زمان مطالعه ۱۴ دقیقه

افزایش لایک در اینستاگرام - ویژه آنلاین‌شاپ‌ها

 افزایش لایک در اینستاگرام - ویژه آنلاین‌شاپ‌ها

افزایش لایک در اینستاگرام، به یکی از چالش‌های صاحبان آنلاین‌شاپ‌ها تبدیل شده است. چرا که افزایش لایک آنلاین‌شاپ، باعث بیشتر دیده شدن آن آنلاین‌شاپ می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با راه‌های افزایش لایک در اینستاگرام ویژه‌ی آنلاین‌شاپ‌ها آشنا کنیم. 


پس از اینکه مراحل خرید دامنه، اتصال درگاه و... را انجام دادید و اقدام به ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ کردید، نیاز است که علاوه بر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ‌آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ خود را راه‌اندازی کنید. پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، با چالش‌های معمول روبرو خواهید شد. یکی از این چالش‌ها، افزایش لایک  اینستاگرام است. 
افزایش لایک در اینستاگرام و افزایش فالوور، کار آسانی نیست. این موضوع، همواره صاحبان آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی را با چالش روبرو می‌کند. چرا که افزایش لایک آنلاین‌شاپ، سبب افزایش نرخ تعامل و بیشتر دیده شدن آنلاین‌شاپ در اینستاگرام می‌شود. در نتیجه، لایک و افزایش لایک اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 
بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی مانند خریدن لایک اینستاگرامی می‌روند، اما متاسفانه این راهکار، درست نیست. خرید لایک، هیچ تاثیری در افزایش نرخ تعامل‌، افزایش فالوور و ‌افزایش فروش‌ در اینستاگرام نخواهد داشت‌ و حتی ممکن است اینستاگرام، آنلاین‌شاپ شما را به دلیل استفاده از ربات‌های خرید لایک مسدود کند. 
اگر به دنبال افزایش لایک آنلاین‌شاپ هستید، باید از راه‌های مناسب که برای دیگر افراد نیز جوابگو بوده است، استفاده کنید. در این مقاله ما به بررسی راه‌های افزایش لایک در اینستاگرام خواهیم پرداخت و به ۱۰ روش تضمینی افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی اشاره خواهیم کرد. تا انتهای مقاله ما با همراه باشید. 

 

افزایش لایک اینستاگرام و اهمیت آن برای آنلاین‌شاپ‌ها

افزایش لایک اینستاگرام و اهمیت آن برای آنلاین‌شاپ‌ها

افزایش لایک اینستاگرام، همواره موضوعی مهم برای صاحبان کسب و کار بوده است. در سال 2021، اینستاگرام اعلام کرد که کسب و کارها می‌توانند تعداد لایک‌ آنلاین‌شاپ‌شان را مخفی کنند تا فقط برای خودشان قابل بررسی باشد. اما آیا این موضوع به معنی آن است که افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرام دیگر اهمیتی ندارد؟

خیر! با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام، حتی با وجود قابلیت مخفی کردن لایک اینستاگرام، همچنان افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش فروش در اینستاگرام، تاثیر شگرفی دارد. شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرام چگونه می‌تواند در افزایش فروش اینستاگرام تاثیر گذار باشد؟

  1. افزایش لایک اینستاگرام، سبب می‌شود تا پست اینستاگرامی شما، به تعداد دفعات بالا و توسط فالوورهای هدف دیده شود. در نتیجه، افزایش لایک آنلاین‌شاپ به جذب فالوور هدف کمک می‌کند.
  2. افزایش لایک آنلاین‌شاپ، به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد. اعتبار با خود تایید اجتماعی به همراه می‌آورد و در نهایت، افزایش لایک اینستاگرام سبب افزایش مشتری در اینستاگرام می‌شود. 
  3. افزایش لایک اینستاگرام، به شما نشان می‌دهد که فالوورهای اینستاگرامی از چه نوع محتوایی بیشتر استقبال می‌کنند. در واقع، افزایش لایک آنلاین‌شاپ به شما دید بهتری نسبت به فالوورهای اینستاگرامی‌تان می‌دهد.
  4. افزایش لایک آنلاین‌شاپ سبب افزایش نرخ تبدیل در کسب وکار شما می‌شود. 
  5. با افزایش لایک در اینستاگرام، می‌توانید در هزینه‌های مربوط به تبلیغات در اینستاگرام صرفه‌جویی کنید.
  6.  همچنین افزایش لایک آنلاین‌شاپ، سبب صرفه‌جویی در وقت و زمان شما می‌شود.
  7. با افزایش لایک در اینستاگرام، یک قدم از رقبای خود جلو هستید. 
  8. افزایش لایک آنلاین‌شاپ باعث می‌شود تا انگیزه و اشتیاق بسیار بالایی برای تولید محتوا و تعامل با فالوورهای اینستاگرام خود داشته باشید.

بنابراین، بسیار مهم است تا با راه‌های افزایش لایک اینستاگرام آشنا شوید. هر اندازه که افزایش لایک آنلاین‌شاپ شما، بیشتر و بهتر از قبل شود، به همان اندازه شاهد رشد و گسترش آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود خواهید بود. 

مخاطب هدف خود را پیدا کنید

مخاطب هدف خود را پیدا کنید
یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش لایک در آنلاین‌شاپ این است که فالوور هدف خود را پیدا کنید. این کار علاوه‌بر آنکه بسیار مهم است، امری چالش‌انگیز نیز محسوب می‌شود. 
مخاطب هدف یا فالوورهای هدف، کسانی هستند که به حوزه‌ی فروش آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما علاقه‌مند هستند و به عبارتی مشتری بالقوه محسوب می‌شوند. در نتیجه نیاز است که این مخاطبان هدف را پیدا کنید. 
برای افزایش لایک اینستاگرام از طریق پیدا کردن مخاطبان هدف، نیاز است که پروفایل آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را با در نظر داشتن فالوورهای اینستاگرامی هدف بنویسید. توضیحی مختصر و مفید درباره‌ی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان بنویسید تا مخاطب هدف، جذب آنلاین‌شاپ شما شود. 
همچنین نیاز است که تمام استراتژی محتوای آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان را بر اساس مخاطب هدف پیش ببرید. آن‌ها را بشناسید و بدانید که فالوورهای هدف شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند. چرا که برای افزایش لایک اینستاگرام، باید بر فالوورهای هدف خود سرمایه‌گذاری و تمرکز کنید. در نهایت، این فالوورهای هدف شما هستند که پست‌های شما را لایک می‌کنند.

رقبای خود را آنالیز کنید

رقبای خود را آنالیز کنید
از دیگر راه‌های افزایش لایک در اینستاگرام، بررسی و ‌آنالیز رقبا‌ است. آنالیز رقبا، علاوه بر افزایش لایک آنلاین‌شاپ، به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی درباره‌ی محتوایی که قصد دارید در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید، بدست بیاورید. البته باید به خاطر بپرسید که این ایده‌ها قرار است به شما کمک کنند تا با استفاده از خلاقیت خود آن‌ها را در تولید محتوای خود به کار ببرید. هرگز از ایده‌های دیگران کپی نکنید. چرا که در نهایت تایید اجتماعی شما را از بین می‌برد. 
برای افزایش لایک آنلاین‌شاپ با استفاده از آنالیز رقبا، لازم است که محتوای پیج اینستاگرامی رقبا را بررسی کنید. ببینید که آن‌ها چه نوع محتوایی را به اشتراک می‌گذارند و افزایش لایک در اینستاگرام دارند. به عبارتی پست‌هایی که لایک زیاد دارند را بررسی کنید و با سبک و خلاقیت خود تطبیق داده و اقدام به انتشار آن نوع محتوا کنید. 
همچنین با بررسی کامنت‌ها، می‌توانید فالوورهایی که تعامل بیشتری با آنلاین‌شاپ اینستاگرامی رقبا دارند را پیدا کرده، آن‌ها را دنبال کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید تا در نهایت سبب افزایش لایک آنلاین‌شاپ شما نیز شود. 

انواع مختلف محتواها را امتحان کنید

انواع مختلف محتواها را امتحان کنید
اینستاگرام در ابتدا، پلتفرمی برای انتشار تصاویر بود. اما با گذشت زمان این پلتفرم، تبدیل به شبکه‌ای چندبعدی شد. به طوری که کاربران اینستاگرام علاوه بر تصاویر متن، ویدیو و... به اشتراک گذاشتند. 
به کاربردن ‌انواع مختلف محتوا‌، می‌تواند در نحوه‌ی افزایش لایک در اینستاگرام کمک بسیاری به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما بکند. محتوای روتین، ممکن است حوصله‌ی فالوور اینستاگرام شما را سر ببرد و وی رغبتی برای لایک کردن پست‌های شما نداشته باشد. به اشتراک گذاشتن انواع مختلف محتوا برای افزایش لایک، سبب می‌شود که در گذر زمان، متوجه شوید که فالوور اینستاگرامی شما از چه نوع محتوایی خوشش میاد. در این قسمت به چند نوع محتوا که می‌توانید برای افزایش لایک در اینستاگرام استفاده کنید، اشاره می‌کنیم. 


استفاده از نقل قول


برای افزایش لایک در اینستاگرام، شما می‌توانید از نقل‌قول‌های متناسب و مربوط به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود استفاده کنید. برای مثال، اگر آنلاین‌شاپ لوازم ورزشی دارید، می‌توانید نقل‌قولی از یک ورزشکار موفق در پست اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید.


تصاویر پشت صحنه 


به اشتراک‌گذاشتن تصاویر پشت صحنه از کسب و کارتان، یکی دیگر از روش‌های افزایش لایک در اینستاگرام برای آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان است. فالوورهای اینستاگرامی، به اتفاقاتی که در کسب وکار شما رخ می‌دهد، بسیار علاقه‌مند هستند. به اشتراک گذاشتن آنچه که در کسب و کار شما می‌گذرد، باعث افزایش صمیمیت میان شما و فالوورهای اینستاگرامی شما می‌شود. چرا که فالوور اینستاگرامی می‌تواند بهتر و بیشتر با شما که صاحب آنلاین‌شاپ اینستاگرامی هستید، آشنا شود. این موضوع در نهایت منجر به افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما می‌گردد. 

تصاویر جذاب و با کیفیت به اشتراک بگذارید

تصاویر جذاب و با کیفیت به اشتراک بگذارید
همانطور که اشاره کردیم، اینستاگرام پلتفرمی است که اساس آن بر پایه‌ی تصاویری است که به اشتراک گذاشته می‌شوند. به همین خاطر، برای افزایش لایک در اینستاگرام، نیاز است که تصاویر جذاب و باکیفیتی در صفحه‌ی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید. چرا که کاربران اینستاگرام، در نگاه اول جذب تصاویر و پست‌های شما می‌شوند و سپس کپشن و دیگر جزئیات را بررسی می‌کنند. گاهی ممکن است، تصویری که به اشتراک گذاشته‌اید به اندازه‌ای جذاب باشد که مخاطب بدون بررسی دیگر موارد، به سرعت پست شما را لایک کند.
برای افزایش لایک در اینستاگرام از این طریق، نیاز است که عکاسی محصول با کیفیت بالا داشته باشید و از فیلتر‌های جذاب استفاده کنید. برای استفاده از فیلترها، توجه کنید که فیلتر مورد استفاده به اندازه‌ی کافی جذاب و گیرا باشد و در کنار زیبایی بصری سبب افت کیفیت تصویر نشود. این نکته را فراموش نکنید که برای هر تصویر، تنها از یک فیلتر استفاده کنید. استفاده از فیلترها و افکت‌های مختلف، ظاهر یکپارچه‌ی صفحه‌ی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما را از بین می‌برد. 

محتوای ویدویی به اشتراک بگذارید

محتوای ویدویی به اشتراک بگذارید
یکی دیگر از روش‌های افزایش لایک در اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدویی است. محتوای ویدیویی، باعث افزایش تعامل و افزایش لایک آنلاین‌شاپ می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که محتوای ویدیویی بیشتری در صفحه‌ی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان به اشتراک بگذارید. 
در این قسمت، به چند ایده برای محتوای ویدیویی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی اشاره می‌کنیم:

  1. ویدیوی پشت صحنه‌ی کسب و کارتان
  2. ویدیوی رونمایی از محصول
  3. ویدیوهای آموزشی 
  4. ویدیوی پیشنهادات و تخفیفات
  5. ویدیوهای سرگرم‌کننده متناسب با آنلاین‌شاپ‌تان 

محتوای ویدویی را می‌توانید در قالب ریلز اینستاگرامی نیز به اشتراک بگذارید. ریلز اینستاگرامی، قابلیتی است که در میان کاربران اینستاگرامی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در بازاریابی اینستاگرامی نقش مهمی ایفا می‌کند. با استفاده از محتوای ویدیویی، در مدت زمان کمی ‌افزایش فالوور‌ و افزایش لایک به همراه خواهید داشت. 

کپشن‌های تعاملی بنویسید

کپشن‌های تعاملی بنویسید
تصویر زیبا و باکیفیت دارید و یا محتوای ویدیویی آموزشی مناسبی تهیه کرده‌اید، اما بدون نوشتن یک ‌کپشن مناسب و تعامل‌انگیز‌ چقدر امکان افزایش لایک آنلاین‌شاپ وجود دارد؟ تقریبا بسیار کم. 
اگر می‌خواهید افزایش لایک در اینستاگرام داشته باشید، کپشن‌های اینستاگرامی شما باید جذاب و تعامل‌انگیز باشد. در نوشتن یک کپشن مناسب برای آنلاین‌شاپ، می‌توانید داستانی تعریف کنید، نقل‌قولی بنویسید، افکار و احساسات خود را درباره‌ی محصولی که پست کرده‌اید بیان کنید، ‌توضیحات محصول جامعی‌ بنویسید. همینطور در کپشن‌ خود می‌توانید از فالوور اینستاگرامی سوال بپرسید و یا نظرسنجی کنید. به این ترتیب می‌توانید نرخ تعامل‌تان را افزایش دهید و افزایش لایک در اینستاگرام داشته باشید. 

از  call to action بهره ببرید

افزایش لایک اینستاگرام با فراخوان عمل
برای افزایش لایک در اینستاگرام، بهتر است که پست‌های اینستاگرامی‌تان دارای call to action یا فراخوان عمل باشد. برای انجام این کار می‌توانید از فالوور اینستاگرامی خود بخواهید:

  1. اگر با محتوای پست شما موافق است یا از آن لذت می‎برد، پست را لایک کند
  2. شخصی را در کامنت‌ها تگ کند. 

به این ترتیب، می‌توانید با درخواست‌های ساده از فالوور اینستاگرام خود بخواهید پست شما را لایک کند و با همین راهکارهای ساده، باعث افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شوید. برای اینکه شانس افزایش لایک در اینستاگرام خود را بالاتر ببرید، در اجرا کردن فراخوان عمل، هوشمندانه عمل کنید و طبق یک برنامه‌ی مشخص جلو بروید.

به طور مداوم و در ساعت مناسب پست به اشتراک بگذارید

به طور مداوم و در ساعت مناسب پست به اشتراک بگذارید
برای افزایش لایک در اینستاگرام، به طور مداوم و در ساعت مناسبی از شبانه‌روز پست‌های‌تان را به اشتراک بگذارید. الگوریتم‌های اینستاگرام، متوجه قاعده‌مندی فعالیت شما در اینستاگرام شده و پست شما را به فالوورهای هدف نشان خواهد داد. این موضوع، سبب می‌شود که به سرعت افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرام داشته باشید. برای اینکه زمان مناسب پست گذاشتن را بدانید، ابتدا باید با زمانی که فالوورهای اینستاگرامی‌تان در اینستاگرام فعال هستند، آشنا شوید. 
بهترین زمان برای به اشتراک گذاری پست، بسته به نوع محتوا، حوزه‌ی فروش و مخاطبان هدف‌تان می‌تواند متفاوت باشد. اما برای شروع می‌توانید به موارد زیر که برخی آمارها اعلام کرده‌اند توجه کنید:

  1. برخی آمارها نشان داده‌اند که بهترین بازه‌ی زمانی برای پست کردن در روز‌های چهارشنبه، ساعت۱۵-۱۴ است. 
  2. در روزهای پنجشنبه، ساعت ۱۱ صبح و در روزهای جمعه  بازه‌ی زمانی  ۱۰- ۱۱ صبح، بهترین زمان برای پست کردن هستند. 
  3. همچنین برخی آمارها نیز نشان داده‌اند، بهترین زمان برای پست کردن در بازه‌ی زمانی ۱۱-۹  صبح است. 

اگرچه این آمارها می‌توانند دید خوبی به شما بدهند، اما در نهایت شما باید با آزمون و خطا و بررسی نرخ تعامل در بازه‌های زمانی مختلف، به زمان مناسب به اشتراک‌گذاری پست‌های‌تان دست پیدا کنید. اگر به صورت قاعده‌مند و در ساعات مشخصی که فالوورهای اینستاگرام فعال هستند، پست و استوری به اشتراک بگذارید، شانس افزایش لایک در اینستاگرام خود را افزایش می‌دهید. به این ترتیب، با به اشتراک‌گذاری مستمر در زمان مناسب، افزایش لایک در اینستاگرام به همراه خواهید داشت. 

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید
هشتگ‌ها‌ از اهمیت بسیار زیادی در اینستاگرام برخوردار هستند. یکی از راه‌های افزایش لایک در اینستاگرام، هشتگ‌گذاری مناسب و مرتبط در‌ اینستاگرام است. هشتگ‌ها سبب می‌شوند تا فالوورهای هدف، با جستجوی هشتگ‌های مرتبط با آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما، بتوانند به راحتی به پست‌های شما دسترسی پیدا کنند. همینطور با استفاده از تگ‌های جغرافیایی، می‌توانید افرادی که در منطقه‌ی جغرافیایی شما زندگی می‌کنند را جذب کنید. 
برای افزایش لایک در اینستاگرام از طریق هشتگ، باید توجه کنید که هشتگ‌ها حتما متناسب با آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان باشد. برای مثال، اگر ‌پیج فروش لباس در اینستاگرام‌ دارید، هشتگ‌های شما بهتر است شامل موارد زیر باشد:
#لباس_زنانه
#لباس_مردانه
#لباس_کودک 
و... . 
برای مثال، اگر شما از هشتگی همچون #بستنی  در چنین پست اینستاگرامی خود استفاده کنید، هیچ تاثیری در دیده‌شدن پست شما توسط فالوورهای هدف و در نهایت افزایش لایک در اینستاگرام نخواهد داشت. استفاده از هشتگ‌های متناسب و مرتبط، سبب افزایش لایک در اینستاگرام و ‌افزایش فروش‌ می‌شود. اما استفاده از هشتگ‌های نامرتبط، تعاملی برای پست شما ایجاد نمی‌کند. 

یکی دیگر از راه‌های افزایش لایک در اینستاگرام از طریق تگ‌ها، استفاده از تگ لوکیشن است. استفاده از تگ لوکیشن برای افزایش لایک آنلاین‌شاپ، بسیار مهم است. چرا که افرادی که در موقعیت جغرافیایی کسب و کار شما زندگی می‌کنند، از طریق تگ لوکیشن دسترسی سریع‌تر و بهتری به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما خواهند داشت. بنابراین، اگر به دنبال افزایش لایک اینستاگرام هستید، حتما در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامی‌تان از تگ لوکیشن استفاده کنید. 

کاربرهای به خصوصی را تگ کنید

کاربرهای به خصوصی را تگ کنید
برای افزایش لایک در اینستاگرام، می‌توانید اکانت‌های متناسب و مرتبط با حوزه‌ی فروش آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را در پست تگ کنید. تا حد امکان سعی کنید، کاربرهایی را تگ کنید که متناسب با حوزه‌ی فروش شما فعالیت می‌کنند، اگرچه افراد دیگری همچون سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرهای مورد علاقه‌تان و... را نیز با توجه به محتوای پستی که به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید تگ کنید. برای مثال، اگر محصولی را از یک فروشگاه اینستاگرامی تهیه کرده‌اید، با تگ کردن آن‌ها در پست اینستاگرامی‌تان، باعث بیشتر دیده شدن پست و در نتیجه سبب افزایش لایک در اینستاگرام شوید. 

نکته‌ی مهم برای افزایش لایک آنلاین‌شاپ، از طریق تگ کردن اکانت‌های اینستاگرامی این است که این پیج‌های اینستاگرامی باید با محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، تناسب داشته باشند. در غیر اینصورت، به هیچ‌عنوان افزایش لایک آنلاین‌شاپ را تجربه نخواهید کرد.

نتیجه‌گیری


قابلیت لایک کردن در اینستاگرام، همواره موضوعی مهم برای کسب وکارها بوده است. چرا که یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم‌های اینستاگرام، افزایش لایک آنلاین‌شاپ یا افزایش لایک در اینستاگرام است. با افزایش لایک اینستاگرام، سبب می‌شود که آنلاین‌شاپ شما بیشتر از پیش دیده شود، نرخ تعامل افزایش یابد، افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید و در نهایت سبب افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود. بنابراین، لازم است که با راه‌های افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی آشنا شوید. فراموش نکنید که خرید لایک، نه تنها تاثیری در افزایش لایک آنلاین‌شاپ شما نخواهد داشت، بلکه امکان دارد آنلاین‌شاپ  شما از سمت اینستاگرام مسدود شود. در این مقاله از سازیتو ما به بررسی ۱۰ روش افزایش لایک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی پرداختیم. امیدواریم با استفاده از مطالب این مقاله، افزایش لایک اینستاگرام داشته و برند خود را گسترش دهید.