زمان مطالعه ۵ دقیقه

آیا عکاسی بد محصولات، باعث پایین آمدن فروش می‌شود؟

آیا عکاسی بد محصولات، باعث پایین آمدن فروش می‌شود؟

اهمیتی ندارد که محصولات شما چقدر خوب هستند، اگر عکس‌ها افتضاح هستند کسی آن‌ها را نمی‌خرد! در این پست، ۶ راهکار ساده برای بهبود کیفیت عکس‌های **فروشگاه آنلاین شما ارائه می‌شود. عکاسی محصولات در تجارت الکترونیک بسیار مهم است. امکان ندارد که شما به یک مغازه کفش فروشی بروید و بدون امتحان کردن، آن‌ها را بخرید. هنگامی که یک مشتری در دنیای واقعی خرید می‌کند، می‌تواند محصول مورد نظر را بردارد، وزن آن را بسنجد، امتحانش کند و همه قسمت‌های آن را لمس کند اما هنگام خرید آنلاین، مشتریان نمی‌توانند هیچ کدام از محصولاتی که شما ارائه داده‌اید را لمس کنند.


اهمیتی ندارد که محصولات شما چقدر خوب هستند، اگر عکس‌ها افتضاح هستند کسی آن‌ها را نمی‌خرد!

در این پست، ۶ راهکار ساده برای بهبود کیفیت عکس‌های فروشگاه آنلاین شما ارائه می‌شود. عکاسی محصولات در تجارت الکترونیک بسیار مهم است. امکان ندارد که شما به یک مغازه کفش فروشی بروید و بدون امتحان کردن، آن‌ها را بخرید. هنگامی که یک مشتری در دنیای واقعی خرید می‌کند، می‌تواند محصول مورد نظر را بردارد، وزن آن را بسنجد، امتحانش کند و همه قسمت‌های آن را لمس کند اما هنگام خرید آنلاین، مشتریان نمی‌توانند هیچ کدام از محصولاتی که شما ارائه داده‌اید را لمس کنند. دقیقا به همین علت است که عکاسی محصول در تصمیم نهایی یک مشتری بالقوه برای خرید آنلاین تاثیر می‌گذارد. تصویر محصول، باید تا جایی که ممکن است تجربه‌ای هرچه نزدیک‌تر به زندگی واقعی را به مشتریان بدهد. در این رابطه نکات زیر را در نظر بگیرید:

پس‌زمینه

پس زمینه برای عکاسی محصول

پس زمینه را ساده نگه دارید. شما می‌خواهید که محصول برجسته باشد. هنگامی که محصول شما کوچک است، پس زمینه می‌تواند به سادگی حواس شما را پرت کند. در این صورت باید محصول را با یک رنگ تیره برجسته کنید و زمینه را ساده و کم رنگ نگه دارید. چنین عکس‌هایی تمیز و ساده هستند و به مخاطب کمک می‌کنند تا بر روی محصول تمرکز کند.

عکس‌هایی از زندگی واقعی

آموزش عکاسی محصول برای فروشگاه

گاهی اوقات، نمای فروشگاه آنلاین شما به عکس‌هایی از زندگی واقعی نیاز دارد. اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه به سبک بوتیک‌های مدرن را دارید، اشکالی ندارد که از پس زمینه‌های پیچیده‌تر استفاده کنید. شما می‌توانید با عکس‌هایی از زندگی واقعی، زمینه‌های پیچیده‌تری داشته باشید، در عین حال که زیبایی سایت خود را حفظ می‌کنید و تمرکز مشتریان را به سمت محصول جذب می‌کنید. البته این نکته را در ذهن داشته باشید که داشتن این چنین عکس‌هایی به تنهایی کافی نیست و شما باید از عکس‌هایی که در متن قبلی توضیح داد شده همراه با این عکس‌ها بهره ببرید تا اطلاعات و جزئیات کافی را در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید

 

نور

نحوه سایت لایت باکس برای عکاسی محصول

هیچ‌گاه اهمیت نور را دست کم نگیرید. برای برخی محصولات، نور طبیعی بهترین انتخاب است. شیوه‌ای که رنگ‌ها در نور طبیعی دیده می‌شوند در مقایسه با نور مصنوعی خیلی متفاوت است. برای برخی دیگر از محصولات، به خصوص محصولات با جزئیات بیشتر، به احتمال زیاد نورپردازی و بازی با نور، انتخاب بهتری باشد. نگران نباشید! نیازی نیست که شما خانه و یا محل کسب و کار خود را به یک کارگاه هنری مانند استودیوی پر از فلش‌ها و صفحات صاف عکاسی تبدیل کنید. برای گرفتن نتایج مطلوب، نیازی نیست که حتما از ابزار پیچیده یا گران قیمت استفاده کنید. با کمی خلاقیت می‌توانید با اشیای دم دست یک جعبه نور آسان و ارزان برای خود بسازید. استفاده از یک جعبه نور به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر روی سایه‌ها و چین و شکن‌های عکس نهایی داشته باشید.

رنگ و سبک

رنگ‌های مختلف محصولات در عکاسی محصول

برای مشتریان مشکل است که تصور کنند یک چیز در رنگ و یا زمینه دیگر، چگونه دیده می‌شود. شما باید مثال‌هایی از هر رنگ و سبک را در فروشگاه خود نمایش بدهید. اگر شما ۱۶ رنگ مختلف و ۵ زمینه مختلف دارید، باید هر انتخاب را به طور جداگانه نمایش دهید.

دقت به جزئیات

چگونه عکاسی محصول انجام دهیم؟

دیدن جزئیات یک محصول بسیار مهم است. فراتر از اینکه مشتریان شما به سادگی می‌خواهند بدانند که شما چه چیزی میفروشید، همچنین می‌خواهند مطمئن شوند که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید. به عنوان مثال در مورد یک محصول خاص مثل لباس، شما باید عکس‌هایی با وضوح بالا ارائه بدهید تا مشتری مطمئن شود که محصولات شما با کیفیت بالا و به طور مناسب تهیه شده‌اند.

نشان بدهید و بگویید

عکس با کیفیت برای محصولات فروشگاه

مطمئن شوید هر چیزی را که در قسمت توضیحات و یا برچسب محصول ارائه داده‌اید، نشان می‌دهید. به عنوان مثال اگر شما توضیح می‌دهید که یک کیف چند جیب دارد، حتما آن جیب‌ها را نشان دهید. همچنین تا جایی که ممکن است این کار را از زوایای مختلف انجام دهید. در این صورت، مشتری از اینکه می‌داند محصول در موقعیت‌های مختلف چگونه دیده می‌شود، حس خوبی خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، نشان دادن یک محصول در حال استفاده، به مشتریان اجازه می‌دهد تصور بهتری از این محصول به عنوان بخشی از زندگیشان داشته باشند و می‌تواند فرایند خرید را تا حدی راحت‌تر کند.

امیداوریم با رعایت کردن موارد فوق در عکاسی محصولات فروشگاه و کمی خلاقیت بتوانید فروش و مخاطبان خود را افزایش دهید.

 

با طراحی سایت سازیتو به راحت ترین شکل ممکن سایت خودتان را طراحی کنید