زمان مطالعه ۳ دقیقه

ایجاد خودکار سایت‌مپ فروشگاه برای استفاده در Search Console

ایجاد خودکار سایت‌مپ فروشگاه برای استفاده در Search Console

تمامی فروشگاه‌های سازیتو که دامنه شخصی متصل کرده‌اند و SSL برای آنها فعال شده است، در بخش تنظیمات گوگل می‌توانند لینک سایت‌مپ (Sitemap) را مشاهده کنند که سازیتو آن را به صورت خودکار ایجاد می‌کند. سایت‌مپ شامل همه محصولات، تصاویر و صفحات داخلی است و توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ استفاده می‌شود تا بتوانند سریع‌تر محتوای وب‌سایت شما را بررسی و ثبت کنند. در این مطلب نحوه استفاده و ثبت آن در سرویس Google Search Console توضیح خواهیم داد.

تمامیفروشگاه‌های سازیتوکه دامنه شخصی متصل کرده‌اند و SSL برای آنها فعال شده است، در بخش تنظیمات گوگل می‌توانند لینکسایت‌مپ(Sitemap) را مشاهده کنند که سازیتو آن را به صورت خودکار ایجاد می‌کند.سایت‌مپشامل همه محصولات، تصاویر و صفحات داخلی است و توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ استفاده می‌شود تا بتوانند سریع‌تر محتوای وب‌سایت شما را بررسی و ثبت کنند.

در این مطلب نحوه استفاده و ثبت آن در سرویس Google Search Console توضیح خواهیم داد.

پیدا کردن لینک سایت‌مپ در پنل سازیتو

برای پیدا کردن لینکسایت‌مپتولید شده توسط سازیتو از پنل مدیریت فروشگاه در صفحه «تنظیمات» به بخش «تنظیمات گوگل» مراجعه کنید.

سایت مپ چیست و آموزش کار با وبمستر تولز

در این بخش فقط در صورتی که دامنه شخصی خود را به فروشگاه متصل کرده باشید و SSL یا HTTPS رو دامنه فعال شده باشد می‌توانید لینک مربوط بهسایت‌مپرا مشاهده کنید.

اضافه کردن سایت به Search Console و گرفتن تاییدیه

برای متصل کردن سایت مپ به گوگل ابتدا باید وب‌سایت خود را Verify یا تایید کنید. برای این کار بعد از باز کردنSearch Consoleروی دکمه «Sign in» بزنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

در صفحه باز شده آدرس سایت را با HTTPS وارد نمایید و روی دکمه «Add a Property» کلیک کنید.

سرچ کنسول و وب مستر تولز با ایجاد سایت مپ

در مرحله بعد چند انتخاب برای انجام تاییدیه سایت به شما ارائه می‌شود. برای تایید فروشگاه‌های سازیتو در قسمت «Recommended method» در مورد ۱ روی لینک «this HTML verification file» کلیک کنید.

بعد از کلیک یک فایل با فرمت HTML دانلود می‌شود که از آن برای انجام تاییدیه روی سازیتو استفاده خواهیم کرد.

فروشگاه ساز سازیتو و ایجاد سایت مپ برای گوگل

حالا وارد مدیریت سازیتو شوید و از صفحه «تنظیمات» در بخش «تنظیمات گوگل» روی دکمه «انتخاب کنید» بزنید و فایلی که در مرحله قبل دانلود شد را اینجا آپلود کنید. سپس به صفحه Search Console برگشته و روی دکمه «Verify» کلیک نمایید تا وب‌سایت تایید شود.

اتصال سایت‌مپ به Search Console

در صفحه مدیریت Search Console سایتی که اضافه کرده‌اید روی «Sitemaps» کلیک کنید. سپس روی دکمه «Add/Test Sitemap» کلیک کنید و آدرس سایت مپ را که از قسمت تنظیمات گوگل روی سازیتو کپی کرده‌اید (sitemap.xml.gz) را وارد نمایید و روی دکمه «Submit» کلیک کنید.

پیشرفت در سئو با ایجاد سایت مپ sitemap

بعد از اضافه شدن سایت‌مپ به لیست باید منتظر تایید آن باشید. از این به بعد گوگل اطلاعات مربوط به وب‌سایت شما را از طریق سایت‌مپ به روز خواهد کرد و سازیتو نیز محتوای جدید فروشگاه را به صورت خودکار به سایت‌مپ اضافه می‌کند.