زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

۵ نمونه از بهترین پیام‌های تبلیغاتی

۵ نمونه از بهترین پیام‌های تبلیغاتی

تا به حال پیام‌های تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کرده‌اید؟ اگر شما هم فکر می‌کنید پیامک تبلیغاتی روشی کم اثر است با ما همراه باشید تا با ۵ نمونه از بهترین پیام‌های تبلیغاتی آشنا شوید.


همه‌ی ما وقتی صندوق پیام‌هایمان را باز می‌کنیم، با تعداد زیادی پیامک‌های تبلیغاتی مواجه می‌شویم. احتمالا هربار بدون توجه به آن‌ها، تمام‌شان را پاک می‌کنیم. همین موضوع باعث می‌شود که اکثر کسب و کارها پیامک‌های تبلیغاتی را روشی کم اثر بدانند و به آن توجه نکنند. اما ارسال پیام‌های تبلیغاتی نیز مانند باقی روش‌های بازاریابی، اصول خود را دارد و نمی‌شود بدون دانش، شروع به ارسال پیامک انبوه کرد. در این صورت نتیجه‌ی عکس خواهد داشت.
اما خوب است بدانید که پیامک‌های تبلیغاتی یکی از موثرترین و سریع‌ترین روش‌های بازاریابی هستند. زیرا تمام افراد دائما از تلفن همراه‌شان استفاده می‌کنند و در صورت دریافت پیامک، یک نگاه کوتاه به آن می‌اندازند. همچنین اگر نمی‌خواهید هزینه‌های هنگفت بابت تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی بپردازید، استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی راه حل خوبی برای جلب توجه مشتریان و مخاطبان است.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

پیامک تبلیغاتی چیست؟

احتمالا از اسم این نوع بازاریابی حدس خواهید زد که درباره‌ی چه چیزی می‌خواهیم صحبت کنیم. به طور کلی پیامک تبلیغاتی همان پیام‌هایی هستند که در فرمت SMS از طرف کسب و کارها، برای شما ارسال می‌شود.
در دنیای امروزی اگر به صورت مداوم با مخاطبین خود در ارتباط نباشید، به راحتی از یاد می‌روید زیرا در تمامی کسب و کارها رقابت بسیار شدیدی وجود دارد. با استفاده از پیام‌های تبلیغاتی می‌توانید اخبار مربوط به کسب و کارتان و تخفیف‌ها را به کاربران خود اطلاع دهید و باعث افزایش تعامل با آن‌ها شوید.
پیامک‌های تبلیغاتی ۶۰ الی ۹۸ درصد نرخ باز شدن دارند بنابراین در نوشتن پیام‌های تبلیغاتی اصول آن را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه‌ی بهتری بگیرید و توجه‌ی مخاطب را جلب کنید.

مزایا و معایب ارسال پیامک تبلیغاتی

مزایا و معایب ارسال پیامک تبلیغاتی

بیایید نگاهی بیندازیم به مزایای تبلیغات پیامکی تا کاربرد آن را راحت‌تر درک کنید و بتوانید استفاده‌ی درست‌تری از آن داشته باشید.

  • دسترسی آسان: دلیل اصلی کاربردی بودن پیامک تبلیغاتی،‌ این است که اکثر افراد تلفن همراه دارند و بدون نیاز به اینترنت، پیامک‌ها به دستشان می‌رسد. اگر منطقی نگاه کنید متوجه می‌شوید که گستردگی پیام‌های تبلیغاتی خیلی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی است.
  • ارتباط مستقیم با مشتریان: شما با ارسال پیامک تبلیغاتی، به صورت مستقیم با مشتریان‌تان در ارتباط هستید زیرا در هر صورت آن‌ها پیام را دریافت می‌کنند و نگاهی به آن می‌اندازند. در باقی روش‌های بازاریابی احتمال آنکه مخاطب در دسترس نباشد زیاد است.
  • بدون نیاز به دانش فنی: ارسال پیام‌های تبلیغاتی بسیار کار ساده‌ای است و کافی است شماره‌هایی که از مخاطبان‌تان دارید و متن پیامک را وارد کرده و سپس روی دکمه‌ی ارسال کلیک کنید. همچنین برای ارسال پیامک پنل‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

معایب ارسال پیامک تبلیغاتی

معایب ارسال پیامک تبلیغاتی

  • محدودیت پیام چند رسانه‌ای: در بازاریابی پیامکی، شما امکان ارسال تصویر یا صدا ندارید و فقط پیام‌های متنی می‌توانید ارسال نمایید.
  • کوتاه بودن متن پیام: یکی از ویژگی‌های مهم بازاریابی پیامکی این است که در کوتاه‌ترین شکل ممکن، موضوع مورد بحث به مخاطب منتقل می‌شود. بنابراین شما فقط در ۷۰ کاراکتر می‌توانید متن دلخواه‌تان را بنویسید.

با توجه به مزایا و معایب گفته شده، به یاد داشته باشید که پیام‌های تبلیغاتی به تنهایی نباید استفاده شود. این روش بازاریابی را باید در کنار دیگر روش‌ها استفاده نمایید تا منجر به جذب مشتری و افزایش فروش شود.

اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی اثربخش

اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی اثربخش

همانطور که گفتیم نوشتن پیام‌های تبلیغاتی مانند هر چیز دیگری اصول اولیه خود را دارد. اما این قواعد شامل چه مواردی می‌شود؟

پیامک تبلیغاتی را متناسب با مخاطب هدف بنویسید

ارسال پیام‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا به ساده‌ترین شکل ممکن با مخاطبانتان در ارتباط باشید. اما یک اشتباه کوچک در ارسال این پیام‌ها باعث می‌شود که مخاطب، سرویس ارسال پیام شما را غیرفعال کند و دیگر پیام‌های مهم نیز به دستش نرسد. بنابراین خیلی مهم است که مخاطب هدف خود را دقیق انتخاب نمایید تا متن پیامک تبلیغاتی، بیشتری اثرگذاری را داشته باشد.
برای آنکه بتوانید پیام دقیق‌تری برای مخاطبان خود بفرستید کافی است اطلاعات آن‌ها را بر اساس سن، جنسیت، محل زندگی، سابقه خرید و… دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال اگر هزینه‌ی ارسال محصول به باقی شهرها به غیر از شهر کسب و کارتان را در یک بازه زمانی رایگان در نظر گرفته‌اید، این پیامک را فقط برای افرادی ارسال کنید که در شهر شما حضور ندارند.

از کلمات جذاب استفاده کنید

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که پیامک تبلیغاتی‌ای روی تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود و در لحظه اول فکر می‌کنید یکی از دوستان‌تان این پیام را ارسال کرده است. این پیام‌ها دقیقا همان‌هایی هستند که توجه شما را جلب می‌کنند و باعث می‌شوند شما پیام را باز کنید و نگاهی به آن بیندازید.
با توجه به این نکته، برای نوشتن پیام‌های تبلیغاتی سعی کنید روی کلمه‌ای که در ابتدا به کار می‌برید بسیار فکر کنید. شاید استفاده از شعار تبلیغاتی برند در ابتدای متن ایده‌ی خوبی باشد.

مختصر و مفید بنویسید

اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی جایی برای زیاده‌گویی نیست. شما به اندازه‌ی ۷۰ کاراکتر یا ۲۰ کلمه فرصت دارید تا هدف اصلی پیام خود را به مخاطب برسانید. هنر شما آنجایی خودش را نشان می‌دهد که با کمترین و بهترین کلمات ذهن مخاطب را درگیر کنید تا روی لینکی که در پیامک قرار داده‌اید کلیک کنند.
همچنین سعی کنید دچار سردرگمی مخاطب نشوید، از کلمات ساده استفاده کنید و به ساده‌ترین شکل ممکن پیام‌تان را بنویسید. حتما پیام را چند بار بخوانید یا از فرد دیگری بخواهید آن را چک کند تا از نداشتن غلط املایی اطمینان حاصل کنید.

هدف پیام‌تان را مشخص کنید

مخاطب باید در یک نگاه متوجه شود هدف پیامی که برای او ارسال کرده‌اید، چیست! کلماتی که برای شما اهمیت بیشتری دارند را با علامت‌هایی مثل * یا «» مشخص کنید. 

حس ضرورت ایجاد کنید

حس ضرورت ایجاد کنید

خیلی از افراد وقتی متوجه می‌شوند که زمان انجام کاری را دارند، آن را عقب می‌اندازند و در لحظه‌ی آخر اقدام می‌کنند یا شاید به طور کلی فراموش کنند. سعی کنید یک احساس ضرورت در پیام ایجاد کنید و برای آن یک بازه زمانی مشخص کنید. برای مثال اعلام کنید که فقط تا پایان هفته برای استفاده از این کد تخفیف زمان دارند. در چنین شرایطی مخاطبین سریع‌تر اقدام به استفاده از کد تخفیف و ثبت سفارش می‌کنند.

پیشنهادهای جذاب ارائه دهید

از پیام‌های تبلیغاتی به عنوان راهی همیشگی برای در ارتباط بودن با مخاطبان‌تان استفاده نکنید. در این صورت پیام‌های مهم شما در میان انبوهی از پیام‌ها ناپدید می‌شوند. اگر پیشنهاد جذابی در پیامک خود نداشته باشید، افراد کمی آن را باز می‌کنند. پیشنهاداتی مانند کد تخفیف، سرویس رایگان یا ارائه خدمات جدید.
علاوه‌بر آن سعی داشته باشید با متن پیام‌هایتان اعتماد مشتریان را به دست بیاورید. برای این کار می‌توانید نمونه پیام‌های تبلیغاتی را در اینترنت جستجو کنید و مطابق با کسب و کارتان آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

قرار دادن فراخوانی به اقدام یا CTA

مخاطب‌ها باید متوجه شوند بعد از آنکه پیام شما را خواندند چه کاری انجام دهند! گزینه‌ی فراخوانی به اقدام یا CTA این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا مخاطب، هدف از پیامک تبلیغاتی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کند.
فراخوانی به اقدام می‌تواند یک لینک باشد که افراد از طریق آن بتوانند پیشنهادی که به آن‌ها داده شده است را مشاهده کند.

صمیمانه رفتار کنید

پیام‌های تبلیغاتی جایی برای رسمی صحبت کردن نیستند. بهتر است لحنی صمیمانه برای صحبت با مشتریان‌تان انتخاب کنید. فکر کنید قصد پیام دادن به یک دوست نزدیک را دارید. لحن محاوره احساس بهتری در مخاطب به وجود می‌آورد و باعث ایجاد احساس اعتماد می‌شود.
البته به یاد داشته باشید که کسب و کارتان را در پیام معرفی کنید و متن پیام را به گونه‌ای ارسال نکنید که مبدا و مقصد آن مشخص نباشد. برخی کسب و کارها همان عبارت اول را برای نوشتن نام برندشان در نظر می‌گیرند اما ضرورتی در قرار دادن محل اسم برندتان وجود ندارد.

امکان لغو اشتراک به مخاطب بدهید

مخاطب‌ها همانطور که به صورت دلخواه شماره تماس‌شان را در اختیارتان قرار داده‌اند باید این حق را داشته باشند که در صورت خسته شدن، اشتراک‌شان را لغو کنند. اینکه یک لیست ۵۰۰ نفره داشته باشید که همه‌گی از شما خرید می‌کنند خیلی بهتر از لیست ۲۰۰۰ نفره‌ای است که ۹۰ درصد تمایلی به ماندن در اشتراک شما ندارند و پیام‌تان را به محض دریافت پاک می‌کنند.

۵ نمونه از بهترین پیام‌های تبلیغاتی

۵ نمونه از بهترین پیام‌های تبلیغاتی

خب حالا زمان آن رسیده که با توجه به نکات گفته شده، پیامی مطابق با کسب و کار خود بنویسید که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

۱- پیامک تبلیغاتی برای فروشگاه پوشاک

مناسبت‌های مختلفی مانند عید نوروز، شب یلدا، روز ولنتاین، بلک‌فرایدی و… برای فروشگاه‌های پوشاک وجود دارد که می‌توانند در آن زمان‌ها پیشنهادهای جذابی به مخاطبین خود ارائه دهند و مشتری جدید جذب کنند. چند نمونه پیامک تبلیغاتی فروشگاه پوشاک:

همیشه بدرخش
۲۵٪ تخفیف شروع سال
فقط تا آخر عید نوروز
فروشگاه (*****)

لباس عیدت رو خریدی؟
فروشگاه **** روی تمام لباس‌های بهاریش تخفیف گذاشته
یادت نره فقط تا آخر هفته وقت داری
«لینک خرید»

۲- سالن‌های آرایشی و زیبایی

سالانه افراد زیادی وارد حوزه آرایشی و زیبایی می‌شوند، اما کسی در میان آن‌ها موفق عمل می‌کند که با روش‌های جدید بازاریابی همراه شود. اگر شما هم سالن زیبایی دارید به راحتی می‌توانید تبلیغات خود را برای مشتریان‌تان ارسال نمایید.

این ماه لاک چه رنگی انتخاب کردی؟
۲۰٪ تخفیف ژل ناخن در سالن آرایشی‌ ***
فقط تا پایان اسفند
برای رزرو نوبت با شماره‌ی زیر تماس بگیرید
*****۰۹۱۲

همه خدمات آرایشی فقط در یک سالن
بیشترین تنوع و بهترین کیفیت
مشاهده خدمات در سایت زیر

۳- سایت‌های ارائه دهنده خدمات آموزشی

بعد از همه‌گیر شدن اینترنت، افراد زیادی ترجیح دادند به جای ساعت‌ها ماندن در ترافیک،‌ از کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین استفاده نمایند. اما به چه مدل‌هایی می‌شود افراد را به ثبت‌نام در این دوره‌ها ترغیب کرد؟

هنوز نقاشی رو شروع نکردی؟
توی این دوره صفر تا صد تکنیک‌های آبرنگ رو یاد بگیر
ثبت نام= ۳

امروز وقتشه زبان انگلیسی رو شروع کنی
توی این وبینار ۲ ساعته بهت میگم که از کجا زبان خوندن رو شروع کنی
لینک ثبت نام در وبینار

۴- سایت فروشگاهی فروش فایل

سایت‌های فروش اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما مخاطب‌ها برای خرید این اکانت‌ها بسیار تردید می‌کنند تا از جایی خرید کنند که قبلا یکی از اطرافیان‌شان خرید کرده باشد. شما با ارسال پیام‌های تبلیغاتی می‌توانید در مخاطبان احساس نیاز به وجود بیاورید و سایت فروشگاهی‌تان را معرفی کنید. در این صورت یقین داشته باشید که حتما نگاهی به سایت فروشگاهی شما خواهند انداخت.

با فروشگاه ساز سازیتو می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

هنوز آهنگاتو دانلود می‌کنی؟
همین الان اکانت اسپاتیفای‌ت رو با نصف قیمت بخر
لینک خرید:

۵- آژانس مسافرتی

تعطیلات زمان مناسبی برای بستن چمدان و راهی سفر شدن است. در این زمان بیشترین پیام‌ها از طرف آژانس‌های تبلیغاتی برایمان ارسال می‌شوند. اما از میان این همه آژانس مسافرتی، چگونه با پیام‌های تبلیغاتی نظر مخاطبان را جلب کنیم؟

برای عید برنامه سفرتو چیدی؟
اگه تا قبل عید بلیطت رو رزرو کنی
۱۰ درصد عیدی گیرت میاد
آژانس مسافرتی ***

نتیجه‌گیری

امیدواریم با توجه به نکاتی که درباره‌ی اصول نوشتن پیام‌های تبلیغاتی به شما گفتیم و نمونه‌هایی که خواندید، بتوانید کمی خلاقیت به آن‌ها اضافه کنید و پیام‌هایی اثربخش برای مخاطبین خود ارسال نمایید. بخشی از پیام‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌های ثبت سفارش می‌شوند که مشتری از روند ثبت سفارش خود باخبر شود. اینگونه پیام‌ها را از طریق سایت فروشگاهی سازیتویی خود میتوانید ارسال کنید. در صورت دلخواه می‌توانید این قابلیت را فعال کنید تا پیامک ثبت سفارش، ارسال کالا و تحویل آن به صورت خودکار برای مشتریان ارسال شود.
همچنین برای دریافت شماره تماس مشتریان‌تان می‌توانید وارد کردن شماره تماس را اجباری در نظر بگیرید تا به لیست تماسی واقعی از مشتریان‌تان دسترسی پیدا کنید.