زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

همه چیز در مورد ایمیل و اس‌ام‌اس مارکتینگ

همه چیز در مورد ایمیل و اس‌ام‌اس مارکتینگ

گوشی‌های موبایل چیزهایی هستند که همیشه در دست شما هستند و بازاریابی پیامکی و ایمیلی بهترین راه دیده‌شدن یک کسب و کار در گوشی‌های موبایل است.


بازاریابی ایمیلی و پیامکی مدت زیادی است که وجود دارد و کسب و کارها در سراسر جهان از این تکنیک بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل وجود دارند که به شما در شروع کار با ایمیل مارکتینگ کمک می‌کنند. این وبلاگ نگاهی به بازاریابی ایمیل و پیامک خواهد انداخت و سعی می‌کند بینشی در مورد اینکه آن‌ها چیستند و چگونه می‌توان از آن‌ها برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده کرد، ارائه می‌کند.


ایمیل مارکتینگ ابزاری عالی برای استفاده در کسب و کار شماست. با این حال، برای انجام درست آن، باید بدانید که چه کاری انجام می‌دهید. این وبلاگ به برخی از روش‌های مختلف بازاریابی ایمیلی و پیامکی می‌پردازد. این کانال‌ مارکتینگ می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان بیشتری پیدا کنید و سود شما را بهبود بخشد.


بازاریابی پیامکی نیز یک تکنیک بازاریابی نسبتاً جدید است که برای انواع مختلف کسب و کار به کار گرفته می‌شود. برای رساندن پیام مهم در این روش به طور مستقیم از تلفن همراه مشتری استفاده می‌شود. امروزه این تکنیک به طور گسترده‌ای برای تبلیغ یک کسب و کار یا محصول، و رسیدن به حداکثر سود مورداستفاده قرار می‌گیرد.


بازاریابی از طریق ایمیل و پیامک چیزی است که در 10 سال گذشته بسیار ساده‌تر شده است. ما در عصر دیجیتال هستیم که مردم گوشی‌های هوشمند و ایمیل‌هایی دارند که می‌توانند به‌سرعت و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. دانستن نحوه استفاده از این کانال‌ها برای بازاریابی محصولات یا خدمات می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.
 

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی مستقیم است که از پست الکترونیکی به عنوان وسیله‌ای برای انتقال پیام‌های تجاری یا جمع‌آوری سرمایه برای مخاطبان استفاده می‌کند. در مفهوم گسترده آن، هر ایمیلی که به مشتری بالقوه یا فعلی ارسال می‌شود، می‌تواند زیر‌شاخه‌ای از بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود. 
با این حال، این اصطلاح معمولاً برای اشاره به فعالیت‌های خاص‌تری مانند ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی با پیشنهادها یا تخفیف‌های ویژه یا ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات محصولات یا خدمات جدید استفاده می‌شود. بازاریابی ایمیلی روشی بسیار مؤثر برای دستیابی به مشتریان است و می‌تواند راهی مقرون به صرفه برای بازاریابی برای مشتریانی باشد که از قبل به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند.


به گزارش Statista بازاریابی ایمیلی نرخ باز شدن حدود ۱۸.۸ درصد را دارند که با توجه به جمعیت زیادی که از ایمیل استفاده می‌کنند عدد بسیار بزرگی را برای بازاریابی شما فراهم می‌کند. این روش می‌تواند مشتریان زیادی را به کسب و کار شما جذب کند. از نظر ۵۹ درصد مارکتر‌ها کسب و کار‌هایی که شکل تجارت بیزینس با بیزینس دارند، ایمیل مارکتینگ یکی از مؤثر‌ترین کانال‌های بازاریابی است.
 
کمپین‌های بازاریابی ایمیلی معمولاً برای ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند طراحی می‌شوند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای درخواست کمک مالی یا تشویق مشتریان به خرید استفاده کرد. بازاریابی ایمیلی اغلب همراه با سایر کانال‌های بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی، اس‌ام‌اس مارکتینگ و… استفاده می‌شود.
بازاریابی ایمیلی می‌تواند روشی مؤثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی با هزینه نسبتاً کم باشد. با این حال، طراحی کمپین‌های ایمیلی هدفمند، مرتبط و جذاب برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است.
 

بازاریابی پیامکی چیست؟

اس ام اس مارکتینگ
بازاریابی پیامکی نوعی بازاریابی است که از پیام‌های متنی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا مشتریانی که از قبل سرویس شما را خریداری می‌کنند استفاده می‌کند. از بازاریابی پیامکی می‌توان برای تبلیغ پیشنهادها، محصولات یا خدمات ویژه، یا صرفاً برای اطلاع مشتریان از کسب و کار شما استفاده کرد. بازاریابی پیامکی روشی مؤثر برای دستیابی به مخاطبان گسترده با پیامی شخصی‌سازی شده است و می‌تواند راهی مقرون به صرفه برای ارتباط با مشتریان شما باشد.


بازاریابی پیامکی نوعی بازاریابی است که از پیام‌های متنی برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می‌کند. از بازاریابی پیامکی می‌توان برای ارسال پیشنهادها ویژه، کوپن‌ها یا سایر مطالب تبلیغاتی به مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه استفاده کرد. بازاریابی پیامکی راهی برای دسترسی به تعداد زیادی از افراد با شانس دیده شدن بالاست.
 

چگونه از بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار استفاده کنیم؟

مزیت بازاریابی ایمیلی
با ایجاد ایمیل‌های جذاب و آموزنده، می‌توانید مشتریان خود را در مورد محصولات یا خدمات خود مطلع کنید و به مرور زمان وفاداری خود را افزایش دهید. برای شروع، این نکات را در نظر بگیرید:

  1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. با کمپین بازاریابی ایمیلی خود می‌خواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید؟ نیازهای آن‌ها را شناسایی کنید و مشخص کنید که محصولات یا خدمات شما چگونه می‌تواند به آن‌ها کمک کند. 
  2. محتوای جذاب ایجاد کنید. ایمیل‌های شما باید برای مخاطبان هدف شما جالب و مفید باشد. شامل فراخوانی برای عمل، پیشنهادهای ویژه، و سایر مشوق‌ها برای مشتری شما برای انجام عملی خاص باشد.
  3. یک لیست ایمیل بسازید. با جمع‌آوری آدرس‌هایی از وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر، فهرست مشترکین ایمیل خود را گسترش دهید.
  4. ایمیل‌های معمولی ارسال کنید. هنگامی که لیستی از مشترکین را تهیه کردید، شروع به ارسال ایمیل‌های معمولی برای آن‌ها کنید. پیام‌های خود را با صدای برند خود هماهنگ نگه دارید و مطمئن شوید که هر پیام ارزشی را به مشتری شما ارائه می‌دهد.
  5. بر نتایج خود نظارت کنید. برای سنجش میزان موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی، نرخ بازشدن و کلیک بر روی لینک‌های خود را پیگیری کنید. در صورت نیاز بهینه‌سازی‌ها را در محتوای خود انجام دهید تا نتایج خود را در طول زمان بهبود بخشید.

 

چطور بازاریابی ایمیلی را مؤثر‌تر کنیم؟

بازاریابی موثر ایمیل
بازاریابی ایمیلی می‌تواند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان و ارتقای کسب و کار شما باشد. در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده مؤثر از بازاریابی ایمیلی وجود دارد:

  1. ایمیل‌های خود را واضح و مختصر نگه دارید. مشتریان بیشتر احتمال دارد ایمیلی کوتاه و دقیق را بخوانند و با آن درگیر شوند.
  2. از CTAهای قوی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌های شما شامل یک فراخوان قوی برای عمل است تا مشتریان بدانند در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. 
  3. ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی کنید. مشتریان از ایمیلی که شخصاً خطاب به آن‌ها باشد و برای آن‌ها ارسال شده باشد استقبال بیشتری خواهند کرد.
  4. زمان‌بندی همه چیز است. ایمیل‌های خود را زمانی بفرستید که مشتریان درگیر نیستند و زمانی برای خواندن ایمیل‌های ارسالی شما و کلیک بر روی لینک آن دارند.
  5. تست، تست، تست. موضوعات، فراخوان‌ها برای عمل و محتوای ایمیل مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.

 

نکاتی برای بازاریابی ایمیلی در یک کسب و کار

نکات بازاریابی ایمیل
بازاریابی ایمیلی می‌تواند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان و ارتقای کسب و کار شما باشد. با این حال، هنگام انجام این کار باید چند نکته را در نظر داشته باشید. در اینجا چند نکته برای بازاریابی ایمیلی در یک کسب و کار وجود دارد:

  • مطمئن شوید که لیست ایمیل شما به روز و دقیق است. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که ایمیل‌های شما به افراد مناسب ارسال می‌شود.
  • لیست ایمیل خود را تقسیم‌بندی کنید. به این ترتیب می‌توانید ایمیل‌های هدفمند بیشتری را برای گروه‌های مختلف مشتریان بلقوه ارسال کنید. 
  • به این فکر کنید که می‌خواهید ایمیل شما به چه چیزی ختم شود. خواه تبلیغ فروش باشد یا صرفاً افزایش آگاهی در مورد کسب و کارتان، مطمئن شوید که ایمیل شما واضح و مختصر است.
  • ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی کنید. این می‌تواند به برجسته شدن کسب و کار شما در ذهن کاربران کمک کند و باعث شود مشتریان شما احساس ارزشمندی کنند.
  • قبل از ارسال ایمیل‌های خود را تست کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که همه چیز همان‌طور که می‌خواهید به نظر می‌رسد.

با رعایت این نکات می‌توانید مطمئن شوید که کمپین ایمیل مارکتینگ شما مؤثر و موفق است.
 

چگونه استراتژی بازاریابی ایمیلی را طراحی کنیم؟

استراتژی ایمیل مارکتینگ
برای طراحی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی، باید تعدادی از عوامل از جمله مخاطبان هدف، بودجه و اهداف خود را در نظر بگیرید. هنگامی که درک واضحی از این عوامل پیدا کردید، می‌توانید برنامه‌ای را برای اینکه چگونه از طریق ایمیل به بهترین نحو به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، ایجاد کنید.
 
برخی از سوالات کلیدی برای استراتژی بازاریابی ایمیلی که شما باید از خود بپرسید عبارت‌اند از:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • اهداف شما برای کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟
  • چقدر حاضرید برای بازاریابی ایمیلی خود هزینه کنید؟

 
هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، می‌توانید شروع به ایجاد یک برنامه‌ای خاص برای استراتژی بازاریابی ایمیلی خود کنید. بهتر است مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کنید تا بتوانید ایمیل‌های هدفمند بیشتری ارسال کنید، و روی ایجاد یک لیست ایمیل بزرگ تمرکز کنید تا بتوانید با پیام خود را به افراد بیشتری ارسال کنید. اهداف شما هر چه که باشد، مهم است که یک برنامه مشخص داشته باشید تا بتوانید اثربخشی کمپین بازاریابی ایمیلی خود را به حداکثر برسانید.
 

مزایای بازاریابی پیامکی؟

مزایای بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی مزایای زیادی دارد. شاید واضح‌ترین آن این باشد که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی به تعداد زیادی از مردم دسترسی پیدا کنند. پیام‌های اس‌ام‌اس را می‌توان به طور یکسان برای کاربران و مشتریان بالقوه ارسال کرد و اغلب در عرض چند دقیقه پس از دریافت خوانده می‌شود. این بدان معنی است که کسب و کارها می‌توانند از بازاریابی پیامکی برای ارسال پیام‌های به‌موقع در مورد پیشنهادها یا رویدادهای خاص استفاده کنند و مطمئن باشند که این پیام‌ها توسط تعداد زیادی از مردم دیده و خوانده می‌شوند.

 
یکی دیگر از مزایای بازاریابی پیامکی این است که هزینه نسبتاً پایینی دارد. در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی، ارسال پیامک‌ها نسبتاً ارزان است و این روش بازاریابی را به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای مشاغل در هر اندازه‌ای تبدیل می‌کند.


در نهایت، بازاریابی پیامکی می‌تواند بسیار هدفمند باشد. کسب و کارها می‌توانند بر اساس عواملی مانند سن، مکان یا علایق، به گروه‌های خاصی از مشتریان یا مشتریان بالقوه پیام ارسال کنند. این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که پیام‌هایشان توسط افرادی که به احتمال زیاد به آن‌ها علاقه دارند دیده می‌شود و بازاریابی پیامکی را به روشی مؤثر برای افزایش فروش و تعامل تبدیل می‌کند.
 

چگونه کمپین بازاریابی پیامکی مؤثر ایجاد کنیم؟

کمپین بازاریابی پیامکی
برای ایجاد یک کمپین بازاریابی پیامکی مؤثر، باید چهار کار را انجام دهید: 1) یک عنوان جذاب ارائه کنید، 2) یک کپی‌رایت جذاب بنویسید، 3) یک دعوت به عمل جذاب طراحی کنید، و 4) از پیشنهاد خود مطمئن شوید. این ترکیبی مقاومت‌ناپذیر است که برای شما مشتری می‌آورد.
تیتر شما باید کوتاه و دقیق باشد، زیرا مردم فقط چند ثانیه فرصت دارند آن را بخوانند. کپی قانع‌کننده‌ای بنویسید که افراد را متقاعد به انجام عمل کند و یک دعوت به انجام عمل جذاب طراحی کنید که آن‌ها را تشویق به انجام این کار کند. با ارائه یک تخفیف عالی یا یک معامله انحصاری، مطمئن شوید که پیشنهاد شما غیرقابل مقاومت است.
با دنبال کردن این چهار مرحله، می‌توانید یک کمپین بازاریابی پیامکی مؤثر ایجاد کنید که به شما در افزایش فروش و رشد کسب و کارتان کمک می‌کند.

 

بازاریابی ایمیلی و پیامکی در سازیتو

اس ام اس مارکتینگ سازیتو
یکی از چیز‌هایی که باعث افزایش وفاداری مشتریان در کسب و کار شما می‌شود، آگاهی آن‌ها از هر مرحله‌ی یک سفارش است. در سازیتو صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از فروشگاه ساز خود می‌توانند در پنل مدیریت خود ارسال ایمیل و اس‌ام‌اس را فعال کنند. سازیتو در هر مرحله از سفارش ایمیل و اس ام اس را برای مشتری و فروشنده ارسال می‌کند. این امر باعث اعتماد بیشتر فروشنده به کسب و کار شما می‌شود.

در ادامه شما می‌توانید مراحل مختلفی را که در آن‌ها می‌توانید ارسال ایمیل و اس ام اس را در سایت خود فعال و شخصی‌سازی کنید را ببینید.

مرحله‌ی اول فعال‌سازی در پنل مدیریت. به بخش تنظیمات و اعلان‌ها مراجعه کنید.

بازاریابی پیامکی

مرحله‌ی دوم تعیین وضعیت سفارش برای ارسال سفارش

تعیین وضعیت سفارش

مرحله‌ی سوم ارسال شماره‌ی مرسوله

ارسال شماره مرسوله با ایمیل مارکتینگ

مرحله‌ی چهارم ارسال ایمیل شخصی‌سازی شده

اس ام اس شخص‌سازی شده

نتیجه‌گیری


 برای داشتن یک کسب و کار موفق شما نیاز به استراتژی‌های بازاریابی مؤثر دارید تا مشتریان را نسبت به کسب و کار شما جذب کند. دو مورد از بهترین انتخاب‌های نسبتا ارزان استفاده از بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی است. در بازاریابی اس‌ام‌اس و ایمیل مارکتینگ شما می‌توانید به سادگی با شناخت هدف و مشتریان خود، آن‌ها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. خاص، متفاوت، و کوتاه بنویسید تا بتوانید مشتریان را به کسب و کار خود جذب کنید.

 

با طراحی سایت سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.