زمان مطالعه ۹ دقیقه

راه‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

راه‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

جذب اعتماد مشتری، یکی از مهم‌ترین اصول در راه‌اندازی کسب و کار است. جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، ممکن است به دلیل محدودیت‌ها، کمی چالش برانگیز باشد. در این مقاله به روش‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌پردازیم. 


PWC در یک نظرسنجی به نتایج مهم و جالبی دست پیدا کرد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دادند که اعتماد مشتری، اثر بسیار زیادی بر خرید مشتریان دارد. در این نظرسنجی، 35% از افراد اعلام کردند که اعتماد به کسب و کار، جزو سه دلیل اصلی‌شان برای خرید از آن کسب و کار بوده است و 14% از افراد، بیان کردند که دومین دلیل اصلی‌شان برای خرید از یک کسب و کار، اعتماد به آن برند بوده است. 
دیگر مطالعات و نظرسنجی‌ها، به همین ترتیب به اهمیت و تاثیر زیاد اعتماد مشتری در خرید اشاره می‌کنند. جذب اعتماد مشتری، به خودی خود کاری چالش بر انگیز است و جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام این چالش را برای صاحبان آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام کمی سخت‌تر می‌کند. 
دنیای اینترنت و تکنولوژی، علاوه بر مزیت‌هایی که برای صاحبان کسب و کار داشته، به دلیل وجود نا امنی‌های بسیار، جذب اعتماد مشتری را به امری مهم و سخت تبدیل کرده است. 
اما با وجود این مشکلات و موانع، صاحبان آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام می‌توانند از روش‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام استفاده کنند. 
روش‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام چه چیزهایی هستند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با راه‌های جذب اعتماد مشتری آشنا کنیم. 

 

با مخاطب در تعامل باشید

با مخاطب در تعامل باشید
انسان موجودی اجتماعی است و برقراری ارتباط و ایجاد تعامل در روابط انسانی بسیار مهم است. روابط شما با فالوورهای اینستاگرامی، از اهمیت بالایی برخوردار است.
 بر اساس روانشناسی فروش، تعامل سازنده و سودمند با مشتریان باعث ایجاد احساس صمیمیت در مشتری می‌شود و می‌تواند به شما و آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما اعتماد کند. برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، سعی کنید همواره با آن‌ها در تعامل باشید. به کامنت‌ها و پیام‌های آن‌ها در دایرکت پاسخ دهید. 

اینفلوئنسر مارکتینگ 

اینفلوئنسر مارکتینگ 
پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، اینفلوئنسرهای اینستاگرامی محبوب در حوزه‌ی فروش‌تان را شناسایی کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ، به آنلاین‌شاپ شما در جذب اعتماد مشتری کمک بسیار زیادی می‌کند. احتمالا بپرسید «چگونه؟»
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در یک حوزه‌ی مشخصی فعالیت می‌کنند و بخش بسیار زیادی از افراد به آن‌ها به عنوان یک منبع مهم از اطلاعات در آن حوزه‌ی مشخص رجوع می‌کنند.
در واقع یک اینفلوئنسر اینستاگرامی، با فعالیت قاعده‌مند و درست در اینستاگرام، اعتماد فالوورهای اینستاگرامی بسیار زیادی را جذب کرده است. 
همکاری با اینفلوئنسرهایی که در نیچ مورد نظر شما فعالیت می‌کنند، علاوه‌بر افزایش فالوور آنلاین‌شاپ، سبب جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌شود. چرا که کسب و کار شما را یک اینفلوئنسر اینستاگرامی که مورد اعتماد بسیاری از فالوورهای اینستاگرام می‌باشد، معرفی کرده است. 
پس در انتخاب اینفلوئنسر مورد نظرتان، دقت لازم و کافی به خرج دهید. پس از انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرامی، از طریق راه‌های ارتباطی با آن‌ها در تماس باشید و محصولات آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان را برای‌شان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید کاملا صادقانه، در صفحه‌ی اینستاگرامی‌شان، نظرشان را درباره‌ی محصول شما بگویند و آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما را معرفی کنند. 

لایو اینستاگرامی بروید

لایو اینستاگرامی بروید
یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، استفاده از لایو اینستاگرام است. با استفاده از ابزار لایو اینستاگرام، شما می‌توانید با فالوورهای اینستاگرامی خود صحبت کنید، از آن‌ها نظزخواهی کنید، آن‌ها را در جریان کارها و محصولات‌تان بگذارید، از نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها مطلع شوید و به این ترتیب، باعث افزایش تعامل در آنلاین‌شاپ اینستاگرام شوید. طبیعتا، لایو اینستاگرامی علاوه‌بر افزایش تعامل، سبب جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌شود. 
لایو اینستاگرامی، به آنلاین‌شاپ ایسنتاگرامی شما چهره‌ای انسانی می‌دهد و باعث می‌شود فالوورهای اینستاگرامی با شما و آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما، بیش از پیش ارتباط برقرار کنند. این ارتباط منجر به ایجاد حس صمیمیت میان شما و فالوورهای اینستاگرام شده و سبب افزایش اعتماد مشتری می‌گردد. 

داستان خود را بگویید

داستان خود را بگویید
داستان‌گویی همیشه برای انسان‌ها جذاب است. انسان‌ها از شنیدن و گفتن داستان‌ها، لذت می‌برند. قطعا برای شما هم پیش آمده است که داستانی را بشنوید و با شخصیت اصلی آن داستان، احساس نزدیکی کنید. 
شما هم شخصیت اصلی داستان کسب و کارتان هستید. برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، داستان کسب و کار خود را بازگو کنید. این کار باعث می‌شود که فالوورهای اینستاگرام، با چهره‌ی انسانی کسب و کارتان آشنا شوند. و بیش از پیش، با شما و آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما ارتباط برقرار کنند. ایجاد ارتباط و احساس صمیمیت میان شما و فالوورهای اینستاگرامی، سبب جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌شود. 

در دسترس مشتری باشید

در دسترس مشتری باشید
یکی از چالش‌های خرید و فروش آنلاین، این است که مشتری نمی‌تواند به صورت حضوری تمام سوالات خود را بپرسد و تردیدهای خود را هنگام خرید از بین ببرد. از طرف دیگر، از آنجایی که تنها راه دسترسی مشتری به شما از طریق دایرکت آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و به صورت کلی در فضای مجازی است، مشتری نیاز دارد که خیالش از بابت خرید و اعتمادی که برند مورد نظر کرده راحت شود. 
در نتیجه، برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، همیشه در دسترس مشتری باشید، برای آن‌ها وقت بگذارید و به سوالات‌شان پاسخ دهید. 
بهترین راه افزایش جذب مشتری در اینستاگرام از این طریق، این است که در دایرکت اینستاگرام، به جای پیام متنی، پیام صوتی بفرستید. 

ادعای اغراق‌آمیز نداشته باشید

ادعای اغراق‌آمیز نداشته باشید
یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در کسب وکارتان انجام دهید، این است که ادعای اغراق‌آمیز داشته باشید. برای مثال، درباره‌ی جنس محصولات‌تان، پیش مشتری غلو کنید. 
درست است که ادعای دروغین ندارید، اما مطمئن باشید هنگامی که به صورت اغراق‌آمیز درباره‌ی خدمات و محصولات‌تان صحبت کنید و مشتری متوجه شود که ادعای شما صحت ندارد، به سرعت اعتماد خود را به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما از بین می‌دهد. 
برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و افزایش اعتماد، صادقانه با مشتری صحبت کنید. اگر محصول شما، دارای نقصی است یا یک ویژگی به خصوصی را ندارد، حتما با فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان در میان بگذارید. مطمئن باشید نه تنها مشتریان خود را از دست نمی‌دهید، بلکه سبب افزایش اعتماد مشتری می‌شود. 

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت
شاید با خودتان بگویید، هر کسی می‌داند که برای جذب مشتری در اینستاگرام باید اقدام تولید محتوای با کیفیت بکند. اما جالب است که بدانید، بسیاری از برندها، ایده‌ی درستی از محتوای باکیفیت و ارزشمند ندارند. چرا که آن‌ها تنها محتوایی مربوط به محصولات و فروش محصولات‌شان به اشتراک می‌گذارند، نه محتوایی که فالوورهای اینستاگرامی به آن علاقه‌مند است. 
درست است که معرفی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است، اما استراتژی بازاریابی محتوای شما باید بر پایه‌ی مشتریان‌تان تدوین و اجرا شود. 
برای جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام از طریق تولید محتوای با کیفیت، باید محتوایی را تولید کنید که برای فالوور اینستاگرام سودمند باشد. تولید کردن محتوای ارزشمند که مورد پسند فالوورهای اینستاگرامی باشد، تاثیر زیادی بر جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام شما می‌گذارد. 

ضمانت کالا و خدمات

 ضمانت کالا و خدمات
یکی دیگر از راه‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام، ضمانت خدمات و کالاهای‌تان است. روانشناسی مشتری، این موضوع را ثابت کرده است که در صورتی که خیال مشتری از بابت محصولی که خریداری می‌کند راحت باشد، به سرعت خرید خود را تکمیل خواهد کرد. 
اگر از کیفیت محصولات خود مطمئن هستید، به مشتری بگویید که در صورت به وجود آمدن مشکلی، می‌تواند به شما مراجعه کند. این کار سبب افزایش جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌شود. 

اشترک‌گذاری رضایت مشتریان 

اشترک‌گذاری رضایت مشتریان 
قطعا یکی از بهتری راه‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، به اشتراک‌گذاری رضایت مشتریان است. بر اساس آمارها، 90% مشتریان، به نظرات و بررسی‌های دیگر مشتریان رجوع می‌کنند و سپس خرید خود را تکمیل می‌کنند. حتی خود شما هم برای اینکه محصولی را خریداری کنید، به سراغ نظرات کاربران در سایت فروشگاهی و یا هایلایت‌ استوری رضایت مشتری یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی سر می‌زنید تا از کیفیت و اصالت محصول مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. 
پس حتما از مشتریات خود بخواهید پس از خرید از آنلاین‌شاپ شما، نظرات‌شان را در قالب ویدیو، تصویر و یا متن به شما به اشتراک بگذارند. سپس رضایت مشتریان خود را در استوری اینستاگرام و پست‌های اینستاگرامی به اشتراک بگذارید.
یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام از این طریق، این است که در یک هایلات استوری، استوری‌های رضایت مشتری را قرار دهید. تا فالوورهای هدف، به محض اینکه وارد آنلاین‌شاپ اینستاگرام شما شدند با مشاهده‌ی هایلات رضایت مشتریان، اعتمادشان به برند شما افزایش یابد. 

جلب اعتماد مشتری با ساخت سایت فروشگاهی

جلب اعتماد مشتری با ساخت سایت فروشگاهی
اینستاگرام، بستر مناسبی برای حضور و معرفی محصولات است اما برای افزایش فروش، جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و افزایش مشتری، راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی به تنهایی کافی نیست. 
آمارها و مطالعات بسیار زیادی، اهمیت و تاثیر زیاد ساخت فروشگاه اینترنتی بر جذب اعتماد مشتری را ثابت کرده‌اند. فروشگاه اینترنتی، از دیرباز مورد اعتماد کاربران اینترنت بوده است. چرا که درگاه اتصال بانکی و پرداخت امن، نگرانی و دغدغه‌های مشتریان را از بین می‎‌برد. با ساخت فروشگاه اینترنتی، اعتماد مشتریان را افزایش دهید. 
پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، سریعا اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید. افراد بسیاری، بخاطر باور غلطی که درباره‌ی طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد، تمایلی به اقدام برای ساخت سایت فروشگاهی ندارند؛ چرا که فکر می‌کنند ‌طراحی فروشگاه اینترنتی‌ امری تخصصی است و باید دانش طراحی سایت فروشگاهی داشته باشند. 
اما با ظهور پلتفرم‌هایی به عنوان فروشگاه‌ساز‌ها مانند ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌، صاحبان کسب وکار دیگر نیازی نیست از بابت مواردی همچون ‌خرید دامنه، ‌اتصال درگاه‌، ‌هزینه ساخت سایت‌ و... نگران نباشند. شما می‌توانید با فروشگاه‌ساز سازیتو، تنها با چند کلیک در عرض 15 دقیقه، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

 

نتیجه‌گیری

 

جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام، مسئله‌ای مهم و حیاتی برای هر کسب و کاری است. بسیاری از برندها، برای جلب اعتماد مشتری با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند. اما اگر می‌خواهید که فروش خود را افزایش دهید، باید با راه‌های جلب اعتماد مشتری آشنا شوید. در این مقاله، ما به بررسی راه‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام اشاره کردیم. با استفاده از روش‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، اعتماد مشتریان را افزایش دهید و فروش‌تان را گسترش دهید.