زمان مطالعه ۴ دقیقه

۵ دلیل برای‌ این‌‌که فروشگاه اینترنتی شما، باید وبلاگ داشته باشد

۵ دلیل برای‌ این‌‌که فروشگاه اینترنتی شما، باید وبلاگ داشته باشد

این‌که در چند سال گذشته میزان استفاده از قابلیت‌های وبلاگ کسب‌وکارهای اینترنتی را متحول کرده، جای تعجب ندارد. اما سوال این‌جاست که این کسب‌وکارها به چه مقدار از این بستر جهت پیشرفت خود استفاده می‌کنند؟ به اعتقاد ما در اکثر اوقات تنها یک پاسخ وجود دارد: نه به اندازه‌ی کافی.


این‌که در چند سال گذشته میزان استفاده از قابلیت‌های وبلاگ کسب‌وکارهای اینترنتی را متحول کرده، جای تعجب ندارد. اما سوال این‌جاست که این کسب‌وکارها به چه مقدار از این بستر جهت پیشرفت خود استفاده می‌کنند؟ به اعتقاد ما در اکثر اوقات تنها یک پاسخ وجود دارد: نه به اندازه‌ی کافی. وبلاگ، یکی از مهم‎‌ترین ابزارهای بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارها به شمار می‌آید. به‌واسطه‌ی این ابزار می‌توانید به ارتقاء ارزش‌های خود برند کمک کنید و افزایش فروش را در ادامه‌ی آن به همراه داشته باشید. با کمی تلاش بیشتر و کار سخت‌تر، یک وبلاگ برای کسب و کار شما دست‌آوردهای بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی ۵ مورد از مهم‌ترین دلایلی که چرا یک کسب‌وکار در بستر اینترنت باید وبلاگ داشته باشد، خواهیم پرداخت.

به شما در رتبه‌بندی کلمات کلیدی کمک می‌کند.

وبلاگ نویسی فواید بسیاری را برای فروشگاه‌های اینترنتی به همراه دارد، از جمله‌ی این فواید می‌توان به ارتقاء رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو اشاره کرد، که میزان افزایش درآمد را به همراه دارد. معمولا یک تیم بازاریابی محتوا با استفاده از ابزارهای مختلف، کلمات کلیدی مرتبط به کسب‌وکار شما را در موتورهای جستجو هدفگذاری می‌کنند. از سویی دیگر، معمول نیست در صفحات محصول از عباراتی مثل "در زمستان امسال چه کتی باید بخرم؟" استفاده کرد. طراحی سایت فروشگاهی با وبلاگ این امکان را به شما می‌دهد که به سوال‌های پرتکرار مشتریانتان در قالب مقاله‌های مختلف پاسخ دهید. ایجاد یک پست با کلمات کلیدی مناسب نیز می‌تواند منجر به ورود مشتریان بالقوه‌ای شود که سوال‌های خود را در گوگل سرچ می‌کنند.

Analytics

می‌توانید هر چقدر که نیاز است محتوا تولید کنید.

گوگل معمولا بروزرسانی محتوایی وب‌سایت‌ها را تحسین می‌کند و پست‌های آن‌ها را با توجه به مفاهیم رتبه‌بندی خود در معرض ملاحظات قرار می‌دهد. یک وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که به طور پیوسته و بدون محدودیت، هرچقدر که نیاز است محتوا تولید کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که به‌واسطه ارسال متعدد چند مقاله با یک مفهوم، کاربران خود و موتورهای جستجو را اسپم نکنید. انتشار ۳ الی ۵ پست در هفته، برای پیشرفت در این بستر، کافی است.

نظر مشتریان خود را جلب و یک اجتماع آنلاین وفادار پایه‌گذاری کنید.

وقتی یک پست معمولی سرگرم‌کننده منتشر می‌کنید، کاربران خود را به همکاری در قسمت کامنت و اشتراک‌گذاری متن ترغیب کنید. به‌واسطه‌ی این کار به سرعت قادر خواهید بود یک گروه وفادار از مشتری‌هایتان را پایه‌گذاری کنید و در موقعیت‌های بسیاری از آن ها در فرآیند پیشرفت کاری خود استفاده کنید. پاسخ مداوم به کامنت‌ها و بازخورداهای مخاطبان، منجر به حفظ این روابط خواهد شد. این موضوع همچنین به شما برای شناسایی مشکلات کسب‌وکارتان کمک خواهد کرد.

یک وبلاگ همچنین این فرصت را به شما خواهد داد که با ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی، در افزایش بازدهی سئوی وب‌سایت خود موثر‌تر عمل کنید. ساخت لینک‌های واقعی برای وب‌سایت، هنوز یکی از موثرترین راه‌های بهینه‌سازی سئو به‌شمار می‌رود که متاسفانه چندان مورد توجه واقع نمی‌شود. وقت گذاشتن برای ایجاد لینک از وب‌سایت‌های غیر رقیب به محصولاتتان، آتوریتی پروژه‌ی شما را بهبود می بخشد و نتیجتا افزایش رتبه کسب‌وکارتان در گوگل و دیگر موتورهای جستجوی را در پی خواهد داشت.

Links

تخصص‌تان در کار را اثبات کنید.

مخاطبین نسل جدید خریدهای اینترنتی، دیگر به‌دنبال یک تجربه‌ی خرید کارآمد نیستند، بلکه می‌خواهند چیزی فراتر از این را تجربه کنند. به‌منظور ایجاد اعتماد و اثبات اعتبار در کسب‌وکار خود، می‌‌توانید کاربران را به کشف اتفاقاتی که در دفتر کار شما جریان دارند دعوت کنید!، روند تولید را توضیح دهید و نظراتتان را در مورد ترندهای روز بیان کنید.

شروع به نوشتن کنید!

حالا که دلایل متفاوت تاثیرگذاری یک وبلاگ در موفقیت کسب‌وکارها را مطالعه کردید، وقت را تلف نکنید و شروع به نوشتن کنید!. می‌دانیم –این کار مستلزم تلاش‌های بسیاری است، اما باور کنید، بازاریابی محتوایی مهم‌ترین کلید موفقیت برای هر کسب‌وکاری در بستر وب است. نسخه‌ی حرفه‌ای فروشگاه‌ سازیتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند، که بدون هیچ‌گونه زحمت مضاعفی برای راه‌اندازی وبلاگ خود اقدام کنید. به‌واسطه‌ی این موضوع قادر به نمایش پست‎‌های وبلاگ در صفحه‌ی اصلی فروشگاه، اضافه کردن عکس و ویدئو، ارسال انواع پست و امکانات فوق‌العاده‌ی دیگری نیز خواهید بود.

Bloging