زمان مطالعه ۸ دقیقه

داستان پیشرفت یک زوج کارآفرین: آدان‌لند

داستان پیشرفت یک زوج کارآفرین: آدان‌لند

داستان کارآفرینی، داستان موفقیت افرادی است که هوشمندانه در مسیر راه‌اندازی کسب و کار  قدم گذاشته و برای پیشرفت بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند. در این مقاله، داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی آدان‌لند را از زبان موسس این فروشگاه خواهیم شنید. 


 

راه‌اندازی هر کسب و کاری با چالش‌های معمول آن همراه است. بسیاری از افراد در مسیر راه‌اندازی کسب و کار، در برابر این چالش‌ها تسلیم شده و دیگر مسیر را ادامه نمی‌دهند. در طرف دیگر داستان، افرادی قرار دارند که با چالش‌های معمول راه‌اندازی کسب و کار، هوشمندانه برخورد می‌کنند و با تصمیمات درست، ادامه‌ی مسیر را با موفقیت طی می‌کنند. 

اما چالش‌های راه‌اندازی کسب و کار چه هستند؟ صاحبان کسب و کارهای موفق چگونه با این چالش‌ها روبرو می‌شوند و سعی می‌کنند که آن‌ها را حل کنند؟ در این مقاله، گپ و گفتی لذت‌بخش با مژگان حیدری عزیز، موسس فروشگاه آدان‌لند داشتیم. مژگان حیدری، از شروع راه‌اندازی فروشگاه آدان‌لند، چالش‌هایی که با آن روبرو شده و روش‌هایی که برای حل این چالش‌ها به کار برده، برای ما صحبت کرد. 

درباره‌ی آدان‌لند 


فروشگاه اینترنتی آدان‌لند، یک فروشگاه خوش‌رنگ و بو است. در این فروشگاه اینترنتی انواع ادویه‌های خوش‌عطر و خالص، دمنوش‌های خوش طعم، سبزیجات خشک تمیز و معطر، دانه و خشکبار به فروش می‌رسد. آدان‌لند، برای فروش محصولات خود از با کیفیت‌ترین محصولات، در محیط کاملا بهداشتی استفاده می‌کند. 
مژگان حیدری در پاسخ به سوال ما، آدان‌لند را اینگونه تعریف کرد:

آدان یعنی حاصل‌خیر و پر برکت. و آدان‌لند داستان مشترک من و همسرم امیر هست.


داستان راه‌اندازی آدان‌لند مانند هر داستان کارآفرینی دیگر، همراه با چالش‌ها، انتخاب‌ها و اهداف کوچک و بزرگ بود. آدان‌لند نتیجه‌ی علاقه‌ی مشترک مژگان و امیر، موسسان فروشگاه آدان‌لند بود. 


راه‌اندازی آدان‌لند از علاقه‌ی مشترک من و امیر به آشپزی شروع می‌شه. همسرم امیر به خاطر شغل قبلی‌ای که داشت می‌دونست که هر محصولی رو چطور تهیه کنه، از کجا تهیه کنه، و تولید کننده ها رو هم می‌شناخت. من هم به حساب تجربه‌ی قبلی‌ای که داشتم با فضای اینستاگرام و فضای مجازی خیلی آشنا بودم. علاقه‌امم به شدت به عکاسی بود. این شد که ترکیب اینها کنار هم شد آدان‌لند. 
ما دوست داشتیم که داستان خودمون را داشته باشیم و در نهایت همین هم شد. با اینکه پیشرفت در کارمون خیلی زود جواب داد، ولی یک مدتی درآمدمون رو خرج آدان‌لند کردیم تا پایه‌هاش محکم تر بشه و بزرگ‌تر بشه.  

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید

‌چالش‌ها

 

 

چالش‌ها
داستان کارآفرینی آدان‌لند، به بخش‌های جذاب خودش می‌رسد. آدان‌لند در اینستاگرام رشد کرد اما همراه با گسترش فروشگاه اینستاگرامی آدان‌لند، چالش‌ها و موانع نیز بزرگ‌تر شدند. عدم رسیدگی به دایرکت‌های مشتریان، کمبود زمان، خطر فیش‌های جعلی و... از جمله چالش‌های کسب و کارشان بود.
مژگان در مورد این چالش‌ها برای ما گفت:


آدان‌لند بزرگ‌تر شد و حجم مشتری‌های ما هم افزایش پیدا کرد. اینجا بود که ارتباط ما با مشتری ها سخت‌تر می‌شد. حجم دایرکت‌ها زیاد شده بود، برای پاسخ دادن به مشتری و اعلام موجودی و قیمت محصول، زمان زیادی از روز رو صرف این کار می‌کردیم. گاها پیش می‌اومد که شخصی، فیش جعلی برای ما می‌فرستاد. 

راه‌حل

راه‌حل
با به وجود آمدن چالش‌ها و موانع، آدان‌لند برای حفظ پیشرفت خود و ایجاد خریدی لذت‌بخش و امن، به راه‌حلی مطمئن دست پیدا کرد: راه‌اندازی سایت فروشگاهی. از جمله دلایل اصلی موسسان فروشگاه آدان‌لند برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی، مواردی همچون تعامل و ارتباط با مشتریان، جلب رضایت مشتریان، خرید و فروش امن، اصالت‌بخشی به کسب و کار بود.


بعد از به وجود اومدن چالش‌های مختلف در اینستاگرام، برای اینکه بتونیم به کارمون نظم بدیم، ارتباط بهتر با مشتریان داشته باشیم، خرید و فروش امنی داشته باشیم و رضایت مشتریان رو جلب کنیم فهمیدیم که باید به دنبال ساخت سایت فروشگاهی باشیم. برای ساخت فروشگاه اینترنتی با چندتا شرکت صحبت کردیم، ولی من به صورت کاملا اتفاقی از طریق یکی از دوستانم با سازیتو آشنا شدم. نمونه‌کارها و سایت‌های فروشگاهی ساخته شده با سازیتو رو دیدم. از اونجایی که فروشگاه‌ساز سازیتو برای افرادی که من برای کسب و کارشون خیلی اعتبار قائل بودم، سایت فروشگاهی ساخته بود، تصمیم گرفتم که به سازیتو اعتماد کنم و سایت فروشگاهی آدان‌لند رو با فروشگاه‌ساز سازیتو راه‌اندازی کنم.

فرآیند

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ضامن موفقیت یک کسب و کار است. اما بسیاری از افراد به دلیل مسائل پیچیده‌ی ساخت سایت فروشگاهی، همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... از اقدام برای ساخت سایت فروشگاهی دست می‌کشند. 
فرایند ساخت سایت با فروشگاه‌سازیتو برای آدان‌لند چگونه بود؟ آیا راه‌اندازی سایت فروشگاهی، پیچیده بود؟ در ادامه، پاسخ مژگان حیدری را در این خصوص ببینیم:

فرایند ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، خیلی راحت بود. اون ساز و کاری که در پنل مدیریت سایت تعریف شده، انقدر ساده و روون بود که هر کسی می‌تونه باهاش کار کنه. همین باعث می‌شه که شما نیاز به آموزش خاصی نداشته باشی و در نتیجه وقتت رو نگیره. 
در کنار روون بودن پنل مدیریتی سایت، پشتیبانی حرفه‌ای تیم سازیتو، خیلی این روند رو برامون راحت‌تر کرد. هر سوالی که ازشون می‌پرسیدیم رو پاسخ می‌دادن و باعث شد که روند ساخت سایت، خیلی کوتاه و بدون دردسر باشه.
مهم‌ترین ویژگی تیم حرفه‌ای سازیتو، پیگیری تیم پشتیبانی بود. به طوری که ما تصمیم داشتیم در بازه‌ی تعطیلات عید سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنیم و سایت رو بالا بیاریم. اما تیم سازیتو با پیگیری و پشتیبانی حرفه‌ای‌شون  کمک کردند که تا قبل از تعطیلات عید، سایت فروشگاهی‌مون ساخته بشه و با وجود سفارشات زیاد در اون بازه‌ی زمانی، ما افزایش فروش و افزایش سفارش داشتیم، بدون اینکه سایت اینترنتی ما دچار مشکلی بشه. 

نتایج

ساخت سایت فروشگاهی

نتایج ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، برای آدان‌لند پیشرفت بزرگی به همراه داشت. آدان‌لند با راه‌اندازی سایت فروشگاهی، بیش از پیش گسترش می‌یابد، مشتریان آدان‌لند خرید امن و لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند و موسسان آدان‌لند نیز از موانع و چالش‌های گذشته عبور کرده و به فکر اهداف بزرگ‌تری برای آدان‌لند هستند.


از نتایج مهم ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، این بود که وقتمون خیلی آزاد شد. ما در طول روز، زمان زیادی برای اعلام موجودی، اعلام قیمت، فاکتور دادن و بررسی فیش‌های واریزی می‌گذاشتیم اما  با ساخت فروشگاه اینترنتی همه‌ی این موارد با وجود سایت فروشگاهی محو شد و خیلی در زمان ما صرفه‌جویی کرد. به طوری که ما خیلی راحت رو کارهای دیگه‌ی کسب و کارمون تمرکز کردیم.
به علاوه همه‌ی این کارها بدون ساخت سایت فروشگاهی، ممکن بود با خطا مواجه بشه. نمونه‌ی ساده‌اش حساب کردن هزینه‌ی خرید مشتری بود که با وجود فروشگاه اینترنتی، دیگه هیچ خطای محاسباتی‌ای وجود نداشت. و یک نظمی هم به کارهامون داد.

پس از اینکه اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردیم، آمار فروش‌مون رو داریم، آمار بازدید رو داریم و از همه مهم‌تر محصولاتی که پرفروش بودن رو می‌شناسیم. این موضوع یه دید خیلی خوبی بهمون داد و باعث شد که فروش‌مون هوشمندانه‌تر بشه. 
از دیگر مزیت‌های ساخت سایت فروشگاهی برای ما، افزایش فروش بود. واقعا با وجود فروشگاه اینترنتی، مشتری‌ها خیلی بیشتر اعتماد می‌کنن و پروسه‌ی خرید برای اون‌ها خیلی راحت و روون می‌شه. در وقت خود مشتری‌ها هم صرفه‌جویی می‌شه. سایت فروشگاهی باعث می‌شه که هم مشتری‌ها خرید خوب و امنی داشته باشن و هم ما افزایش فروش داشته باشیم.
آرزوی من و امیر برای آدان‌لند اینه که یک روزی برسه که در هر شهر، یک شعبه‌ی بزرگ از آدان‌لند داشته باشیم. 


 

ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز سازیتو

داستان کارآفرینی افراد، هیجان‌انگیز و همراه با چالش‌های معمول است. اما کارآفرینان موفق، هوشمندانه در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم می‌گذارند. 
طراحی فروشگاه اینترنتی، مسیر کارآفرینی هر کسب و کاری را هموار می‌کند، آن را گسترش می‌دهد و ضامن موفقیت و اعتبار آن برند خواهد بود. 
مزیت‌هایی که طراحی سایت سازیتو به مشتریان حرفه‌ای خود اعطا می‌کند، دلیل اصلی و محکمی است که  ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه به سازیتو اعتماد کرده و سایت فروشگاهی خود را ساخته‌اند.
شما هم می‌توانید یکی از کارآفرینان موفق باشید. تنها کافیست در سازیتو ثبت‌نام کرده و در عرض ۱۵ دقیقه، سایت فروشگاهی خود را بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... با هزینه ساخت سایت رایگان بسازید و فروش خود را آغاز کنید.