زمان مطالعه ۶ دقیقه

از شروع کسب و کار تا پیشرفت: آت‌مو

از شروع کسب و کار تا پیشرفت: آت‌مو

داستان کارآفرینی، داستان موفقیت افرادی است که هوشمندانه در مسیر راه‌اندازی کسب و کار قدم گذاشته و برای رشد کسب و کار خود، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند. در این مقاله، داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی آت‌مو را از زبان موسس این فروشگاه خواهیم شنید. 


کارآفرینی، به معنی فرایند شروع یک تجارت برای سودآوری یا تامین نیاز‌های اجتماعی است و کارآفرین شخصی است که یک تجارت را رشد می‌دهد، نیروی انسانی و سرمایه‌ی فیزیکی مورد نیاز را فراهم می‌کند و مسئول موفقیت و شکست کسب و کار خود است. 
در واقع، کارآفرین با تصمیم‌ها و انتخاب‌های خود مشخص می‌کند که کسب و کارش چه داستانی را دنبال کند؛ داستان موفقیت یا داستان شکست. حتما برای‌تان سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان داستان کارآفرینی موفقی را دنبال کرد؟ موانع در مسیر کسب و کار چه چیزهایی هستند؟ و چگونه می‌توان انتخاب‌های درستی در این پروسه داشت.
در این مقاله، گپ و گفتی کوتاه و لذت‌بخش با آتوسای عزیز، موسس فروشگاه آت‌مو داشتیم. در این گفتگو، با داستان موفقیت کسب و کار این کارآفرین، چالش‌ها و راه‌حل‌های درست برای مقابله با موانع آشنا می‌شویم. 

درباره‌ی آت‌مو


«همیشه خاص‌ترین‌ها انتخاب‌های خاص‌تری دارند.» این جمله‌ای است که وقتی وارد فروشگاه اینترنتی آت‌مو می‌شوید در نگاه اول جذب‌تان می‌کند. آت‌مو یک فروشگاه محصولات هوم‌دکور است. محصولات خاص و متنوعی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و باعث متمایز بودن برند آت‌مو شده است. در ابتدا با موسس برند آت‌مو و چگونگی راه‌اندازی آت‌مو آشنا شویم:


من آتوسا هستم. به همراه همسرم برند آت‌مو رو راه‌اندازی کردیم. 
آت‌مو، ترکیب اسم من و همسرم هست. یعنی آتوسا و مجتبی. دو نفری که از صفر شروع کردن و تونستن در کنار هم یک کسب و کاری رو راه‌اندازی کنن و این کسب و کار رو گسترده‌تر کنن. 
واقعیتش من همیشه دوست داشتم که خودم برای خودم کار کنم. چون خودم کارمند بودم و به شدت آدم مسئولیت‌پذیری هستم، تصمیم گرفتم که این کار رو برای خودم انجام بدم. در نهایت با همسرم تصمیم گرفتیم، توانایی‌هامون رو بذاریم کنار هم و آت‌مو رو ایجاد کنیم.

چالش‌ها

 

چالش‌ها
مسیر راه‌اندازی کسب و کار، مملو از چالش‌ها و موانع بزرگ و کوچک است. برند آت‌مو، همچون دیگر کسب و کارها با این چالش‌ها روبرو شد. پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، افزایش فالوور و افزایش دایرکت‌ها، ناامن بودن برخی از فیش‌های واریزی و تلاش برای جلب رضایت مشتری تبدیل به چالش‌های این کسب و کار شده بود. 

ما در ابتدا، فعالیت برندمون رو در اینستاگرام شروع کردیم. اوایل فعالیت در اینستاگرام، نتیجه‌ی خوبی گرفتیم اما کم‌کم با یک سری موانع روبرو شدیم که ادامه‌ی کار رو برامون سخت می‌کرد: اولین مانع برای ما این بود که نمی‌تونستیم در هر زمانی که مشتری دایرکت می‌داد، پاسخگوشون باشیم. در پاسخ به هر مشتری، باید اطلاعات مختلفی رو براشون می‌فرستادیم و این پروسه، زمان زیادی رو از ما می‌گرفت. یکی دیگر از مواردی که پیش میومد، فیش جعلی بود. این موضوع امنیت خرید و فروش رو تحت تاثیر قرار می‌داد و باید مدام فیش‌های واریزی رو چک می‌کردیم. 

 

راه‌حل

راه‌حل
همانطور که گفتیم، کارآفرینی موفق است که تصمیم‌ها و انتخاب‌های درستی در مسیر رشد کسب و کار خود داشته باشد. اما سوال مهم این است که برای رشد آنلاین‌شاپ اینستاگرامی یک کسب و کار و جلوگیری از موانع، درست‌ترین راه‌حل چیست؟ در ادامه با تصمیم هوشمندانه‌ی موسس برند آت‌مو آشنا می‌شویم. 


وقتی این مشکلات پیش اومدن متوجه شدیم که ساخت سایت فروشگاهی، خیلی بیشتر از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، باعث جلب اعتماد مشتری و جذب مشتری می‌شه. در واقع به ما ثابت شده که وقتی مشتریان متوجه می‌شن که یک برندی سایت فروشگاهی داره، بیشتر اعتماد می‌کنند و با خیال راحت خریدشون رو انجام می‌دن. برای اینکه در هزینه‌ و وقت خودمون و مشتریان‌مون صرفه‌جویی کنیم، و افزایش فروش هم داشته باشیم به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی افتادیم. 
قبل از اینکه با فروشگاه‌ساز سازیتو آشنا بشیم، فروشگاه‌ساز‌های مختلفی رو بررسی کردیم اما هیچ‌کدوم باب میلمون نبود. هر کدوم یه مشکلی داشت که می‌دونستیم برای کسب و کارمون مناسب نیست. تا اینکه با سازیتو آشنا شدیم. خدمات سازیتو باعث شد توجهمون به این فروشگاه‌ساز جلب بشه و اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو کردیم.

فرآیند

فرآیند
حتما با شنیدن عبارت طراحی سایت فروشگاهی، با خود می‌گویید این کار تخصصی و فنی است و چگونه می‌توانم با هزینه‌ی معقول اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کنم؟ و آیا اصلا امکان ساخت سایت فروشگاهی، بدون نیاز به دانش طراحی سایت وجود دارد؟ بله، شما نیز می‌توانید همچون برند آت‌مو و هزارن برند دیگر که با سازیتو همکاری کرده‌اند، سایت فروشگاهی خود را بسازید. اما فرآیند ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو برای برند آت‌مو چگونه بود؟

ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، خیلی آسون بود. یعنی جدا از راحت بودن کار کردن با پنل کاربری سازیتو، تیم پشتیبانی هم با پاسخگویی سریع و آموزش‌های خیلی خوب باعث شدن که این روند از هر نوع پیچیدگی‌ای به دور باشه.

نتایج 

نتایج
نتایج راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو، برای برند آت‌مو پیشرفت بزرگی به همراه داشت. آت‌مو با افزایش فروش روبرو می‌شود، از موانع و چالش‌های گذشته عبور می‌کند و مشتریان آت‌مو خرید امن و لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند.


ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، باعث شد که خیال من از بابت خرید و فروش امن و آسون راحت بشه. وقتی مشتری با سایت فروشگاهی، خریدش رو انجام می‌ده مستقیم هدایت می‌شه به درگاه بانکی و دیگه مشکل فیش جعلی برای ما پیش نمیاد.
مشتریان به راحتی خرید می‌کنن، هیچ مشکلی پیش نمیاد و اطمینانی به من داده که وقتی نمی‌تونم در پلتفرم دیگه‌ای مثل اینستاگرام پاسخگو باشم، سایت فروشگاهی 24 ساعته در اختیار مشتری هست.
یکی از مزیت‌های دیگه‌ی سازیتو پشتیبانی‌شون بود؛ یک اینکه به شدت خوش‌برخورد بودن، انرژی خیلی خوبی می‌دادن و هر چقدر که سوال داشتیم ازشون، با صبر و به طور کامل پاسخمون رو می‌دادن. خیلی پیگیر کارها بودند. مدام پیگیری می‌کردن که آیا مشکل‌مون برطرف شده یا نه. 

ساخت فروشگاه اینترنتی با سازیتو


داستان کارآفرینی افراد، هیجان‌انگیز و همراه با چالش‌های معمول است. اما کارآفرینان موفق، هوشمندانه در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم می‌گذارند. ساخت فروشگاه اینترنتی، مسیر کارآفرینی هر کسب و کاری را هموار می‌کند، آن را گسترش می‌دهد و ضامن موفقیت و اعتبار آن برند خواهد بود. 
مزیت‌هایی که فروشگاه‌ساز سازیتو به مشتریان حرفه‌ای خود اعطا می‌کند، دلیل اصلی و محکمی است که  ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه به سازیتو اعتماد کرده و سایت فروشگاهی خود را ساخته‌اند.
شما هم می‌توانید یکی از کارآفرینان موفق باشید. تنها کافیست در سازیتو ثبت‌نام کرده و در عرض 15 دقیقه، سایت فروشگاهی خود را بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... با هزینه ساخت سایت رایگان بسازید و فروش خود را آغاز کنید.