زمان مطالعه ۹ دقیقه

۶ راه افزایش درآمد بدون تبلیغات

۶ راه افزایش درآمد بدون تبلیغات

بسیاری از افراد هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار و یا افزایش درآمد فروش‌شان، اولین مسئله‌ای که به ذهنشان می‌رسد راهکار‌های افزایش درآمد بدون تبلیغات است. در این مقاله به ۶ راهکار افزایش درآمد  بدون تبلیغات اشاره خواهیم کرد.


همواره برای شما پیش آمده است که هنگام تماشای برنامه‌ی مورد علاقه‌تان در تلویزیون، یا هنگام شنیدن برنامه‌های رادیویی و یا حتی وقتی از خیابان رد می‌شوید با تبلیغات روبرو شوید. بسیاری از کسب‌وکارها برای  معرفی برند خود و یا محصولات جدیدشان از انواع مختلف تبلیغات استفاده می‌کنند. اما اگر در حال حاضر بودجه‌ی لازم برای تبلیغات اینترنتی و غیراینترنتی را ندارید و یا یک کسب‌وکار نوپا هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا نگران هزینه‌های بسیار بالای تبلیغات نباشید. در این مقاله ما به معایب و مزایای تبلیغات اشاره خواهیم کرد و راهکارهای افزایش درآمد بدون تبلیغات را به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

مزایای تبلیغات

مزایای تبلیغات
تبلیغات یکی از ابزارهای مفید برای رشد و توسعه‌ی فروش صاحبان کسب‌وکار می‌باشد. از مهم‌ترین مزایای تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. معرفی محصول یا خدمت جدید کسب‌وکار یا برند‌تان
  2. جذب مشتری فعلی و بالقوه
  3.  افزایش فروش و درآمد
  4.  پیشی گرفتن از رقبای‌تان
  5. تقویت و بهبود موقعیت تجاری برند‌تان

معایب تبلیغات

معایب تبلیغات
این موضوع که شما با تبلیغات در تلویزیون، رادیو، بیلبوردهای سطح شهر و فضای مجازی می‌توانید درآمد و فروش خود را افزایش دهید، بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار با استفاده از این نوع تبلیغات افزایش فروش و درآمد داشته‌اند. با این‌حال نمی‌توان به تبلیغات به عنوان تنها‌ترین و اصلی‌ترین روش افزایش فروش محصولات‌تان تکیه کرد. تبلیغات معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

مشتریان توجهی به تبلیغات نمی‌کنند


بسیاری از مشتریان و مخاطبان شما آنقدر در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی تبلیغات‌های مختلفی را دیده و شنیده‌اند که این موضوع برای‌شان عادی شده و دیگر مثل قبل به تبلیغات توجهی نمی‌کنند. از طرفی انبوه تبلیغات در تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و فضای مجازی سبب شده تا برای بسیاری از مخاطبان آزاردهنده شود. 

 

هزینه‌ی زیاد تبلیغات


برای اینکه کسب‌وکار و خدمت خود را تبلیغ کنید، باید هزینه‌ی بسیاری برای هر بار تبلیغ اینترنتی و غیر اینترنتی بپردازید. مخصوصا اگر صاحب کسب‌وکار کوچک و نوپا هستید، این موضوع برای شما چندان به‌صرفه نمی‌باشد و در صورت جواب نگرفتن از تبلیغات حتی امکان دارد که دچار ضرر و زیان مالی نیز ‌شوید. 


تبلیغات اطلاعات کافی و لازم را نمی‌دهند


معمولا برای اینکه به صورت اینترنتی و یا غیر اینترنتی سفارش تبلیغ بدهید، به دلیل کمبود فضای کافی در بنر‌های تبلیغاتی نمی‌توانید اطلاعات لازم تبلیغ خود از جمله نوع محصول یا خدمت، هزینه، مزایای آن و... را کامل و کمال ارائه دهید. چه بسا مجبور شوید برای ارائه‌ی اطلاعات‌تان چندین تبلیغ سفارش دهید که این مورد هم از هزینه‌ی بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. 

 

آیا افزایش درآمد بدون تبلیغات سودمند است؟

افزایش درآمد بدون تبلیغات
 پاسخ این سوال به هدف شما و حوزه‌‌ی فروش‌تان بستگی دارد. اگرچه برخی از راهکار‌های افزایش درآمد بدون تبلیغات، ممکن است برای بعضی از کسب‌وکارها‌ و خدمات، عملی و مناسب نباشد، اما بهتر است قبل از هر چیز روش‌های افزایش فروش بدون تبلیغات را بشناسید و سپس با توجه به حوزه‌ی تخصصی فروش و خدمت خود تصمیم بگیرید که کدام یک از  این روش‌ها برای شما سودمند است.
خوشبختانه روش‌های افزایش درآمد بدون تبلیغات بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با بررسی هر کدام، با توجه به نوع حوزه‌ی تخصصی  فروش‌تان، تصمیم بگیرید که از کدام یک از این روش‌ها استفاده کنید. 
در این مقاله ما ۶ روش افزایش درآمد بدون تبلیغات را به شما نشان خواهیم داد تا مسیر راه‎اندازی کسب‌وکار و افزایش فروش‌تان هموار گردد.

 

۶ راهکار افزایش درآمد بدون تبلیغات

راهکارهای افزایش درآمد بدون تبلیغات
اگر بودجه‌ی کافی برای تبلیغات ندارید و یا به نظرتان با هزینه‌های بالای تبلیغات ریسک می‌کنید و حتی ممکن است از نظر مالی متضرر شوید، با ما همراه شوید تا شما را با راه‌های  افزایش درآمد بدون تبلیغات آشنا کنیم. با استفاده از این روش‌ها بدون نگرانی می‌توانید مسیر افزایش درآمد برای خود را آسان‌تر کنید و از ضرر مالی کسب‌وکارتان جلوگیری کنید. 

۱.برند خود را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید


با گسترش و توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی، حتما شما نیز با بازاریابی دیجیتالی آشنا هستید. امروزه افراد بسیاری به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی خرید خود را انجام می‌دهند. بر اساس آمارها، در سال ۲۰۲۰، بیش از ۸۰ درصد مردم جهان خرید خود را به صورت آنلاین انجام دادند. 
شما نیز می‌توانید تنها با عضو شدن در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و توئیتر و با به اشتراک‌گذاری خدمات و  محصولات‌تان در این شبکه‌ها محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. بدین شکل به مرور زمان افراد بسیاری با کسب‌وکار شما آشنا خواهند شد.

۲.طراحی وب‌سایت فروشگاهی


داشتن یک وب‌سایت علاوه‌ بر کسب اعتبار و اصالت برای برندتان، افزایش فروش و افزایش بازدید به همراه خواهد داشت. اگر می‌خواهید که در وقت و هزینه‌ی خود و مشتری صرفه‌جویی کنید و هوشمندانه افزایش فروش داشته باشید، حتما باید به سراغ طراحی وب‌سایت بروید. 
در ابتدا برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی، ممکن است با اطلاعات بسیار و پیچیده سردرگم شوید اما نگران نباشید. با سازیتو که یک فروشگاه‌ساز آنلاین است، شما می‌توانید وب‌سایت مورد نظرتان را به صورت رایگان طراحی کنید.

 برای راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی در سازیتو نیاز به پرداخت هزینه اولیه ندارید. در نتیجه می‌توانید در سازیتو ثبت نام کنید و امکانات آن را تا ۱۴ روز به صورت رایگان  بررسی و فروش خود را آغاز کنید.
نا‌گفته نماند که با ‌ساخت فروشگاه اینترنتی‌ در سازیتو این امکان برای شما فراهم می‌گردد که اکانت اینستاگرام فروشگاهتان را به پنل مدیریتی فروشگاه اضافه کنید و در نتیجه پست‌های اینستاگرام به صورت خودکار در صفحه اصلی وبسایت‌تان قابل مشاهده خواهد بود. در واقع شما با طراحی وب‌سایت در سازیتو با یک تیر دو نشان می‌زنید.

طراحی وب‌سایت فروشگاهی

۳.از ایمیل مارکتینگ بهره ببرید


طبق آمار‌ها حدود ۳/۹ میلیارد نفر در جهان  از ایمیل استفاده می‌کنند. استفاده از ایمیل در بازاریابی دیجیتالی مهم و ضروری است. 
ارسال ایمیل‌ اطلاع رسانی محصولات جدید، فرستادن خبرنامه‌‌ی مقالات، آگاه‌کردن مخاطب از تخفیف‌ها،  نظرسنجی از مشتری درباره‌ی خدمات‌تان، ارسال فاکتور خرید و یا یادآوری خرید‌های تکمیل نشده، همه از جمله ایمیل‌هایی هستند که می‌توانید برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید. تا کاربران سری به محصولات‌تان بزنند و به این شکل بدون هزینه، افزایش درآمد  و افزایش بازدید داشته باشید.

 

۴.با تولید محتوای ارزشمند رتبه‌ی گوگل خود را تقویت کنید


آمار‌ها نشان می‌دهند کسب‌وکارهایی که صاحب وبلاگ هستند، در ماه ۶۷ درصد بیشتر از برند‌هایی که وبلاگ ندارند، پیشرفت می‌کنند. پس از راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود، بخشی برای وبلاگ سایت در نظر بگیرید. در حوزه‌ی تخصصی خود شروع به تولید محتوا با سئو مناسب کنید. ابتکار و خلاقیت به‌خرج دهید و محتوای ارزشمند و سودمند در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید. بدین شکل وب‌سایت فروشگاهی شما در نتایج گوگل رتبه‌ی بهتر و بالاتری کسب کرده و در نتیجه باعث افزایش فروش و درآمد اینترنتی شما می‌شود. 
یکی از امکانات ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، ایجاد بخش وبلاگ برای تولید محتوا است. با ‌طراحی سایت اینترنتی‌ با سازیتو به راحتی می‌توانید از این امکان بهره‌مند شوید و  با رونمایی از محصولات، اخبار وبسایت، نحوه تولید محصولات و … مطلب منتشر کنید و مخاطبان‌تان را بیشتر با وب‌سایت خود درگیر کرده و با این کار جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشید.


۵.در پست‌ مهمان سایت‌ها بنویسید


یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های ‌بازاریابی محتوا‌، نوشتن پست مهمان است. نوشتن پست مهمان در سایت‌ها، علاوه بر آنکه هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت سبب ایجاد روابط میان شما و دیگر بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار خواهد شد و این ایجاد رابطه باعث بیشتر دیده‌شدن شما می‌شود.  با نوشتن محتوایی مناسب و ارزشمند و ایجاد بک‌لینک ها، رتبه‌بندی سایت شما نیز بهبود خواهد یافت و در نتیجه بدون آنکه هزینه‌ای پرداخت کنید می‌توانید برند خود را به دیگران معرفی کرده، رتبه‌سایت خود را در گوگل تقویت کنید و درآمد و فروش خود را افزایش دهید.

۶.از استراتژی بازاریابی مشترک استفاده کنید

استراتژی بازاریابی مشترک
بازاریابی مشترک یا کو-مارکتینگ (Co-Marketing) یکی از انواع استراتژی‌های  ‌بازاریابی دیجیتال‌ است. در این نوع بازاریابی شما می‌توانید با یک برند یا یک کسب‌وکار شبیه به خود در حوزه‌ی تخصصی فروش‌تان،  برای تبلیغ محصولات و خدمات همکاری کنید. این عمل باعث تولید محتوا یا تولید محصولات با کیفیت می‌شود که در نهایت هر دو برند و کسب‌وکار را تبلیغ می‌کند.  با این استراتژی در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی می‌کنید و به پروسه‌ی افزایش درآمد و افزایش بازدید از محصولات‌تان سرعت می‌بخشید.
این نوع بازاریابی دیجیتالی، دارای زیرمجموعه‌ استراتژی‌های دیگری نیز می‌باشد. که با بررسی و تحقیق باید مناسب‌ترین استراتژی برای کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

یکی از راه‌های موثر جهت افزایش درامد بدون تبلیغات، استفاده از سیستم  CRM است. 

CRM یا سیستم ارتباط با مشتری، یک نرم‌افزار برای مدیریت ارتباطات و تعاملات شما با مشتریان‌تان است. با استفاده از سیستم CRM می‌توانید تعاملات، دیتاها و نکات مربوط به مشتریان‌تان را در اختیار داشته و دنبال کنید. سیستم CRM به شما کمک می‌کند تا فروش‌ها، تلاش‌های بازاریابی، خدمات مشتری، حسابداری و مدیریت را به خوبی در جهت رشد شرکت‌تان دنبال کنید. 
از محبوب‌ترین و بهترین نرم‌افزارهای CRM در دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

HubSpot
Microsoft Dynamics CRM
از بهترین نرم‌افزارهای CRM ایرانی، می‌توان به نرم‌افزار CRM دیدار اشاره کرد. نرم‌افزار CRM دیدار با ارائه‌ی خدماتی همچون:

  1. رشد کسب و کار 
  2. حفظ مشتری
  3. سهولت در استفاده و به‌کارگیری
  4. پیگیری مداوم فروش‌ها
  5. تبدیل لید به مشتری

و دیگر موارد، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خرید و استفاده از نرم‌افزار CRM است. با استفاده از  CRM دیدار‌ به راحتی می‌توانید در مسیر جلب‌ رضایت مشتری و پیشرفت کسب و کارتان قدم بردارید.

نتیجه‌گیری


در این مقاله شما را با مزایا و معایب تبلیغات و انواع تکنیک‌های افزایش فروش بدون تبلیغات آشنا کردیم. فراموش نکنید که یکی از موثرترین و بهترین راه‌های افزایش درآمد بدون تبلیغات، راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی است. ما در سازیتو این امکان را  برای شما فراهم کردیم تا با خیال راحت سایت اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کنید و از خدمات سودمند سازیتو بهره ببرید و افزایش فروش و درآمد در کسب‌وکارتان داشته باشید.