زمان مطالعه ۳ دقیقه

ارسال ایمیل با استفاده از gmail SMTP

ارسال ایمیل با استفاده از gmail SMTP

شما می‌توانید با استفاده از جیمیل خود برای دیگران ایمیلی با نام مستعار یا نام کسب و کار خود ارسال کنید. با مطالعه و انجام قدم به قدم مراحل این پست می‌توانید به طور رایگان با هر نام مستعاری برای دیگران پیام ارسال کنید.

گوگل SMTP چیست؟

SMTP واسط سرویس ایمیل گوگل برای استفاده در نرم‌افزارهای دیگری چون Outlook و Thunderbird است. در واقع به واسطه‌ی این پروتکل کاربران قادر خواهند بود از نرم‌افزارهای دیگر، به ارسال و دریافت ایمیل بپردازند. البته باید خاطرنشان کرد که از این سرویس غالبا برای ارسال ایمیل استفاده می‌شود، و در اکثر اوقات برای دریافت کاربرد خاصی نخواهد داشت.

ارسال ایمیل با Google Smtp

احراز هویت دومرحله‌ای

در قدم اول از فعال بودن احراز هویت دومرحله‌ای جی‌میل خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که این مورد فعال نیست، جهت فعال‌سازی آن اقدام کنید، سپس ادامه‌ی این مقاله را پی بگیرید.

یک رمز عبور بسازید.

گوگل به‌واسطه‌ی این کار هویت شما را تایید خواهد کرد. در بخش Select App گزینه‌ی Mail را انتخاب کنید. گزینه‌ی Select Device را هم می‌بایست بر اساس دستگاه خود گزینش کنید. حالا روی دکمه‌ی Generate کلیک کنید، تا رمز عبور شما تولید شود. پسورد تولید شده را برای مرحله‌های بعدی کپی کنید.

 رمز عبور بسازید.improvmx

اضافه کردن ای‌میل جدید در سرویس جی‌میل

وارد جی‌میل خود شوید. از قسمت تنظیمات وارد بخش Accounts And Imports شوید و گزینه‌ی Add Another Email Address You Own را انتخاب کنید.

اطلاعات تکمیلی را وارد کنید

در این قسمت می‌بایست اطلاعات تکمیلی خود را به همراه ای‌میل آدرس جدیدتان وارد کنید و تیک Treat As An Alias را نیز بردارید.

 نام مستعار انتخاب کنید improvmx

اطلاعات خواسته شده را وارد کنید

در باکس SMTP Server عبارت smtp.gmail.com را نوشته و در باکس username آدرس جی‌میل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید رمز عبور خواسته شده در این مرحله، همان پسوردی است که در مرحله 2 تولید و کپی کردید. دقت کنید تیک گزینه باید روی TLS بماند.

 اطلاعات وارد کنیدimprovmx

احراز هویت

شما از جی‌میل پیامی جهت احراز هویت دریافت خواهید کرد. این پیام شامل یک کد است. کد را فوق را کپی و در باکس مورد نظر وارد کنید. تبریک، هویت شما تایید و فرآیند تنظیمات به پایان رسیده است.

با ای‌میل جدید خود، پیام ارسال کنید

حالا فقط کافیست در هنگام ارسال پیام‌ها، نام مستعاری را که در طی این فرآیند وارد کردید را انتخاب کنید تا پیام شما با همان نام برای گیرنده ارسال شود.

در صورت ابهام در هر یک از مراحل، تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به شماست.

ما مفتخر به ارائه پشتیبانی تاثیرگذار و رایگان هستیم.