زمان مطالعه ۷ دقیقه

همه‌چیز از یک پست اینستاگرامی شروع شد: شکیبادیزاین

همه‌چیز از یک پست اینستاگرامی شروع شد: شکیبادیزاین

داستان کارآفرینی، داستان موفقیت افرادی است که هوشمندانه در مسیر راه‌اندازی کسب و کار قدم گذاشته‌اند و برای رشد کسب و کار خود، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند. در این مقاله، داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی شکیبادیزاین را از زبان موسس این فروشگاه خواهیم شنید. 


راه‌اندازی کسب و کار، داستانی جذاب و مملو از چالش‌های کوچک و بزرگ است. بسیاری از این داستان‌ها، شروع خوبی دارند اما در نهایت، با وجود مشکلات متعدد به پایان خود می‌رسند. اما داستان کارآفرینان موفق، هیچ‌گاه به پایان خود نمی‌رسد. چرا که یک کارآفرین موفق با انتخاب‌های درست در برابر موانع و چالش‌ها، داستان عالی خود را ادامه می‌دهد. 
اما چالش‌ها و موانع کارآفرینی چه چیز‌هایی هستند؟ چگونه می‌توان به انتخاب‌های درست در مسیر کسب و کار دست یافت؟ در این مقاله، همراه ما باشید تا با برند شکیبادیزاین و داستان کارآفرینی این کسب و کار آشنا شویم. 

 

درباره‌ی شکیبادیزاین

درباره‌ی شکیبادیزاین
داستان راه‌اندازی برند شکیبادیزاین، از علاقه و اشتیاق موسس این برند در کودکی، به طراحی لباس آغاز می‌شود.

 من از بچگی خیلی به طراحی و دوخت لباس‌ها علاقه داشتم. مدام لباس‌های خود رو می‌بریدم و با چرخ خیاطی مادرم، لباس‌های دیگه‌ای درست می‌کردم. به خاطر علاقه‌ای که داشتم به این حوزه، برای خودم یک چرخ خیاطی خریدم و لباس‌های خودم رو ری‌دیزاین می‌کردم. تا اینکه، شروع کردم کلاس‌های طراحی لباس رفتن تا خودم رو به‌روز کنم، کارایی که خودم دوست داشتم رو طراحی می‌کردم و سفارش می‌دادم به یک خیاطی تا برای من این لباس‌هارو بدوزن. 
تا اینکه پاندمی کرونا شروع شد و من یک شب با یکی از شومیز‌هایی که خودم طراحی کرده بودم عکس گرفتم و به تشویق اعضای خانواده‌ام و همسرم این عکس رو در پیج اینستاگرامی خودم به اشتراک گذاشتم. زمان شروع کرونا بود، کسی به اون صورت کار نمی‌کرد، ولی من شروع کارم در شروع کرونا بود، و به شدت پست‌هام دیده می‌شد و تو اکسپلورر دیده می‌شد. 
بعدش یک کارگاه زدم و نمونه‌گیری مدل‌ها و بسته‌بندی‌ها رو اونجا انجام می‌دادم. همینطور شکیبادیزاین بزرگ‌تر شد؛ به طوری که الان 35 خیاط در برند شکیبادیزاین کار می‌کنند. داستان کارآفرینی من طوری پیش رفت که خودم هم باورم نمی‌شد، چون در ابتدا به قصد اینکه فقط برای خودم لباس تهیه کنم، شروع به طراحی لباس کردم. اما الان به جایی رسیدیم که در یکی از کارگاه‌هامون تولید انبوه داریم.

چالش‌ها

چالش‌ها
همه‌چیز از انتشار یک عکس شروع شد. فالوورهای اینستاگرامی به سرعت توجه‌شان به برند شکیبادیزاین جلب شد. به طوری که موسس این برند بیان می‌کند: 


تا 6 ماه اول کارم، مشتری‌ها مدام همین شومیز رو سفارش می‌دادن. از هر رنگ این شومیز، بالای 3 هزار عدد شومیز تولید کردم. تا به همین الان که سه سال شد که مشغول این کار هستم، هنوز هم مشتری‌ها این شومیز رو سفارش می‌دن.

محبوبیت محصولات شکیبادیزاین در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و استقبال فالوورهای اینستاگرامی، اتفاق خوب و باورنکردنی‌ای برای موسس این برند بود. اما در کنار اتفاق‌ها خوب، چالش‌ها به سرعت نمایان شدند. 


همونطور که گفتم در یک بازه‌ی زمانی، به صورت باورنکردنی‌ای سرمون شلوغ شد. و به همین ترتیب صفحه‌ی اینستاگرامی‌مون شلوغ‌تر می‌شد و ادمین‌های متفاوت و زیادی استخدام می‌کردم. این شلوغی‌ها، در روز‌هایی که برای محصولات تخفیف می‌گذاشتیم، بیشتر و بیشتر می‌شد. ادمین‌ها وقت نمی‌کردن که سفارشات رو ثبت کنند، مشتری مجبور می‌شد منتظر بمونه، خیلی‌وقت‌ها موجودی محصولات تموم می‌شد، اما چون فرصت نکرده بودیم در اون مدت زمان چند دقیقه‌ای اعلام کنیم، ظرفیت واریزی‌ها بیشتر از حد موجودی می‌شد. و باید هزینه‌ها رو برمی‌گردوندیم. دلمون نمی‌خواست که مشتری ناراضی بشه و از طرفی خودمون وقت و زمان کافی نداشتیم. همونقدر که در کارمون پیشرفت کردیم، به همون اندازه همه‌چی با هم تداخل پیدا کرد.

راه‌حل 

راه‌حل
پس از اینکه برند شکیبادیزاین در اینستاگرام با استقبال فراوان فالوورهای اینستاگرامی روبرو شد، قدم بعدی مواجه با چالش‌های پیش رو بود. چالش‌هایی که در مسیر هر کسب و کاری قرار می‌گیرد. اما موسس شکیبادیزاین، برای رفع این چالش‌ها چه تصمیمی گرفت؟ 

مشکلات هر روز بیشتر می‌شد و من از خیلی از دوستانم که سایت فروشگاهی ساخته بودن، می‌شنیدم که دغدغه‌هاشون بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از بین رفته و فقط روی فروش‌شون تمرکز کردن. با شرکت‌های مختلفی هم صحبت کردم اما از کارشون راضی نبودم. بعد از مشورت با خیلی از دوستانم، متوجه شدم که همشون با فروشگاه‌ساز سازیتو، سایت فروشگاهی‌شون رو ساختن. از اونجایی که به شدت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ برام مهم بود، همه‌ی فروشگاه‌ساز‌ها رو بررسی کردم. اما در این بین مزایا و خدمات فروشگاه‌سازیتو، نظرم رو جلب کرد.

فرآیند

فرآیند
حتما با شنیدن عبارت ‌طراحی سایت فروشگاهی‌، با خود می‌گویید این کار تخصصی و فنی است و چگونه می‌توانم با هزینه‌ی معقول اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کنم؟ و آیا اصلا امکان ساخت سایت فروشگاهی، بدون نیاز به دانش طراحی سایت وجود دارد؟ بله، شما نیز می‌توانید همچون برند شکیبادیزاین و هزارن برند دیگر که با سازیتو همکاری کرده‌اند، سایت فروشگاهی خود را بسازید. اما فرآیند ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو برای برند شکیبادیزاین چگونه بود؟

از اونجایی که قبلا تجربه‎‌ی ساخت سایت با چندتا شرکت رو داشتم، به نظرم ساخت سایت فروشگاهی، فرایند پیچیده و زمان‌بری میومد و خیلی وقت‌ها اصلا به نتیجه هم نرسید. من سه ساله که کارم رو شروع کردم و همون اوایل کار که اقدام به ساخت سایت کردم، اصلا جواب نگرفتم. اما فرآیند راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، خیلی سریع و راحت بود. از اونجایی که خودم می‌خواستم ادمین سایت باشم، در یکی از جلسه‌های آموزشی‌شون شرکت کردم. آموزشی که به من دادن خیلی آسون‌تر از اون چیزی بود که فکرش رو می‌کردم. به طوری که در کم‌‌تر از 3 روز، سایت فروشگاهی من با تمامی امکاناتش ساخته شد. جا داره این رو هم بگم که کار با پنل مدیریتی سایت، خیلی راحت بود. تنها با چند کلیک هر تغییری که می‌خواستم رو اعمال می‌کردم. 

نتایج 

نتایج

برند شکیبادیزان پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، از موانع و چالش‌های فروش از طریق آنلاین‌شاپ اینستاگرامی به راحتی عبور می‌کند و به جای نگرانی نسبت به مسائلی همچون خرید و فروش امن، استخدام ادمین، کمبود وقت، بر فروش خود  تمرکز کرده و برند خود را بیش از پیش گسترش می‌دهد. 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، این امکان رو برای من فراهم کرد که  به اطلاعات کلی مشتری‌هام دسترسی دسترسی داشته باشم، بتونم تعداد موجودی‌ها رو تعیین کنم، تخفیف بذارم و چون محصولاتم در دسته‌بندی پوشاک قرار می‌گیرند، استفاده از فرم محصول سازیتو کمک زیادی به روند خرید و فروش کسب و کارم کرده. 
ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، باعث شد که من هزینه‌ی جانبی دیگه‌ای نداشته باشم. دیگه نیاز نیست که ادمین‌های زیادی رو استخدام کنم، مدام باهاشون صحبت کنم و... .
هر کارآفرینی باید این رو بدونه که با یک بار پرداخت هزینه‌ی ساخت سایت، نه تنها در هزینه‌های جانبی‌ صرفه‌جویی می‌کنه، بلکه به خاطر اعتباری که فروشگاه اینترنتی به برند می‌ده و اعتماد مشتری‌ها بیشتر از همیشه می‌شه، افزایش فروش و افزایش مشتری در کسب و کارش خواهد داشت. دقیقا همون اتفاقی که برای من افتاد و خیلی از بابتش راضی هستم. 

ساخت فروشگاه اینترنتی با سازیتو


داستان کارآفرینی افراد، هیجان‌انگیز و همراه با چالش‌های معمول است. اما کارآفرینان موفق، هوشمندانه در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم می‌گذارند. ‌ساخت فروشگاه اینترنتی‌، مسیر کارآفرینی هر کسب و کاری را هموار می‌کند، آن را گسترش می‌دهد و ضامن موفقیت و اعتبار آن برند خواهد بود. 

مزیت‌هایی که ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌ به مشتریان حرفه‌ای خود اعطا می‌کند، دلیل اصلی و محکمی است که  ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه به سازیتو اعتماد کرده و سایت فروشگاهی خود را ساخته‌اند.
شما هم می‌توانید یکی از کارآفرینان موفق باشید. تنها کافیست در سازیتو ثبت‌نام کرده و در عرض 15 دقیقه، سایت فروشگاهی خود را بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده همچون ‌‌‌خرید دامنه‌‌‌، ‌‌‌اتصال درگاه‌‌‌ و... با ‌‌هزینه ساخت سایت‌ ‌رایگان بسازید و فروش خود را آغاز کنید.