زمان مطالعه ۷ دقیقه

داستان موفقیت کارآفرین طبیعت‌گرد: فاروی

داستان موفقیت کارآفرین طبیعت‌گرد: فاروی

داستان کارآفرینی، داستان موفقیت افرادی است که هوشمندانه در مسیر راه‌اندازی کسب و کار  قدم گذاشته و برای رشد کسب و کار خود، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند. در این مقاله، داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی فاروی را از زبان موسس این فروشگاه خواهیم شنید. 


جف بزوس، موسس آمازون، یکی از کارآفرینان موفق در جهان، می‌گوید: «در نهایت ما تبدیل به انتخاب‌‌های‌مان خواهیم شد و این ما هستیم که می‌‌توانیم به یک داستان عالی تبدیل شویم.» 
راه‌اندازی کسب و کار، داستانی جذاب و مملو از چالش‌های کوچک و بزرگ است. بسیاری از این داستان‌ها، شروع خوبی دارند اما در نهایت، با وجود مشکلات متعدد به پایان خود می‌رسند. اما داستان کارآفرینان موفق، هیچ‌گاه به پایان خود نمی‌رسد. چرا که یک کارآفرین موفق با انتخاب‌های درست در برابر موانع و چالش‌ها، داستان عالی خود را ادامه می‌دهد. 
اما چالش‌ها و موانع کارآفرینی چه چیز‌هایی هستند؟ چگونه می‌توان به انتخاب‌های درست در مسیر کسب و کار دست یافت؟ در این مقاله، همراه ما باشید تا با برند فاروی و داستان کارآفرینی این کسب و کار آشنا شویم. 

درباره‌ی فاروی 

درباره‌ی فاروی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام سفر، نتوانید لباس مناسب و باکیفیتی برای خودتان پیدا کنید. لباسی که در آن راحت باشید و به علاوه از کیفیت بالایی برخوردار باشد که با خیال راحت به کوه و جنگل و... بروید. داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی فاروی، از علاقه‌ی آدم‌ها به سفر و گردش شروع شد. افرادی که مدام در حال سفر بودند و احساس نیاز به لباس‌های راحتی و باکیفیت می‌کردند. موسس برند فاروی، اینگونه خودش را معرفی می‌کند:

ویدا شیرنژاد هستم. متولد 1368. گرافیک خوندم و از بچگی علاقه‌ی خاصی به نقاشی، طراحی و کلا کارهای هنری داشتم. 

علاقه به طراحی و کارهای هنری، تنها دلیل راه‌اندازی برند فاروی نبود. پس از شیوع کرونا، ایده‌ای در ذهن این کارآفرین موفق شکل گرفت. در ادامه، شروع داستان برند فاروی را خواهیم شنید. 

من و دوستانم خیلی اهل سفر بودیم و همش مسافرت می‌رفتیم. کرونا و قرنطینه که شروع شد، مجبور شدیم که دیگه سفر نریم و در نهایت در یک روندی قرار گرفتیم که وقت آزاد زیادی داشتیم. من با کمک دوستم مهرنوش، وارد کار طراحی لباس شدم. اوایل شال طراحی می‌کردم و بعد که دیدیم افراد از کارمون خیلی خوششون اومده ، کارهای دیگه به مجموعه‌مون اضافه کردیم و کم‌کم فاروی رشد کرد و بزرگ‌تر شد. در واقع فاروی به این دلیل شکل گرفت که ما آدم‌های طبعیت‌گرد و اهل سفر بودیم و خیلی به دنبال لباس‌های باکیفیت که مناسب سفر باشه می‌گشتیم. ولی متاسفانه این نوع لباس‌ها رو نمی‌تونستیم پیدا کنیم. خودمون تصمیم گرفتیم که این کار رو بکنیم و با لباس‌های راحتی شروع کردیم. در نهایت موفق هم بودیم. چون هر کسی که می‌خواد بره مسافرت و به دنبال لباس‌های مناسب برای سفر می‌گرده، از فاروی خرید می‌کنه. این موضوع خیلی برای ما جذابه!

چالش‌ها 

چالش‌ها
برند فاروی از علاقه به هنر و طبیعت شروع شد و به شدت مورد توجه افراد در اینستاگرام قرار گرفت. فاروی، هر روز رشد می‌کرد و مشتریان زیادی به این برند اضافه می‌شدند. این اتفاق خوبی برای فاروی بود. اما همراه با این اتفاق خوب، چالش‌های کسب و کار فاروی نیز بیشتر شد. 


خیلی وقت‌ها پیش میومد که سفارشات زیاد بود، دایرکت‌ها شلوغ می‌شد و ادمین‌ها نمی‌تونستن به همه‌ی پیام‌ها جواب بدن. برای اعلام موجودی محصولات، باید مدام در استوری‌های اینستاگرام اعلام می‌کردیم. خیلی وقت‌ها پیش میومد که با فیش‌های جعلی روبرو می‌شدیم و همیشه باید حساب‌هارو چک می‌کردیم. این چالش‌ها باعث شده بود که وقتی برای ما باقی نمونه. چون مدام در اینستاگرام درگیر بودیم. 

راه‌حل

راه‌حل
برند فاروی در اینستاگرام، از محبوبیت بالایی برخوردار شده بود و همین موضوع، باعث افزایش سفارش‌ها شد. اما افزایش سفارش در اینستاگرام مساوی بود با افزایش دایرکت‌ها. اینستاگرام، ابزاری خوبی برای حضور در شبکه‌های مجازی و معرفی یک برند است. اما کارآفرینان موفق، تنها به فروش حداقلی و معرفی خود فکر نمی‌کنند. آن‌ها مدام به دنبال راه‌حل‌هایی برای رشد کسب و کار خود هستند. برند فاروی برای رفع مشکلات فروش در اینستاگرام، به چه راه‌حلی دست پیدا کرد؟

برای اینکه بتونیم، خرید و فروش رو برای مشتریان و خودمون راحت‌تر و امن‌تر کنیم، افزایش فروش داشته باشیم، در وقت خودمون و مشتریان صرفه‌جویی کنیم به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی افتادیم. ما می‌دونستیم که وقتی سایت فروشگاهی داشته باشیم، مشتری‌ها اعتماد بیشتری می‌کنند و این اعتماد بیشتر، اصالت و اعتبار به برند ما می‌ده و می‌تونیم مشتریان بیشتری رو جذب کنیم. 
وقتی که به فکر طراحی سایت فروشگاهی افتادیم، با یک شرکتی شروع به ساخت سایت فروشگاهی کردیم. ولی خیلی سخت بود. یعنی انقدر پروسه‌ی ساخت سایت برامون سخت شد که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌مون همش عقب می‌افتاد. و همینطور کار با پنل مدیریت اون سایت اصلا ساده نبود و مدام به مشکل می‌خوردیم.
در نهایت ما با سازیتو آشنا شدیم، و متوجه شدیم که خیلی از کسب و کارهای موفق با سازیتو سایت فروشگاهی‌شون رو ساختند و اعلام رضایت دارند. سازیتو، توجه‌مون رو جلب کرد و بعد بررسی سازیتو، فهمیدیم که سازیتو همون فروشگاه‌سازی هست که به دنبالش بودیم. و انقدر خودمون از خدمات و مزایای سازیتو رضایت داشتیم که به دوستانمون هم که مشکل راه‌اندازی سایت داشتند، سازیتو رو معرفی کردیم.

فرآیند


امروزه بر کسی پوشیده نیست که لازمه‌ی اعتبار و موفقیت هر کسب وکاری، ساخت سایت فروشگاهی است. اما آیا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آسان است؟ اگر شخصی با دانش ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ آشنا نباشد می‌تواند فروشگاه اینترنتی خود را بسازد؟ پاسخ کوتاه به این سوال این است که هر شخصی می‌تواند بدون داشتن دانش تخصصی، با ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌ سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کند.


فرآیند ساخت سایت با سازیتو کاملا راحت بود. با توجه به تجربه‌ای که با شرکت دیگه‌ای در ساخت سایت داشتیم، اولش نگران بودیم که ممکنه این پروسه طول بکشه و باید با مسائل تخصصی و پیچیده‌ی زیادی آشنا بشیم. ولی سازیتو ما رو شگفت‌زده کرد. فکر نمی‌کردیم انقدر راحت، دقیق و در مدت زمان خیلی کمی سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنیم. در تجربه‌ی قبلی ما حتی برای اضافه‌کردن رنگ محصول مشکل داشتیم ولی با سازیتو ما به هیچ مشکلی برنخوردیم. خیلی سریع و راحت فروشگاه اینترنتی‌مون ساخته شد. 

نتایج

نتایج
نتایج راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو، برای برند فاروی پیشرفت بزرگی به همراه داشت. فاروی با طراحی سایت فروشگاهی، بیش از پیش گسترش می‌یابد، از موانع و چالش‌های گذشته عبور می‌کند و مشتریان فاروی خرید امن و لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند. 


همونطور که گفتم پاسخ‌دهی به دایرکت‌ها برای ما و ادمین‌هامون واقعا سخت شده بود. قبل از اینکه سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنیم، باید مدام در استوری‌ها اعلام می‌کردیم که این محصول دیگه موجود نیست یا بالعکس. ولی وقتی اقدام به ساخت سایت فروشگاهی کردیم، همه‌ی اطلاعات رو با چندتا کلیک اضافه می‌کنیم و مشتری هم خیلی راحت می‌تونه به دسته‌بندی‌های مختلف دسترسی داشته باشه و با توجه به اطلاعاتی که در سایت هست، اقدام به خرید بکنه. 
یکی از مزیت‌های بزرگی فروشگاه‌ساز سازیتو برای ما داشت، راحت بودن پنل کاربری سازیتو بود. و از طرف دیگه برای مشتری هم خرید از سایت خیلی راحت و بدون دردسر شده. هیچ مشکل و نقصی وجود نداشت که ما رو از فروش‌مون عقب بندازه. چه بسا که با ساخت سایت فروشگاهی، افزایش فروش داشتیم و اعتماد مشتریان بیشتر از قبل به کسب و کار ما جلب شد. به صورت کلی می‌تونم بگم، ساخت سایت فروشگاهی، باعث جلب اعتماد مشتری شد، خرید رو برای مشتری آسون‌تر کرد و برای ما هم افزایش فروش به دنبال داشت. 

 

ساخت فروشگاه اینترنتی با سازیتو


داستان کارآفرینی افراد، هیجان‌انگیز و همراه با چالش‌های معمول است. اما کارآفرینان موفق، هوشمندانه در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم می‌گذارند. ساخت فروشگاه اینترنتی، مسیر کارآفرینی هر کسب و کاری را هموار می‌کند، آن را گسترش می‌دهد و ضامن موفقیت و اعتبار آن برند خواهد بود. 

مزیت‌هایی که فروشگاه‌ساز سازیتو به مشتریان حرفه‌ای خود اعطا می‌کند، دلیل اصلی و محکمی است که  ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه به سازیتو اعتماد کرده و سایت فروشگاهی خود را ساخته‌اند.
شما هم می‌توانید یکی از کارآفرینان موفق باشید. تنها کافیست در سازیتو ثبت‌نام کرده و در عرض 15 دقیقه، سایت فروشگاهی خود را بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده همچون ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌ و... با هزینه ساخت سایت رایگان بسازید و فروش خود را آغاز کنید.