زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

ارزان‌ترین راه‌ها برای طراحی سایت

ارزان‌ترین راه‌ها برای طراحی سایت

اگر شما هم به فکر ساخت سایت فروشگاهی برای کسب و کار اینترنتی‌تان هستید، بهتر است درباره‌ی ارزان‌ترین راه‌ها برای طراحی سایت اطلاعات کاملی داشته باشید.


طراحی سایت و خرید اینترنتی از آن‌ها تبدیل به راهی شده است تا افراد بدون ماندن در ترافیک یا صرف زمان برای رسیدن به فروشگاه مورد نظرشان، سریعا بتوانند محصولی که می‌خواهند را تهیه کنند. خریدهای اینترنتی اغلب از طریق سایت‌های فروشگاهی صورت می‌گیرد اما در سال‌های گذشته از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز خرید اینترنتی انجام می‌شود.
اگر بخواهید نگاهی به تاریخچه‌ی خرید اینترنتی بیندازید، بهتر است بدانید که در سال ۱۹۹۴، پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد. کمی گذشت تا شرکت آمازون در سال ۱۹۹۵ شروع به فعالیت کرد. این فروشگاه‌ها همگی بعد از رشد اینترنت به وجود آمدند و عملکرد آنها به این صورت بود که فروشنده‌ها لیستی از مشخصات کالاهایشان را در سایت قرار می‌دادند و خریدار با مراجعه به سایت و مطالعه کردن مشخصات محصول، ثبت سفارش خود را انجام می‌داد.
از همان ابتدا مهم‌ترین نکته در فروشگاه‌های اینترنتی، جلب اعتماد مشتری بود. آن‌ها باید بهترین قیمت و کیفیت را ارائه می‌دادند تا توجه مخاطبان بیشتری به فروشگاه‌شان جلب شود و مخاطب‌ها توانایی مقایسه کردن آن‌ها با دیگر فروشگاه‌ها را داشته باشند.
اما در حال حاضر که اینترنت در تمام جهان فراگیر شده است و خرید اینترنتی دیگر کار سختی نیست، چگونه می‌توانید ارزان‌ترین راه‌ها طراحی سایت فروشگاهی را انتخاب نمایید؟

طراحی سایت با استفاده از قالب آماده

طراحی سایت با استفاده از قالب آماده

اگر کمی درباره‌ی راه‌های طراحی سایت فروشگاهی ارزان جستجو کنید، قطعا یکی از راه‌هایی که به شما پیشنهاد داده می‌شود، استفاده از قالب‌های آماده است. این قالب‌ها می‌توانند روی یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس اجرا شوند. محبوبیت استفاده از قالب‌های آماده به دلیل هزینه‌ی پایین آن و سهولت اجرای پروژه و مدیریت آن است. به طور کلی استفاده از قالب‌های آماده بسیار ساده است و به ۳ تا ۴ روز نیاز دارید تا سایت شما آماده‌ی استفاده شود. اگر کمی کار کردن با سیستم‌های مدیریت محتوا را بلد باشید به راحتی می‌توانید قالب‌ها را خریداری کرده و آن‌ها را اجرا نمایید، در غیر این صورت بهتر است این کار را به افراد متخصصش بسپارید.
در کنار مزایایی که طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده دارد، معایبی نیز هست که یا باید از آن‌ها صرف نظر کنید یا روش دیگری را برای طراحی سایت فروشگاهی خود انتخاب نمایید. اولین نکته‌ای که احتمالا با آن مواجه خواهید شد، طراحی عمومی این قالب‌هاست.
افرادی که قالب‌ها را تهیه می‌کنند درباره‌ی جامعه هدف‌شان اطلاعاتی ندارند و نکاتی کلی را رعایت می‌کنند، ممکن است شما برای طراحی سایت فروشگاهی‌تان امکاناتی را در نظر داشته باشید اما در قالب موجود نباشد. همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شما صدها سایت فروشگاهی مشابه سایت خود مشاهده کنید زیرا پیش از شما افراد بسیاری با کسب و کارهای مختلف، آن قالب را تهیه کرده‌اند. از دیگر معایب این قالب‌ها به این نکته می‌توان اشاره کرد که در صورت تمایل به ایجاد تغییر، هزینه‌ی زیادی برای شما به وجود می‌آید و دیگر راهی ارزان قیمت به حساب نمی‌آید. البته این موضوع را فراموش نکنید که شما محدودیت‌های بسیاری برای اعمال تغییرات روی قالب‌ها دارید. در نهایت اینکه این قالب‌ها برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نشده‌اند و از سئوی حرفه‌ای برخوردار نیستند.

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

احتمالا شما هم اسم وردپرس را شنیده‌اید، تا مدت‌ها وردپرس یکی از بهترین جایگزین‌های طراحی سایت‌های تخصصی بود. در ابتدا دلیل محبوبیت وردپرس، رابط کاربری آسان آن بود، تقریبا اکثر افراد بدون نیاز به دانش فنی می‌توانستند از آن استفاده کنند اما بعد از مدتی با ارائه‌ی نسخه‌های مختلف وردپرس، پنل کاربری آن کمی پیچیده‌تر شد.
این به‌روزرسانی وردپرس مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. از طرفی با هر نسخه‌ی جدیدی که ارائه می‌شود، باگ‌های نسخه‌ی قبلی از بین می‌رود، از طرفی همین موضوع باعث می‌شود که مشکلات کوچک بسیاری در نسخه قبلی شما به وجود آید و مجبور شوید از تمام پنل‌تان بک‌آپ گرفته و آن را آپدیت نمایید. شما در سایت‌های وردپرسی هر امکاناتی که بخواهید را می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها، به سایت خود اضافه کنید اما گاها تعداد زیاد افزونه‌ها باعث ناسازگاری در میان آن‌ها می‌شود.
طراحی سایت با وردپرس می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد با این شرط که به صورت دائمی فردی را به عنوان پشتیبان در کنار خود داشته باشید تا باگ‌های آن را برطرف کند یا خودتان از دانش کافی برای برطرف کردن مشکلات، بهره‌مند باشید. در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه‌های کم ولی به مقدار زیاد خواهید شد.

ارائه خدمات در ازای طراحی سایت

ارائه خدمات در ازای طراحی سایت

ارائه خدمات در ازای طراحی سایت، روشی مرسوم نیست اما می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. البته محدودیت‌هایی هم دارید، تمامی کسب و کارها نمی‌توانند از این روش استفاده نمایند، همچنین باید بررسی کنید که آیا خدماتی که ارائه می‌دهید به درد آن فرد می‌خورد یا خیر؟ و با کمی محاسبه دقیق بدانید که این خدمات منجر به ضرر در کسب و کار اینترنتی‌تان نشود. البته در این روش ممکن است سایتی حرفه‌ای و بی‌نقص به شما تحویل داده نشود.

ساخت سایت فریلنسری

ساخت سایت فریلنسری

سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که به عنوان کارفرما می‌توانید پروژه‌تان را در آنجا قرار دهید تا افراد متخصص رزومه‌شان را برایتان ارسال کنند. در میان افرادی که رزومه خود را ارسال می‌کنند، کسانی هستند که سابقه کاری خوبی دارند اما به دلایل مختلف پول کمتری از شما دریافت می‌کنند.
برخی از این افراد دانشجویانی هستند که دانش طراحی سایت دارند اما به علت شرایط‌شان، مبلغ کمی از شما دریافت خواهند کرد، در ازای اینکه سایت شما جزئی از رزومه‌ی آن‌ها شود. اگر این روش را برای طراحی سایت فروشگاهی‌تان انتخاب کردید حتما نمونه کارهایشان را ببینید و از کاری که انجام می‌دهند اطمینان کامل داشته باشید. در اینگونه شرایط، پشتیبانی سایت اهمیت زیادی دارد، بنابراین می‌توانید در قرارداد خود درباره‌ی پشتیبانی پس از تحویل پروژه نیز صحبت نمایید.

ساخت سایت با فروشگاه ساز

ساخت سایت با فروشگاه ساز

در هر کدام از روش‌های گفته شده این احتمال وجود دارد که به دلایل مختلف سایت شما با مشکلی مواجه شود و شما مجبور به پرداخت هزینه‌ی بیشتر شوید. اما فروشگاه ساز دقیقا همان روشی است که شما نیازی به پرداخت هزینه بیشتر ندارید و دقیقا به اندازه‌ی خدماتی که به شما ارائه می‌شود، مبلغی را پرداخت می‌کنید. هرچند اگر تمام آن هزینه‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنید به مبلغی بسیار بیشتر خواهید رسید. 
فروشگاه سازها بستری را برای شما فراهم می‌کنند تا در کمتر از یک هفته بتوانید سایت فروشگاهی خودتان را راه‌اندازی کنید. هرکدام از فروشگاه سازها امکانات مختلفی دارند که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. این امکانات شامل؛ امکان افزودن دسته‌بندی، سبد خرید، جستجو پیشرفته، ریسپانسیو بودن، وبلاگ، درگاه پرداخت، افزودن لوگو و فاوآیکون، گزارش‌گیری، امکان مدیریت سفارشات،‌ شخصی‌سازی سایت و… می‌شود.
اگر طراحی سایت خود را با استفاده از فروشگاه سازها انجام دهید، دیگر نیازی به نگرانی بابت تمدید هاست و دامنه نیست. همه‌ی امکانات به صورت خودکار روی سایت فروشگاهی شما پیاده شده‌‌‌‌‌‌‌اند، تنها کافی است قبل از به پایان رسیدن نسخه‌ای که خریداری کرده‌اید، آن را تمدید نمایید.

مزایای ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو

مزایای ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو

سازیتو یکی از فروشگاه سازهایی است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را شروع کرده و تمام تلاشش بر این است که به رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک کند. به کمک سازیتو دیگر جای نگرانی برای فروش محصولات‌تان نیست و فقط روی ارائه‌ی محصولات‌تان تمرکز کنید. اما سازیتو چگونه می‌تواند به رشد و گسترش کسب و کار اینترنتی‌تان کمک کند؟

عدم نیاز به دانش فنی

مهم‌ترین نکته‌ای که در ارتباط با سازیتو وجود دارد، عدم نیاز به دانش فنی است. شما برای مدیریت پنل کاربری‌تان به هیچگونه دانش برنامه‌نویسی نیاز نخواهید داشت و بر اساس صفحه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آموزش سازیتو می‌توانید مرحله به مرحله سایت فروشگاهی‌تان را در کمترین زمان راه‌اندازی نمایید. در باقی روش‌های طراحی سایت فروشگاهی زمانی را باید صرف راه‌اندازی سایت کنید اما در فروشگاه‌ساز سازیتو،‌ پس از ثبت نام و ثبت دامنه، فروشگاه اینترنتی‌تان فعال است.

دوره آزمایشی ۱۴ روزه

نیازی نیست چشم بسته سایت فروشگاهی‌تان را خریداری کنید. با ثبت نام در سازیتو به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان می‌توانید از سایت فروشگاهی‌تان استفاده نمایید و در صورت رضایت یکی از پلن‌های پایه، حرفه‌ای و پیشرفته را خریداری کنید.

اتصال درگاه پرداخت مستقیم و غیر مستقیم

هر کدام از نسخه‌های سازیتو را که تهیه کنید می‌توانید درگاه پرداخت مورد نظرتان را فعال نمایید. بیش از ۱۰ درگاه پرداخت متنوع مانند زرین‌پال، پی‌پینگ، آسان پرداخت، آپ، کارت به کارت و… در اختیار شما قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها را به دلخواه می‌توانید انتخاب نمایید و دیگر نگران دریافت فیش‌های جعلی نباشید.

قابلیت شخصی‌سازی

هیچ کدام از فروشگاه‌های اینترنتی شبیه دیگری نیست زیرا تمام جزئیات سایت‌ها را بر اساس رنگ برند و سلیقه‌ی خودتان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید شخصی‌سازی کنید. علاوه‌بر آن پوسته‌های متنوعی در سازیتو وجود دارد که هر کدام را متناسب با کسب و کار اینترنتی‌‌تان می‌توانید انتخاب نمایید. تمامی این پوسته‌ها به صورت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو طراحی شده‌اند یعنی در هر کدام از پلتفرم‌های دسکتاپ، موبایل و تبلت تمامی جزئیات به خوبی دیده می‌شود.

رابط کاربری ساده

در همان نسخه‌ی رایگان ۱۴ روزه می‌توانید ساده بودن کار کردن با پنل کاربری سازیتو را تجربه کنید. تمامی قابلیت‌های سایت فروشگاهی‌تان در پنل قابل دسترسی است، به عنوان مثال می‌توان دسته‌بندی‌های مختلف به سایت اضافه کنید یا صفحه‌ی سفارشات را مشاهده کرده و از آن گزارش بگیرید. همچنین امکان اعمال تغییرات به صورت گروهی نیز برای شما فراهم است.

صفحه‌ی وبلاگ

بازاریابی محتوایی یکی از روش‌های معرفی کسب و کار و محصولات‌تان است. در سایت‌های فروشگاهی سازیتو می‌توانید صفحه‌ی وبلاگ خود را ایجاد کرده و مطالب مربوط به کسب و کارتان را منتشر کنید. این موضوع تاثیر بسیار خوبی روی سئوی سایت فروشگاهی شما نیز دارد. البته تمام صفحات فروشگاه‌های اینترنتی سازیتو به صورت بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو طراحی شده‌اند. بنابراین تنها لازم است روی محتوایی که قرار می‌دهید کمی زمان بگذارید تا بعد از گذشت مدتی به صفحه اول گوگل برسید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم ارزان‌ترین راه‌ها برای طراحی سایت فروشگاهی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کمترین زمان سایت فروشگاهی خودتان را راه‌اندازی کنید. سایت فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر محصولات‌تان را بفروشید. کافی است همین الان وارد سایت سازیتو شوید و با انجام دادن فرایند ثبت نام به سرعت سایت فروشگاهی‌تان را آماده‌ی فروش کنید.