زمان مطالعه ۳ دقیقه

ای‌نماد چیست و به چه کاری می‌آید؟

ای‌نماد چیست و به چه کاری می‌آید؟

اگر در حوزه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنید و وب‌سایت کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید، لیوان را زمین بگذارید و در اولین فرصت برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) اقدام کنید.


اگر در حوزه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنید و وب‌سایت کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید، لیوان را زمین بگذارید و در اولین فرصت برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) اقدام کنید. ‌سفارش طراحی سایت قروشگاهی‌ نیازمند ای نماد است. اما ای‌نماد چیست و به چه کاری می‌آید؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که در فرآیند خریدهای اینترنتی خود، از اعتبار فروشگاه مورد نظر اطمینان لازمه را نداشتید. ای‌نماد در این شرایط، به‌کار می‌آید و به مشتری‌های یک کسب‌وکار آنلاین اعتماد لازمه را می‌دهد. ای‌نماد یا نشان اعتماد الکترونیکی، مجوزی است که از سوی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک جهت تایید صلاحیت فروشگاه‌های اینترنتی (به طور کلی کسب‌وکارهایی که در بستر وب فعالیت می‌کنند) صادر می‌شود، این جواز در نهایت موجب جلب رضایت مشتری و رونق کسب‌وکار شما خواهد شد.

چرا باید برای اخذ ای‌نماد اقدام کنیم؟

- جلب اطمینان مشتریان و اثبات اعتبار فروشگاه

- اتصال درگاه‌های اختصاصی بانکی

- ثبت قرارداد با بسیاری از شرکت‌های دیگر برای همکاری

انواع ای‌نماد

- نماد موقت

در فرآیند دریافت نماد اعتماد الکترونیک، جهت تسریع در اخذ جواز، یک نشان موقت به فروشگاه‌ها داده می‌شود. این نماد برای کسب‌وکارهایی که حداقل استانداردهای تایین شده از سوی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیک را داشته باشند، قابل دریافت است.

- نماد دائمی یک ستاره

پس از این‌که در طول زمان موقت دریافت نماد اولیه، کسب‌وکار مورد نظر بررسی شود و از از سوی کارشناس‌های مرکز توسعه مورد تایید قرار بگیرد، نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره به صورت دائمی به فروشگاه اعطا خواهد شد.

- نماد دائمی دو ستاره

دریافت نشان دوستاره نیز مستلزم ارزیابی‌های مرکز توسعه است. این موضوع را در نظر داشته باشید که حتما برای دریافت این نماد، باید گواهی امنیت SSL را در وب‌سایت خود فعال کنید.

آیا دریافت ای‌نماد مستلزم یک شرکت یا مکان ثابت است؟

در طول فرآیند دریافت نماد، مرکز توسعه به جهت احراز هویت گردانندگان فروشگاه، مرسوله‌ای را از طریق پست به آن‌ها ارسال می‌کند. بنا بر این برای دریافت این نشان، می‌بایست یک مکان ثابت را به مرکز توسعه معرفی کنید.

در نهایت باید گفت، ای‌نماد برای هر کسب‌وکاری که در بستر محیط وب فعالیت می‌کنند یک عنصر ضرروی به شمار می‌رود. به واسطه‌ی این مجوز قادر خواهید بود بیش از پیش در جلب اعتماد مشتریانتان موفق عمل کنید و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. البته نباید این موضوع را فراموش کرد‍؛ زمانی حس اطمینان واقعی حاصل خواهد شد که شما به بهترین شکل ممکن از مشتریان خود استقبال و محصولات‌تان را با بهترین کیفیت عرضه کنید.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.