زمان مطالعه ۱۴ دقیقه

 ایده‌های فروش محصول در اینستاگرام

 ایده‌های فروش محصول در اینستاگرام

در این مقاله لیستی از ۱۰ ایده‌ی فروش محصول در اینستاگرام که بسیار پرفروش هستند را آماده کرده‌ایم. در بین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام مناسب‌ترین پلتفرم برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است.


رایگان بودن و دسترسی آسان اینستاگرام، دو مزیتی است که این پلتفرم را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند. همانطور که متوجه شده‌اید، کمتر کسی را می‌بینید که در اینستاگرام، حساب کاربری نداشته باشد. آمار فعالیت این افراد، روزانه در حال افزایش است و به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود. بنابراین شروع یک ایده‌ی جدید برای فروش محصول در اینستاگرام‌، قطعا با استقبال بسیار زیادی رو به رو خواهد شد.
در طول خواندن این مقاله به یاد داشته باشید که این ایده‌ها به تنهایی کارآمد نیستند و نیازمند استفاده از فوت و فن‌های فروش‌، ابزارهای اینستاگرام مثل هشتگ‌، ریلز‌، آپلود عکس‌های باکیفیت و… هستند. حتما پروفایل کسب و کار اینستاگرامی‌تان را حرفه‌ای طراحی کرده و محتوای فروشگاه‌تان را به طور منظم منتشر کنید.
اما در اینستاگرام چه محصولی بفروشیم؟ این همان سوالی است که در این مقاله، پاسخ خواهیم داد. پیش از رسیدگی به این سوال، بهتر است خیال‌تان از تامین محصولات فروشگاه اینترنتی‌تان، راحت باشید.

تامین محصول در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی

تامین محصول در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی

اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، احتمالا دغدغه‌ی تامین محصولات آنلاین‌شاپ خود را خواهید داشت. برای تامین کالا، روش‌های بسیاری وجود دارد که در ادامه نگاهی کوتاه به آن‌ها می‌اندازیم.

همکاری در فروش

خیلی از آنلاین‌شاپ‌ها در ابتدای مسیر خود، از روش همکاری در فروش استفاده می‌کنند. در روش همکاری در فروش، شما رابط بین تولید کننده و مشتری هستید. در این روش، بابت خرید مشتریان، پورسانت دریافت می‌کنید. همکاری در فروش شباهت‌های بسیاری به ویزیتوری دارد اما نباید این دو حوزه را با یکدیگر اشتباه گرفت.
در ویزیتوری، محصولات فیزیکی یا خدمات یک شرکت به صورت حضوری به مشتریان معرفی می‌شود و در ازای هر فروش، پورسانت مشخصی دریافت می‌شود. در حالی که در روش همکاری در فروش، همه‌چیز اینترنتی است.

خرید محصول از فروشگاه

خرید محصول از فروشگاه و فروش آن، کمی هزینه‌بر است. ممکن است در ابتدای مسیر ایده‌ی مناسبی باشد اما توقع سود زیاد از این روش را نداشته باشید. اما می‌توانید با خرید محصول از فروشگاه، کسب و کار اینترنتی خود را به آرامی شروع کنید تا زمانی که مشتریان‌تان بیشتر شد، روش تامین محصولات‌تان را تغییر دهید.

خرید از عمده فروشی‌ها

بسیاری از فروشگاه‌ها، محصولات خود را به صورت عمده می‌فروشند. به راحتی می‌توانید به بازارهای مرکزی شهر رفته و محصول مورد نظرتان از آنجا تهیه کنید. بازار بزرگ تهران یکی از بازارهایی است که تنوع بسیاربالایی در تمامی محصولات دارد و با مراجعه به آن در کمترین زمان می‌توانید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید.

تولید و فروش محصول

تعداد بسیاری از آنلاین‌شاپ‌ها از ابتدا نسبت به یکی از حوزه‌ها اطلاعات کافی داشته‌اند و در حال حاضر برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین اقدام کرده‌اند. برای مثال یک فردی که خیاطی بلد بوده، یک سبک خاص از پوشاک را انتخاب می‌کند و در فروشگاه اینترنتی خود، آن لباس‌ها را می‌فروشد. یا برخی افراد برای شروع کسب و کار اینترنتی‌شان، مهارت‌های لازم برای تولید آن محصول را می‌آموزند. برای مثال فروش زیورآلات رزینی یکی از ایده‌هایی است که اکثر افراد، محصولات فروشگاه‌شان را خودشان تولید می‌کنند. البته حتی در این مورد هم می‌توانید زیورآلات رزینی مورد نظرتان را از عمده فروش‌ها تهیه کنید.

۱۰ ایده برای فروش محصول در اینستاگرام

۱۰ ایده برای فروش محصول در اینستاگرام

رسیدیم به بخش جذاب معرفی ایده‌های سودآور فروش محصول در اینستاگرام‌. با وجود اینکه در سال‌های گذشته کمتر کسی به آنلاین‌شاپ‌ها اعتماد می‌کرد، اکثر افراد ایده‌ی راه‌اندازی کسب و کار خود را در سر دارد. با یادگیری نکاتی درباره اینستاگرام و آموزش سئو به سادگی کسب و کارتان، در موتورهای جستجو به مخاطبان نشان داده می‌شود. خلاقیت در فروش محصول در اینستاگرام‌، حرف اول را می‌زند. ساده‌ترین ایده‌ها با چاشنی خلاقیت تبدیل به یک ایده‌ی خارق‌العاده می‌شوند.
بنابراین پیش از شروع کارتان کمی درباره‌ی ایده‌ای که در ذهن دارید، نیاز بازار‌، شناخت مخاطب‌، تحلیل رقبا و… زمان بگذارید تا با کمترین چالش، به کسب و کار خود جان بدهید.

فروش پوشاک در اینستاگرام

فروش پوشاک در اینستاگرام

چه در میان آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی چه فروشگاه‌های سنتی، پوشاک همیشه یکی از پرفروش‌ترین محصولات است. تعداد بسیاری از سلبریتی‌های ایرانی و خارجی برند لباس خود را تاسیس کرده‌اند، که بخش عظیمی از تبلیغاتشان در اینستاگرام است. اما برای آنکه یک برند فروش لباس موفق داشته باشید، نیازی نیست سلبریتی باشید. مثال‌های بسیار زیادی از برندهای شناخته شده وجود دارد که در ابتدای مسیر کسی آن‌ها را نمی‌شناخت و در ادامه بسیار محبوب شدند. فروشگاه لوندر یکی از همین برندهای جذاب پوشاک است. پوشاک جز محصولاتی است که نحوه عکاسی از محصول در فروش آن بسیار تاثیرگذار است.
رقابت در فروش پوشاک در اینستاگرام کمی سخت‌تر از دیگر حوزه‌هاست، بنابراین در صورتی که قصد ورود به این حوزه را دارید باید با یک ایده‌ی بسیار جدید وارد شوید.

فروش جواهرات و اکسسوری

فروش جواهرات و اکسسوری

بعد از پوشاک، جواهرات بهترین انتخاب برای فروش محصول در اینستاگرام است. می‌توانید انواع مختلفی از جواهرات مانند دست‌ساز، جواهرات فلزی، جواهرات با سنگ‌های قیمتی و… را بفروشید. هرچه تصاویر محصولات‌تان بیشتر توجه مخاطب را جلب کنند، مشتریان بیشتری خواهید داشت. در کنار تصاویری که از محصولات‌تان ثبت می‌کنید، فیلم‌های کوتاهی در قالب ریلز اینستاگرام منتشر کنید، این کار باعث القای احساس زیبایی به مخاطب می‌شود. همیشه برندیگ خود را حفظ کنید تا افراد بیشتری با کسب و کارتان آشنا شوند.
البته اکسسوری فقط به انگشتر، گردنبند، گوشواره و… محدود نمی‌شود. علاوه بر آن‌ها وسایل مربوط به مو مانند کش‌مو، تل‌مو، اسکرانچی یا گل‌سینه، یک مدل اکسسوری به حساب می‌آیند.

برای  راه‌اندازی کسب و کار جواهرات نیازی به سایت‌ها پیچیده و گران قیمت  ندارید. با خرید سایت‌های فروشگاهی آماده سازیتو می‌توانید فعالیت فروشگاه‌تان را شروع کنید. فعالیت‌تان در شبکه‌های اجتماعی را ادامه دهید و برای نوشتن بهترین استراتژی زمان بگذارید. در کسب و کار جواهرات، اینفلوئنیر مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. یکی از کارهایی که به رشد برندتان کمک می‌کند، پیدا کردن افراد موثر شبکه‌های اجتماعی است که مخاطب‌های شما آن شخص را قبول داشته باشند. با کمک این افراد می‌توانید محصولات‌تان را افراد بیشتری نشان دهید.
فروشگاه زیبوار یکی از بهترین آنلاین‌شاپ‌های فروش جواهرات است که با گرفتن عکس‌های باکیفیت و خلاقانه از محصولات‌ش، توجه مخاطبان را به کسب و کار خود جلب کرده است. در نتیجه کیفیت و سبک عکس‌هایی که از محصولات‌تان ثبت می‌کنید، در افزایش فروش و جذب مشتریان جدید، تاثیر بسزایی دارد.

فروش وسایل دکوراسیون منزل

فروش وسایل دکوراسیون منزل

اکثر افراد برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل یا محل کارشان، شروع به جستجو در اینترنت و دیدن عکس‌های متنوع می‌کنند. سال‌ها پیش فقط برخی فروشگاه‌ها در نقاط مشخص، درآمد خوبی از فروش دکوراسیون منزل داشتند. اما آنلاین‌شاپ دکوراسیون منزل، حکم یک کاتالوگ آنلاین حرفه‌ای را برای کسب و کار شما دارد. عکاسی دکوراسیون منزل مانند باقی محصولاتی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، بااهمیت است. 
اگر محصول شما یک آباژور رومیزی است، به صورتی از آن عکاسی کنید که نحوه‌ی کاربردش نیز مشخص باشد. فروشگاه طاق یکی از آنلاین‌شاپ‌های فروش دکوراسیون منزل است که به خوبی این سبک عکاسی را رعایت کرده است و مخاطب به راحتی متوجه‌ی نحوه استفاده و کاربرد محصولاتش می‌شود.

آنلاین‌شاپ لوازم آرایشی بهداشتی

آنلاین‌شاپ لوازم آرایشی بهداشتی

بدون صرف هزینه‌های زیاد برای راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی فروش لوازم آرایشی بهداشتی، هر کجا که هستید، در هر ساعت از شبانه روز، محصولات‌تان را بفروشید. اکثر افراد مقداری از درآمد خود را برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی و رسیدگی به پوست و موی خود اختصاص می‌دهند، پس نگران جذب مشتری نباشید. اما چگونه در این حوزه موفق شوید؟
پیشنهاد ما به شما تمرکز روی یک سبک لوازم آرایشی بهداشتی است. برای درک بهتر این مفهوم می‌توان به فروشگاه هدی‌برند اشاره کرد. تمرکز این آنلاین‌شاپ روی محصولات پوستی است.
یکی از نکاتی که باعث محبوبیت این آنلاین‌شاپ شده، محتوای آموزشی آن است. هدی‌برند در تمامی پست‌های اینستاگرامش درباره‌ی نحوه استفاده از محصولاتش صحبت می‌کند. با نگاهی به این آنلاین‌شاپ متوجه‌ی تولید محتوای حرفه‌ای و باکیفیت آن می‌شوید.

فروشگاه اینترنتی کیف و کفش

فروشگاه اینترنتی کیف و کفش

فروش اینترنتی کیف و کفش یکی از زیرگروه‌های پرطرفدار و پردرآمد در دسته‌بندی پوشاک است. فروش کیف و کفش یکی از کسب و کارهایی است که بین ۲۰ تا ۸۰ درصد سود دارد. محصولات فروشگاه‌تان را می‌توانید از بازار بزرگ تهران یا تولید کننده‌ها تامین کنید. به یاد داشته باشید که در این حوزه مانند بازار پوشاک، رقابت بالا است. اما با یک برنامه‌ریزی دقیق، قطعا موفق خواهید شد. پیش از شروع، از جزئیات کاری که می‌خواهید انجام دهید، استراتژی و اهداف کسب و کارتان باخبر باشید.
دنیای کیف و کفش، بسیار متنوع است، می‌توانید در آنلاین‌شاپ‌تان یک یا چند محصول مختلف مانند چرمی، بچگانه، کتونی، زنانه، مجلسی و… بفروشید.
به عنوان نمونه می‌توان به آنلاین‌شاپ سروه دیزاین اشاره کرد. تمامی محصولات این فروشگاه از چرم مصنوعی و تولید گروه سروه است. مشخص بودن سبک محصولاتی که قصد فروش‌شان را دارید، در فرایند راه‌اندازی آنلاین‌شاپ کیف و کفش بسیار موثر است. در ابتدا تامین محصولات برای خودتان ساده‌تر می‌شود زیرا فقط به دنبال محصول مدنظرتان می‌گردید. در ادامه وقتی که محصولات شما در یک سبک مشخص باشد، مخاطب‌ها راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند و فقط افرادی آنلاین‌شاپ‌تان را دنبال می‌کنند که صد در صد به دنبال محصول شما هستند. همچنین برای پیدا کردن مخاطب هدف، دردسر کمتری خواهید داشت. زیرا نسبت به مخاطب خود و نیازهایش شناخت کامل‌تری دارید، که همین موضوع باعث می‌شود کانال بازاریابی بهتری را برای مورد هدف قرار دادن مشتریان جدید، انتخاب کنید.

فروش آنلاین لوازم جانبی موبایل 

فروش آنلاین لوازم جانبی موبایل 

تلفن همراه، وسیله‌ای که تبدیل به عضو جدا نشدنی هر فرد شده است. دیگر کمتر کسی دیده می‌شود که یک گوشی هوشمند در دست نداشته باشد و به لزوم خرید لوازم جانبی موبایل برای افزایش کارایی آن آگاه نباشد. هر گوشی جدیدی که وارد بازار می‌شود، افراد زیادی به دنبال پیدا کردن لوازم جانبی مربوط به آن می‌گردند. لوازم جانبی موبایل شامل باتری، قاب گوشی، محافظ صفحه، پاوربانک، کیف، شارژر و… می‌شود.
اگر به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل هستید، در قدم اول بررسی کنید که پرفروش‌ترین محصولات این بازار کدام است. برای مثال در بازار ایران، قاب گوشی طرفدارهای بسیاری دارد و افراد با چاپ طرح دلخواه‌شان روی آن، قاب مورد علاقه خود را تهیه می‌کنند.
آنلاین‌شاپ واندر یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است که تنوع بسیار زیادی در فروش قاب گوشی وارد بازار کرده است. در سایت فروشگاهی واندر می‌توانید برند گوشی (آیفون، سامسونگ، شیائومی) خود را انتخاب کرده، به یکی از دسته بندی‌های موجود بروید و طرح مورد علاقه‌ی خود را متناسب با مدل گوشی‌تان انتخاب کنید.
برای فروش آنلاین لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام، کافی است کمی خلاقیت در سبک خود به کار ببرید تا به یک فروش فوق‌العاده برسید.

فروش لوازم تحریر

فروش آنلاین لوازم تحریر

هر سال تعداد زیادی دانش‌آموز راهی مدارس می‌شوند و برای تحصیل نیاز به خرید لوازم تحریر دارند. در این زمان ممکن است محصول خود را در بازار سنتی پیدا نکنند و به دنبال جستجوی دفتر، خودکار، جامدادی و… در اینستاگرام بگردند. در حال حاضر آنلاین‌شاپ‌های بسیاری در حوزه لوازم تحریر وجود دارد اما سطح رقابت در این حوزه آنچنان بالا نیست.
آنلاین‌شاپ بن‌بوک یکی از فروشگاه‌های اینترنتی موفق در فروش لوازم تحریر است. این آنلاین‌شاپ ابتدا از اینستاگرام شروع به فروش محصولات خود کرد اما بعد از گذشت زمان،‌ به علت استقبال بسیار زیاد مشتریان، تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی بن‌بوک گرفت.

فروش فایل

فروش فایل

همیشه قرار نیست محصولی که در آنلاین‌شاپ خود می‌فروشید، یک محصول فیزیکی باشد. ایده‌ی فروش فایل چند وقتی است که در بین افراد بسیار محبوب شده است. اگر که شما یک مبحثی را تدریس می‌کنید و کلاس‌های آنلاین دارید به راحتی می‌توانید در آنلاین‌شاپ خود، فایل صوتی یا تصویری کلاس‌ها و دوره‌های خود را بفروشید. فروش فایل شامل فروش دوره‌های آموزشی، ای‌بوک، پادکست، فایل‌های صوتی، لایسنس و کد می‌شود.
لایسنس‌ مارکت یکی از فروشگاه‌های موفق در این حوزه است. اشتراک پریمیوم سرویس‌های ویدئویی، صوتی،‌ آموزشی و گرافیکی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لایسنس مارکت خریداری کنید. این آنلاین‌شاپ در صفحه‌ی اینستاگرام خود درباره‌ی نحوه‌ی فعال‌سازی حساب‌های کاربری، معرفی ابزار و… صحبت می‌کند. به طور کلی محتوای آموزشی بسیار حرفه‌ای و قابل فهم این آنلاین‌شاپ، افراد زیادی را به خود جذب می‌کند..

پت شاپ آنلاین

پت شاپ آنلاین

شما هم جز افرادی هستید که به حیوانات خانگی علاقه دارند؟ اگر جواب‌تان به این سوال مثبت است همین الان دست به کار شوید.
در پت شاپ آنلاین، لوازمی مانند خوراکی حیوانات خانگی، لوازم بهداشتی مورد نیاز حیوانات، خانه و… فروخته می‌شود. خیلی از افراد به علت داشتن حیوان خانگی نمی‌توانند هر زمان که می‌خواهند بیرون بروند و وسایل مورد نظرشان را تهیه کنند. بنابراین لوازم مورد نیازشان را یا به صورت آنلاین سفارش می‌دهند یا با یکی از فروشگاه‌های فیزیکی تماس می‌گیرند تا محصول مورد نیازشان را ارسال کنند. در هر حال ترجیح صاحبان حیوانات خانگی این است که وسایل‌شان را درب منزل تحویل بگیرند.
در پت شاپ آنلاین، فقط عکاسی از محصولات کافی نیست، تولید محتوای آموزشی یکی از مهره‌های اصلی موفقیت شماست. اگر نگاهی به پت شاپ‌های اینستاگرامی بیندازید متوجه‌ی سبک محتوایی‌شان خواهید شد.
برای مثال جملات کوتاه نوشته شده روی تصاویر پست‌های آنلاین‌شاپ بامشی‌،‌ باعث می‌شود مخاطب به طور کامل متوجه‌ی محتوای اصلی آن تصویر و محصول بشود.
جملاتی مانند: مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی گربه، با یه تشویقی خوشحالش کن، شامپو تخصصی سگ و گربه و…
در سایت فروشگاهی بامشی دو دسته‌بندی گربه و سگ وجود دارد که هر کدام به زیرگروه‌های دیگر مثل غذای خشک، لوازم جانبی،‌ شامپو و … تقسیم شده است تا مخاطب به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کند.

فروش شمع و عود

فروش شمع و عود

در انتهای معرفی پرفروش‌ترین محصولات در اینستاگرام‌‌، نوبت به خوشبو کننده‌های منزل می‌رسد. وجود رایحه‌ی مختلف در محل زندگی شما باعث حس خوب و تازگی می‌شود. البته کاربرد عود و شمع فقط در منزل نیست، خیلی از افراد برای محل‌کارشان به دنبال یک رایحه‌ی دلنشین می‌گردند.
همه افراد به دنبال این هستند تا محلی که در آن زندگی، مدیتیشن یا کار می‌کنند،‌ محیطی آرام و معطر باشد. بنابراین تنها با ارائه‌ی محصولی جدید در این بازار، برگ برنده را در دست خواهید گرفت. همچنین اگر به دنبال کسب و کاری کوچک هستید که برای شروع نیاز به سرمایه‌ای کمی داشته باشد، فروش شمع و عود ایده‌ی بسیار خوبی است. آنلاین‌شاپ عودباما تنوع بسیار زیادی در محصولات خود دارد،‌همین موضوع سبب شده است تا افراد با هرسلیقه‌ای، رایحه‌ی مورد علاقه‌ی خود را در این فروشگاه اینترنتی پیدا کنند.

نتیجه‌گیری 

در این مقاله درباه‌ی ۱۰ ایده‌ی فروش محصول در اینستاگرام صحبت کردیم، کلید اصلی موفقیت تمامی این ایده‌ها پشت‌کار و خلاقیت صاحبان این کسب و کارهاست. پس از مدتی تمامی آنلان‌شاپ‌های اینستاگرامی به فکر راه‌اندازی سایت فروشگاهی برند خود میفتند،‌ زیرا اینستاگرام یک پلتفرم مناسب برای جذب مشتری است اما پلتفرم مناسبی برای فروش محصولات و افزایش فروش نیست.
با فروشگاه‌ساز سازیتو در کمترین زمان و با کمترین هزینه می‌توانید اقدام به ساخت سایت فروشگاهی خود کنید. فراموش نکنید که برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود، نیاز به هیچگونه دانش فنی ندارید. تیم سازیتو از پیش همه‌ی امکانات مورد نیاز آنلاین‌شاپ‌ها را برای شما آماده کرده است. 

با استفاده از فروشگاه ساز سازیتو، سایت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و در حرفه‌ای ترین حالت طراحی کنید.