زمان مطالعه ۱۴ دقیقه

تکنیک‌های فروش در اینستاگرام

تکنیک‌های فروش در اینستاگرام

استفاده از تکنیک‌های فروش اینستاگرامی، مساوی است با افزایش فروش در اینستاگرام. برای اینکه بتوانید سودمندانه افزایش فروش و افزایش درآمد از اینستاگرام داشته باشید، نیاز است که با تکنیک‌های فروش آشنا شوید. در این مقاله همراه ما باشید تا با تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی، صاحبان کسب و کار به اهمیت و تاثیر پلتفرم‌های اجتماعی در افزایش فروش و جذب مشتری پی برده‌اند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر محتوای تصویری، اینستاگرام است. اینستاگرام یکی از بهترین مارکت پلیس‌ها برای ارائه‌ی محصولات و خدمات هر کسب و کاری است که با اعمال تکنیک‌های فروش می‌توان مسیر جذب مشتری هدف و افزایش فروش را هوشمندانه‌تر طی کرد. 
بیش از یک بیلیون کاربر اینستاگرامی در دنیا وجود دارد. از میان این تعداد افراد، ۹۰ درصد آن‌ها حداقل یک صفحه‌ی بیزینسی در اینستاگرام را دنبال می‌کنند. همین موضوع می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای صاحبان کسب و کار باشد تا نهایت تلاش خود را برای فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات‌شان در اینستاگرام انجام دهند. اینستاگرام با داشتن ۲ بیلیون کاربر فعال ماهانه، که ۵۶ درصد آن‌ها بخش اعظمی از فروشگاه‌های اینستاگرامی را تشکیل می‌دهند، به یک پلتفرم مهم برای  فروش و جذب مشتری تبدیل شده است

اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل وجود آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی فراوان در حوزه‌ی تخصصی کسب و کارتان، فروش در اینستاگرام در یک فضای رقابتی قرار گرفته است. برای ‌افزایش فروش در اینستاگرام‌ و کسب درآمد از اینستاگرام لازم است که با تکنیک‌های مهم و معجزه‌آسای فروش اینستاگرامی آشنا شوید. در این مقاله به بررسی فروش اینستاگرامی، افزایش فروش در اینستاگرام و تکنیک‌های فروش اینستاگرامی خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا مسیر افزایش فروش در اینستاگرام را به خوبی طی کرده و افزایش فروش و جذب مشتری به همراه داشته باشید. 

چرا فروش در اینستاگرام؟

چرا فروش در اینستاگرام؟
برای اینکه از اهمیت بسیار بالای فروش در اینستاگرام و راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی آگاه شوید، بگذارید نگاهی به آخرین آمار‌ها از اینستاگرام و فروش اینستاگرامی بیندازیم.

 

  1. در اواخر سال ۲۰۲۱، گزارش شد که اینستاگرام دارای ۲ بیلیون کاربر فعال می‌باشد.
  2. نرخ تعامل در اینستاگرام، تقریبا ۶ برابر نرخ تعامل در فیس‌بوک است.
  3. استوری اینستاگرام با ۸۳ درصد و پست اینستاگرام با ۹۳درصد، محبوب‌ترین نوع محتوا در میان اینفلوئنسر‌ها می‌باشد.
  4. ۴۴ درصد از کاربران اینستاگرام به صورت هفتگی در اینستاگرام اقدام به خرید محصول می‌کنند. 
  5. در سال ۲۰۲۱، اپلیکیشن اینستاگرام بیشترین تعداد دانلود در میان در میان شبکه‌های اجتماعی داشت.
  6. ۵۰ درصد کاربران اینستاگرام، به فروشگاه اینترنتی‌ای که در استوری اینستاگرام مشاهده کردند، سر می‌زنند.
  7. ۸۷ درصد از کاربران اینستاگرام با مشاهده‌ی تبلیغ در اینستاگرام، برندی را دنبال کرده یا اقدام به خرید می‌کنند.
  8. ۹۳ درصد از بازاریابان از اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند. 
  9. ۹۰ درصد کاربران اینستاگرامی، برندی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهند که فروش در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی سایت فروشگاهی و راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، لازمه‌ی پیشرفت و رونق هر کسب و کاری است. 

نیچ محصولی که می‌خواهید بفروشید را انتخاب کنید

نیچ محصولی که می‌خواهید بفروشید را انتخاب کنید
هر استراتژي خوب برای کسب و کار، با شناسایی و ‌انتخاب نیچ محصول‌ آغاز می‌شود. نیچ یک مجموعه‌ی مشخص از افراد یا برندها است که به دنبال خرید یک محصول به خصوص یا دریافت خدمات به خصوصی هستند. پس در این قسمت، مسئله‌ی شناخت مشتری مطرح می‌شود. با شناسایی مشتری هدف، شما خواسته‌ها و نیاز‌های مشتریان خود را کشف می‌کنید. برای انتخاب نیچ محصول می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. رفتار، علایق و سلایق مشتری هدف را شناسایی کنید.
  2. خواسته‌ها و نیاز‌های مخاطبان هدف خود را بررسی کنید.
  3. فروم‌ها، نظرات آنلاین کاربران، پست‌هایی که مورد علاقه‌ی مخاطبان‌تان بودند را بخوانید تا نکات کلیدی در رابطه با مشکلات مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. 

زمانی که نیچ مورد نظر خود را انتخاب کردید، با جستجوی هشتگ‌های مرتبط، رقبای خود را شناسایی کنید و صفحه‌ی اینستاگرامی آن‌ها را بررسی کنید. همچنین می‌توانید صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام را بررسی و هشتگ‌ها، پیج‌ها و تصاویر ترند را مشاهده و آنالیز کنید. 
فراموش نکنید که هدف از این بررسی‌ها این نیست که دقیقا آنچه که رقبای شما انجام می‌دهند را دنبال کنید. هدف شما از بررسی و ‌آنالیز رقبا‌ این است که از فعالیت آن‌ها ایده گرفته و با خلاقیت خود، کاری بهتر از فعالیت آن‌ها انجام دهید. 
باید در نظر داشته باشید که چگونه می‌توانید کپشن‌های مناسب و خلاقانه بنویسید؟، چگونه تصاویر با کیفیت و جذاب پست کنید؟، محتوای‌تان چگونه می‌تواند ارزشمند و گیرا باشد؟ تا در نهایت بتوانید ‌مخاطب هدف‌ را جذب کرده و افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید. 

اکانت بیزینسی اینستاگرام راه‌اندازی کنید

اکانت بیزینسی اینستاگرام راه‌اندازی کنید
حال که نیچ مورد نظر را انتخاب کردید، وقت آن است که اکانت بیزنسی اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی اکانت بیزینسی اینستاگرام، رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد تا کسب و کار خود را به دیگر کاربران ارائه دهید. 
با ساخت اکانت بیزنسی اینستاگرام، می‌توانید به مواردی همچون ‌اینسایت اینستاگرام‌، پست‌های اسپانسر شده، پاسخ‌دهی سریع و دیگر موارد دسترسی داشته باشید. 
برای ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد اکانت اینستاگرامی‌تان شوید و روی گزینه‌ی  Settings کلیک کنید. 
  2. سپس گزینه‌ی Account  را انتخاب کرده و در انتها Switch account type را کلیک کنید.

به همین راحتی شما صاحب اکانت بیزینسی اینستاگرام شدید و می‌توانید فروش اینستاگرامی خود را آغاز کنید.

از تولید محتوا در اینستاگرام غافل نشوید

از تولید محتوا در اینستاگرام غافل نشوید
یکی از مسائل مهم در بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا است. محتوایی که تولید می‌کنید، باید جدید، خلاقانه و آموزنده باشد. بدون تولید محتوای ارزشمند، نمی‌توانید کسب و کار خود را به مخاطبان و مشتریان هدف خود نشان دهید. همچنین بدون تولید محتوای سودمند، به کارگیری دیگر تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام، بیهوده خواهند بود. اگر می‌خواهید بر روی مخاطبان و مشتریان هدف خود تاثیر بگذارید، بهتر است با روانشناسی فروش یا روانشناسی مشتری آشنایی داشته باشید. و سعی کنید در همین مسیر محتوای مورد نظر خود را تولید کنید. 

خلاقیت، کلید اصلی دست‌یابی به این اثربخشی است. خوشبختانه اینستاگرامم، پلتفرمی است که بر روی محتوای بصری تاکید بیشتری دارد. بنابراین، علاوه تولید محتوای متنی باید بر روی محتوای تصویری و ویدیویی نیز سرمایه‌گذاری کنید. تاثیری که این کار بر روی مخاطب شما می‌گذارد، چند برابر تاثیری است که تنها یکی از انواع تولید محتوا بر روی مخاطب هدف شما می‌گذارد. در تولید محتوا، نوشتن ‌کپشن مناسب‌، هشتگ‌گذاری، کامنت‌ها، پاسخ به کامنت‌ها و... را فراموش نکنید. چرا که این موارد سبب می‌شوند نرخ تعامل اینستاگرامی صفحه‌ی شما افزایش یابد و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید. 

از استوری و ریلز اینستاگرامی استفاده کنید

از استوری و ریلز اینستاگرامی استفاده کنید
قابلیت‌هایی همچون استوری اینستاگرام و ریلز اینستاگرام در سال‌های اخیر به اینستاگرام اضافه شده‌اند و نقش مهمی در تولید محتوا و ‌افزایش نرخ تعامل‌ در اینستاگرام پیدا کرده‌اند. 
در نگاه اول شاید استوری و ریلز اینستاگرامی شبیه به یکدیگر باشند، هر دو محتوای کوتاهی را به اشتراک می‌گذارند، قابلیت هشتگ‌گذاری در هر دو وجود دارد و... . پس تفاوت استوری و ریلز در چیست؟
ریلزهای اینستاگرامی را می‌توان از طریق جستجوی هشتگ مرتبط پیدا کرد. همچنین ریلز‌های اینستاگرامی، در بخش  Feed  اکسپلورر یافت می‌شوند. اما استوری‌های اینستاگرامی برای افرادی که شما را دنبال می‌کنند، قابل مشاهده هستند. مخاطب نمی‌تواند از طریق جستجوی هشتگ‌های مرتبط، استوری اینستاگرامی شما را پیدا کند. این‌ مسائل به این موضوع اشاره دارند که درست است که استوری اینستاگرامی از اهمیت بالایی برخوردار است و نرخ تعامل اینستاگرام شما را افزایش می‌دهد، اما ریلز‌های اینستاگرامی سبب افزایش فروش بیشتر برای کسب و کار شما می‌شوند. 

استوری‌های اینستاگرامی به دلیل اینکه تنها تا 24 ساعت در دید عموم باقی می‌مانند، نوعی حس ترس از دست دادن در مخاطب ایجاد می‌کنند. این حس ترس از دست، به مخاطب شما القا می‌کند که ممکن است چیزی را (مانند تخفیف، محصول و...) از دست بدهد. در نتیجه استوری اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی در تولید محتوا و افزایش فروش ایفا می‌کند. 
برای ساخت استوری اینستاگرامی می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  1. فیلتر‌ها و افکت‌های اینستاگرامی
  2. گیف‌ها و استیکر‌های اینستاگرامی
  3. تگ‌های پروفایل و لوکیشن
  4. استیکر‌های مربوط به لینک دادن به محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرامی، سبب می‌شود تا با افزایش ترافیک سایت روبرو شوید. همچنین نرخ تعامل اینستاگرامی‌تان افزایش یابد. این موارد سبب می‌شوند تا افزایش فروش در اینستاگرام و سایت فروشگاهی خود داشته باشید. 
برای ساخت ریلز اینستاگرامی، کافیست علامت ‘+’ در قسمت صفحه‌ی پروفایل اینستاگرامی خود کلیک کرده و گزینه‌ی Reel را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید ویدیویی که از پیش ضبط کرده‌اید را انتخاب کنید یا اقدام به ضبط ویدیوی جدید کنید.
در این بخش می‌توانید ویدیو خود را به روش‌های زیر ادیت کنید:

  1. اضافه کردن صدا/ موزیک
  2. انتخاب افکت‌ها، فیلتر‌ها، متن و.. 
  3. تغییر دادن سرعت ویدیو

در ساخت ریلز‌های اینستاگرامی خلاقیت به خرج دهید. راه‌های مختلفی را برای ساخت ریلز امتحان کنید. آزمون و خطا کنید. و مطمئن باشید که با استفاده از ریلز، مخاطبان بسیاری را به صفحه‌ی اینستاگرامی کسب وکار خود جذب خواهید کرد و با افزایش فروش در اینستاگرام مواجه خواهید شد. 

استفاده از ابزار فروش در اینستاگرام

استفاده از ابزار فروش در اینستاگرام
بخش Instagram Shopping در کشور ما فعال نیست. البته این موضوع جای نگرانی ندارد. چرا که همچنان می‌توانید از دیگر ابزارها و امکانات اینستاگرام برای فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات کسب و کارتان استفاده کنید. این ابزارها و امکانات به شرح زیر است:
لینک فروشگاه اینترنتی خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید. 
هشتگ‌های‌ مرتبط با محتوای کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید‌.
از اینستایت اینستاگرام، برای بررسی و آنالیز صفحه‌ی خود استفاده کنید تا دید بهتری نسبت به مخاطبان و مشتریان هدف خود داشته باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ 

اینفلوئنسر مارکتینگ 
همکاری اینستاگرامی، نقش مهمی در استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کند. در دنیای امروز، مشتریان دیگر اعتمادی به تبلیغ‌های سنتی ندارند و علاقه‌مند هستند که تبلیغات افراد واقعی را مشاهده و دنبال کنند. به همین جهت، ‌اینفلوئنسر مارکتینگ‌ در تبلیغات و افزایش فروش، از اهمیت بالایی برخوردار می‌گردد. 
اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی اتفاق می‌افتد که یک برند یا کسب و کار، با یک یا چند اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، برای کمپین‌های تبلیغاتی همکاری می‌کنند. اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه‌ی اجتماعی حضور فعال داشته و از تعداد دنبال‌کنندگان بالایی برخوردار باشد. 
شما می‌توانید برای افزایش فروش در اینستاگرام، از ابزار اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. چرا که اینفلوئنسر مارکتینگ:
مشتری هدف شما را مورد خطاب قرار می‌دهد. تبلیغ و محتوای شما دقیقا در دسترس کاربرانی قرار می‌گیرد که جزو مخاطبان و مشتریان هدف شما قرار می‌گیرند.
باعث به وجود آمدن اعتماد مشتری می‌شود. اصالت و اعتبار یک کسب و کار برای رسیدن به اهداف فروش بسیار مهم است. با اینفلوئنسر مارکتینگ، اعتماد مشتری هدف را جلب و اعتبار کسب و کار خود را بهبود می‌بخشید. 
حال سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان از اینفلوئنسر مارکتینگ در جهت افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کرد؟ 
ابتدا باید اینفلوئنسرهای اینستاگرامی که در حوزه‌ی مرتبط با فروش شما فعالیت می‌کنند را شناسایی کنید. چرا که اینگونه اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مستقیما با مخاطبان و مشتریان هدف شما در ارتباط هستند. 
برنامه‌ی تبلیغات خود را بچینید. باید بدانید که چه تعداد پست‌های تبلیغاتی‌ای را قرار است به اینفلوئنسر مورد نظرتان تحویل دهید. یا در چه تاریخی و در چه ساعتی از روز پست شما توسط اینفلوئنسر به اشتراک‌ گذاشته شود. پس نیاز است یک تقویم محتوایی برای اینفلوئنسر مارکتینگ تدوین کنید. 
قراردادی بین خودتان و اینفلوئنسر مورد نظر ببندید. این مورد گاهی وقت‌ها می‌تواند به صورت توافقی رخ دهد. لازم در این مورد به صورت شفاف با اینفلوئنسر صحبت کرده، انتظارات خود را مطرح کرده و طبق نظر و پیشنهاد اینفلوئنسر مورد نظرتان به توافق مالی برسید.
به یاد داشته باید که همکاری با میکرو اینفلوئنسر‌ها، ۷ برابر سودمندتر از همکاری با اینفلوئنسر‌های با تعداد فالوور بسیار بالا است.

افزایش فروش با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

افزایش فروش با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام، طراحی سایت فروشگاهی است. در دنیای بازاریابی، دیگر داشتن صفحه‌ی اینستاگرامی برای افزایش فروش و جذب مشتری کافی نیست. ساخت وب‌سایت فروشگاهی، یکی از ابزارهای مناسب برای افزایش فروش در اینستاگرامی است. قبل از هر چیز بگذارید از مزایای راه‌اندازی سایت اینترنتی برای فروشگاه‌تان بگوییم.

  1. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، سبب افزایش تعامل مخاطبان می‌شود.
  2. با ساخت سایت فروشگاهی، دست‌تان برای تولید محتوا و در نتیجه جذب مشتری هدف باز است. 
  3. راه‌اندازی سایت اینترنتی، کسب تایید اجتماعی را با خود به همراه دارد. 
  4. ساخت فروشگاه اینترنتی، سبب ‌افزایش فالوور اینستاگرامی‌ برند شما می‌شود. 
  5. با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، به برند خود اصالت و اعتبار می‌بخشید.
  6. وجود فروشگاه اینترنتی، فروش ۲۴ ساعته برای شما به همراه خواهد داشت.
  7. با راه‌اندازی سایت فروشگاهی در وقت و زمان خود و مشتری‌تان صرفه‌جویی کرده و رضایت مشتری را جلب می‌کنید.

وجود این مزایا کافیست تا هر کسب و کاری در اینستاگرام برای رشد و پیشی گرفتن از رقبا به دنبال راه‌اندازی سایت فروشگاهی برای برند خود باشد. اما وجود مسائل فنی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... سبب سردرگمی صاحبان کسب و کار می‌شود. به دلیل وجود این مسائل پیچیده و تخصصی، بسیاری از افراد رغبتی به ساخت سایت اینترنتی ندارند. اما خبر خوش این است که با پیشرفت تکنولوژی، پلتفرم‌هایی تحت عنوان فروشگاه‌ساز‌های آنلاین به وجود آمده‌اند که می‌توانید بدون نگرانی از اینگونه مسائل اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان کنید. 
یکی از این فروشگاه‌ساز‌های معتبر، فروشگاه‌ساز سازیتو است. فروشگاه‌ساز سازیتو با ساخت ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه برای مخاطبان خود، یکی از باکیفیت‌ترین فروشگاه‌ساز‌های مطرح در کشورمان است. از مزایای ساخت سایت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


پشتیبانی فنی


همانطور که اشاره کردیم، هنگامی که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می‌کنید، ممکن است دچار سردرگمی شوید. اما بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم. با ساخت سایت اینترنتی در سازیتو، شما توسط تیم پشتیبانی قوی سازیتو راهنمایی می‌شوید. تیم پشتیبانی فنی سازیتو، برای مشاوره و راهنمایی جهت توسعه کسب‌وکار‌تان ، همواره در دسترس شماست.


امنیت رایگان


بر اساس آمارها، به طور میانگین روزانه 30 هزار سایت اینترنتی مورد حمله ی هکرها قرار می‌گیرند. مسئله‌ای که آسیب‌پذیری فروشگاه اینترنتی شما را افزایش و امنیت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فروشگاه‌ساز سازیتو، این مسئله‌ی مهم و حیاتی، یعنی امنیت سایت فروشگاهی را به صورت رایگان برای شما فراهم می‌کند تا آسیب‌پذیری وب‌سایت‌تان به حداقل برسد و با خیال آسوده بر روی فروش خود تمرکز کنید. 


آدرس اینترنتی اختصاصی


آدرس اینترنتی اختصاصی یک نشانی منحصر به فرد برای سایت شماست  که وجود آن به اعتبار و بازاریابی قوی فروشگاه شما می‌افزاید. در سازیتو، با ساخت وب‌سایت مورد نظرتان، صاحب برند و دامنه‌ی اختصاصی خود می‌شوید. 


امکان ارتقای نسخه


ارتقای وب‌سایت فروشگاهی مساوی است با ارتقاء و افزایش بازدید و در نتیجه باعث افزایش فروش محصول یا خدمت‌تان می شود. سازیتو این امکان را برای شما ایجاد کرده که با احتساب هزینه نسخه‌ی قبلی، نسخه‌ی خود را ارتقاء دهید و جذب مشتریان هدف و افزایش فروش داشته باشید.


امکان فروش انواع فایل، محصولات فیزیکی و خدمات


با ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو، این امکان برای شما فراهم می‌شود که پس از انتخاب محصول و اضافه کردن آن در پنل کاربری‌تان اقدام به ارائه‌ی فروش فایل، محصولات فیزیکی و خدمات کسب و کارتان کنید.


ساخت سایت اینترنتی به صورت رایگان


یکی از مزایای مهم ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، ‌هزینه ساخت سایت‌ رایگان آن است. شما می‌توانید به صورت رایگان در سازیتو ثبت نام کرده و اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود کنید.

نتیجه‌گیری


اینستاگرام یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا است. با وجود آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی، فروش در اینستاگرام از اهمیت و تاثیر بالایی در هر کسب و کاری برخوردار است. اما در دنیای رقابتی فروش اینستاگرامی، باید از تکنیک‌های افزایش فروش سودمند استفاده کنید تا در عرصه‌ی افزایش فروش و جذب مشتری از رقبای‌تان پیشی بگیرید. در این مقاله به بررسی فروش اینستاگرامی، تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم با استفاده تکنیک‌های این مقاله، قدم‌های بزرگی برای توسعه و پیشرفت کسب و کارتان بردارید.