زمان مطالعه ۹ دقیقه

۸ نمونه از بهترین ایده‌های فروشگاه اینستاگرامی در سال ۱۴۰۱

۸ نمونه از بهترین ایده‌های فروشگاه اینستاگرامی در سال ۱۴۰۱

برای آنکه بتوانید یک فروش موفق داشته باشید، نیاز به انتخاب درستی از بین ایده‌های فروشگاه اینستاگرامی دارید. یک انتخاب درست برای راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی می‌تواند فروش شما را تضمین کند.


اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم آنلاین برای اشتراک‌گذاری محصولات و خدمات است. اینستاگرام برترین رسانه اجتماعی در ایران و راهی سریع‌ و مؤثر برای فروش است. اینستاگرام ابزاری رایگان برای بازاریابی است و این دلیل خوبی برای محبوبیت این شبکه‌ی اجتماعی است.

با دانستن ایده‌های فروشگاه اینستاگرامی شما می‌توانید فالوور زیادی را کسب کنید و درآمد خود را از اینستاگرام به دست بیاورید. یک فروشگاه اینستاگرامی برای شما بهترین پایگاه مشتری را فراهم می‌کند. ایده‌های فروشگاه اینستاگرامی برای شما انتخابی مناسب را در برخواهد داشت و شما می‌توانید درآمد خود را در این مسیر افزایش دهید.

صنعت تجارت الکترونیک با به وجود آوردن امکان خرید آنلاین مشتریان برای فروش محصولات، کیفیت بهتر و راحتی را به ارمغان آورده است. اما، انتخاب یک پلتفرم آنلاین برای فروش محصولات کار آسانی نیست. این انتخاب نیاز به تجزیه و تحلیل مناسب بازار، سرمایه‌گذاری و صبر دارد. در این مقاله ۸ ایده‌ی فروشگاه اینستاگرام برتر را در اختیار شما قرار می‌دهیم که برای الهام گرفتن، ارزش دنبال‌کردن را دارند.

 

۱. فروشگاه کیف و کفش آنلاین

فروشگاه کیف و کفش آنلاین
ایجاد فروشگاه کفش در اینستاگرام راهی عالی برای دسترسی به مشتریان بالقوه و تبلیغ محصولات شماست. شما می‌توانید تصاویر و و ویدیو‌های محصولات خود را آپلود کنید و همچنین تخفیف‌ها و تبلیغات ارائه دهید. همچنین می‌توانید از اینستاگرام برای ارتباط با سایر فروشندگان کفش و ایجاد جامعه‌ای از افراد هم‌کسب و کار استفاده کنید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه کفش در اینستاگرام هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا باید یک هویت بصری قوی داشته باشید. مطمئن شوید که عکس‌های شما با کیفیت بالا و مطابق با برند شما هستند. دوم، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و به طور مرتب پست کنید تا توسط مشتریان بالقوه جدید کشف شوید و در آخر فراموش نکنید که با فالوورهای خود درگیر شوید و جامعه‌ای پیرامون برند خود بسازید. 

با در نظر گرفتن این نکات، به‌خوبی در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت! در مقاله‌ی ‌صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه کیف و کفش‌ می‌توانید به صورتی دقیق و تخصصی‌تر با مراحل و نحوه‌ی راه‌اندازی فروشگاه کیف و کفش آشنا شوید.

 

۲. فروشگاه فروش فایل

فروشگاه فروش فایل
اگر به دنبال کسب درآمد اضافی با فروش فایل‌های دیجیتال در اینستاگرام هستید، برای شروع باید چند کار را انجام دهید. ابتدا باید یک فروشگاه در اینستاگرام ایجاد کنید. این کار را می‌توان با ایجاد یک حساب کاربری جدید یا با تبدیل یک حساب کاربری موجود به یک حساب تجاری انجام داد. داشتن یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید نتایج را در سایت خود بررسی کنید. 

شما در فروشگاه فایل خود، باید محصولات دیجیتالی را که می‌خواهید بفروشید اضافه کنید. این محصولات می‌توانند هر چیزی از عکس و فیلم گرفته تا کتاب الکترونیکی و دوره‌های آموزشی باشند. هنگامی که فروشگاه خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید شروع به تبلیغ محصولات خود برای دنبال‌کنندگان خود کنید. شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌های محصولات خود و همچنین ارائه تخفیف‌ها و تخفیف‌های ویژه این کار را انجام دهید. اگر تلاش کنید، می‌توانید در کمترین زمان از محصولات دیجیتال خود درآمد کسب کنید!
برای آن‌که بتوانید فروش مناسبی داشته باشید می‌توانید مقاله‌ی ‌آموزش راه‌اندازی فروشگاه فایل‌ را بخوانید.

 

۳. فروشگاه عطر و ادکلن

فروشگاه عطر و ادکلن
امروزه تقریباً همه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، پس چه راهی بهتر از ایجاد یک فروشگاه در اینستاگرام برای فروش عطر؟ با ایجاد یک فروشگاه در پلتفرم اینستاگرام، می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و محصولات خود را به افراد بیشتری بفروشید. به علاوه، ایده‌ی فروشگاه در اینستاگرام ایده‌ای آسان و کم‌هزینه است و به زمان یا تلاش زیادی نیاز ندارد.

برای شروع، به‌سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید و تعدادی عکس از محصولات خود پست کنید. اطمینان حاصل کنید که از تصاویر باکیفیت بالا استفاده می‌کنید و برخی از شرح‌ها یا توضیحات مفید مانند نت‌های بو‌ی ادکلن‌ها را در آن قرار می‌دهید. پس از چند پست، می‌توانید شروع به تبلیغ فروشگاه خود میان دنبال‌کنندگان خود و سایر کاربران کنید. از ‌هشتگ‌ها‌ استفاده کنید، تبلیغات را اجرا کنید و با سایر اینفلوئنسرها همکاری کنید.

با کمی تلاش می‌توانید به‌زودی یک فروشگاه عطر موفق در اینستاگرام داشته باشید!
اگر به دنبال شروع فروش عطر در اینستاگرام هستید، برای شروع باید چند کار را انجام دهید. ابتدا باید یک تأمین‌کننده خوب عطر پیدا کنید. همچنین شما باید فعالیتی قوی در رسانه‌های اجتماعی برای فروشگاه خود ایجاد کنید. این به معنای ایجاد یک پروفایل خوب و آپلود عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت بالا از محصولات‌تان است.

هنگامی که حضوری قوی و تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی از خود نشان دادید، باید شروع به تبلیغ فروشگاه خود کنید. این میزان از دیده‌شدن را می‌توان از طریق تبلیغات پولی، ‌اینفلوئنسر مارکتینگ‌ و تعامل با فالوورها به دست آورد. هنگام تبلیغ فروشگاه خود، مطمئن شوید که چرا محصولات شما منحصر به فرد هستند و چرا مشتریان باید از شما خرید کنند.

اگر این مراحل را دنبال کنید، به‌خوبی در راه راه‌اندازی یک فروشگاه عطر موفق در اینستاگرام خواهید بود. برای آن‌که اطلاعات بیشتری از نحوه‌ی راه‌اندازی فروشگاه عطر و ادکلن داشته باشید، می‌توانید مقاله‌ی ‌صفر تا صد راه‌اندازی فروشگاه عطر و ادکلن‌ را در سازیتو بخوانید.

 

۴. فروشگاه اینترنتی اکسسوری

فروشگاه اینترنتی اکسسوری
اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار اکسسوری در اینستاگرام هستید، برای شروع باید چند کار را انجام دهید. ابتدا باید یک پروفایل برای ایده فروشگاه اینستاگرامی خود ایجاد کنید تا این ایده‌ی خام را تبدیل به کسب و کاری پخته و درآمدزا برای خود کنید. مطمئن شوید که عکس‌های باکیفیت محصولات خود را قرار می‌دهید و در توضیحات بایوی خود، حتماً اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود و آنچه می‌فروشید درج کنید.

در مرحله بعد، باید تبلیغات محصولات خود را با ارسال عکس‌ها و ویدیوهای در حال استفاده و همچنین ارائه اطلاعات در مورد جایی که مشتریان می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند، شروع کنید. مثلا اگر طراحی سایت فروشگاهی خود را انجام داده‌اید می‌توانید مشتریان خود را به سایت خود هدایت کنید تا بتوانند به راحتی به محصولاتی که می‌خواهند بخرند دسترسی پیدا کنند. 
همچنین می‌توانید برای تبلیغ محصولات خود از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید تا گستره‌ی بیشتری از مخاطبان محصولات شما را ببینند. در نهایت حتماً با پاسخ دادن به نظرات و پیام‌ها، با مشتریان خود در تعامل باشید. با انجام همه این کارها، به‌خوبی در مسیر موفقیت در ‌فروش لوازم اکسسوری‌ در اینستاگرام خواهید بود!

 

۵. فروشگاه کتاب آنلاین

فروشگاه کتاب آنلاین


اگر به دنبال فروش کتاب‌های الکترونیکی در اینستاگرام هستید، ابتدا باید ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ خود را انجام دهید. برای انجام این کار، باید برای یک حساب کاربری در یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند سازیتو ثبت‌نام کنید. هنگامی که یک حساب کاربری دارید، می‌توانید یک فروشگاه ایجاد کنید و شروع به اضافه کردن محصولات کنید. حتماً تصاویر و توضیحات دقیق محصولات خود و همچنین اطلاعات تماس خود را درج کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند با شما تماس بگیرند.

برای هدایت ترافیک به فروشگاه خود، حتماً پست‌های خود را به صورت منظم به‌روزرسانی‌ کنید و محصولات خود را در کانال‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در اینستاگرام، کمپین‌های تبلیغاتی اجرا کنید. با کمی تلاش، شما می‌توانید شروع به فروش کتاب‌های الکترونیکی در اینستاگرام کنید و به گروه جدیدی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید!
اگر می‌خوهید کتاب‌های فیزیکی نیز بفروشید می‌توانید مقاله‌ی ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب‌ را بخوانید.

 

۶. فروشگاه اینترنتی ساعت

فروشگاه اینترنتی ساعت
اگر به دنبال فروش ساعت مچی در اینستاگرام هستید، برای پرورش ایده فروشگاه اینستاگرام ساعت خود، باید چند کار را انجام دهید. ابتدا باید یک تأمین‌کننده معتبر ساعت مچی پیدا کنید. همچنین باید از ساعت‌های مچی که می‌فروشید عکس‌های باکیفیت بگیرید و برای تبلیغ محصولات خود پست‌های جذاب و چشم نوازی ایجاد کنید. 
در نهایت، باید با مشتریان و فالوورهای بالقوه خود تعامل داشته باشید، به هر سؤالی که دارند پاسخ دهید و به ایجاد علاقه نسبت به محصولات خود کمک کنید. با کمی تلاش، به‌زودی می‌توانید یک کسب و کار موفق در فروش ساعت مچی در اینستاگرام داشته باشید!

 

۷. فروشگاه لوازم جانبی موبایل

فروشگاه لوازم جانبی موبایل

اگر به دنبال شروع فروش لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام هستید، برای شروع باید چند کار را انجام دهید. ابتدا باید یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام ایجاد کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را به راحتی پیدا و خریداری کنند. برای انجام این کار، باید یک حساب بیزینسی در اینستاگرام ایجاد کنید و سپس صفحه فروشگاه خود را به سایت فروشگاهی‌تان متصل کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. 
هنگامی که صفحه فروشگاه شما راه‌اندازی شد، باید با ارسال عکس‌ها و ویدیوهای محصولات در حال استفاده و همچنین اجرای تبلیغات، محصولات خود را تبلیغ کنید. در نهایت نیز، شما باید خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید تا مشتریان خود را بازگردانید.

 

۸. فروشگاه اینترنتی پوشاک

فروشگاه اینترنتی پوشاک
پوشاک یکی از پرطرفدار‌ترین ‌نیچ‌های فروش‌ در اینستاگرام است. شما می‌توانید با راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرام در این حوزه درآمد مناسبی را داشته باشید. ایده‌ی راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام پوشاک راهی عالی برای فروش لباس و دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر است. 
اولین قدم ایجاد یک صفحه شیک و جذاب است. در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چه نوع لباسی را می‌خواهید بفروشید. مهم است که اقلامی را انتخاب کنید که محبوب و مورد تقاضا هستند. هنگامی که انتخابی از لباس دارید، باید از هر مورد عکس‌های باکیفیت بگیرید. 
حتماً از نماهای نزدیک و زوایای مختلف استفاده کنید. در نهایت، باید برای هر مورد توضیحات آموزنده و چشم نوازی ایجاد کنید. هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید، می‌توانید شروع به تبلیغ فروشگاه خود به دنبال‌کنندگان و سایر مشتریان بالقوه خود کنید.

نتیجه‌گیری

ایده‌های فروشگاه اینستاگرامی از اولین راه‌ها برای کسب درآمد هستند. شما با ساخت فروشگاه اینستاگرمی با یک ایده‌ی مناسب می‌توانید درآمد مناسبی را داشته باشید. اما این را در نظر بگیرید که اینستاگرام امکانات لازم را برای داشتن فروشی مناسب ندارد. شما برای داشتن فروشی حرفه‌ای نیاز به راه‌اندازی سایت فروشگاهی در کنار پرورش ایده فروشگاه اینستاگرام، برای کسب و کار خود دارید. هزینه ساخت سایت این روز‌ها معقول است و شما با پلتفرم‌هایی مانند سازیتو می‌توانید به راحتی صاحب سایت فروشگاهی خود شوید.