زمان مطالعه ۴ دقیقه

۵ نکته برای عکاسی از محصول و افزایش میزان فروش

۵ نکته برای عکاسی از محصول و افزایش میزان فروش

اگر مدیر یک فروشگاه اینترنتی هستید، قطعا به اهمیت عکس‌های محصولات اشراف دارید. عکس‌ محصولات شما تعیین کننده‌ی این است که مشتری نهایتا از شما خرید می‌کند یا خیر، پس باید درست انجام شود.


مغز انسان تنها در ۱۳ میلی‌ثانیه توانایی پردازش یک تصویر را دارد. این به این معنی است که شما برای جذب مشتری با اشتراک‌گذاری تصویر، زمان ‌زیادی ندارید. تصویری که مشتریان می‌بینند بر خرید کردن یا خرید نکردنشان تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر است که هنگام ‌طراحی فروشگاه اینترنتی یا ‌راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ باید تمام تلاش‌تان را برای ایجاد تاثیر مثبت بر روی مشتریان بکنید.

 یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای جذب مشتری انجام دهید، ‌عکاسی از محصولات‌ است. یادگیری و به‌ کار بردن نکات عکاسی از محصول در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.

چرا عکاسی تبلیغاتی اهمیت دارد؟

با این‌که فروشگاه‌های اینترنتی از مزایای بسیاری برخوردار هستند، بزرگ‌ترین محدودیت آن‌ها عدم بررسی کامل محصول از جانب مشتریان است. در خریدهای اینترنتی مشتری نمی‌تواند به بسیاری از مشخصه‌های اساسی محصول چون عطر، طعم، جنس یا حتی صدای آن دسترسی داشته باشد. به همین خاطر اکثر اوقات فروشگاه‌های اینترنتی تا ۵ زاویه‌ از محصول را به نمایش می‌گذارند. بنابراین تجارت الکترونیک اغلب تنها به حس بینایی محدود می‌شود. پس بهتر است در عکاسی‌های خود از تمام مشخصه‌های بصری به درستی عکس بگیرید. یک پروژه‌ی عکاسی باید از هر راهی که می‌شود برای ثبت مشخصه‌های محصول استفاده کند، و تجربه‌ی خرید مشتری‌ را به بالاترین سطح خود برساند.

در ادامه به بررسی ۵ راهکار خواهیم پرداخت که عکاسی تبلیغاتی شما را بهتر خواهند کرد.

پس زمینه

در عکس‌های خود از چه پس‌زمینه‌ای استفاده می‌کنید؟ در اغلب اوقات افراد از پس‌زمینه‌ی سفید بی‌نهایت در روند عکاسی از محصولات خود استفاده می‌کنند. این مورد یک نمونه‌ی ایده‌آل برای جلب توجه مشتری به سمت محصول و جزئیات آن محسوب می‌شود. برای ساخت یک پس‌زمینه‌ی سفید بی‌نهایت می‌توانید از ابتدایی‌ترین امکانات استفاده کنید یا آماده‌اش را بخرید!.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

پس زمینه

ابزارها

از ابزارهای مناسب استفاده کنید. در ابتدایی‌ترین حالت به یک دوربین خوب، نورپردازی‌های با کیفیت و موارد اساسی دیگری مثل سه‌پایه نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید برای یک عکاسی مناسب از محصول به مواردی چون نور طبیعی محیط یا دوربین‌های موبایلی اکتفا نکنید.

زمینه‌ی موضوعی

در حالی‌که پس‌زمینه‌ی سفید، یک روش مناسب در عکاسی تبلیغاتی برای جلب توجه مشتری  محسوب می‌شود، باید به زمینه‌ی موضوعی عکس هم توجه داشته باشید. سفیدی خالص گاها می‌تواند کاربرد معکوس داشته باشد. برای مثال یک یخچال؛ یخچال‌ها در عکس‌های تجاری‌شان همیشه پر از غذا هستند!. سعی کنید در پروژه‌های‌تان زمینه‌های موضوعی این‌چنینی را به عکس وارد کنید.

کنش

برخی از محصولات هستند که در فرآیند کنش بهتر دیده می‌شوند. مثلا یک لباس روی تن یک مدل زیباتر به‌نظر می‌رسد، یا یک قاب روی گوشی موبایل. به مشتری‌ها نشان دهید چه‌کاری از محصول بر می‌آید. فروشگاهی مثل Timbuk2 در عکس‌ کیف‌هایش همیشه از مدل‌ها استفاده می‌کند. آن هم نه یکی، بلکه دو مدل در مقیاس‌های بدنی متفاوت.

Timbuk2

صحنه‌سازی

فرآیند صحنه‌سازی در عکاسی‌ تجاری شاید مهم‌ترین بخش آن باشد. باید از محصول خود به بهترین شکل مراقبت‌های لازمه را به‌عمل آورید. برای مثال محصولاتی مانند پوشاک همیشه باید اتوکشیده باشند، بنابراین هر عامل مزاحم دیگری که می‌تواند حواس مشتری را پرت کند، می‌بایست حذف شود. مسئولیت شما به عنوان عکاس حرفه‌ای این است که مطمئن شوید همه‌چیز در بهترین حالت خود قرار دارد.

در نهایت باید گفت، عکاسی حرفه‌ای از محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی، در کنار تاثیر بسزایی که در ‌تجربه‌ی خرید مشتریان‌ شما خواهد گذاشت، در برندینگ و شکل‌دهی چهره‌ی عمومی فروشگاه نیز موثر خواهد بود. اگر در حال طراحی سایت فروشگاهی خود هستید یا کسب‌وکار خود را در این بستر مدیریت می‌کنید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که شاید مهم‌ترین رسالت شما در ارتقاء سطح خریدهای‌تان –در کنار کیفیت محصول- عکاسی مناسب است.