصول اشباع ‌شده و اگر قصد ورود به این کسب‌وکار را دارید، از دو مورد اطمینان حاصل کنید.

  • ایده‌ی طراحی محصولات
  • بازار هدف –نیچ مارکت- و برآورده کردن نیازهای آنان

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه ددیسل

جعبه‌های کادویی

[فروش جعبه کادویی

ایده‌ی فروش جعبه‌های کادویی کم‌تر تمام محصولاتی که معرفی شدند یا معرفی خواهند شد، نیاز به خلاقیت‌های دست‌سازه‌ای دارد. اما باید تمام تمرکز خود را روی چیدمان اجزاء و محصولات داخل جعبه جمع کنید! اما این ایده‌ مزیت‌های بسیاری نیز دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • جعبه‌های اشتراکی معمولاً یک‌جا بسته‌بندی و در یک زمان مشخص ماهیانه ارسال خواهند شد.
  • درصورتی‌که سایز جعبه‌ها محدود باشد، فرآیند ارسال به‌نسبت دیگر مدل‌های کسب‌وکار بسیار ساده‌تر خواهد شد.

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه فان تئوری

شمع

فروش شمع

شاید باور نکنید اما صنعت شمع در ایالات متحده چیزی بالغ‌بر ۲.۳ میلیارد دلار ارزش داشته باشد! همین مورد را اگر به ایران بسط دهیم، قطعاً با یک عدد و موقعیت فوق‌العاده روبه‌رو خواهیم شد. اما اگر قصد ورود به این بازار را دارید، حتماً برای بازاریابی آن یک بازار هدف را نشانه‌گذاری کنید. برای مثال شمع‌های مذهبی، شمع‌های عاشقانه و… . درست مثل صابون، محدودیتی در تولید این محصول در خانه نخواهید داشت و با یک جستجوی ساده در گوگل به روش آن دست پیدا خواهید کرد.

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه واندرکریت

کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

درست مثل دیگر نقاط جهان، این مدل کسب‌وکار در بستر اینترنت به ایران هم وارد شده است، و اتفاقاً طرفدارهای خودش را هم دارد (نیچ مارکت). کیک، شکلات، آب‌نبات، کلوچه و… . پایه‌ی همه‌ی این موارد شکر و به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر در محیط خانه قابل تولید هستند. ضمن این‌که قادر خواهید بود تمام خلاقیت خود از طعم محصولات‌تان گرفته تا زیبایی، به کار بگیرید. فقط باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که آیا محصول نهایی‌تان، قابلیت جابه‌جایی به نقاط مختلف را خواهد داشت؟

محصولات هنری

محصولات هنری

هیچ زمانی برای هنرمندها بهتر از حالا برای فروش محصولات‌شان نبوده است! اگر در هر زمینه‌ی هنری‌ای، از نقاشی گرفته تا مجسمه‌سازی توانایی دارید، زیرساخت فروش برای شما توسط سازیتو فراهم شده است. وقت را تلف نکنید و به‌سرعت فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید، که در این میان، قادر خواهید بود هنر خود را به افراد بیشتری نیز نشان دهید.

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه دوزی‌گل

محصولات دیجیتالی

محصولات دیجیتالی

بازار فروش محصولات دیجیتال همواره با رشد فوق‌العاده‌ای همراه بوده و به نظر می‌آید اصلاً قصد توقف کردن را ندارد. ساخت و فروش محصولات دیجیتالی چون لایسنس فونت، تمپلیت‌های گرافیکی، کتاب دیجیتال، وبینارها، آموزش‌های مجازی و… احتمالاً کمی بیشتر از دیگر مدل‌های کسب‌وکاری که به آن‌ها اشاره کردیم، کار ببرند، اما به معنای واقعی کلمه پس از شروع به فروش‌شان دیگر هیچ نیازی به کار کردن نخواهد بود! هزینه‌های جاری در این شکل از کسب‌وکار در حداقل‌ترین حالت خود هستند، و فعالیت‌های اضافی دیگری چون فرآیند ارسال و بسته‌بندی محصولات فیزیکی را نیز در آن‌ها نخواهیم دید.

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه سانازسانیا

پین و استیکر

فروش استیکر

پین و استیکر از همان ابتدا اختراعشان از محبوب‌ترین کالاها بوده‌اند، و این روند هنوز هم ادامه‌دار است. درصورتی‌که قصد ورود به این کسب‌وکار را دارید، فرآیند کار به این شکل است که تولید محصولات‌تان را به یک کارگاه برون‌سپاری می‌کنید. اما طراحی محصولات‌ تماماً به‌پای خودتان خواهد بود.

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه فلربو

دست‌سازه‌های سنتی

فروش محصولات سنتی

درصورتی‌که با دست‌سازه‌های سنتی موقعیت‌های جغرافیایی مختلف ایران آشنایی دارید، حالا بهترین زمان برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان و گسترش آن به بستر اینترنت است. هر نقطه از ایران عزیزمان، محصولات سنتی بسیاری از جواهرات و آویز آلات گرفته تا سازهای محلی را در خود جای‌داده که اتفاقاً پتانسیل فروش بسیاری را نیز دارند. تولید این محصولات در اغلب اوقات نیازمند مهارت‌های بسیاری است، اما نگران نباشید، قطعاً در طول زمان به مهارت‌های مورد نیاز دست پیدا خواهید کرد.

نمونه‌ی فروشگاه سازیتو: فروشگاه سیران آرت گروپ

سخن پایانی

ایده‌ها این‌جا و در پایان مقاله متوقف نخواهند شد. راه‌های خلاق بسیاری برای کسب درآمد وجود دارند. تنها کاری که باید بکنید، سنجش ارزش‌های درونی و استعدادهایتان است. حالا که زیرساخت‌های فروش در بستر اینترنت در بهترین حالت خود توسط فروشگاه‌سازی‌هایی چون سازیتو فراهم شده است، شما قادر خواهید بود هر چیزی از تی‌شرت پرینت شده گرفته تا کیک و شیرینی را به ‌فروش برسانید.