زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

انتخاب بهترین روش ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی یک دغدغه‌ی همیشگی بوده است. احتمالا شما هم روش‌های مختلف ارسال کالا را امتحان کرده‌اید. در این مقاله قصد بررسی مزایا و معایب این روش‌ها را داریم.


انتخاب یکی از بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی باعث می‌شود تا تجربه‌ی خرید فوق‌العاده‌ای برای مشتریان خود رقم بزنید. اگر در این فرایند خطایی رخ بدهد ممکن است تمام تلاش‌های شما از بین برود و  مشتریان خود را از دست بدهید.

اما اگر روش ارسال خود را مطابق با محصولات فروشگاه‌تان و به درستی انتخاب کنید، کل ماجرا تغییر خواهد کرد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از فروشگاهی، خرید اینترنتی انجام دهید و محصول شکسته یا با آسیب‌های جدی به دست‌تان برسد. قطعا در چنین شرایطی دیگر از آن فروشگاه اینترنتی خرید نخواهید کرد. برای آنکه این مشکلات رخ ندهد، کافی است پیش از انتخاب روش ارسال‌، آن‌ها را کامل بررسی کنید. در این مقاله قصد بررسی بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی را داریم تا با مشکلی مواجه نشوید.

نکات مهم در انتخاب روش ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

نکات مهم در انتخاب روش ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

یکی از مهم‌ترین نکات در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، نحوه ارسال کالا است، زیرا ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی‌، تنها نقطه تماس فیزیکی مشتری با فروشگاه اینترنتی شماست و اگر این ارتباط موفقیت‌آمیز نباشد، هزینه‌های قبلی که برای جذب مخاطب، تبلیغات، خرید محصول، بسته‌بندی و… انجام داده‌اید نیز از دست می‌رود.
برای انتخاب بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی‌‌، نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را به خاطر بسپارید.

زمان ارسال کالا برای مشتری

زمانی که می‌خواهید یک روش پستی را انتخاب کنید، زمان ارسال کالا برای مشتری را حتما در نظر بگیرید. اگر در میان شرکت‌های پستی، گزینه‌ای وجود دارد که در همان روز می‌تواند محصول را به دست مشتری برساند قطعا آن را جز اولین گزینه‌هایتان لحاظ کنید.
در حال حاضر شرکت‌های بزرگتر در طی ۲ الی ۳ روز کاری، بسته‌های پستی را به دست مشتریان خود می‌رسانند، در صورتی که اگر بتوانید با این شرکت‌ها رقابت کنید قطعا جایگاه محبوب‌تری در میان مشتریان پیدا خواهید کرد. رسیدن به موقع مرسوله‌ها به دست مشتریان باعث افزایش رضایت مشتریان و افزایش اعتماد آن‌ها به برند شما می‌شود.

بررسی هزینه ارسال کالا

اگر از دید مشتری به فروشگاه‌های اینترنتی نگاه کنید متوجه خواهید شد که هزینه‌ی ارسال به پای هزینه‌ی کالا نوشته می‌شود و به عنوان یک مبلغ جداگانه در نظر گرفته نمی‌شود. برای مثال اگر کالای شما ۷۰ هزار تومان باشد و هزینه‌ی ارسال را ۴۰ هزار تومان در نظر بگیرید، در مجموع مشتری باید مبلغ ۱۱۰ هزار تومان را پرداخت کند، یعنی مبلغی بیشتر از آنچه که در ابتدا در سایت فروشگاهی شما دیده‌اند.
پس بهتر از روش ارسالی را برای محصولات‌تان انتخاب نمایید که مشتری هزینه‌ی کمتری را متحمل شود. سایت‌های فروشگاهی سازیتو امکان ثبت هزینه‌ی ارسال مختلف برای محصولات شما را دارند. به عنوان مثال اگر کالاهای فروشگاه شما وزن زیادی دارند، می‌توانید مبلغ پرداخت را بر حسب میزان وزن محصول تعیین کنید.
یا برای سبد خرید با بیش از مبلغی مشخص، هزینه‌ی ارسال را رایگان در نظر بگیرید. علاوه‌بر آن می‌توانید مبلغی را برای شهر فروشگاه یا باقی شهرها به غیر از شهر فروشگاه، تعیین نمایید.

سلامت کامل کالا تا مقصد

یکی از معیارهایی که برای انتخاب بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی باید حتما لحاظ کنید، عدم آسیب به کالا و سالم رسیدن کامل مرسوله به دست مشتری است. هرچقدر هم کالا سریع و با هزینه‌ی کم به دست مشتری برسد، در صورتی که آسیب دیده باشد، مشتری خود را از دست خواهید داد و تمام تلاش‌های شما از بین می‌رود.

ارسال کالا به سراسر کشور

برخی از شرکت‌های پستی، خدماتشان به استان تهران محدود می‌شود و باقی شهرها را در بر نمی‌گیرند. اگر مخاطب‌های شما در همه‌ی شهرها و حتی خارج از کشور هستند، در نظر داشته باشید که شرکت پستی که انتخاب می‌کنید قابلیت ارسال کالا به شهرستان‌ها را نیز داشته باشد، همچنین به محصول آسیبی نرسد.

جمع‌آوری از مبدا

اگر در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستید و حجم کاری شما به نسبت کم است، فرایند آماده‌سازی و رساندن بسته‌ها به ادارات پستی، زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد اما هرچه ابعاد کار شما بزرگتر شود، ممکن است مجبور شوید فرد یا افرادی را برای انجام دادن این کارها استخدام کنید. بنابراین در صورتی که از ابتدا شرکت پستی را انتخاب کنید که توانایی بسته‌بندی و ارسال محصولات را داشته باشد، میزان زیادی در زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد.

مزایا و معایب استفاده از تیپاکس برای ارسال کالا

مزایا و معایب استفاده از تیپاکس برای ارسال کالا

تیپاکس جز شناخته شده‌ترین روش‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی است. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت در مدت زمان کوتاه از رقبای خود پیشی گرفته و تبدیل به یکی از روش‌های ارسال پرطرفدار شده است. خدماتی که تیپاکس به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

  • کارشناسان شرکت تیپاکس، مرسوله‌های پستی شما را می‌توانند درب منزل، فروشگاه یا کارگاه‌تان جمع‌آوری کنند.
  • ارسال بسته در همان روزی که از شما تحویل گرفته شده.
  • ارسال مرسولات پستی به صورت زمینی بین ۲ یا ۴ روز کاری یا هوایی، طی ۲۴ ساعت.
  • مهم‌ترین نکته‌ی تیپاکس ارسال بین‌المللی است. برای استفاده از این سرویس باید به نمایندگی‌های خاص تیپاکس که در شهر شما وجود دارند، مراجعه کنید.

از سری معایب تیپاکس می‌توان به هزینه‌ی آن به نسبت دیگر شرکت‌های ارسال کالا اشاره کرد. البته در چندوقت اخیر میزان گزارشات مربوط به آسیب دیدن مرسولات در فرایند ارسال محصولات، زیاد شده است. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که پیش از انتخاب روش ارسال کالا‌، به طور کامل آن را بررسی کرده و نظر دیگر افراد را نیز بپرسید.

ارسال کالا با استفاده از خدمات شرکت چاپار

ارسال کالا با استفاده از خدمات شرکت چاپار

شرکت چاپار را می‌توان به عنوان یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های پستی ایران معرفی کرد. برای رساندن محصولات‌تان به نمایندگی‌های چاپار در شهر خود می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه، پیش از ساعت ۱۴ و در روز پنج‌شنبه پیش از ساعت ۱۱، مراجعه کنید تا در مدت زمان ۲۴ تا ۷۲ ساعت به دست مشتریان‌تان برسد. شرکت چاپار خدمات زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • چاپار اکسپرس: رسیدن بسته در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت. این سرویس به علت سرعت بالا، هزینه‌ی بیشتری دارد.
  • چاپار پلاس: این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که به طور دقیق زمان دریافت و رسیدن آن به دست مشتری را تعیین کنید.
  • انبار: بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برای نگهداری محصولات‌شان با کمبود فضا مواجه می‌شوند. شرکت چاپار امکان استفاده از انبارهای لجستیک را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه‌بر آن تمام محصولات تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
  • پرداخت در محل: اگر امکان پرداخت در محل را برای فروشگاه اینترنتی خود فعال کرده‌اید. به راحتی می‌توانید از این ویژگی شرکت چاپار استفاده کنید تا پس از تاریخ مشخصی، مبلغ به حساب شما واریز شود.

شرکت چاپار در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ شهر کشور نمایندگی دارد و می‌تواند یکی از بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی باشد. یکی دیگر از مزایای شرکت چاپار که شباهت زیادی به تیپاکس دارد، جمع‌آوری مرسولات از درب منزل، کارگاه و… است.

استفاده از یارباکس برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

استفاده از یارباکس برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

شرکت پستی یارباکس با استخدام نیروهای حرفه‌ای تمام تلاش خود را کرده است تا محموله‌ها در کمترین زمان به مقصد برسند. تمرکز این شرکت همیشه روی امنیت ارسال کالا به سراسر کشور بوده است و همیشه اعلام کرده‌اند که مرسولات ارزشمند را با کمترین میزان آسیب می‌توانند به مقصد برسانند.
زمانی که به نمایندگی‌های شرکت یارباکس مراجعه می‌کنید، کافی است ارزش مرسوله خود را بیان کنید تا مطابق با آن بیمه دریافت کنید.
یکی از مزایای بسیار جالب شرکت یارباکس که بسیار مورد توجه فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفته، استفاده از قابلیت تخمین هزینه در سایت رسمی یارباکس است.
ممکن است شما در ابتدا اطلاعی درباره‌ی اینکه هزینه‌ی ارسال کالای شما چقدر می‌شود نداشته باشید و با تعیین هزینه‌ای اشتباه در سایت فروشگاهی خود، دچار ضرر شوید، اما به کمک این ویژگی می‌توانید با کمترین میزان خطا، هزینه‌ی اسال محصولات‌تان را تخمین بزنید.

شرکت ماهکس برای ارسال کالای فروشگاه‌های اینترنتی

شرکت ماهکس برای ارسال کالای فروشگاه‌های اینترنتی

شرکت ماهکس تا امروز در حدود ۱۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور دارد. سرعت و کیفیت خدمات شرکت ماهکس باعث تمایز آن با دیگر شرکت‌های پستی می‌شود. خدمات این شرکت پستی شامل:

  • حمل فوق سریع بار: این سرویس توسط دفترهای فروش شرکت که در فرودگاه‌های کشور مستقر هستند و به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند، انجام می‌شود. این سرویس به هر دو صورت درب به درب، و جمع‌آوری از درب منزل و تحویل در فرودگاه مقصد صورت می‌گیرد.
  • حمل سریع بار: در استفاده از این سرویس، زمانی که سفارش ثبت می‌شود، در همان روز شرکت ماهکس بسته را از مبدا تحویل گرفته و بسته‌های جمع‌آوری شده را به انبار پردازش بار تحویل می‌دهد.
  • حمل اقتصادی: اگر بسته‌ای غیرفوری یا سنگین وزن دارید، این سرویس کاملا به‌صرفه برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین می‌توانید از این سرویس برای ارسال بسته‌ها به سراسر جهان استفاده کنید.

مزایا و معایب لینک اکسپرس

مزایا و معایب لینک اکسپرس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره‌ی شرکت لینک اکسپرس وجود دارد، محدود شدن خدمات این کشور به دو شهر تهران و کرج است. اگر ارسال مرسولات شما به این دو شهر خلاصه می‌شود می‌توانید از خدمات حرفه‌ای آن استفاده نمایید.
شرکت لینک اکسپرس این قابلیت را دارد که مرسولات را تا قبل از ظهر جمع‌آوری کرده و در همان روز ارسال نماید. هنگامی که بسته‌ی پستی به مقصد می‌رسد، از گیرنده یک رسید دیجیتال شامل امضا، زمان و موقعیت مکانی تهیه می‌شود.
علاوه‌بر آن از زمان ثبت سفارش تا پس از تحویل، در هر مرحله که دچار گمراهی شدید می‌توانید با پشتیبانی تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

استفاده از اسنپ برای ارسال کالا

استفاده از اسنپ برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

برای ارسال مرسوله‌های درون شهری می‌توانید از سرویس اسنپ باکس استفاده نمایید. قطعا هزینه‌ی اسنپ باکس به نسبت سرویس‌های پستی، بیشتر است. اما این هزینه در ازای این است که در کمترین زمان بسته‌ی شما به دست مشتریان می‌رسد.
با مشخص کردن مبدا و مقصد در اپلیکیشن اسنپ، می‌توانید هزینه را تخمین زده و سرویس را انتخاب نمایید. این سرویس کاملا ۲۴ ساعته است، بنابراین دغدغه‌ی زمان تحویل کالا را نخواهید داشت، این پلتفرم تا امروز در اکثر شهرهای ایران فعال شده است. همچنین می‌توانید هزینه‌ی ارسال را به صورت آنلاین یا نقدی پرداخت نمایید. هزینه‌ی سرویس اسنپ باکس بر اساس مسافت، بازه زمانی، شرایط آب و هوا و ترافیک محاسبه می‌شود.

مزایا و معایب الوپیک برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

مزایا و معایب الوپیک برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی

شرکت الوپیک یکی دیگر از راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی است. شرکت الوپیک مناسب برای ارسال کالای درون شهری یا ارسال محصولات در شرایطی که با پیک به شرکت‌های باربری یا پستی بفرستید، است. الوپیک خودرو و موتور سیکلت‌های بسیاری در سطح شهر دارد که با استفاده از اپلیکیشن آن می‌توانید سفارش را ثبت کرده و برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی‌تان از آن کمک بگیرید. شرکت الوپیک خدمات دیگری در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی قرار می‌دهد. مانند:

  • سرویس الو پست: این سرویس مخصوص ارسال سفارشات به شهرستان است که بر اساس ابعاد و وزن کالا، نوع وسیله را تعیین می‌کند.
  • سرویس الو پیک: الو پیک برای سفارشات درون شهری در تهران استفاده می‌شود و بسته پستی با استفاده از موتورسیکلت به مقصد ارسال می‌شود.
  • سرویس الو وانت: از این سرویس برای بسته‌هایی با وزن حداکثر ۱۵۰ کیلوگرم می‌توانید استفاده نمایید. 

شرکت الو پیک امکان نوشتن قرارداد جهت ارسال انبوه سفارشات را نیز دارد. در چنین شرایطی می‌توانید مرسوله‌های خود را به صورت یکجا فرستاده و هزینه‌ی به صرفه‌تری را پرداخت کنید. تمام این روش‌ها قابلیت بیمه بار را دارند که مبلغ آن برای بسته‌هایی با ارزش زیر ۱ میلیون تومان، رایگان است.

شرکت روناد یکی از راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

شرکت روناد یکی از راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

شرکت روناد با هدف بهینه‌سازی فرایند نگهداری و آماده‌سازی سفارشات سعی بر سرعت بخشیدن ارسال کالای فروشندگان و رسیدن مرسولات به دست مشتریان را دارد. برای استفاده از روناد، کافی است فروشگاه اینترنتی‌تان را به روناد متصل کرده، کالاهای فروشگاه را مشخص و تعریف کنید و محصولات‌تان را به انبار روناد بفرستید.
اگر هنوز سایت فروشگاهی خود را ندارید، همین الان سایت فروشگاهی سازیتویی خودتان را راه‌اندازی کنید و فروشگاه‌تان را به روناد متصل کنید.
سایت‌های فروشگاهی سازیتو امکان اتصال به پنل روناد را دارند و از این طریق می‌توانید محصولات انبار و نحوه‌ی ارسال‌شان را پیگیری کنید. پست از ثبت سفارش توسط مشتری، سفارشات مطابق تاریخ و زمان‌بندی مشخص شده، آماده‌سازی، بسته‌بندی و آماده‌ی ارسال می‌شود. در صورتی که شما زمان کافی برای بسته‌بندی محصولات‌تان ندارید، شرکت روناد این کار را برای شما انجام داده و مطابق با سلیقه‌تان، محصولات را بسته‌بندی می‌کنند. 
امکانات شرکت روناد:

  • یکپارچگی از طریق اتصال
  • مدیریت کالاها، موجودی، فروشندگان و پیگیری سفارشات
  • کنترل کیفی و بررسی محصولات
  • بیمه رایگان مفقودی و آسیب دیدگی محصولات در انبار
  • امکان الصاق لیبل و بارکد منحصر به فرد به هر کالا
  • امکان بازدید از انبار
  • آماده‌سازی و بسته‌بندی سفارشات
  • شخصی‌سازی بسته‌بندی
  • تحویل ۲۴ ساعته در تهران

نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش کردیم بهترین راه‌های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین اشتباه، بهتری روش را برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی‌تان انتخاب نمایید. اگر تا امروز به فکر راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود نبوده‌اید، الان زمان مناسبی برای طراحی سایت فروشگاهی به صورت رایگان و در کمتر از ۷ روز است. با سازیتو بدون نیاز به دانش فنی، خرید هاست و دامنه و دغدغه‌ی پیگیری سفارشات، می‌توانید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید.